Kumpaan huoneeseen laittaisit makkarin
Huone 1:
- Alakerrassa, wc ihan lähellä
-Iso ikkuna ja valoisa huone, mutta ikkunan läheltä menee tie jossa tosin vähän kulkijoita
-N.14 neliöinen, ei juuri tilaa kuin sängylle, yöpöydille ja lipastolle tms
Huone 2
-Yläkerrassa, wc siis alakerrassa joten rappuset mentävä jos hätä iskee yöllä
-Iso, yli 25 neliöinen
-Mahdollisuus sisustaa ns. unelmahuone, tulisijakin mahdollista laittaa
-Kaksi pientä ikkunaa joten aika hämärä
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaat vanheta samassa talossa niin laita makkari alakertaan; iän myötä voi tulla liikkumisvaikeuksia.
Takka/tulisija yläkerrassa voi olla kiva paikka vaikka grillata jos ilmastointi toimii hyvin
Tuon elinkaariajattelun puolesta alakerran mh on hyvä. Toisaalta sen voi sitten siinä vaiheessa siirtää alaskin jos tulee liikkumishankaluutta, mutta luulen että siinä vaiheessa on ehkä aika muuttaa muutenkin sopivampaan asuntoon kaupunkiin palvelujen äärelle. Ap
Voiko niitä yläkerran pikkuikkunoita suurentaa? Tai rakentaa vaikka parvekkeen siihen makkarin yhteyteen?
Vierailija kirjoitti:
Voiko niitä yläkerran pikkuikkunoita suurentaa? Tai rakentaa vaikka parvekkeen siihen makkarin yhteyteen?
Ei ole sellaista mahdollisuutta. Ap
Alakertaan tietenkin ja yläkertaan leffa/chillailuhuone. Pirnet ikkunat just hyvät valkokankaan kanssa. Siellä voi sit katsoa leffaa tai takkaa ja istua vaan lukien tai jutellen. Ei makkarissa tarvii olla muuta kuin sänky.
Vierailija kirjoitti:
Alakertaan tietenkin ja yläkertaan leffa/chillailuhuone. Pirnet ikkunat just hyvät valkokankaan kanssa. Siellä voi sit katsoa leffaa tai takkaa ja istua vaan lukien tai jutellen. Ei makkarissa tarvii olla muuta kuin sänky.
Valkokankaalle ei ole tarvetta kun emme niin leffoja katsele. Tuosta muodostuu varmaan jonkinlainen työhuoneen ja vierashuoneen yhdistelmä jos makkari päädytään laittamaan alakertaan. Ap
Iso makkari olisi ihana, mutta vessan läheisyys tärkeämpi minulle. Se pienempi huone siis makkariksi.
Jos huone 2 on omassa rauhassaan yläkerrassa niin varmasti työhuoneena hyvä, varsinkin jos paljon tekee kotoa käsin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa illalla aika aikaisin mennä makkarin takkatulesta nauttimaan, jos aikoo saada pellit kiinni ennen nukkumaan käymistä. Häkämyrkytys on kanala ja varsinkin unessa olevalle.
Kanalakin se voi olla, mutta kyllä minä katalaa hain, mutta eipä meinannut sellaista sanaa hyväksyä.
😅Miksi pellit pitäisi laittaa illalla kiinni? Minä laitan ainakin aina vasta aamulla, jos illalla on poltettu.
Justiinsa! Käyhän se niin, hyvä se on talvella taivastakin lämmittää.
Mistä teitä moukkia oikein sikiää?Siis onko vaihtoehtoina joko lämmön karkaaminen tai häkämyrkytys? Mitä järkeä tuossa on? Eikö takkaa saa polttaa illalla, jos kerran pelti pitää laittaa aina yöksi kiinni? Voisiko joku selittää.
Toki on vaihtoehtona sekin, että laittaa tulet ajoissa niin että pellit on turvallista sulkea nukkumaan mentäessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa illalla aika aikaisin mennä makkarin takkatulesta nauttimaan, jos aikoo saada pellit kiinni ennen nukkumaan käymistä. Häkämyrkytys on kanala ja varsinkin unessa olevalle.
Meillä lämmitetään joka ikinen ilta. Uusissa peleissä on uusavuttomille semmoinen mahdollisuus että pellin kulmasta saa katkaistua kulman poikki. Häkä pääsee siitä ulos.
Eikä peltejö ole pakko sulkea jos uni alkaa painaa. Sulkee sitten yöllä kun käy vessassa. Tässä oli kyse tunnelmasta iltasella.
Kuinkahan suomalaiset ovat pysyneet hengissä tähän asti ja vielä lisääntyneetkin kun lämmittämistäkin pitää pelätä?
Minä valitsisin tuon makkarin minne saa tulisijan.
Samalla tyylillä peltiin voi porata kulmien lähelle reikiä, ajaa saman asian kuin palan taittaminen.
Meillä on tossa alakerrassa 25m2 huone, yläkerrassa 35m2 huone. Ovat toki perheen yhteisessä käytössä, ei makkareina. Pienin makkarikin tosin on sen 14m2. Ihan Espoossa asutaan.