Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan huoneeseen laittaisit makkarin

Vierailija
08.05.2022 |

Huone 1:
- Alakerrassa, wc ihan lähellä
-Iso ikkuna ja valoisa huone, mutta ikkunan läheltä menee tie jossa tosin vähän kulkijoita
-N.14 neliöinen, ei juuri tilaa kuin sängylle, yöpöydille ja lipastolle tms

Huone 2
-Yläkerrassa, wc siis alakerrassa joten rappuset mentävä jos hätä iskee yöllä
-Iso, yli 25 neliöinen
-Mahdollisuus sisustaa ns. unelmahuone, tulisijakin mahdollista laittaa
-Kaksi pientä ikkunaa joten aika hämärä

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa illalla aika aikaisin mennä makkarin takkatulesta nauttimaan, jos aikoo saada pellit kiinni ennen nukkumaan käymistä. Häkämyrkytys on kanala ja varsinkin unessa olevalle.

Takkatulta voi pitää kesäsin tai leutoina ilmoina kun joku ikkuna ikkunat tai ovi on raollaan. Takkatulen rätinään ja loisteeseen on kiva nukahtaa. Häkämyrkytys voi olla kanala? tai kamala mutta niin kauan kun ei pellit kii niin häkä katoaa savun mukana ulos.

Vierailija
42/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 25 neliön yksiössä,  tässä keittiösyvennys, pieni makuualkovi ja kylpyhuone.

Hyvin riittää yhdelle ihmisille, eikä tämä tietenkään ole pysyväis asunto lopppuelämäksi asti.

Vaan nyt asun tässä, kun muutakaan en tähän hätään saanut.

Myös mieskaverini yöpyy täällä toisinaan.  Samoin ovat vieraat mahtuneet nukkumaan avattavaan vuodesohvaan. 

Missähän tuollaisia 25 neliön makuuhuoneita oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 25 neliön yksiössä,  tässä keittiösyvennys, pieni makuualkovi ja kylpyhuone.

Hyvin riittää yhdelle ihmisille, eikä tämä tietenkään ole pysyväis asunto lopppuelämäksi asti.

Myös mieskaverini yöpyy täällä toisinaan.  Samoin ovat vieraat mahtuneet nukkumaan avattavaan vuodesohvaan. 

Joo tilaa menee kyllä hukkaan 25 neliön makkarissa. 

Vierailija
44/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen pimennysverhoilla.

Vierailija
45/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makuuhuone yläkerrassa ja yhdet portaat (12 askelmaa) kerrokseen jossa on WC. En tosiaan suosittele. Ikävä mennä yöllä unenpöpperössä vessaan.

Vierailija
46/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko yläkertaan rakentaa vessan? Vaikka joku biovessa, jos ei viemäröinti ole mahdollista.

Siihen ei oikein ole mahdollisuutta, pohja on vähän haastava. Ap

Pohja on tehty muutettavaksi. Mikä sellainen pohja on, mihin ei voi edes jotain pikkukoppia rakentaa?

Vierailija
47/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa oli 17 neliön makkari ja sinne mahtui hyvin myös etätyöpiste. Tuo 25 m2 kuulostaa tosi isolta. 

Vierailija
48/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tilaa menee kyllä hukkaan 25 neliön makkarissa. 

No tuo huone on suurin osa meidän yläkertaa. Sitä ei kuitenkaan käydä sen enempää muuttamaan tai huonejärjestystä vaihtamaan, on ollut aina tuollainen niin saa olla nytkin. Alakerrassa meillä on muut toiminnot. Ap

Vierailija
49/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakertaan laittaisin vessan läheisyyden takia. Tosin ikkunoiden ilmansuunnat ratkaisisivat mulla. Mun mielestä makuuhuoneessa pohjoisikkuna paras.

Alapeukkuja olet varmaan saanut kateuden takia: voi ottaa osalle koville, kun on noin tilavat huoneet 🙂

Vierailija
50/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä vessaanlähtö on kyl sen verran vastenmielistä puuhaa että mitä lähempänä sen parempi. Eikä makkarissa mun mielestä tarvita ku sänky. Eli nro 1.

Vierailija
51/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko yläkertaan rakentaa vessan? Vaikka joku biovessa, jos ei viemäröinti ole mahdollista.

Siihen ei oikein ole mahdollisuutta, pohja on vähän haastava. Ap

Pohja on tehty muutettavaksi. Mikä sellainen pohja on, mihin ei voi edes jotain pikkukoppia rakentaa?

Emme halua alkaa siirtelemään seiniä tai erottelemaan pikkukoppia tuosta isommasta huoneesta. Ne ei koskaan istu nätisti ja haluan muutenkin pitää yläkerran mahdollisimman ennallaan. Ap

Vierailija
52/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösvaihtoehto ehdottomasti, kun wc on lähellä ja makkari on just sopivan kokoinen. 

Vierailija
53/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäisiä olette. Jos alle nelikymppisiä niin tuskimpa vessan paikalla merkitystä. Yli viisikymppinen käy ainakin kerran joka yö vessassa, eli vessan viereen. Tää minun tärkein kriteeri.

Vierailija
54/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakertaan laittaisin vessan läheisyyden takia. Tosin ikkunoiden ilmansuunnat ratkaisisivat mulla. Mun mielestä makuuhuoneessa pohjoisikkuna paras.

Alapeukkuja olet varmaan saanut kateuden takia: voi ottaa osalle koville, kun on noin tilavat huoneet 🙂

No, jos tykkää talvisin yli 15 asteen huonelämpötilasta niin ei tarvi siinä tapauksessa olla ollenkaan kade meille :)

Ap

Vierailija
55/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tarvitsee tulisijan makuuhuoneessa?

Makuuhuoneessa riittää tila, johon mahtuu sänky. Mieluiten hämärä huone ikkunat pohjoiseen/itään.

Se voi olla ihan lämmön ja tunnelman lähde :) Vastauksesi siis huone 2?

Ap

Ja häkämyrkytyksen.

Tai kipinän sytyttämän tulipalon lähde.

Näkee TAAS että ämmmien ei pidä antaa suunnitella mitään, mihin tarvitaan järkeä ja aivotoimintaa.

Olipas kommentti. Haluatko avata yhtään tätä?

Ap

Vierailija
56/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa illalla aika aikaisin mennä makkarin takkatulesta nauttimaan, jos aikoo saada pellit kiinni ennen nukkumaan käymistä. Häkämyrkytys on kanala ja varsinkin unessa olevalle.

Takkatulta voi pitää kesäsin tai leutoina ilmoina kun joku ikkuna ikkunat tai ovi on raollaan. Takkatulen rätinään ja loisteeseen on kiva nukahtaa. Häkämyrkytys voi olla kanala? tai kamala mutta niin kauan kun ei pellit kii niin häkä katoaa savun mukana ulos.

Takkatulen rätinässä en kyllä nukahtaisi. Vahdin aina että tuli ja hiillos on sammunut ja suljen pellin ja menen vasta sitten nukkumaan.

Minä laittaisin makuuhuoneen alakertaan vessan viereen. En vietä aikaa makuuhuoneessa muuten kuin yöllä nukkuessa, joten makuuhuoneessa vain sänky ja yöpöytä ja panostan muiden oleskelutilojen sisustukseen.

Vierailija
57/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat vanheta samassa talossa niin laita makkari alakertaan; iän myötä voi tulla liikkumisvaikeuksia.

Takka/tulisija yläkerrassa voi olla kiva paikka vaikka grillata jos ilmastointi toimii hyvin

Vierailija
58/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo aloitus ja apn kommentit kitkeriä. Kai nyt jokainen osaa makuuhuoneensa paikan määritellä.

Vierailija
59/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo aloitus ja apn kommentit kitkeriä. Kai nyt jokainen osaa makuuhuoneensa paikan määritellä.

Toki osaa ja osataan mekin, mukava vaan saada tuoreita näkökulmia asiaan ja voi tulla esiin sellaisiakin pointteja mitä ei ole itse edes ajatellut. Mitä kitkeriin kommentteihin tulee, mielestäni olen itse niitä jostain syystä saanut, ämmitelty yms. Ap

Vierailija
60/71 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki osaa ja osataan mekin, mukava vaan saada tuoreita näkökulmia asiaan ja voi tulla esiin sellaisiakin pointteja mitä ei ole itse edes ajatellut. Mitä kitkeriin kommentteihin tulee, mielestäni olen itse niitä jostain syystä saanut, mm. ämmitelty. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi