Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa homokultturia mediassa. En vihaa homoja mutta siitä on tehty liian iso numero.Ei ihme että apset eivät tiedä mihin sukupuoleen kuuluvat.
Miksei heterokulttuuri häiritse?
Vähintään 90 pros kaikista mediassa olevista pariskunnista on heteroita, kauheeta pakotusta eikö?
Siksi koska heteroseksuaalisuus on biologisesti luonnollista jo ihan lajin jatkumisenkin kannalta ja VÄHINTÄÄN 90% ihmisistä on heteroita. Urpo!
Prostituutio.Se että poliitikot hyväksyvät että lapsia naitetaan alikäisinä vanhoille ukoille ja että tänne tulee nuoria tyttöjä joita käytetään hyväksi .Jopa lapsia raiskataan ja kuvataan ja kuvat myydään.
Vierailija kirjoitti:
On teillä murheet!
Suomessa menee älyttöömän hyvin verrattuna aikaisempiin vuosikymennin. On älyttömän terveellistä, turvallista ja hyvinvoipaa. Elintaso on parantunut valtavasti vaikkapa vain minun aikanani ja elämisen laatu.
Yksi ainoa asia: Kun olin lapsi, kirjoitettiin utopioita. Nyt kirjoitetaan dystopioita. ihmiset ovat hyvin pessimistisiä ja kyynisiä kaiken hyvinvoinnin, ylipainon ja elektroniikan keskellä (joista kaikista minäkin olen päässyt osalliseksi).
Yritettäiskö nähdä taas vähän utopiaa, pientä optimismia, jookos?
Toivoa pitäisi luoda, mutta kuka sitä luo? Jostain luin että Suomen suunta on hukassa.
Dystopiohin on myös vahvasti perusteita nykymaailmassa, moni asia on kääntynyt huonompaan suuntaan parissa vuosikymmenessä. Olisi falskia olla näkemättä sitä.
Eihän muutosta tapahdu, elleivät ihmiset muuta jotain, usein luovu jostain jonkin hyväksi. Totta kyllä että nykyään valitetaan ja kauhistellaan paljon, mutta teot jäävät vähemmälle. Ehkä tosiaan ne, joilla on eniten vapaa-aikaa valittavat äänekkäimmin.
Hirveästi vaan menee inhimillisiä resursseja taivaan tuuliin nykyisellä menolla.Enkä mieti edes taloutta, vaan sitä, mitä ihmiset tekevät elämällään. Hyvin moni keskittyy vain hengissäselviämiseen, nekin jotka eivät ole kaikista köyhimpiä. Katsotaan, miten pääsemme tästä eteenpäin. Mistä se kulttuurinen vastaliike nykyhulluuksille alkaa? Täytyykö mennä vielä paljon nykyistä pitemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa homokultturia mediassa. En vihaa homoja mutta siitä on tehty liian iso numero.Ei ihme että apset eivät tiedä mihin sukupuoleen kuuluvat.
Vähintään 90 pros kaikista mediassa olevista pariskunnista on heteroita, kauheeta pakotusta eikö?
Siksi koska heteroseksuaalisuus on biologisesti luonnollista jo ihan lajin jatkumisenkin kannalta ja VÄHINTÄÄN 90% ihmisistä on heteroita. Urpo!
Myös homoseksuaalisuus on luonnollista. Sitä tavataan sekä eläimissä että ihmisissä. Ja kaikissa kulttuureissa.
Kun ajatellaan, ettei aiheeseen ole saatu menneinä aikoina viitata kuin hyvin verhotusti kirjallisuudessa ja viihteessä, on vain oikeus ja kohtuus, että nyt vähemmistöt saavat enemmän näkyvyyttä.
Naisten pikkuhiljaisya häivyttämistä yhteiskunnasta ja puheesta. Ylekään ei enää uutisessaan puhunut naisista vaan "kohdullisista".
Vierailija kirjoitti:
Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?
Tämä. siis tyrkkysometus, ei kiinnosta kenenkään naaman, perseen, tissien esittely, saati että omaa haluaisin esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologinen luonnollisuus ollut kirosana jo pidempään. Joidenkin mielestä ihmisarvon alasajo lähtee abortista, ainakin sen arkistumisesta. Kyllä ihmisarvo länsimaissakin on nyt ennätyksellisen matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Myös homoseksuaalisuus on luonnollista. Sitä tavataan sekä eläimissä että ihmisissä. Ja kaikissa kulttuureissa.
Valitettavasti pelkillä homoilla oltaisiin jo kuoltu sukupuuttoon, eli olisihan tuo evolutiivisessa mielessä vähän paska arpa ja homoseksikin on turhaa ja päämäärätöntä, jonka ei ole edes teoriassa mahdollista päättyä parittelun varsinaiseen lähtökohtaan eli lisääntymiseen.
Bkt kasvanut, mutta rahaa ei vaan riitä yhtä pieniin pk-ryhmiin kuin ennen, erityisopetukseen, vanhustenhuoltoon tai minnekään muualle kuin kasvottomalle suurpääomalle. Tätä pidetään normaalina.
Työtahti tuntuu kiristyvän kiristymistään, mutta ostovoima hiipuu kaikilla paitsi -yllätys yllätys- kasvottomalla suurpääomalla. Tätä pidetään normaalina.
Kierrätetään kovasti biojätteet ja ajetaan sähköautoilla, mutta yhä isommassa määrin tilataan kamaa Kiinasta suoraan roskikseen, ei mitään kannata edes palauttaa, juhlavaatetta ei tarvitse pestäkään käytön jälkeen kun maksoi nii vähän, roskiin vaan. Normaalia.
Vihervasemmiston keskittyminen on siinä, voiko setä sanoa olevansa täti ja riittääkö tämä niin että setä sitten on täti. Ja ihan peruskauraa on tämäkin.
Vierastan sellaista sivistynyttä puhetta kun mihin ihminen karvoistaan pääsee. Ja kaksinaismoralismia ja tekopyhyyttä.
Ankkahuulien ihannointia
Uhriutumista
Ns influensereiden seuraamista somessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten naisten vihamielisyys miehiä kohtaan tuntuu lisääntyneen. Puhuvat miehistä yleistävään ja halveksivaan sävyyn, tyyliin "setä-miehet".
Onko nuorilla naisilla niin huonot isät ja isoisät ja veljet, että kokemukset miehistä ovat niin kielteisiä. Vai onko seksuaalinen häirintä naisia kohtaan lisääntynyt niin paljon?
Olin 70-luvulla teini ja sitten nuori nainen, ja muistelen ainakin omissa piireissäni tyttöjen ja poikien välien olevan aika reilut, samoin nuorten pariskuntien. Yhdessä parannettiin maailmaa..tai siis yritettiin.
Vaikuttaa siltä, että nykyajan nuoret naiset ja tytöt eivät ole yhtä vapaita kuin itse olin silloin, edes rintsikoita ei tarvinnut pitää, push upeista puhumattakaan. Enkä pitänytkään. FREEDOM!
Kuvailet jotain mistä minulla ei ole hajuakaan näin 70 luvulla syntyneenä.
Mitä sinä tiesit nuorten aikuisten elintavoista lapsena 70-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on vaikea ymmärtää tätä nykyajan parikymppisten herkkähipiäisyyttä. Itse elin nuoruuteni ysärillä ja joo, tulihan niitä inhottavia kommentteja miehiltä ja kaikkea kävi
Aikaisemma kommentissani kirjoitin suomen kielen rappiosta ja saatiinhan sitä tähänkin ketjuun esimerkki, nimittäin tuo itse-sana: oikeaa suomea olisi kirjoittaa "minun on vaikea ymmärtää". Mikä siinä on vikana? Miksi pitää käyttää omituista ja kömpelöä ilmaisua "itselleni on vaikea ymmärtää"? Voiko joku selittää minulle? (Ei itselle, vaan minulle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti pelkillä homoilla oltaisiin jo kuoltu sukupuuttoon, eli olisihan tuo evolutiivisessa mielessä vähän paska arpa ja homoseksikin on turhaa ja päämäärätöntä, jonka ei ole edes teoriassa mahdollista päättyä parittelun varsinaiseen lähtökohtaan eli lisääntymiseen.
Ho moseksi on epäfunktionaalista eli ei käytä Luonnon suunnittelemia elimiä suvunjatkamiseen eikä myöskään tuota jälkeläisiä mikä kuitenkin seksin perimmäinen tarkoitus.
Samansukupuolisten seksisuhteet voivat kuitenkin olla tarkoituksenmukaisia tilanteessa, joissa henkilö ei pysty seksuaalisesti kommunikoimaan vastakkaisen sukupuolen kanssa, syystä tai toisesta. Silloin se on yksilöllinen selviytymisstrategia.
Ylikansoittuneessa nykymaailmassa kieltämättä seksi, joka ei voi johtaa uuden ihmisen syntymiseen tälle planeetalle, on aika tarkoituksenmukaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?
Tämä. siis tyrkkysometus, ei kiinnosta kenenkään naaman, perseen, tissien esittely, saati että omaa haluaisin esitellä.
Esitellään siellä muutakin. Luontokuvia, käsitöitä, taidetta, muotia. Kaikenlaisia kivoja harrastustilejä on vaikka kuinka paljon.
"Feminismi", jonka mukaan on ok että xy-henkilöt kilpaurheilevat xx-ihmisten sarjassa. Tai se että synnyttäneenä henkilönä ei saisi edes käyttää itsestään sanaa nainen ilman etuliitteitä.
Lillukanvarsiin uppoutuminen vähän kaikessa. Historiattomuus. Kaiken kaupallistaminen, pahimmillaan omat lapset rahastetaan somessa.
Ihmiset sanoi ennen: "En pääse trampoliinille hyppimään." Nyt sanotaan:"En pääse hypätä trampoliinille".
Kun noille ihmisille sanoo että, osasit kyllä muutama vuosi sitten taivuttaa verbin hypätä, niin he suuttuvat ja vetävät hirveät kiepit, että aina muka ovat puhuneet tuota "en taivuta verbejä" -kieltä.
En ymmärrä mistä tuo johtuu?
Tasan tarkkaan vielä 2010 ja sitä ennen taivuttivat verbit normaalisti.
Ja aivan varmasti puhuivat alunperin siitä, miten joku näyttää hyvältä, tuoksuu mansikalta ja maistuu mintulta. Nyt siinä samassa rytäkässä kun unohtivat miten verbit taivutetaan, rupesivat puhumaan, miten joku näyttää hyvälle, tuoksuu mansikalle ja maistuu mintulle.
Ja taas hirveät kiepit ja raivarit, että kyllä olen aina puhunut näin. Ja tämä on se oikea tapa puhua Wöööö!
En ole vielä keski-ikäinen vaan alle kolmekymppinen, mutta itse vierastan nykyistä somekulttuuria. Siinä on myös paljon hyvää, mutta samalla paljon sellaista, mikä ottaa päähän: se jatkuva oman elämän kiillottaminen ja itsen korostaminen, minäminäminä ja minun maailman paras perhe/parhaat kaverit/jne.
Toinen asia mikä vähän ahdistaa, on se, että somen ja älypuhelinten myötä toisiin pitäisi olla yhteydessä jatkuvasti ja olla tavoitettavissa 24/7. Jos et ole, jäät auttamatta ulkopuolelle tai muut tulkitsevat, että sinua ei kiinnosta. Soittelen tai viestin perheeni kanssa muutamia kertoja viikossa ja kaverien kanssa viestittelen, kun on jotain oikeaa asiaa tai ollaan sopimassa näkemisestä. Itselleni tämä riittää mainiosti, mutta monille ei. Minulta on kyselty, olenko kunnossa tai kenties suuttunut jostain, kun en ole jatkuvasti lähettelemässä toisille Whatsappissa meemejä tai muuta turhanpäiväistä, tai kommentoimassa toisten turhanpäiväisiin viesteihin.
Toiset ovat lukutoukkia samasta syystä. Kuuntelevat musaa ja kävelevät. Kirjoittavat itse, tekevät käsitöitä jne. Harmillista, jos lapset/nuoret eivät enää lue.