Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan potkujen vähentyminen

11.05.2010 |

kävin viime perjantaina neuvolassa ja hoitaja kysyi että onko vauva mielestäni jo pää alaspäin. vastasin että ei varmaankaan, koska potkut tuntuvat useimmiten molemmissa kyljissä yhtä aikaa, josta päättelisin vauvan olevan poikittain.. no, hän sitten kokeili ja sanoi vauvan olevan pää alaspäin. nyt viikonloppuna potkuja on tuntunut vähemmän ja liikettä tuntuu alempana vatsassa sekä toisessa kyljessä, eli luultavasti juuri loppuviikosta vauva siis on kääntynyt :) tuntuu kuitenkin että nyt pariin, kolmeen päivään ei ole tuntunut niin paljon liikkeitä, tämä kun on ollut aika liikkuva tapaus tähän asti! onko normaalia että liikkeet vähenevät kun vauva on kääntynyt? viikkoja on 33.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 31 ja liikkeet on vähentyneet huomattavasti viikon aikana, tosin vauva on jo jonkin aikaa ollut pää alaspäin.

Tarkoitus ei ole todellakaan pelotella, koska vauvallahan tila vähenee ja liikkeistä tulee erilaisia, mutta kehottaisin kuitenkin tsekkaamaan äitipolilla, että kaikki on hyvin, jos tuota jatkuu.

Mulla edellinen vauva kuoli kohtuun rv 41 ja ainut ennakoiva asia oli liikkeiden väheneminen. Neuvolasta en saanut lähetettä aippäpolille, kun sydänäänet oli "normaalit". Kirjoitan tämän vain siksi, että usein liikkeiden seuraamista vähätellään, niin tein minäkin edellisessä raskaudessa ja niin ovat tehneet monet kohtalotoverinikin.

Suurella todennäköisyydessä vatsassasi on kaikki hyvin, mutta jos liikkeet vähenee huomattavasti, niin käy varmuuden vuoksi tsekkaamassa asia, että saat mielenrauhan ja että jälkeenpäin ei tarvi harmitella!

Vierailija
2/3 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt koko päivän seuraillut ja tarkkaillut mitä tuolla kohdussa tapahtuu, kyllä vauva liikkuu mutta tuntuu että liikkeet on vaan aika erilaisia kuin aikaisemmin! nyt tuntuu ihan alavatsassa liikettä ja usein vauva "työntää" luultavasti jalkaansa tiettyyn kohtaan vatsassa. jos alan laskemaan liikkeitä niin niitä kyllä tulee ihan reilusti eikä tarvitse kauankaan laskea.. eli sellaisia teräviä potkuja ei ole paljon nyt parin viime päivän aikana ollut. vauva tuntuu siis kuitenkin liikkuvan, mutta liikkeet on erilaisia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla viikkoi 31+ ja vauva ollut 2 viime kerralla raivotarjonnassa. mäkään en tunne niitä liikkeitä oikein samalla tavalla kuin ennen. voisin kuvailla niitä enemminki " muljahduksiksi" ja ne näkyy myös mahan päältä semmosina :D välillä kun mahassa muljahtaa niin saattaa hiukan sattuakin. eli en tunne pahemmin potkuja vaan enempi noita toisia.olisko siitä että tyyppi on kasvanut ja tila rupee käymään ahtaaksi no en tiedä varmaksi mutta näin luulen =)