Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
221/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös homoseksuaalisuus on luonnollista. Sitä tavataan sekä eläimissä että ihmisissä. Ja kaikissa kulttuureissa.

Valitettavasti pelkillä homoilla oltaisiin jo kuoltu sukupuuttoon, eli olisihan tuo evolutiivisessa mielessä vähän paska arpa ja homoseksikin on turhaa ja päämäärätöntä, jonka ei ole edes teoriassa mahdollista päättyä parittelun varsinaiseen lähtökohtaan eli lisääntymiseen.

Heteroseksikin on turhaa jos käyttää ehkäisyä.

On sama kaikkien vaan vatkata mällinsä purkkiin ja kaataa siitä sinne naisen rööriin.

Vierailija
222/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisten sukupuolien hämärtäminen on outoa. Sukupuoli on oikeasti kohtalo. Tiedän, että on olemassa hermafrodiitteja, mutta useimmat inter-, trans- tai asukupuoliset haluavat vain kohahduttaa epävakautensa keskeltä.

Omassa nuoruudessani homoseksuaaliset osasivat käyttäytyä kuten kaikki muutkin. Nyt ns. sateenkaariväki rienaa seksuaalisuudella ja kerjää siksi kiusaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ehkä vielä keski-ikäinen, mutta älylaitteen läpi elämistä. Koetaan suuri osa elämästä jonkun influensserin kautta. Ei mennä Italiaan, vaan katsotaan videota kun joku muu käy, ei katsota elokuvia, katsotaan kun joku reagoi elokuvaan, ei sisusteta, katsotaan kun joku sisustaa. En vaan ymmärrä tätä. Tunteja ja tunteja vuorokaudesta katsotaan, kun joku muu elää elämäänsä.

Tässähän tämä tulikin.

Vierailija
224/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hiertää eniten se, ettei mitään saa sanoa. Nytkin kommentoin lihonutta tuttavaani, kun ei olla nähty pitkään aikaan. Olen huolissani hänen terveydestään ja jotenkin se ryöpsähti siten, että voi kamala miten paljon olet lihonut. Ja että tietääkö terveyshaitoista joita siihen liittyy. Hän suuttui kovasti, ilmeisesti lähtenyt mukaan tähän kaikesta loukkaantumisen kulttuuriin. Sitä se on, kun mitään ei saa sanoa. Kyllähän meitäkin on kommentoitu ja julmastikin, ja hyviä ihmisiä meistä kasvoi.

Vierailija
225/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin hiertää eniten se, ettei mitään saa sanoa. Nytkin kommentoin lihonutta tuttavaani, kun ei olla nähty pitkään aikaan. Olen huolissani hänen terveydestään ja jotenkin se ryöpsähti siten, että voi kamala miten paljon olet lihonut. Ja että tietääkö terveyshaitoista joita siihen liittyy. Hän suuttui kovasti, ilmeisesti lähtenyt mukaan tähän kaikesta loukkaantumisen kulttuuriin. Sitä se on, kun mitään ei saa sanoa. Kyllähän meitäkin on kommentoitu ja julmastikin, ja hyviä ihmisiä meistä kasvoi.

No on se nyt vähän epäkorrektia ottaa kaverin läskit puheeksi, jos ei olla pitkään aikaan nähty?

Aika huonoa käytöstä mielestäni.

Vierailija
226/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt vähän epäkorrektia ottaa kaverin läskit puheeksi, jos ei olla pitkään aikaan nähty?

Mietin myös, että ehkä tässä keskustelussa oli kyse sellaisesta yleisestä "nykyään ei saa ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin" näköjään ymmärsin väärin :D

Ei kyllä varmaan oo paljoo kavereita jos tolleen "ryöpsähtää" useinkin :D

Vierailija
227/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime paskaa.

Hienoa kun tulit ottamaan osaa keskusteluun, eipä ois pärjätty ilman tota sun "ime paskaa" kommenttia.

Vierailija
228/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalista mediaa vieroksun, en missään tapauksessa haluaisi levitellä asioitani ja naamaani nettiin ties kenen pällisteltäväksi. Erityisesti näinä aikoina somesta poissaolo voi osoittautui kaukaa viisaaksi  toiminnaksi...

Vierailija
229/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuuntele juurikaan radiota enää. Kuka kestää sitä kaikennauramista?

Radio puhetta saattoi yhteen aikaan kuunnella mutta sitten sinne tunki urheilu ja aivan kamalat pimpelipompelit!

Vierailija
230/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cansel kulttuuria ja äärivasemmiston normalisointia.

Jos joku Suomesta puuttuu, niin äärivasemmisto. Täällä ei ole enää vasemmistolaisuutta lainkaan. Nykyajassa mua ärsyttää eniten juuri politiikan ja poliittisten käsitteiden täydellinen sotkeminen, jolloin kukaan alle 30-vuotias ei enää tiedä, mitä tarkoittaa oikeistolainen tai vasemmistolainen. Mukaan lukien poliitikot.

Tuossa on sinulle aimopläjäys äärivasemmistolaisuutta, riittää koko kansan tarpeisiin ja ylikin:

http://www.saramo.net/

Niin. Tuota luullaan nykyään äärivasemmistolaisuudeksi. 

Olisitpa elänyt 70-luvun stallareiden aikaan. Ihan sokeaa neukkulan ihannointia, kaikki olisi pitänyt kopioida sieltä.

Vierailija
231/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kaikista asioista loukkaannutaan. Asiat ovat niin hyvin, että voidaan keskittyä älyttömiin nillittämisiin. Vanha ajatelma sopii tähän... isoisäni käveli töihin, isäni ajoi polkupyörällä, minä corollalla, poikani mersulla, hänen poikansa taitaa taas kävellä. "Tough times create strong men, strong men create easy times. Easy times create weak men, weak men create tough times." 

Ai että vihaan tuota typerää quotea. Sota ei tee vahvoja ihmisiä, vaan se rikkoo kaikki. Sodanjälkeiset sukupolvet ovat aivan hajalla.

Missä puhutaan sodasta! Kovat ajat viittaa yleensä katovuosiin, luonnon mullistuksiin tai muuhun epäonneen, joka ihmisen osaksi tullut. Ihminen sitkeydellä ja periksiantamattomuudella selviää. Mutta sitkeyttä ja periksiantamattomuutta ei opi jos kasvaa pumpulissa, saa kaiken valmiina, ei tarvitse kokea pettymyksiä eikä vastoinkäymisiä.

Vierailija
232/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puolestaloukkaantujia

- rikkonaisten farkkujen pitämistä tyylikkäinä

- liian lyhyiden housujen pitämistä tyylikkäinä

- oman elämänsä jakamista kuvina koko maailmalla päivittäin

Vierailija
233/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä keski-ikäinen vaan alle kolmekymppinen, mutta itse vierastan nykyistä somekulttuuria. Siinä on myös paljon hyvää, mutta samalla paljon sellaista, mikä ottaa päähän: se jatkuva oman elämän kiillottaminen ja itsen korostaminen, minäminäminä ja minun maailman paras perhe/parhaat kaverit/jne. 

Toinen asia mikä vähän ahdistaa, on se, että somen ja älypuhelinten myötä toisiin pitäisi olla yhteydessä jatkuvasti ja olla tavoitettavissa 24/7. Jos et ole, jäät auttamatta ulkopuolelle tai muut tulkitsevat, että sinua ei kiinnosta. Soittelen tai viestin perheeni kanssa muutamia kertoja viikossa ja kaverien kanssa viestittelen, kun on jotain oikeaa asiaa tai ollaan sopimassa näkemisestä. Itselleni tämä riittää mainiosti, mutta monille ei. Minulta on kyselty, olenko kunnossa tai kenties suuttunut jostain, kun en ole jatkuvasti lähettelemässä toisille Whatsappissa meemejä tai muuta turhanpäiväistä, tai kommentoimassa toisten turhanpäiväisiin viesteihin.

Mäkin oon vasta 28 ja ihmettelen täysin samaa asiaa kuin sä. Tosin mun läheiset ei onneks ole tommosia, jotka ihmettelee, miksen lähettele joitain turhanpäiväisiä viestejä Whatsappissa sun muualla somessa.

Eri Facebookissa olevien euroviisuryhmien kautta mulle on tullut kyseisessä somessa ulkomaalaisia kavereita, jotka just esittelevät suht usein pintakiillotettua elämäänsä siellä ja oon miettinyt niiden poistamista kavereista. Toista asiaa en myöskään ymmärrä Facebookissa, kun eri euroviisuryhmissä ihmiset riitelee makuasioista, joille ei voi yhtään mitään. Kukaan maapallon ihminen kun ei ole toisensa kopio. Oon julkaissut viimeksi Facebookissa henkilökohtaiseen tilaani viimeksi mitään vähän yli 4 vuotta sitten ja oon hyvin iloinen, kun en oo julkaissut siellä mitään sen jälkeen. Aion kyllä pitää taukoa vähän pidempään vielä Facebookista tulevaisuudessa.

Vierailija
234/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuuntele juurikaan radiota enää. Kuka kestää sitä kaikennauramista?

Radio puhetta saattoi yhteen aikaan kuunnella mutta sitten sinne tunki urheilu ja aivan kamalat pimpelipompelit!

Mulla soi yle puhe, mutta senkin joutuu usein sulkemaan kun tulee uusintoja tai viimeviikolla kaksi tyttöä keskusteli finnien syömisestä niin oli pakko sulkea, kun meinas oksu tulla.

Tekopirteät varsinkin aamujuontajat radiossa ovat kyllä ärsyttäviä.

Yleltä löytyy arkistosta paljon kaikkea kuunneltavaa asiaohjelmaa, jos sulla on joku älylaite minkä kautta kuunnella.

Vierailija
235/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on tarjolla vaikka mitä koulutusta ja kurssia ja vaihtomahdollisuutta ja itseopiskelua ja etää ja harrastusta, mutta mikään ei kelpaa. Tavallisia ihan hyviä duuneja pidetään vaan paskaduuneina, mutta toisaalta valitetaan kun viidennen alanvaihdon jälkeen ei olekaan viel omaa tyylikästä yksiöö eirassa tai laumaa design-vaatteisiin puettuja lapsukaisia omassa omakotitalossa. Ei ole mitään pitkäjänteisyyttä vaan kaikki on booooooring koska asiat ei tapahdu hetinyt onnenkantamoisina ja instakelpona matskuna.

Vierailija
236/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kaikista asioista loukkaannutaan. Asiat ovat niin hyvin, että voidaan keskittyä älyttömiin nillittämisiin. Vanha ajatelma sopii tähän... isoisäni käveli töihin, isäni ajoi polkupyörällä, minä corollalla, poikani mersulla, hänen poikansa taitaa taas kävellä. "Tough times create strong men, strong men create easy times. Easy times create weak men, weak men create tough times." 

Ai että vihaan tuota typerää quotea. Sota ei tee vahvoja ihmisiä, vaan se rikkoo kaikki. Sodanjälkeiset sukupolvet ovat aivan hajalla.

Missä puhutaan sodasta! Kovat ajat viittaa yleensä katovuosiin, luonnon mullistuksiin tai muuhun epäonneen, joka ihmisen osaksi tullut. Ihminen sitkeydellä ja periksiantamattomuudella selviää. Mutta sitkeyttä ja periksiantamattomuutta ei opi jos kasvaa pumpulissa, saa kaiken valmiina, ei tarvitse kokea pettymyksiä eikä vastoinkäymisiä.

Tossa quotessa on kyllä perää, mutta nykyään se resonoi enemmän sellaisena miesten vastikkeena "live laugh love" tyyppisille mantroille. Tulee aika cringe olo, kun joku käyttää kyseistä rimpsua ajatellen ettei itse kuulu tuohon weak men osioon.

Vierailija
237/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ja uskonnon opetuksen alasajo. Ei tunti viikossa ole liikaa ev.lut. uskon opetusta kirkkoon kuuluville.

Enkä pidä mistään joogapapeista enkä itseasiassa naispapeistakaan vaikka olen nainen. En tykkää, että kirkko pakotetaan yhteiskunnan arvoihin mukaan kun kirkon arvojen pitäisi olla Raamatun mukaisia. Luomisesta asti pariskunta oli mies ja nainen ja siinä pitäisi pysyä.

Koulujen pitäisi olla uskonnottomia. Kirkon oppeja pitäisi opiskella kirkoissa asiantuntijoiden opastuksella, jos haluaa. Koulujen uskonto pitää korvata filosifis-eettisellä aiheella, johon eri uskonnot kuuluu yhtä kaikki. Tai mistä minä tiedän miten se tänä päivänä menee... Kymmenen vuotta sitten ainakin kouluissa oli jokaiselle uskonnolle oma opetus.

Vierailija
238/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?

Tämä on erikoista.. yhdelläkin oli 50k seuraajaa, ja feedi oli pelkästään kuvia sen naamasta ja yläkropasta aavistuksen eri kuvakulmista. Siis onko tylsempää?

Vierailija
239/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ja uskonnon opetuksen alasajo. Ei tunti viikossa ole liikaa ev.lut. uskon opetusta kirkkoon kuuluville.

Enkä pidä mistään joogapapeista enkä itseasiassa naispapeistakaan vaikka olen nainen. En tykkää, että kirkko pakotetaan yhteiskunnan arvoihin mukaan kun kirkon arvojen pitäisi olla Raamatun mukaisia. Luomisesta asti pariskunta oli mies ja nainen ja siinä pitäisi pysyä.

Koulujen pitäisi olla uskonnottomia. Kirkon oppeja pitäisi opiskella kirkoissa asiantuntijoiden opastuksella, jos haluaa. Koulujen uskonto pitää korvata filosifis-eettisellä aiheella, johon eri uskonnot kuuluu yhtä kaikki. Tai mistä minä tiedän miten se tänä päivänä menee... Kymmenen vuotta sitten ainakin kouluissa oli jokaiselle uskonnolle oma opetus.

Ainakin sen pitäisi mennä niin, että opetus sen mukaan mihin kuuluu. Kirkkoon kuulumattomat saa vapaasti valita, muut ei.

Vierailija
240/2707 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tänään mietin asiaa. Kun kaikkeen mitä sanoo, pitää nykyään laittaa disclamer. Tai siltä ainakin tuntuu. Kirjoitin someen äitienpäiväpostausta ja tuntui että olisi perään pitänyt laittaa se myötätuntopostaus lapsettomille jne. Some tietysti itsessään, hyvin pärjättiin ilmankin. Ainakin se hirveä esitys ja show mitä someen liittyy..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän