Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä lopettaa itku (äitienpäivä)?

Vierailija
08.05.2022 |

En halua olla ilonpilaaja ja en odota mitään isompaa juhlintaa äitienpäivänä, mutta silti itkettää. Kavereiden ja sukulaisten insta-päivitykset juhlinnasta tekevät pahaa. Tiedän, että eihän se kuva kerro välttämättä totuutta, ties mikä riita siellä on päällä, mutta kuitenkin olen kateellinen.

Olin ihan cool siihen asti, kun teini-ikäinen lapseni virnuili, että on hänellä jotain minulle. Post-it lapulle kirjoitettu Onnea! En ollut odottanut mitään, mutta odotukset nousivat heti, kun tuli sanomaan, että jotain on. Nyt van itkettää. Tämä lapsi siis on taiteilija, joka käytti eilenkin varmaan 10 t piirtelyyn. Eli parissa minuutissa olisi piirtänyt minulle oikean kortin.

Miten tässä saa koottua itsensä? En haluaisi taas viettää äitienpäivää itkien.

Nyt ruoanlaittoon. Tuli jo kyselyä, mitä on ruoaksi ja ruoan kuultuaan lapsi tokaisi, että ai taas. Teki mieli sanoa, että olisitte voinut iskän kanssa keksiä jotain muutakin, mutta mä nyt päätin tämän hyvän ja helpon ruoan, kun se pitää kuitenkin itse tehdä, enkä halua viettää koko päivää keittiössä.

Kommentit (390)

Vierailija
181/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa että lapset muistaa niin se pitää heille opettaa. Ihan pienestä asti mutta sexei tarkoita sitä että vielä teini siihen itsenäisesti osaisi alkaa.

Meillä osa lapsista vielä alakoulussa niin siellä ovat tehneet kortit ja muuta. Isä oli antanut myös mahdollisuuden kaupasta jotain katsoa. Teini kävi suklaalevyn. Itse ostan kukan koska ostan aina mieleisen viherkasvin.

Aamulla lapset keitti kahvin ja tekivät minun avulla kakun. Iloittiin kaikista pienistäkin muistamisista ja ihasteltiin pitkään niitä. Pyysin kaveriksi siivoilemaan vähän ja kaikki jotenkin ihanasti autteli, luulevat varmaan että äitienpäivänä ei saa sanoa äitille vastaan :D

Ei meillä aikakaan lapset automaattisesti osaa muistaa vaan tarvitsevat vielä aikuisen apua siihen. Ja lapset tuntee minut, olen oikeastaan aika minimalisti joten eivät osta turhaa. Rakastan kaikkea omatekemää ja huumoria.

Minulla on kehystettynä paperinpala jonka teini teki viime äitienpäivänä, et oo p***a mutsi, rakas oot. Osui minun huumorintajuun.

Vierailija
182/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmen lapsen yh. Itse laitoin hyvän ruuan ja äitienpäiväherkut rakkaille lapsilleni. Päiväkodissa ja koulussa olivat kortit askarrelleet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinähän olet lapsesi kasvattanut. Hän on sinun oma tuloksesi. Kyllä sinä saat sanoa lapsellesi ja amiehellesi omat toiveesi.

Anteeksi mutta tämä näkemys on aika naiivi. Lapsesta voi tulla vaikka millainen k-pää riippumatta siitä, miten hyvin hänet kasvattaa.

Lapsen kehitykseen vaikuttavat myös koulu, kaverit, opettajat ja muu ympäristö sekä fyysiset tekijät.

Haloo! Kyllä se kasvatus lähtee kotoa, myös se miten kitketään kavereilta opitut huonot tavat pois. Se vaan vähän vaatii vaivannäköä. Tuolla sinun asenteella ihan varmasti lapsista tulee k-päitä.

Vierailija
184/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että äitienpäivästäkin pitää tehdä elämää isompi tapahtuma. Niinkuin joulusta. Jos ei mene odotusten mukaan niin sitten napistaan. Liikaa odotuksia, liikaa vertailua mites noilla ja mites meillä.

Kun ei näytä onnistuvan edes hyvän äitienpäivän toivotus ja aamupalan valmistaminen ja kahvin keittäminen niin tuskinpa nämä äidit nyt mitään kylpylälomia ja luksuslaukkuja odottavatkaan saavansa.

Vierailija
185/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halaus sulle 🤗

Sun odotukset versus sitä mitä on ollut ovat ristiriidassa. Erota ne ja itseäsi armahtaaksesi laske omia odotuksia minimiin. Ole sonä se, joka arvostat itseäsi. Halaa lasta/lapsia kertoen, että ovat parasta maailmassa sinulle. Kiitä miestäsi/lasten isää, että olet lapsesi hänen kanssaan saanut ja kerro mitä se sulle merkitsee. Seuraavalla kerralla älä odota yhtään mitään. Sinä itse teet omassa mielessäsi asiassa sen satuttavaksi, eivät nämä muut. Mielestäni äitien, isien ja lapsettomien päivää ei olisi ikinä pitänyt alkaa viettää.

Voi tsiisus, mikä kynnysmatto! Mitään noin ala-arvoista en ole tällä palstalla vielä koskaan lukenut.

Vierailija
186/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi olet kasvattanut tuollaisen kusipään? Miksi suostut tuollaiseen kohteluun? Kuulostat ruikuttavalta marttyyrilta. 

Vierailija
187/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siellä hellan ääressä happanet. Lähde ulos syömään itseksesi.

Minä kävin kauneushoitolassa. Varmaan lapsi vielä soittaa tänään vankilasta. Hän ei ole taiteilija vaan päihdeongelmainen. Itkeä en enää jaksa. Koitahan sinäkin jaksaa isojen ongelmiesi kanssa.

Miten kehtaat kertoa, että lapsesi on vankilassa? XDDDDDD NOLOA!!!

Kuten myös tämän isän- ja äitienpäivähössötyslässytys🤦🏼🤦🏼 Kiroan alimpaan helvettiin sen, joka keksi nämä täysin turhat "juhlapäivät." Oikeita juhlapäiviä ovat valmistujaiset ja synttärit. Kalenteriin umpimähkään merkityt pakkojuhlapäivät aiheuttavat vain myötähäpeää. Silti pitää aina äitienpäivänä muistaa äitiä, koska muuten on loputon marttyyrishow käynnissä.

Vierailija
188/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan.

T. Yläkoulun rehtori

Kun rehtori tai opettaja avaa suunsa, hänkin puhuu kodistaan. Kummasta huolestuis enemmän?

Kasvavasta ja kehittyvästä nuoresta vai jo keski-ikään ehtineestä "kypsästä" aikuisesta joka julkisesti pilkkaa nuorisoa ja heidän kotiaan?

Vierailija
189/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea lohduttaa AP, en tiedä mitä sanoa.

Itse ostin itselleni kukat ja kakut, sitten käytin 220e lapsen uuteen puhelimeen kun vanha hajosi. Sain tänään taas haukkumista ja tapa ittes kommentteja, kun rajasin erityislastani. Vietin 2h päivystyksessä selittäen lääkärille, että me tarvitaan apua oikeasti nyt eikä syksyllä, vain koska lapsen isä kieltää ongelmat.

Mutta mulla ei kyllä ollut mitään odotuksia. Haluan vaan sanoa, että monelle muullekin tämä äitienpäivä on vain yksi päivä muiden joukossa ja en postannut someen yhtikäs mitään meidän äitienpäiväkarkeista päivystyksen penkeillä :)

Vierailija
190/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, äiti otti minut aina mukaansa keittiöön tekemään äitienpäiväkakkua tai isänpäiväkakkua. Hänestä ne oli tärkeitä juhlapäiviä.

kun tulin vähän vanhemmaksi aloin itse jo yksin tehdä ja suunnitella niitä. Aluksi tyyliin mokkapaloja ja nomparelleja päälle, mutta sitten jo vähän "vaikeampia" kakkuja.

Eli jos on pienten lasten äiti, kannattaa ottaa lapsi mukaan ja tehdä äitienpäiväkakku yhdessä ja kun viedään mummille äitienpäiväruusu ja piirretään kortti.

Enemmänhän minusta pienenä oli haittaa siellä keittiössä, mutta ainakin opin, että äidille pitää leipoa kakku joka äitienpäivä, että se on äidille tärkeä päivä.

Vierailija
191/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini oksensi ja sanoin miehelle että nyt äitienpäivä ja en aio siivota oksuvatia. Meillä ei teinit onnittele ollenkaan eikä mieskään. Ostin itselleni lahjan joka on mieluisa ja kakkua ei syödä koska olen dietillä.

Ap ei sun tarvitse tehdä niille ruokaa. Hae kaupasta herkkuja ja lahja itsellesi.

Kysy teiniltä haluaako se saman lapun kun sillä on synttärit?

Tylyä, kylmää, piittaamatonta ja itsekästä.

Ihan jokaisen osapuolen toiminta. Mistä lapset ottavat mallia omille lapsilleen? Teistä. Miten on niin vaikea Onnitella tai sanoa että olisipa kiva jos onnittelisitte? Kyllä ihan jokainen perheessä on vastuussa ilmapiiristä ja tavoista olla perheessä? Sarkasmi lapselle, kysymällä haluaako saman post-it lapun omana syntymäpäiväänään on tyhmää ja keskenkasvuista. Jonkun pitää edes yrittää oll aikuinen.

Tuosta mitä ko. kirjoittaja kirjoitti perheensä tavoista jää tunne että siellä asuvilla on kaikilla jäänyt kehitys kesken?

Vierailija
192/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi tajuaa, että tuli synnyttyä liikakansoituksen, työttömyyden ja ilmastokriisin keskelle odottamaan vääjäämätöntä kuolemaa, selitä hänelle että emä sai hänestä kivan nukkeleikin, kun alkoi leikkinukke kyllästyttämään.

Vierailija
193/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
194/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit hiihdellyt jo aamuvarhain viihteelle ja jättänyt ignooraajat keskenään.

Vierailija
195/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tekeminen millä tahansa iällä on aina 100% itsekäs teko eikä lapsen etu.

Vierailija
196/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pakottava tarve saada elävä nukke jota puetaan ja huolletaan.

Vierailija
197/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan eläkööt marttyyrit! Meillä on äitienpäivä ihan joka ikinen päivä, eli molemminpuolista normaalia rakkautta. Ei tarvitse yhtenä päivänä itkeä, jos lapsi ei osannutkaan käyttäytyä niin kuin marttyyriäiti halusi. 

Vierailija
198/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin jo päiväkoti-ikäisenä lapsena outona sitä että pakotettiin tekemään kortti onnitellakseni jotakuta mällien heittämisestä/vastaanottamisesta.

Mällin jälkeen on paljon muutakin tapahtunut ennenkuin elämäänsä kyllästynyt teini alkaa vinkumaan. 

Kyllä sitä vain ihan poikimisesta asti pitää onnitella.

Vierailija
199/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset ala juomaan. Juo paljon joka päivä koska paha mieli ja itkuisuus. Sittenpähän tuo narsistilapsi oppii olemaan tekemättä noita Post It -lappu onnittelukortteja.

Vierailija
200/390 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin jo päiväkoti-ikäisenä lapsena outona sitä että pakotettiin tekemään kortti onnitellakseni jotakuta mällien heittämisestä/vastaanottamisesta.

Rämmin läpi vaativan alan koulutuksen kahdeksassa vuodessa, sain vakityöpaikan korkeassa asemassa ja rakensin itse talon, mutta mistään ei onniteltu niin paljon kuin silloin kun en osannutkaan käyttää ehkäisyä ja syntyi taas uusi lajimme edustaja valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan