Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MaalisMassujen Tiistaipäivä

10.10.2006 |

Vielä ei näkyny pinkkaa tälle päivälle. Linkki eiliseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8549862&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi tulin ajoissa töihin seitsemään ja hiukan meinaa väsyttää *krooh* Heräsin kyllä vähän ennen kellonsoittoa, kun pikkuisella oli jonkinlainen aamujumppa mahassa ja sitä piti ruveta kuulostelemaan :D

Monella oli jo rakenneultra ollut eilen ja jollain neuvolat. Kaikilla taisi olla asiat kohdallaan, joten onnittelut hyvistä uutisista!

Masulille jaksuja! Käy ihmeessä neuvolassa, ettet ihan hermoraunioidu, eiköhän ne sydänääniä suostu siellä kuuntelemaan. Itse olin myös välillä tosi ahdistunut siinä 15-16 viikoilla, kun pienetkin liikkeet hävisivät, mutta sitten joku lohdutti, että kun kohtu kasvaa niin vauvavalla on taas tilaa enemmän, jolloin liikkeitä ei siksi välttämättä tunne. Ei uskois et oon ennenkin ollut raskaana, kun on niin epävarma kaikesta!

Taya ja Napsupapsu 18+4

Vierailija
2/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi nukuttanut aamusta kovastikkin. Pojan laitoin kouluun just äsken ja kohta olisi äipän vuoro pukea päälle. Lähden tänään Mieheni tätin kanssa äiti-lapsi kerhoon tutustumaan. Sinne on sitten kivempi mennä, kun on tullut tutuiksi ihmiset. Vasta muuttaneena uudelle paikkakunnalle ei kavereita vielä ole :(

[B]Masuli:[/B] Pyydä päästä sydänäänten kuunteluun. Tiedän et on kauheeta olla epävarmuudessa. Itse hommasin kotidoplerin sen takia et saan kuunnella ääniä aina silloin kun epävarmuus iskee. Mutta lohduttaakseni sinua sanoisin, että eipä tuo minunkaan masuasukki ole kovin liikkuvainen nyt ollut. Voihan olla että pikkuinen potkii selkään päin, joten liikkeet ei tunnu.

Jos sitä alkas laittamaan itteensä kuntoon. Tarvitseekin kilon pakkelia ennen kuin 2 jätti finniä peittyy otassa :P Perhanan hormonit!!! Tulis muualle ne finnit....vaikka selkään.

Anzq rv 18+6(kait ??)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vapaapäivä :)

Täällä oli puhetta akvaarioista, meilläkin sellainen kapistus on :) Sellainen 100l kokoinen, on partaimumonni, 3 keltabarbia, 6 ruusutetraa ja 6 kardinaalitetraa.. lapset tykkää kovasti. Tosin esikoinen ilmoitti yksi päivä tässä haluavansa koiran..juu ei kiitos nyt tähän tilanteeseen pentukoiraa..kokemusta löytyy vauvasta ja pentukoirasta ;)

Masuli: en tunne minäkään vielä kunnolla liikkeitä, jotain pientä, hätäistä töytäisyä ja jos jää kuullostelemaan niin eipä tulekkaan uudelleen enää.. Ja mulla nyt siis jo 3. raskaus menossa. Oliko sinulla monesko raskaus?

Esikoiselta tunsin liikkeitä näihin aikoihin ekan kerran rv 18+ mutta kunnolla selkeitä vasta rv19+ lopulla. Toista lasta odotellessa muistan että tunsin ekat liikkeet myöhemmin kuin esikoiselta, en ole päiväkirjaa niin tiiviisti silloin kirjoittanut mutta rv21+ olen jo tuntenut liikkeet selvästi.

Minulla istukka aina ollut etuseinässä tai osittain etuseinässä, nyt en tiedä istukan paikkaa, luulen että samassa kohdassa suunnilleen kuitenkin on koska neuvolassa sydänäänet kuuluivat suhinan läpi eli se viittaisi siihen että istukka tai napanuora oli edessä..

Omassa olossa ei uutta..kummaa että tuo mun pää vain särkee niin älyttömästi, joudun todellakin ottaan panadolia aikas tiuhaan, vaikka kaikki lääkärit mua lohduttelee sen olevan takuulla turvallista niin voitte varmasti kuvitella mikä huoli kuitenkin takaraivossa nakuttaa kun vain ajatteleekin.. :( mut kun kipeäkään ei saisi olla, vauva siitä stressaa niin mitäs tässä sitten voi..

Sinna rv18+

Vierailija
4/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ilta vuoro oli ' kamala' Normaalistihan otetaan huomioon, jos työntekiä on raskaana, mutta kun olet freelancer niin silloin ei millään ole mitään merkitystä, vaikka samassa paikassa ja samojen työkavereiden kanssa olen työskennellyt kauan. No tämä viikko on jaksettava, ja ensi viikolla ajateltava asioita fiksummin. Hieman sellaisia pistotuntemuksia masussa, muuten kyllä ihan ok, vaikkakin väsynnyt ja raihnainen olo. Ja eilen illalla ei ollut edes aikaa syödä, kuin 1 banaani, nyt aamulla olikin super nälkä ja olenkin syönyt ruisrieskaa sellaisen ympyräisen kokonaan kaikilla lisukkeilla, puuroa, ja kahvit+tuoretta omppupiirakkaa, nyt olo on taivaallinen !!!

Kaikilla ultratuilla oli asiat olleet hyvin !!!! Kiva lukea hyviä uutisia, sitä jotenkin piristyy itsekin.

Itsellänikin on sellainen ' pienoinen' epävarmuus koko ajan mukana :-( Joka päivä mietin kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Nyt odotan vain r-ultraa ja vauvan näkemistä. Tuntuisi kauhealta, jos jotakin todettaisiin silloin :-? No ei kannata lietsoa itseään ihan kamalaan paniikkiin, koska se vain pahentaa omaa oloa.

En muista ketä kirjoitti noista KUUKAUTISKIVUISTA-selvensi siis sitä, että ne voivat liittyä kiertoon, ja kaivoinkin heti allakan käteeni ja laskin päiviä ja AVOT- ainakin mun kohdalla silloin kun oli kipuja niin oli myöskin kuukautisten alkamisajankohta eli viime viikonloppunahan niitä oli, sellaisia että ne tuli ja meni ..

Mulla on istukka etuseinässä-joten luin jostakin, että liikkeet saattavat tuntua vasta todella myöh. vaiheessa viikkojen 20-jälkeenkin. Joten pitkä voi olla odotus :-)

Kaikille oikein hyvää syksyistä tiistaita ' voikaahan paksusti'

t. emmi rv-16+2

Vierailija
5/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ihan hirveesti tsemppauksesta (ihan itku silmässä luin teidän lohduttamisia), MUTTA

viime yönä tunsin kuin tunsinkin liikkeitä :D Ensin pari sellasta pientä nokkasua ja sitten kun nukuin kyljelläni käsi alavatsalla taisi Hippu venytellä oikein kunnolla. Olikohan pää tai peppu, mutta masun läpi tuntui kämmenen kokoinen möykky. Kyllä tuli hymy tämän mamman huulille. Eihän tässä ollutkaankun reilu 3 viikkoa väliä noiden liikkeiden tuntemisissa.

Huomenna mullakin rakenneultra ja siltikin jännittää.

Tappi: kyllä se hyvin menee sullakin ja varmasti ne on olleet liikkeitä mitä olet tuntenut. Selällään mä olen tuntenut ainoastan ne ekat liikkeet, nyt tuntuu paremmin kyljellään ja mulla tuntuu edelleen aika alhaalla joten epäilen että istukka on tossa edessä. Huomenna sekin sitten selviää.

Joku olikin jo käytnyt ultrassa, on se niin ihanaa katsella pientä ihmettä tuolle masussa. Kiva että tuli hyviä uutisia.

Sinnalle voimia päänsäryn kanssa. Älä huoli siitä Panadolista. Mä jouduin viime raskaudessa syömään kolme vahvaa antibioottikuuria ja vielä kovia astmalääkkeitä lähes koko raskauden ajan, ihan terve tyttö tuli.

Nyt raivaamaan leluja siivoojen tieltä ja töihin meen 15-23. Eli heikun keikun.

-m- ja Hippu rv 19+1

Vierailija
6/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen punnitsin itseni illalla töiden jälkeen ja painoa oli kuitenkin taas se +4kg ja sanoin miehelle, että katsotaan sinunkin painosi ja miehenkin paino oli noussut +5kg (heh) Joten olisiko tyttö tulossa kun isikin ' kasvaa' leveyssuuntaan ? Luin jostakin sellaisen hauskan -arvaa kumpi- tulossa, ja muistaakseni jos tyttö olisi tulossa niin silloin äiti sekä isä kasvattavat painoaan. Ei sen puoleen, hyvä, että mies saakin painoa lisää, kun on sellainen kukkakeppi, että meikäläistä on jo ihan hirvittänyt, että millaiseltakohan parilta mekin näytämme, kun molemmat lyhyitä ja vaimo on kohta ' isokin' ja mies jää piiloon sinne jonnekin :-)) t. emmi

Vierailija
7/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masulille ja Tappertille piti vielä sanoa, että koittakaa jaksaa, ja menkää käymään neuvolassa tarkamastamassa tilanne !!! Uskon, että kaikki on hyvin, mutta oman mielenrauhan takia on hyvä saada asioille varmuus. Epävarmuus ja tietämättömyys ovat maailman kurjimpia kumppaneita ! t. emmi taas-

Vierailija
8/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä,pian niitä tuntuu " kiusaksi" asti.Juuri kun itse meinaa vaipua uneen alkaa pikkukaveri melskata vatsassa.Vaikka se onkin ihanaa!!!

Siivosin,imuroin,vaihdoin 5 lapsen lakanat ja tuuletin vuodevaatteet.Löin pääni avoimen ikkunan kulmaan kun lattialta poimin roskan ja ai että...Ihan oli olo että alkoi vuotaa verta,mutta onneksi se oli vain tunne.Peilin kanssa yritin katsella ja hermoton kissankuppi sielä nyt komeilee.Pää jyskyttää,voi kurjuus.

Mulla ei ole tiedossa neuvolaa ei ultraa,pitkään pitkään aikaan.Onneksi liikeitä kuitenkin tuntuu toisinaan joten sen suhteen voin olla rauhallisin mielin.(Kai)

Täytyy yrittää jatkaa siivousta,vasta alkerran ja makuhuoneet sain kuntoon.Hommaa riittää!

Leanna ja viisikko kera sissin rv 16+

Vierailija
9/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kahdella ihmislapsella olla noin paljon leluja. Mulla on selkä ihan turtana kyykkimisestä. Millanenkohan laatikosto sitä pitäis olla, että lapset oppis laittamaan lelut oikeille paikoille. Siinäpä sitä kehittäisen paikka.

Leanna: mistä ihmeestä sä puristat tollasia siivouspuuskia, vai saako niitä jostain ostaa.

Tappi: niin piti sanomani, että noi viimeöiset tuntui kyljellään vaikka selälläni olen joka ilta yrittänyt nuo 3 viikkoa liikkeitä bongailla.

-m-

Vierailija
10/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin neuvolasta hetki sitten. Kaikki oli mitä ilmeisemmin ihan hyvin. Ikivanhalla dopplerilla kuului kunnon sydänäänet! Kyllä se vaan on aika kummallinen jumpsutus :)

Mua vähän huolettaa oma painonnousuni. Ihan normaalilla rajalla ollaan, n.200g per viikko on painoa tullut. Mutta koska lähtökiloja oli ihan liikaa, on hirvittävää humpsahtaa jo varmaan ennen puolta väliä niille lukemille joissa olin ensimmäisen raskauden loppuvaiheilla. En mielestäni syö liikaa (varsinkaan viime viikkoina en ole syönyt juuri mitään) enkä varsinkaan mitään herkkuja koska makea etoo.

Sain suosituksen syödä kalkkilisää sekä aloitella D-vitamiinia. Täytynee siis hankkia Multitabs 2 + specialia, kun mitään kamalia jauhemaisia kalkkitabletteja en ala syömään ja tulisipa samalla kertaa raudat, deet ja kalkit.

En tosiaan ole takuuvarma tunnenko masuasukkaan liikkeitä. Välillä mahassa möyrii, mutta en osaa erottaa onko se suolen liikkeitä vai lapsen.

Vieläkö tällä palstalla pyörii se päivitetty lista meistä maalismasuista ja lasketuista ajoista? Itselläni LA on siis 28.3. ja Hämeenlinnaan ajateltiin lähteä synnyttämään. Hyvinkää olis lähempänä, mutta Hämeenlinnasta toivotettiin viimeeksi tervetuloa uudelleen ;). Kuinkas te muut?

kyselee Telma ja masukas 15+6

(menee muuten oman kalenterin kanssa eri tahtiin, kun omassa kalenterissa on tälle päivälle 16+0 mutta neuvolantäti puhui 15+6)

Vierailija
11/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti mailman huonoin kasvattaja! Poika 1v10kk tönii muita lapsia hoidossa, joskus potkii, enkä minä mahda asialle mitään... Muiden lapset on enkeleitä, mut meidän pikkunen ei osaa käyttäytyä :(. Pojalla on kauhee uhma, mutta silti minusta tuollainen käytös ei ole sallittua. Ei kotona käyttäydykkään nuin huonosti, joskus väsyneenä on aika mahdoton... Ahdistaa. No se siitä, piti saada purkaa.

Harjoitus supistelua on ollut nyt aika paljon, mutta onneksi vielä ei ole kipeitä tullut. Jalat ja lonkat on kipeytynyt kummasti, vedin tänään tukisukat jalkaan, jos vaikka vähän auttaisi. Eipä tässä kummempia, kohta taas töihin.

möhkis ja tiitiäinen 16+4

Vierailija
12/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nyt 1v 9kk ja samoja piirteitä, tosin nyt ei ole hoidossa enkä ole huomannut tönimistä tai potkimista muita kohtaan paitsi minua.. Eli jos olen nukuttamassa poikaa ja käyn sen viereen, innostuu välillä potkimaan mahaani ja kun kiellän, poika vaan nauraa. Välillä sitten hermostun ja lähden lätkimään huoneesta hetkeksi. Lisäksi huomion hakemista kaikella kielletyllä, seisotaan sohvalla ja sitte kikatetaan kun menen ottamaan pois sieltä. Meillä miestä totellaan paremmin kun vähemmän ehtii pojan kanssa olemaan, mä tällä hetkellä 24h sen kanssa ja kyllä mun kieltoja uhmataan ainakin kybällä.. toivon että tää on sitä uhmaa jos ehtisi pahin vaihe mennä ohitse ennen vauvan syntymää. Joskus oon tosi väsynyt pojan kiukutteluun, mutta kaiken sen korvaa ne monet hyvät hetket joita päivittäin on..mahani potkiminen kuitenkin on ehdoton ei..eihän poju tajua siellä mitään vauvaa olevan vielä, mutta...

ota ihan iisisti, kai tää kuuluu ikään kaikki :D kyllä niistä vielä koulitaan mallimiehiä ;)

mulla rakenneultra on ens viikolla vasta, mutta liikkeitä tunnen joka päivä,joten siltäosin kaikki ok.Selkä välillä vihoittelee ja supisteleekin päivittäin mutta ei muuta kummempaa..

terkuin gandis ja vaavi 18+6

Vierailija
13/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun olo on jo helpottanut, taitaa tää raskaus vaikuttaa asioiden kokemiseen :). Hyvä, että muillakin on vilkkaita miehen alkuja ;). Kyllä mun poika osaa olla ihana ja pyytä se kuitenkin anteeksi, kun tuhmuuksia tekee! Jospa se tosiaan tuo pahin uhma kerkeis mennä ennen toisen syntymää! Tosiaan välillä ottaa kunnolla pattiin tuo äidille kiukuttelu, mutta onneksi ne unohtuu nopeasti kun vierestä kuuluu, äiti kakas ja sitä seuraa pusu :).

Vierailija
14/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat päikkäreillä ja kohta äitikin taitaa ottaa pienet tirsat :)

Kummasti pistää alkuviikko ramasemaan, kun esikoisella kerho ma ja ti aamupäivisin ja ollaan sitten siksi aikaa puistoon menty tai siivottu tuon nuoremman kanssa. Ulkoilman jälkeen lämmintä ruokaa massuun ja kylläpä alkaa uni tulla äidinkin silmään!

Joudutaan vielä heräämään näinä aamuina normaalia aikaisemmin, että sekin vähän verottaa...

UHMASTA: Joku kertoikin... meillä esikoisella oli se pahin uhma juuri niihin aikoihin kun odotin viimeisillään tätä meidän kakkosta. Siinä kahden vuoden molemmin puolin... läpsimistä, kamalaa karjuntaa (heittäytyi lattialle ja potki/hakkasi maata käsin ja jaloin... se oli tuskaa se! Ja sen kukkuraksi tuli vielä ne nukkumis vaikeudet :( Eli siis ennen ja nyt jää omaan sänkyyn tosi hienosti ja ei mitään ongelmaa, mutta silloin se ei sinne jäänyt, ei niin millään... kamala huuto päällä tuli pois ja viereen piti mennä kunnes nukahtaa. No.. joskus siinä sai sitten istua pylly puuduksissa ja maha pinkeenä parikin tuntia... aina kun luuli että nyt se nukkuu ja koitti hiippailla pois, niin johan pää nousi pystyyn ja komento: äiti elää mee... Tiukkana olin kuitenkin sen suhteen että omaan sänkyyn sen on nukahdettava.. ja kannatti se, ohi meni tuo vaihe kun vauva syntyi. Luulenkin että osakseen ne raivarit ja nukkumis ongelmat johtui uuden vauvan tulosta.. kun sen ikäinen ei oikein osannut käsittää mitä sieltä on tulossa ja mikä muutos tiedossa.. kuitenkin tiesi että jokin tulee muuttumaan.

Kyllähän meillä vieläkin osataan uhmata, nyt se vaan on erilaista kiukuttelua.. lähinnä sanallista. Väittää vatsaan ja inttää asiasta kun asiasta jos sille päälle sattuu. Mutta ei enää juuri mitään läpsimisä sun muita.

Vähän jännittääkin miten tuo meidän kakkonen suhtautuu pieneen sisarukseen... kun ikää hänellä silloin vasta vajaa 1v 5kk ja on ollut koko ajan niiiiin äitin poika että. Ihan toisin kun isoveljensä.

Mutta, aika näyttää...

Eilen sain sitten ultran jälkeen kerrottua kavereille odottavani :) Aika yllättyneitä moni oli :)

Ihan parille lähimmälle ystävälle ja sukulaisille oli kyllä jo aijemmin kerrottu. Varmaan hulluina pitivät, kun meillä tämä kakkonen ollut melkoisen vaativa ja itkuinen ekat 10kk ja nyt sittenheti perään tulossa kolmas :) Mutta ikinä ei tiedä mitä se tuleman pitää, vaikkakin toiveina olisi vähemmin itkuinen ja hieman helpompi vauva :)

Kamalaa miten on alkanut makea tosiaan maistua!! Minäkään kun en mikään hoikimmasta päästä ole niin ei tarviisi tulla kamalasti kiloja raskausaikana! Tuntuu vaan että suklaa ja pulla ym. maistuu paremmin kun ennen.. mutta onneksi määrällisesti ei kovinkaan paljoa kerralla tule syötyä. Pitäisi vissiin tehdä herkkulakko. Kun joudun niitä sokereita aloittaa mittaamaan, niin eiköhän pakostakin jää nuo makeat vähemmälle...

Nyt pitänee lopetella ja jättää vähän tilaa muillekkin pinoutua ;)

Tulipas taas kerran vaan omaa napaa...

t. K@tju

Vierailija
15/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu päikkäreitä :)

Möhköfantti: Meillä tyttö kans 1v10kk nyt ja on aika uhmis vaihe alkamassa ja meneilläänkin hyvällä vauhdilla. Hoitopaikassa tönitään, revitään ja omitaan voimakkaasti kaikkea mahdollista ja otetaan " väkivalloin" kaverilta pois..samaa tehdään kotona isosiskolle.. Luulen että muillakin lapsilla kuitenkin sitä samaa mutta hoitajat toki jakavat sinun kanssasi vain ne teidän lapsen kuulumiset ja tunnepurkaukset joten tulee sellainen olo että voi taivas se meidän lapsi taitaa olla porukan ainoa riiviö ;)

Minä otan asian niin että kun hoitajien kanssa keskustellaan, ihan vaan ohi mennenkin niin meillä kuitenkin pysyy se sama ajatus tässä lapsen kasvun ja kehityksen tukemisessa ja ohjaamisessa ja että hoitajat ja me vanhemmat pysytään ajantasalla ja samoilla linjoilla tietyissä jutuissa.. nämä on ohi meneviä kasvuvaiheita kuitenkin ja varmasti se teidänkin poika tuosta ajallaan alkaa hoksata ettei täällä hei tarvikkaan töniä ja potkia kavereita vaan niiden kanssahan voikin jopa leikkiä :)

Kyllä meillä hoitajat saattavat sanoa jostain vieraasta lapsesta esim. näin: Täällä on nyt yhdellä lapsella sellainen puremis/tönimis-vaihe joten.. Mutta sen enemmin kenenkään asioista tarkemmin puimatta..

Eli kyllä niitä muidenkin lapsilla on niitä erilaisia kausia :)

sinna

Vierailija
16/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen pysynyt pari päivää poissa pinoista. viikonloppu meni hurahtamalla ja nyt on ollut töissä aika kiirettä.

ja jostain syystä mua huolestuttaa. onneksi huomenna on neuvola. ja ensi viikon maanantaina rakenneultra. ja ehkä se on just toi ultra joka mielessä on. jostain kun hiipi pelko ettei kaikki olisikaan hyvin. onhan tämä ensimmäistä vanhemmalla iällä odottaessa ihan normaalia, onhan?

mulle maistuu kaikki ruoka. ja hyvin maistuukin. eli saa nähdä huomenna paljon paino on noussut... onneksi se siinä alkuvaiheen pahoinvoinnissa putosi sen 9 kg.

mä en vieläkään ole osannut tehdä päästöstä synnytyssairaalasta. hyvinkää, kättäri ja naistenklinikka olisi valittavien joukossa. mutta onneksi tässä vielä ehtii. haikaranpesään kun ei olla menossa.

mukavaa tiistain jatkoa teille kaikille!

ruusunpiikki rv 19 tasan

Vierailija
17/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt taas kirjoittelisi välillä, olen nyt koittanut käydä aina välillä lukemassa, mutta viime viikon olin kyllä täys pimennossa.. Mies vaihtoi viime viikon alusa työpaikkaa ja nyt kun on joka päivä kotona niin en pahemmin koneelle kerkiä, varsinkaan niillä viikoilla kun mies on aamuvuorossa, kuten viime viikon oli, avasin koneen ekaa kertaa vasta perjantaina.. Aika huolestuttavaa meikäläiseltä ketä yleensä koneella roikun joka päivä..

Telma: meidän maalismasujen listan löydät tuolta -> http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8537942&p=7&tmode=1&smode… Toivottavasti toimii tuo linksu.. Koitan sitä päivitella aina joskus.. =)

Liikkeistä: Monet teistä tuntuu tuntevan niitä liikkeitä aikalailla, täällä tuntuu vaan joskus iltaisin, ei edes joka ilta.. Olen nyt reilun viikon ajan tuntenut ne, ja silti edelleen toisinaan epäilen että voivatko ne niitä olla kun ovat tosi vaimeita.. Pari kertaa vaan tuntunut sillai voimakkaammin.. Ja tietysti aina silloin kun ne pikku hipaisut tunnen olen ihan varma että ne Sipsun liikkeitä ovat, muun ajan sitten vellovat nuo epäilykset..

Supisteluista: Mua on nyt kaksi kertaa supistelut aikalailla, kuitenkin kivuttomasti työpäivän jälkeen, kummatkin olivat sellaisia päiviä, jolloin jouduin nostelemaan selvästi normaalia enemmän, ja vaikka koitinkin nostaa kaikki ihan oikein, niin silti kun pääsin kotiin niin huomasin että masu ihan yhtäkkiä alkoi jännittymään useita kertoja peräkkäin, töissä ei kuitenkaan vielä tuntunut muuta kun se kamala selkäkipu, joka mua vaivaa aina töissä ollessa..

Mun ei masu vieläkään ole kasvanut tippaakaan.. =( Mies kyselee ihan joka päivä ja usein vielä useampaan kertaan että joko kiristää vaatteet, eikö edes yhdet housut, joko se masu on kasvanut jne... Odotan jo innolla että saisin alkaa käyttämään noita kaapissa odottavia äitiysvaatteita.. toivottavasti pian.

Nyt taitaa taasen hommat kutsua...

sohvi84 + sipsu 17+0

Vierailija
18/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin onnitella kaikkia rakenneultrassa käyneitä ja pikkuisensa nähneitä, on ollut varmasti tosi unohtumatonta... Itsellä on neuvola viikon päästä ja sitten vasta varaillaan aikaa sinne rakenneultraan.. Eli odottamista jälleen luvassa.. =)

Vierailija
19/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännää lukea, kuinka erilaisia olemme. Minulla ja monella muullakin on jo selkeä vauvamasu, ja osa pärjää yhä omilla vaatteillaan! Oletteko kokeilleet missä kohtaa kohtunne kasvaa? Itsellä on helppo huomata, kun supistaa, niin maha menee aivan kovaksi tuohon napaan asti :) Eli navassa asti on jo kohtu. Niinhän sanotaankin, että rv 20 kohtu on navassa, joten passelin kokoinen taitaapi " ilonan" asumus olla :))

" kurittomia" lapsia löytyy täältäkin. Molemmilla jonkun sortin tahtokausi meneillään. Erilainen kylläkin. 3v ei käy mikään mitä ehdotetaan, kaikessa haraa vastaan! Valittaa nälkää, ja kun ruoka on lautasella ei tahdo syödä. Ulos ei mennä, vaatteita ei pueta, potalla ei käydä, päikkäreille ei mennä. Kaikki perus asiat hoituu nykyään itkun ja kiukuttelun kautta.

1v7kk oleva poika kiukutteleekun eisaa juuri sitä lelua, joka isoveljellä on, tai kun ei saa juuri sitä lusikkaa. Siitäkin pitää suuttua, kun sohvalla ei saa seisoa, ja veljeä ei saa lyödä. Toivon vain, että nämä uhmat tasoittuvat ennen vauvan syntymää :)

Maha ollut hieman arka taas, taitaapi kasvaa. Supistellutkin on viimepäivinä hieman enemmän. Huomiseksi aamupäiväksi sain sen rakenneultran, joten sitten pääsee näkemään taas vauvan!!

Eipä kummempia tällä kertaa:)

Caius ja ilona 19+1

Vierailija
20/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täältäpäin!

Meillä oli tänään tuo rakenneultra ja kaikki oli hyvin! Huolenaihetta ei siis mihinkään ollut.

Ultraaja sanoi pienokaisen olevan selvästi tyttö niin siloinen ja tasainen eli mitään ulokkeita ei löytynyt, tyttö on tervettullut meille! Kokoa pienellä mimmillä oli peräti 23 senttiä,jotenka ei ihme kun välillä liikkeet oikein sattuukin=)

Siellä se kuvissa heitti volttia,konttasi ja rupesi vielä vilkuttamaankin.

Ihanaa nyt voi jo kailottaa lopuille kavereillekkin =)

Saatiin myös hyvät lähikuvat kasvoista huulista ja silmistä,koneet oli uusittuja ja tosi selkeitä kuvia saatiin nippu mukaan.

Kyllä täällä nyt ollaan onnellisia.

Kiva kuulla muittenkin hyviä uutisia ultrasta!

terv. kata-72 & 19+0 (tyttö)