♥LOKAKUISTEN TIISTAISUPINAT♥
Kommentit (50)
Zimpura, onpas liikkuvainen pienokainen tulossa teille! Toivottavasti suostuu vielä kääntymään..
Kyselikö joku valkovuodosta..? Mulla ajoittain runsasta, toisinaan ei ollenkaan.. Päivästä riippuen.
Tsemiä Hexulle ja muillekin yliaikaisille!
Ihaillen katsoin tuossa ikkunasta kuinka 1-vuotiaan naapurinpojan äiti juoksee vaunujen kanssa, heitti tuossa " ohimennen" vaunukopan yhdestä suunnasta toiseen ja reippaasti parissa sekunnissa levitti sitten sadesuojan vaunujen päälle...
TAHTOO JO EROON MAHASTA JA LIITOSKIVUISTA JA LIIKKUMAAN KUIN NORMAALI IHMINEN!!!
Coe
Kovasti jaksamisia kaikille, varsinkin LA:n ylittäneille! Olen itse molemmilla kerroilla päässyt eroon masusta ennen laskettua aikaa, joten voin vain kuvitella kuinka raskasta se on. Tsemppiä! Peukutan kovasti täällä, että pääsette synnyttämään piakkoin!
CAMELOTILLE vielä ekstrahalit ja tsempit: kuulostaa tosi inhottavilta nuo jatkuvat kivuliaat supparit. Toivotaan, että saat sitten nopean synnytyksen noiden ansiosta.
TAYSIN tilanteesta: Synnytin siellä siis reilu viikko sitten ja tilanne siellä on jatkuvasti se, että paikkoja on liian vähän! Mitään ruuhkaa siellä ei ole, vaan simppelisti paikat on mitoitettu huonosti. Itsekin jouduin odottelemaan huonetta käytäväpaikalla noin neljä tuntia ja siihen kannattaa jokaisen siellä synnyttävän varautua. Meinaan siellä oli joka päivä ainakin pari kolme ihmistä käytävällä tai päivähuoneessa. Sitten lähtöpäivänä käytiin koko ajan kyselemässä, että koska oikein lähdette. Niillä on kiire saada ihmiset pois sieltä. Säälittää kyllä kätilöt, kun joutuvat sitten syyttöminä ottamaan vastaan valitukset asiasta :(
Mainostan täällä vielä VAUVA-PUOLTA jo jakautuneille. Tulkaas kirjoittelemaan sinnekin. Eka pino on vielä hyvin lyhyt!
Väsynyt S-I kera Elmon (tissi suussa viime yönä tunnin välein...)
Itse pelkään että olen tästä toisestakin yhtä heikossa kunnossa kun ekastakin synnytyksestä (hb ja verenpaineet alhaiset sekä hyperventilointi keuhkojen saadessa taas normaali tila) joten ei ole kyllä kivaa joutua sairaalan käytäville makoilemaan : (
täälläkään ei mitään tuntoja synnytyksestä mutta yöt on tosi huonosti nukuttuja. eilisestä asti oon koettanu tunnustella liikkeitä mutta niitä on kyllä ollu tosi vähän.pitäsköhän kohta huolestua kun vatsakin on pikkasen arka vasemmalta puolelta...tai jospa vaaveli nukkuis ja keräis virtaa synnytykseen....taitaa olla toiveajattelua.
TAYSISTA:sinne minäkin menossa ja olin siellä pari viikkoa sitten kaverin seurana muutamina päivinä niin siellä ne mammat käytävillä vaan kuorsas ja mun kaverikaan ei ois saanu paikkaa ellei sitä ois leikattu jolloin se pääs jonojen ohi.tosi houkuttelevalta kuulostaa...
nyt tuntus et oisin valmis joten lapsonen synnyhän jo.muutenki yli energinen olo ja ihan kun en oisikkaan raskaana...kummallista..eillenkin juoksin kotiin ja alko oikein naurattaa et joop LA meni jo......
minä ja tuo 40+2
Tuntuu kivalta kun joku edes yrittää lohduttaa kun muuten on olo niin kurja...
Lähdettiin sitten pojan kanssa oikein kunnon lenkille, poika pyörällä ja minä kävellen. Koko lenkin ajan (1h) maha oli ihan sika kipeä, ihan koppurainen ja painoi niin alas että tuntui kuin vauva syntyis ihan just.=O
No, hampaat irvessä piti kävellä loppuun asti ja nyt on ihan hyvä olo. Supistelee satunnaisesti, jospa se tästä joku päivä lähtis..
Onnea kaikille vauvaantuneille!
ja tahmeaa tänään, ihan kuin en olisi vieläkään kunnolla herännyt, vaikka untakin olen saanut aina vessassajuoksujen välissä. Ja ulkona on kylmä!! hrrr..
Kävin neuvolassa, kaikki ok, mikä on aina helpottavaa tietää. Kehotettiin tarkkailemaan vauvan liikkeitä nyt kun laskettu aika on jo takana. Onneksi vauva on möyrinyt tosi paljon viime aikoina, ei ole tarvinnut huolestua. On kuitenkin pysynyt hyvin pää alaspäin. Supistuksia on mutta eivät ne juuri vaikuta sen kummemmilta.
Vatsan laskeutuminen on aiheuttanut hassun ongelman - äitiyshousutkaan ei enää meinaa pysyä yllä!! Eilen kaupungilla sain kiskoa niitä koko ajan ylös, huvittavaa ja rasittavaa! Täytynee tutkia onko jotain säätövaraa vielä jäljellä, mutta ei paljon huvita lähteä kävelylle jos housut putoo!! Vatsa on hassun mallinen sukkula!
Kuulin että pääkaupunkiseudun synnytyssairaaloissa on ollut tässä syksyllä välillä todella kovaa ruuhkaa, oli kuulemma ollut samaan aikaan täynnä niin Kättäri, NKL kuin Jorvikin!! Kuulosti ikävältä,
synnyttäjiä oli kuulemma lähetetty aluesairaaloihin Uudellemaalle.
Olisi kuitenkin inhottavaa jos joutuisi menemään jonnekin muualle
kuin mihin on valmistautunut, ja jos matka pitenisi jne. Mutta tuo
on kai harvinaista, ja ilmeisesti tilanne on nyt ollut parempi.
Ihanaa kun täällä on aina vauva-uutisia, onnitteluja vain kovasti!
Saapa nähdä milloin tämä meidän vauveli päättää tulla. Ei tunnu
olevan mitään kiirettä ulos.
Jaksamista kaikille kärsiville ja toivotaan hyvää ' vauvasatoa' lähipäivinä! :-)
Kukas se kyseli noista ennakoivista supistuksista aiemmissa raskauksissa... Hyvä muisti mulla, sori!
Esikoisesta mulla oli streptokokki, siitä syystä suppareita oli melkoisesti. Bakteeri hoidettiin ja yliajalle meni sitten raskauskin, rv 41+2 pääsin synnyttämään. Tokasta ennakoivia suppareita oli myös n. rv 20 lähtien (ei streptoa), mutta eivät " kiduttaneet" tässä loppuvaiheessa, vaan synnytyssupparit tulivat ilman viikkojen kärvistelyjä. Poika syntyi rv 39+6. Kun taas nyt on ollut jo kauan supisteluja (ei streptoa) ja viimeiset kolme viikkoa todella rasittavia kolotuksia ja supisteluja. Ei paljon lohduta jos vielä reilu kolme viikkoa joutuu odottelemaan... :/! Varsinkin kun tosiaan paikat on olleet kypsät jo ajat sitten.
Voi itku tota TAYS: in tilannetta :( !! Mun tarkotus oli kuitenkin olla siellä ihan rauhassa " täysihoidossa" jokunen päivä, eikä kiirehtiä kotiin... Täällä kun ei saa sitä ruokaa nenän eteen ja miksi mulla olisi ees kotiin kiire, arkea pyörittämään. Mies kyllä pitää isyyslomaa, mutta kuitenkin. Tosi kivaa...
Tsempitykset taas kaikille! Ja paksua vointia...
himppu
No siis mulle juolahti tuossa kävelylenkillä mieleen että HEXU, keksin sulle positiivisen ajatuksen siitä että meinaa mennä käynnistykseen! :) Kun teillä on ollut sitä hoitopaikkahuolta äkkilähdön kanssa, niin jos käynnistykseen asti menee niin ainakin saatte järjestettyä isommat hoitoon ihan rauhassa ja on ehkä rauhallisempi mieli synnyttää sitten kun tietää että homma on hoidossa.
Oon ehkä vähän koukussa muuten tähän palstailuun kun kävelylenkilläkin teitä mietin :) :) :)
IIRIS oli mun mielessä kanssa :D Luin eilen vauvapuolta tuosta heräilystä ja ajattelin jo etukäteen hätyyttää että unohda gradu, jos Elmo herättelee kovasti. Kyllä sen EHTII! Meillä esikoinen herätti 2vko-2kk ihan hirveästi, parhaimmillaan 10 krt yössä... oli ihan kamalaa, olin ihan hirveän väsynyt välillä. Nyt oon päättänyt että jos meinaa ruveta tämä vauva heräilemään kovasti, niin lähdemme heti VYÖHYKETERAPIAAN. Se nimittäin auttoi viimeksi aivan tosi paljon, käyntejä kertyi muistaakseni 3-5, en ihan tarkkaan enää muista (olin aika väsynyt... :). Eli pane ihmeessä se myös korvan taakse, jos tuntuu että tosiaan heräilee paljon.
Vielä Iirikselle ja muille JAKAUTUNEILLE KYSYMYS: Onko teillä jo nimiä valittu, haluatteko kertoa? :) Onko Elmo oikea nimi vai vaan odottelunimi?
Coe
P.S. CAMELOT, kyllä se sieltä _jossain vaiheessa_ tulee... tosi lohduttavaa... :) Mutta koita vaikka ajatella sitä viikonloppua, että et voi kuin voittaa kun kestät viikonloppuun asti! Joko tulee vauva ennen sitä, tai sitten saat ihanan kahdenkeskisen viikonlopun miehen kanssa. Ja kun tää päivä on jo puolessa niin enää kolme jäljellä.
ART: ei ole viel aikaa kontrolliin. ihmettelen kyl miksi en viel sitä saa.. mulla olis viel neuvolaan perjantaiksi aika ja sen jälkeen kait mut vasta siirretään sairaalaan kontrolliin..
nuorimmasta tytöstä nähtävästi kävin ekas kontrollis jo 41+3
hexu ja poju rv 41+1 (41+0)
Täälläkin paukahti tänään 40 rv täyteen, eikä pienintäkään merkkiä synnyttämään pääsemisestä. Fiilikset on olleet aika kettumaiset, mitäpä niitä paljoa kuvailemaan ... paljolti samaa kuin monella muullakin lokakuisella odottajalla: monesti jo luullut, että nyt tulee lähtö synnyttämään mutta sitten supparit aina ovat laantuneet. Se mikä tässä on hyvää, niin nyt olen ihme kyllä saanut nukuttua pari yötä melko hyvin, joten nyt olisi hyvä vireystila lähteä synnärille, mutta kun ei niin ei.
Tänään kävin neuvolassa ja siitäpä käynnistä tuli kerrankin hyvä mieli. Terkkari oli jotenkin kiireettömämmän oloinen kuin aiemmin ja jutteli/kyseli enemmän tuntojani. Antoi jopa ylihuomiselle lääkäriajan, niin tsekataan kohdunsuun tilanne ja arvioidaan milloin olisi hyvä mennä äitiyspkl:lle kontrolleihin. Olin ihan että täh, nytkö jo voisin päästä kontrolliin, kun olin henkisesti varautunut odottamaan ainakin sen 10 päivää ekaa kontrollia ja 14 päivää mahdollista käynnistystä. Terkkari lohdutteli, että kyllä voidaan käynnistää aiemminkin jos kohdunsuulla kypsä tilanne.
Turvotusta olen onnistunut häätämään onnistuneesti lähes suolattomalla ruokavaliolla, voin todella suositella! Eihän ne ruokailut nyt sitten mitään herkkuhetkiä ole, mutta kyllä sitä muutaman viikon kestää kun selvästi olo on parantunut. Kahteen viikkoon ei ole nyt paino yhtään noussut ja turvotusta lähti nopeasti lähes 2 kg pois. Eipä tässä enää ollutkaan yhtään varaa painoaan kasvattaa, 20 kiloa on jo tullut yhteensä.
Verenpaine ei kyllä ole korjaantunut mihinkään (140/90), mutta pissasta on nyt olleet proteiinit pois, huh.
Meilläkin venytetään hermoa uhmaikäisen kanssa. Kaksivuotiaastamme on tullut ihan mahdoton parin viikon aikana. Toisaalta hyvä, että aloitti uhmiksensa ennen vauvan syntymää, olisi muuten ollut kovempi kriisi päällä sitten kun vauva tulee taloon. Mutta koville itsellä ottaa, kun joka asiasta saa tuon pikkumiehen kanssa käydä taistelun ja hirveän paljon menee enemmän aikaa arkisiin juttuihin kuin aiemmin kun jokaista vessa- ja ruokailutilannetta pitää protestoida. Yönsä meidän muksut onneksi nukkuvat todella hyvin, joten silloin saa levätä jos vaan tuo mahassa oleva asukki ei melskaa.
Tsemppiä kaikille, vaikka nämä viimeiset odotuspäivät tuntuvatkin pitkille.
Severon rv 40
Todella paljon onnea kaikille vauvautuneille lokamassuille! Meitähän on jo syntynyt monta. Se antaa itsellekin toivoa, että ehkä mekin saamme joskus tämän vauvan mahan ulkopuolelle. Todella kova ikävä onkin jo!
Tykkään käydä lukemassa teidän juttuja täällä ahkerasti, mutta jotenkin sitä itse on ollut vain niin laiska kirjoittelemaan! Pitäisi ryhdistäytyä näin loppua kohden.
Jotenkin tämä palsta on aivan ihana tuki tässä odotuksessa. Itse odotan ensimmäistä ja eihän näistä asioista mitään etukäteen tiedä. Mutta kun tänne palstalle tulee pyörimään, huomaa, että täällähän on monia, joilla on samoja vaivoja tai ongelmia, joita voi sitten yhdessä pohdiskella!
(.): tänään kävin taas neuvolassa ja kaikki oli ok. Kyllä se aina helpottaa, kun saa kuulla sydänäänet ja muutenkin kuulee, että kaikki on hyvin! Mulla tämä mahakaveri on kyllä niin liikkuvaista sorttia, että ei ole vielä tarvinnut olla huolissaan hänen hyvinvoinnistaan. Paremmin huolestuttaa se, että nukkuuko se kaveri ikinä. Taitaa tulla tänne maailmaan jo valmiiksi väsyneenä ja sitten on täällä ulkopuolella kamalan kiukkuinen! :) No eihän sitä yhtään vielä tiedä, mimmonen tapaus sieltä tulee!
Joku galluppi oli se, että arvuutellaan kuka lähtee seuraavana synnärille: toivotaan, että se on Jeni, hällä kun on mennyt yli lasketun ajan jo komiasti ja muutenkin on saanut odottaa tulevaa kaveria jo kauan. (Oli muuten huvittavaa lukea Jeni sinun eläinlääkärikäynnistä, kun itse olen samanlainen herkkis kuin sä. Itsellä on myös koira ja noin kuukausi sitten sille tuli kamala silmätulehdus ja mä jouduin käyttään sitä eläinlääkärissä, niin mä itkin ku hullu koko sen reissun ajan. Hoitajat sun muut katsoivat mua ihmeissään ja mun piti selitellä, että ei tässä mitään hätää ole. Kyllä aika lailla hävetti. Mutta minkäs näille hormooneille teet! :))
Ei kai tässä kummosempia! Supparisäteitä meille kaikille oikein paljon! Toivotaan, että pian taas syntyisi monta lokavauvaa!
Hessunen ja Mulju-Möykäri 37+6
On se mukava käydä lukemassa kun lähes kaikilla on jotain vaivaa ja hermo täynnä odotusta... :) Just olin tossa äsken ihan kypsä kun koko aamupäivän ollu jos jonkinlaista supistusta ja maha niin pinkeä ja KIPEÄ että oksat pois. Tällästä vielä 3 viikkoa??? Ei tuu kesää sanon minä. Ja kukaan ei ymmärrä, mies ei ainakaan takuulla tajua että oikeesti sattuu. Mutta sitten tosiaan tulin tänne ja huomasin etten ainakaan ole ainoa joka tappelee näitten vaivojen kanssa. Kyllä meillä on naiset asiat kerrassaan surkeesti! :))) Kiitos vertaistuesta, taas.
RUUHKASTA synnytysosastolla: Voi kuulkaas, ajelkaa tänne Kuusamoon synnyttämään :)) Ei oo ruuhkasta tietoa ja hoitajat pitää mielellään vaikka kynsin hampain vauvat ja äidit MONTA päivää osastolla :) No, ongelmat siis toisenlaiset kun eri puolelle Suomea mennään. Täällä kun syntyy alle 200 vauvaa VUODESSA niin voi kuvitella, että ei kovin ruuhkaa ole. Ja tosiaan, nyt kun viime viikolla olin osastolla niin parikin lastenhoitajaa paasasi siitä, että ei sitten saa kiirehtiä synnytyksen jälkeen kotiin, vaan pitää rauhassa toipua ja odottaa, että imetys sujuu ja päläpäläpälä. Ja minäkun haluisin äkkiä kotiin :( Saa nähdä millainen taistelu siitä tulee, viimeksi ainaki piti melkeen karata kotiin 2 vrk:n ikäisen vauvan kans ;)
VALKOVUODOSTA: Mulla on nyt jo 5 päivää tullu TOSI paljon kirkasta vuotoa. Välillä on tosi sitkeää ja limamaista, välillä valkovuotomaisempaa. Yök :) Mutta siis verta ei oo yhtään nyt seassa ja se verinen limatulppa on mulle ennen aina enteillyt ihan lähellä olevaa synnytystä.
(.) Olo ennallaan. Liitoskipuja enenevissä määrin ja niitä surkeita pikkusupistuksia.
Ja nyt täytyy hieman kehua itseäni; olen ollut kaksi päivää tosi ahkerana ja nyt on lastenhuonetta lukuunottamatta siivottu koko talo. Meillä ei olekaan AIKOIHIN ollut näin siistiä. Hyvä minä!
Kuopus ei oo vieläkään nukahtanu päikkäreille. Nukkus nyt, niin sitten vois lähtee iltapäivällä kävelylle. On taas ihanan raitis syksyinen ilma :)
Ei vissiin lokamasuilla paljon muuta tekemistä kuin kirjoitella...
(.) Laskettu aika tuli ja meni, " juhlistin" sitä painelemalla erinäisiä akupisteitä ja juomalla melkein kokonaisen oluen (kun neuvottiin, että se voisi auttaa käynnistymisessä), menin nukkumaan ja yhtä ainutta supistusta ei tullut koko yönä. Aamulla kiristeli ja kivisteli, mutta loppui. Prkl.
VALI: Ja mulla on nyt alkaneet iskias- tai mitkä lie kivut pahentua niin, ettei kävelemisestä meinaa tulla mitään. On kun joku puukolla tuikkisi vasempaan kankkuun. Yöllä kylkeä kääntäessä sitten taas lonkat paukkuu niin, että meinaa mieskin herätä. Ja kammottava, iltaa kohti yltyvä närästys siihen päälle. Pää tässä hajoaapi, kun tuntuu että selämä on tätä yhtä ja samaa odottamista, eikä muuhunkaan pysty. :( :(
Veikkaan ja toivon, että seuraavaksi synnyttämän lähtee JENI tai CAMELOT. Myös HEXULLE toivotan pikaista jakautumista, mutta siellä merkkejä taitaa olla vähemmän.
Niin, ja onnea TOIVOLLE!!!
Tsemppiä odottajille, se on onneksi varmaa, että ennemmin tai myöhemmin se vauva sieltä tulee.
Ketsup ja Into 40+1
Jos on TAYSissä ruuhkaa, niin veikkaanpa, ettei TYKSissä tilanne ole yhtään parempi. Siellä on kuulemma aloitettu lokakuun alussa vuodeosastojen remontti. Normaalisti on kaksi synnyttäneiden vuodeosastoa, ja nyt remontoidaan molemmat vuoron perään, mikä tarkoittaa, että vain toinen osasto käytössä!! En tiedä yhtään, millainen tilanne siellä on ollut ja miten käytännössä homma toimii, mutta pelkäänpä että käytävät on piukassa sänkyjä! Ja itse esikoisen aikaan, toukokuussa -04 kun TYKSissä myöskin synnytin, niin olivat nämä kaksi osastoa tupaten täynnä, ja siinäkin, " normaalissa" tilanteessa " varamajoituksissa" oli väkeä. Itse pääsin huoneeseen, jossa meitä oli kolme äitiä vauvoineen. Nyt en rohkene edes haaveilla moisesta!
Mutta olen kyllä asennoitunut olemaan sairaalassa sen ajan, minkä tarve vaatii, eli kun kaikki on varmasti vauvalla (ja äidillä!) kunnossa. En aio hätiköidä pois, vaikka tasan tarkkaan tietää, ettei esim. nukkumisesta varmaan tule mitään ym. Harmittavaa olisi sairaalaan takaisinkin palata kotiutumisen jälkeen.
(.) Mulla on ruokahalu ollut viime päivinä ihan valtava. Lohduttaudunko ruualla ja herkuilla, kenties ;) ? Mutta en stressaa, vaikka paino tässä loppuvaiheessa ryöpsähtäisikin, kun ei kiloja ole tässä raskaudessa tullut " kuin" kymmenkunta lisää tähän mennessä. Ja mulle kävi esikoisesta niin, että kiloja kyllä " paloi" synnärille mukavasti ja imetys vei loput (ja vähän ylimääräistäkin) mitä oli tullut odotuksen aikana. Mutta, ei sentään ihan näin auvoista, vaan jotain huonoakin; tulivat ne kilot sitten takaisin imetyksen loputtua, niin että tän raskauden alussa lähtöpaino oli paljon korkeampi kuin esikoisen odotuksessa aikoinaan ;) Mutta se on sitten sen ajan murhe, täytyy koettaa tällä kertaa varautua tuohon paremmin!
Zimpura, toivon mukaan käännös taas onnistuu ja nyt olisi liikkumatilaa jo vauvalle vähemmän, ettei enää pyörähdä! Mulla on huomenna neuvola, ja kyllä uskoisin, että RT:ssä on pysynyt, mutta kyllä silti jännään jokaisen kovemman muljahduksen kohdalla, että ei kai vaan pyörähtänyt??!! No, se hyvä puoli näissä liikkuvissa vauvoissa, ettei kyllä ole liikelaskentaa tarvinnut tehdä YHTÄÄN! Täällä ei ole mitään rauhoittumisen merkkejä myöskään ilmaantunut.
Nyt kahvin keittoon (niitä päivän huippuhetkiä postin haun ohella!)
toukonen 38+4
On vaan jotenkin niin ihana lukea, että muitakin ottaa päähän ihan hirveesti tämänhetkinen tilanne, sattuu vähän joka paikkaan ja muutenkin menee päin honkia=)) Siis just niin kuin mulla=))) En edes lisää omaa marinaani tähän, kaikki on sanottu jo moneen kertaan ja voin yhtyä melkein jokaiseen murmutukseen.
Mä veikkaan, että seuraavaksi aktiivipalstalaisista synnyttämään lähtee CAMELOT, sitten HEXU tai JENI.
Ja mä aion todellakin mennä Hulluille Päiville huomenna ja mahd. myös perjantaina. Mikään ei kruunaa tätä olotilaa paremmin kuin sekoilu siellä kuumassa ruuhkassa. Pitäisköhän vielä ottaa esikoinen mukaan kiukuttelemaan, niin homma olisi täydellinen;) Muistanko nyt ihan väärin nimimerkin, mutta SEVERONilla taisi myös olla iki-ihana uhmaikäinen kotona? Samma här, ihan_kaikkea pitää vastustaa, huutaa ja mesota ja pyrkiä päästä itse valitsemaan ja vaikuttamaan kaikkeen vaatteista ja ruoasta lähtien. Eli ei tule aika pitkäksi kun jatkuvasti saa olla vääntämässä joka_ikisestä_asiasta pienen mutta pippurisen kaksivuotiaan kanssa. Pinna ei myöskään ole juuri nyt kovin pitkä, joten voipi olla että naapuritkin tietävät aika paljon meidän elämästä tällä hetkellä...Se on voi voi.
(.) Mylläystä. Vatsan kovettumista. Vihlontaa. Jatkuva pissahätä. Painetta alapäässä muutenkin. Mitään ei silti tapahdu:( Eli paine myös yläpäässä kasvaa kasvamistaan:/
JOLLA muuten, pakko kysyä (jos olet vielä kuulolla...) että missä aiot synnyttää? Me ollaan menossa Kättärille, että jos on sama suunta niin todennäköisesti päädytään sinne samana päivänä ja samaan huoneeseen;) Mulla menee kuitenkin yli LA:n ja sulla vielä jonkun aikaa h-hetkeen, niin että mahikset on. Paitsi jos oot menossa Naikkarille. Tosin aina voi jommassa kummassa paikassa olla täyttä...Sopisi jotenkin niin hyvin kuvaan tuo äskeinen, eikö;)))
-L-
Täällä ollaan, vaikka Coe jo veikkailikin lähdön tulleen! =( Supparit laantuivat taas yöksi ja yöllä tarttis hypätä vessassa useita kertoja, mutta ei supistuksen supistusta...
Oikein paljon onne Toivo06:lle prinsessan syntymän johdosta!
Tänään oli aamusta neuvola ja siellä ihana vanhanajan neuvolatäti, hän tunnusteli vauvaa ja sanoi pään olevan ihan alhaalla ja ei enää liiku, lähtökuopissa siis. Limatulpasta tuumasi, että ennenvanhaan kun limatulppa tuli niin synnytys alkoi kolmen-neljän päivän sisällä, mutta nykyään ei kuulema mikään enää pidä paikkaansa! =) Mä voisin olla ihan suosiolla poikkeus säännötä nykyaikana ja lähteä synnärille vaikka heti! Paineet ok, hemppa noussut 123 viimeviikon 106, eli rauta on tehnyt tehtävänsä. Paino noussut 600g viikossa. Sf mitta kasvanut taas 1cm ja oli nyt 32,5.
Tänään ei ole montaa supparia tullut, mutta häpyluu ja muut alakerran liitokset ihan sairaan kipeät. Pitäisi munkin varmaan lakata odottamasta synnytykseen pääsyä ja yrittää keskittyä muihin puuhiin! Vaikeeta...
Taidan lähteä pihalle, mukavaa tiistaipäivän jatkoa kaikille!
neljäs 38+3
pe 6.10. klo. 17.59 tunnin kestäneen, erittäin rankan ponnistusvaiheen jälkeen. Ukkelilla painoa 3680g, pituutta 47cm ja päänympärys 35cm. Eilen kotiuduttiin ja nyt ihmetellään toinen toisiamme...
terveisin Onnellinen vimati ja pikku-ukkeli 4pvää
Poika siis kerhossa näin ti aamuisin ja kerrankin on aikaa istua oikein kunnolla lukemassa kaikki viestit ja jopa kommentoida niitä:
ENNAKOIVATSUPISTUKSET: mulla on ainakin ollut tästä toisesta PALJON enemmän suppareita ja aikaisemmassa vaiheessa kuin esikoiseta. Esikoisesta en edes muista minkäänlaisia pieniäkään kipusuppareita.
TOIVO-06: Onnea pikkuisesta. Viikonloppuna kuulin itsekin parin tutun saneen tytön. Toista kävinkin katomassa sunnuntaina ja oli kyllä IHANA!!!
HULLUT PÄIVÄT: Olen kyllä vakaasti päättänyt että huomenna ainakin on päästävä Hulluille. Huomenna oli muutama sellainen must-ostos, joten ne haen ainakin...
SANTSU-75: Onnea täysistä viikoista!!! : ) Lykkyä piinailuun ; )
ZIMPURA: Toivottavasti saisivat nyt sen teidän neidin ymmärtämään että pääalaspäin vauvojen kuuluu noilla viikoilla olla ; )
HEXU83: Onko sinulla jo aika ä-polille yliaikaistarkastukseen? Sinullakin viikkoja alkaa olla aika paljon. Onko lapsivesitilanne tutkittu, entä napanuoran virtaukset? Kyselen näitä vaan kun esikoisestani alkoi nuo " vaivata" ja käynnisty oli 41+5 ja nyt olen menossa samoista syistä ä-polille huomenna (tuskin kuitenkaan käynnitykseen mutta tutkimuksiin kuitenkin)
Ja muuten TAYSiin synnyttämään menijät: siellä on kuulemma RUUHKAA. Munkin kaveri joka sai viikonloppuna vauvan oli siellä synnyttämättömien osastolla eli ns. vanhallapuolella jossa kolmen hengen huoneet, erilliset wc.t, suihkut jne. : /
Ja lopuksi vielä omaa (.): Eli ei mitään uutta. Suppareita jonkinverran ja pallo vaan laskeutuu alemmaksi jalkoväliin ; ) Huomenna aamulla siis aika ä-polille.
ART 40+4