Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
461/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutumisenkulttuuria. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Lisäisin itse tähän vielä: unohtaen ja vaikenemalla samalla täysin mitä itse on tehnyt ja tekee koko ajan muita kohtaan.

Oikeistolaiset ovat erikoistuneet tähän osa-alueeseen.

Vierailija
462/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No thanks kirjoitti:

Minua ainakin ihmetyttää sateenkaariöyhötys, jossa kaikkien "fiksujen" kuuluisi olla mukana.

Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Ihan perus stalinismia. Tasa-arvoa ei heidän mielestä ole mahdollista kannattaa ilman että tukee kaikkea mahdollista öyhötystä.

Tottakai jos et ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella olet niitä vastaan. Koska jos et olisi niitä vastaan niin olisit niiden puolella. Hyvin yksinkertaista. Ja se ei ole tasa-arvoa, että kannatat vain tiettyjen ihmisten tasa-arvoa ja jätät ihmisiä sen ulkopuolelle. Ja mielenkiintoisesti rinnastat seksuaalivähemmistöt ihmiseen joka on murhauttanut miljoonia ihmisiä. Kertoo ajattelustasi paljon.

Hän puhui öyhötyksestä. Tuo vastakkainasettelun hakeminen ja syyllistäminen on tyypillistä sukupuolivähemmistöjen öyhötystä. Oikeasti ei meistä suurinta osaa kiinnosta toisten seksuaalinen suuntautuminen tai muut henkilökohtaiset asiat.

Asia on juuri noin! Ei kiinnosta ei. Sitä vaan nuo tyhjän öyhöttäjät eivät millään tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en silti ymmärrä jos joku ihmettelee nuorten uupumista. Tämä on kovempi msdilma kuin ennen ja vaatimuksia paljon.

Vierailija
464/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Isojen perseiden muotia

- Farkkujen vyötärön vetämistä tisseihin asti

- Pilottimallisten (ja muiden hervottoman kokoisten) silmälasien käyttämistä

Farkut ja lasimallit ovat ohimeneviä muoti-ilmiöitä.

Isot perseet sensijaan ovat tulleet jäädäkseen.

Mun mielestä taas toisten ihmisten kunnioittaminen on hävinnyt täysin. Sen näkee niin täällä palstalla kuin somessakin ja tuolla ihan oikeassa elämässä esim. liikenteessä.

Vierailija
465/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken aivan pöhölön normalisointi. Se ettei tuleva polvi ole viisaampi, vaan paljon tyhmempi kuin edeltävä. Liiallinen individualismi. 

Nuorison olisi pitänyt lopettaa vanhempiensa aloittama some-nettitouhu, mutta mitä vielä, päinvastoin. 

Vierailija
466/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaisuus ihmisissä. Toisaalta sanotaan ja vannotaan ettei sukupuolella ole väliä, mutta silti pyöritään koko ajan oman sukupuolioletuksen ympärillä ja tuutataan sitä joka someen.

Toisaalta sanotaan että ihonvärillä ei ole väriä, mutta seuraavassa lauseessa huomautellaan ihmisiä että minut pitää nähdä ruskeana, ja haukutaan jos vastapuoli sanoo ettei sinun ihosi värillä ole minulle väliä.

Välillä ihmetyttää suuresti että onko nämä jotain koijareita, keisareita ilman vaatteita, niin huvittavalta se vaikuttaa. Samaan aikaan uhkaillaan mustamaalaamisella ja toisne maineen, työn ja elämän pilaamisella jos heitä ei oteta tosissaan. Mutta ei hän tuollaista voi kukaan järkevä ihminen ottaa tosissaan?

Vierailija
467/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistä turvattomuutta. Enää ei voi lapsia lähettää yksin Helsingin keskustaan. Kun olin itse lapsi kävin siellä yksin jatkuvasti.

Mekin matkustettiin veljen kanssa 6v ja 9v ensin metrolla rautatieasemalle ja sieltä junalla isän luokse viikoittain. Ei puhettakaan, että ton ikäisiä vois tänä päivänä pistää sinne keskenään.

Elämmehän unelmaa!!

Vierailija
468/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ehkä vielä keski-ikäinen, mutta älylaitteen läpi elämistä. Koetaan suuri osa elämästä jonkun influensserin kautta. Ei mennä Italiaan, vaan katsotaan videota kun joku muu käy, ei katsota elokuvia, katsotaan kun joku reagoi elokuvaan, ei sisusteta, katsotaan kun joku sisustaa. En vaan ymmärrä tätä. Tunteja ja tunteja vuorokaudesta katsotaan, kun joku muu elää elämäänsä.

En ole saanut yhteyttä omaan puolisoni kahteen vuoteen tämän takia. Aina on kuulokkeet päässä ja jonkun someihmisen elämä on tärkeämpää kuin meidän yhteinen elämä.

Silloin tällöin kun riidellään jostain, niin se on lähinnä sitä, kuinka meillä ei ole varaa kaikkeen siihen mitä näillä some ihmisillä on. Dubain matkoja, miljoonan omakotitaloa espoosta ym.

Olen joskus pyytänyt, että esimerkiksi makuuhuoneessa voisi sen puhelimen laittaa pois ja keskittyä toisiimme, mutta sitten jää sohvalle möllöttämään "kun sängyssä ei saa katsoa puhelinta".

Ihan toivotonta.

Mitä tässä voi tehdä?

Someaika, kuin teineille! Klo 19 känny telakalle ja aamulla vasta uusiokäyttöön.

Tuollainen puhelimen käyttö on jo addiktio, niin yleistä nykyaikana.

Meillä puolison 12-vee ei pääse viikonloppuisin sängystä ylös ennen kuin on tuijottanut n. tunnin puhelinta. Päivässä tällä menee ehkä n. 3-4 tuntia (viikonloppuna enemmän) huoneessa somea/suoratoistoja katsellen. P*skalla menee 10-15 minuuttia puhelin kourassa eikä edes iltapalaa voi syödä ilman puhelinta nokan edessä. 

Koska asiat siellä ovat kiinnostavampia kuin oma arki. Kyllä minä tuon tajuan vaikka olen jo keski-ikäinen. Minulla on ainakin tylsä elämä.

Tuolla tavalla se pysyykin tylsänä.

Puuttuu ymmärrys, mistä ja kenen toimesta se oma arki muodostuu.

Vierailija
469/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ja uskonnon opetuksen alasajo. Ei tunti viikossa ole liikaa ev.lut. uskon opetusta kirkkoon kuuluville.

Enkä pidä mistään joogapapeista enkä itseasiassa naispapeistakaan vaikka olen nainen. En tykkää, että kirkko pakotetaan yhteiskunnan arvoihin mukaan kun kirkon arvojen pitäisi olla Raamatun mukaisia. Luomisesta asti pariskunta oli mies ja nainen ja siinä pitäisi pysyä.

Ja Maa-planeetta oli litteä.

Oi niitä aikoja.

Vierailija
470/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten liikkumisen ulkoistamista.

Lapsille ei opeteta, että omaehtoisestikin voi liikkua eikä aina tarvitse olla salivuoroa, lisenssiä ja valmentajaa.

Vierailija
471/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en silti ymmärrä jos joku ihmettelee nuorten uupumista. Tämä on kovempi msdilma kuin ennen ja vaatimuksia paljon.

Mitkä ne mystiset "vaatimuksrt" on, mitä ei ennen ollut?

Vierailija
472/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri ärsyttää, että kaikki arvostelu kuitataan vain "uhriutumisena" eikä negatiivisesta palautteesta suostuta ottamaan yhtään mitään opikseen, näin väärintekeminen senkun jatkuu, nykysysteemi on oikein suunniteltu sellaiseksi, että päättäjät eristävät itsensä vain samoin ajattelevien kuplan sisälle, ja kuplan ulkopuolisesta maailmasta ei edes haluta tietää mitään!

Toinen suosittu kuitti on "niin minä mieleni pahoitin" asiaan kuin asiaan. Kritiikkiä ei kestetä ollenkaan vaan oma tapa on aina oikea. 

Vierailija
473/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No thanks kirjoitti:

Minua ainakin ihmetyttää sateenkaariöyhötys, jossa kaikkien "fiksujen" kuuluisi olla mukana.

Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Ihan perus stalinismia. Tasa-arvoa ei heidän mielestä ole mahdollista kannattaa ilman että tukee kaikkea mahdollista öyhötystä.

Tottakai jos et ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella olet niitä vastaan. Koska jos et olisi niitä vastaan niin olisit niiden puolella. Hyvin yksinkertaista. Ja se ei ole tasa-arvoa, että kannatat vain tiettyjen ihmisten tasa-arvoa ja jätät ihmisiä sen ulkopuolelle. Ja mielenkiintoisesti rinnastat seksuaalivähemmistöt ihmiseen joka on murhauttanut miljoonia ihmisiä. Kertoo ajattelustasi paljon.

Seksuaalivähemmistöt eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua, en ole puolella enkä vastaan. Sellaisia vähemmistön edustajia minä kunnioitan, ketkä eivät korosta sitä erilaisuuttaan jatkuvasti ja joka paikassa. Esim. sellaisia "perinteisiä" homoja, joista ei päälle päin edes huomaa että ovat homoja. 

Vierailija
474/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No thanks kirjoitti:

Seksuaalivähemmistöt eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua, en ole puolella enkä vastaan. Sellaisia vähemmistön edustajia minä kunnioitan, ketkä eivät korosta sitä erilaisuuttaan jatkuvasti ja joka paikassa. Esim. sellaisia "perinteisiä" homoja, joista ei päälle päin edes huomaa että ovat homoja. 

Meillä, jotka emme kuulu mihinkään vähemmistöön, on myös oikeuksia. Nyt vain kaikenlaiset mariginaaliset vähemmistöt laitetaan etusijalle ja heitä passataan ja palvotaan ja muiden pitää siihen sopeutua. Joka ikisessä mainoksessa, tv ohjelmassa, haastattelussa jne. Pitää olla vähemmistön edustaja,

Ihmisten mukaihana elämä Somessa. Hääpäivaänä kiitetään somessa ihanaa aviomiestä, lapsille syntymäpäivänä kerrotaan kuinka paljon heitä rakastetaan, kylässä käynnin jälkeen somessa kiitellään vuolaasti.miksei voi ihan henkilökohtaisesti tai puhelimitse hoitaa näitä?

Ruokien kuvaaminen someen. Ravintoloissa käyntien raportointi someen. Kyläily someen. Ymmärrän toki, että halutaan näyttää kuinka kiireisiä ja suosittuja ollaan mutta minä ainakin ensimmäiseksi ajattelen, että noilla ihmisillä on joku ongelma. Ja ruokakuvien postaaminen: ketä kiinnostaa mitä joku söi perjantaina raflassa?

Vierailija
475/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No thanks kirjoitti:

Meillä, jotka emme kuulu mihinkään vähemmistöön, on myös oikeuksia. Nyt vain kaikenlaiset mariginaaliset vähemmistöt laitetaan etusijalle ja heitä passataan ja palvotaan ja muiden pitää siihen sopeutua. Joka ikisessä mainoksessa, tv ohjelmassa, haastattelussa jne. Pitää olla vähemmistön edustaja,

Ihmisten mukaihana elämä Somessa. Hääpäivaänä kiitetään somessa ihanaa aviomiestä, lapsille syntymäpäivänä kerrotaan kuinka paljon heitä rakastetaan, kylässä käynnin jälkeen somessa kiitellään vuolaasti.miksei voi ihan henkilökohtaisesti tai puhelimitse hoitaa näitä?

Ruokien kuvaaminen someen. Ravintoloissa käyntien raportointi someen. Kyläily someen. Ymmärrän toki, että halutaan näyttää kuinka kiireisiä ja suosittuja ollaan mutta minä ainakin ensimmäiseksi ajattelen, että noilla ihmisillä on joku ongelma. Ja ruokakuvien postaaminen: ketä kiinnostaa mitä joku söi perjantaina raflassa?

Siis miten susta ne laitetaan etusijalle?

Se koko pointti on se, että meillä on jo valmiiksi ne oikeudet, vähemmistöillä välttämättä ei.

Transihmisiä pakkosteriloidaan, sinua ei. Heteroja ei syrjitä seksuaaliseen suuntautumisensa takia, muita syrjitään. Voi jännä kun heihin kesktytään eikös.

Vierailija
476/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotona, ystävien kesken ja työelämässä törmää aikuisiin, fiksuihin, pääosin hyväntahtoisiin ja yleensä aika valistuneisiin ihmisiin niin netissä hämmästyy aina sitä pahantahtoisen öyhöämisen määrää, joista toki osa on tarkoituksellista koti- ja ulkomaista mädättämistä ja osa oman pahan olon ja riittämättömyyden oksentamista.

Kun maailma muuttuu paremmaksi, valistuneemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi, osa ihmisistä haraa vastaan ja toivoo että maailman vajoaisi takaisin sille tasolle missä he vasta ovat. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä.

Minä täytän kohta kuudenkymmenen, ja olen tyytyväinen kaikesta siitä mitä nykyaika on tuonut tullessaan. Suomi on valtavan paljon parempi paikka kaikille kuin silloin, kun minä olin nuori. Vaikka ilmastonmuutos uhkaa hyvinvoinnin jatkumista, niin siitäkin on nyt tietoa, toisin kuin joskus 80-luvulla, niin että ainakin voidaan tehdä jotain.

Vierailija
477/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea keinotekoisuutta ulkonäössä. Isoja takamuksia ja isoja silareita. Omassa nuoruudessa ihannoitiin pientä kiinteää takamusta, nyt jotain hervotonta keinotekoisesti aikaansaatua persusta esitellään suurena ylpeydenaiheena. En myöskään ymmärrä jättikokoisia täytettyjä huulia.

Elämää somen ja sen tykkäysten kautta. Täällä palstallakin riittää kyselijöitä, miksi hänen kirjoitustaan on alapeukutettu.

Woke ja cancel-kulttuuri.

Vierailija
478/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ja uskonnon opetuksen alasajo. Ei tunti viikossa ole liikaa ev.lut. uskon opetusta kirkkoon kuuluville.

Enkä pidä mistään joogapapeista enkä itseasiassa naispapeistakaan vaikka olen nainen. En tykkää, että kirkko pakotetaan yhteiskunnan arvoihin mukaan kun kirkon arvojen pitäisi olla Raamatun mukaisia. Luomisesta asti pariskunta oli mies ja nainen ja siinä pitäisi pysyä.

Oi niitä aikoja.

Nimenomaan ev-lut. opetus kirkkoon kuuluville. Ja jonkinlainen elämänkatsomustieto/ etiikka niille, jotka eivät tunnusta mitään uskontoa. Ihmisen on hyvä oppia tiettyjä perusperiaatteita elämästä.

Vierailija
479/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin kirjoittamista kaipaan. Ihmisten käsiala on jo alkanut rapistua, kun enää ei kouluissa opeteta kaunokirjoitusta. Ensin hyväksyttiin tekstaaminen ja sen jälkeen tikkukirjaimet. Nyt ollaan jo siinä tilanteessa, että kaikki kirjoitetaan koneella. 

Myös kaikki muut kädentaidot ovat unohtumassa, kun kaikki tehdään koneiden avulla.

Perustaidot selviytyä ilman jatkuvaa teknisten laitteiden ja sovellusten läsnäoloa. Kuinka moni enää nykyään viitsii opetella kompassin käyttämistä, vaatteiden tekemistä/ korjaamista yms. ?

Vierailija
480/2707 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-kristitty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niitä aikoja.

Nimenomaan ev-lut. opetus kirkkoon kuuluville. Ja jonkinlainen elämänkatsomustieto/ etiikka niille, jotka eivät tunnusta mitään uskontoa. Ihmisen on hyvä oppia tiettyjä perusperiaatteita elämästä.

Vai oisko että elämänkatsomusta/hallintaa kaikille, ja uskovaiset saa sitte omalla ajallaan uskovaiseilla(?)