Ensimmäinen kerta kun mies ei järjestänyt äitienpäiväksi mitään
Ei tullut edes lasten kanssa herättämään. Lapset niin pieniä etteivät itse tajua,että on äitienpäivä, ellei heille kerro.
Selitys: "täs on kuule ollu aika paljon kaikkee". Aina ennen on huomioinut ja meillä on ollut tapana huomioida siis molemmin puolin, itsekin vein viime isänpäivänä hänet ravintolaan jne.
Ja kyllä meillä oli silloinkin elämässä "vähän kaikkee", no jotenkin onnistuin silti menemään nettiin klikkaamaan muutaman kerran ja maksamaan ravintolan verkkopankista.
Nyt paska äiti-fiilis on mulla maksimaalinen. Nöyryytetty ja arvoton olo. Ei tuntuisi varmaan pahalta jos näin olis meillä ollut aina tapana ettei huomioida, mut kun asia on ollut just päin vastoin.
Kommentit (93)
No voi kyynel, nyt on ollu tää plandemia stressi aika monella päällä, unohtuu kaikki turhat lässytykset.
M44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon vätyksiä noi äijän käppänät jotka itseään miehiksi kutsuvat. Tollasille on ihan oikein että saavat potkut persiillensä ja lentävät turvalleen pihalle, kun ei viitti ees ton vertaa nähö vaivaa puolisonsa eteen. Ja jos naista halajaa jatkossa niin saa maksaa siittä, jos on ees varaa :D
Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille!
En ole eläessäni tyhmempää tekstiä lukenut.
Potkimista ja teennäistä selittelyä siitä mitä oikea mies on ja sitten uhkaillaan ja retostellaan että kyllä hänellä on varaa.
Kaiken tämän putinmaisen uhkailun ja muiden painostamisen jälkeen hän toivottaa kuitenkin hyvää äitienpäivää, vaikka selvästi pilasi tunnelman.
Ei tuollaista uhoamista ja mesoamista äitienpäivään sovi.
Kunnon juntti joka ansaitisis itse saada sarjan potkuja perseelle ja tyhmään lärviinsä.
Taisi osua ja upota juuri oikeean kohteeseen hahhahhaa
Vierailija kirjoitti:
Kerron sulle käytöstapoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huh huh. Kannattaako näitä päiviä ollakaan kun ne näyttäisi olevan miehille ansoja ja syitä riidoille.
Miksi on niin pakko suorittaa jotain jonkun ihmisen keksimiä päiviä. Keksikää itse omat päivänne.
Sitä paitsi miehesi ei ole lapsesi.
Et ole miehesi äiti. Ei hänen tarvitse muistaa sinua mitenkään.
Tuolla periaatteella kenenkään tärkeitä hetkiä tai päiviä ei tarvitse muistaa mitenkään.
Niin. Ei ole pakko muistaa tai viettää. Kaikki lähtee yksilön vapaasta halusta viettää päivää tai juhlia.
Jos ei halua, niin ei ole pakko.
Sinä sotket kaksi eri asiaa. Jos itse ei halua omia tärkeitä hetkiä juhlistettavan millään tavalla, niin se on ok. Jos itse toivoo, että läheiset huomioisivat tärkeät hetket, niin vai kuspäämulkku kieltäytyy edes onnittelemasta. Ei sitten tarvitse hämmästyä, että miksi se tahtoo erota, kun kaikki on hyvin.
Olen voimakkaasti erimieltä kanssasi asiasta.
Olet väärässä tässä asiassa. Minä uskon ihan toisin. Et voi pakottaa muita viettämään äitienpäivää jos muut eivät halua viettää sitä.
Sinä et varmaan mene oman sisaruksesi tai lapsesi häihin, sillä mitä juhlimista siinä on.
En menekään.
Olet aivan oikeassa. En voi sietää häitä tai lakkiaisia. Jätän ne mielelläni väliin ja vietän ihan kahdenkeskeistä aikaa lasteni kanssa. En kaipaa ympärille mitään hälyä tai pappeja.
Sinä olet varmasti yhden ystäväni anoppi, joka ei suostunut tulemaan lapsenlapsensa risitäisiin, ei tule heidän synttäreille eikä tullut edes rippijuhliin. Olenkin miettinyt, millainen kivisydän ei halua käyttää muutamaa tuntia osallistuakseen lastenlapsille tärkeisiin hetkiin. Itse muistan, miten lämpimästi poikasi poika halasi minua, kun tulin hänen rippijuhliinsa, mummi ei ehtinyt sinnekään.
En ole anoppi tai appikaan. Olen ihan perheenisä ja minulla on oma mielipide asiasta ja et voi muuttaa sitä mitenkään edes aseellisesti en muuta kantaani.
Minulla on oikeus itse päättää asioista mihin haluan osallistua.
Sinulla ei ole mitään oikeutta kutsua muita kivisydämiksi tai kertoa muille millaisia he ovat.
Anna heidän olla rauhassa ja keskity muihin aisoihin.
Inhottava ihminen kun mietit muista pahaa ja nimittelet heitä.
Kivisydän on ihan nätti ilmaisu isovanhemmasta, joka ei välitä lastenlapsistaan edes tuon vertaa. Pojan naamasta näki selvästi, miten hän oli pahoittanut mielensä mummonsa käytöksestä.
On sulla otsaa asettua muiden yläpuolelle ja nimitellä heitä kivisydämiksi.
Siinä on varsinainen despootti.
Lapsesi ottaa mallia susta.
Ottavat oikeudekseen nimitellä muita ja alentaa muita, kun eivät alistu yleisen tahdon mukaiseen muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huh huh. Kannattaako näitä päiviä ollakaan kun ne näyttäisi olevan miehille ansoja ja syitä riidoille.
Miksi on niin pakko suorittaa jotain jonkun ihmisen keksimiä päiviä. Keksikää itse omat päivänne.
Tuolla periaatteella kenenkään tärkeitä hetkiä tai päiviä ei tarvitse muistaa mitenkään.
Niin. Ei ole pakko muistaa tai viettää. Kaikki lähtee yksilön vapaasta halusta viettää päivää tai juhlia.
Sinä sotket kaksi eri asiaa. Jos itse ei halua omia tärkeitä hetkiä juhlistettavan millään tavalla, niin se on ok. Jos itse toivoo, että läheiset huomioisivat tärkeät hetket, niin vai kuspäämulkku kieltäytyy edes onnittelemasta. Ei sitten tarvitse hämmästyä, että miksi se tahtoo erota, kun kaikki on hyvin.
Olet väärässä tässä asiassa. Minä uskon ihan toisin. Et voi pakottaa muita viettämään äitienpäivää jos muut eivät halua viettää sitä.
Sinä et varmaan mene oman sisaruksesi tai lapsesi häihin, sillä mitä juhlimista siinä on.
En menekään.
Olet aivan oikeassa. En voi sietää häitä tai lakkiaisia. Jätän ne mielelläni väliin ja vietän ihan kahdenkeskeistä aikaa lasteni kanssa. En kaipaa ympärille mitään hälyä tai pappeja.
Sinä olet varmasti yhden ystäväni anoppi, joka ei suostunut tulemaan lapsenlapsensa risitäisiin, ei tule heidän synttäreille eikä tullut edes rippijuhliin. Olenkin miettinyt, millainen kivisydän ei halua käyttää muutamaa tuntia osallistuakseen lastenlapsille tärkeisiin hetkiin. Itse muistan, miten lämpimästi poikasi poika halasi minua, kun tulin hänen rippijuhliinsa, mummi ei ehtinyt sinnekään.
En ole anoppi tai appikaan. Olen ihan perheenisä ja minulla on oma mielipide asiasta ja et voi muuttaa sitä mitenkään edes aseellisesti en muuta kantaani.
Sinulla ei ole mitään oikeutta kutsua muita kivisydämiksi tai kertoa muille millaisia he ovat.
Dramaattinen ainakin olet. Tai Alec Baldwin ton pyssyunelmasi kanssa. Tai sit ihan perineteinen kireäpallinen spandexpyöräilijä.
Voimia perheellesi.
Mun perhe ei ole heikko. He eivät tarvitse voimia mihinkään.
Älä arvostele muita ja painosta muita oman kultuuris alaisuuteen.
Anna muiden elää elämää rauhassa ja rauhoitu hullu.
Sulla ei ole sanavaltaa muiden elämään ja et ole mikään sanomaan muille miten heidän tulisi ainutlaatuinen elämänsä elää.
Vierailija kirjoitti:
M44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon vätyksiä noi äijän käppänät jotka itseään miehiksi kutsuvat. Tollasille on ihan oikein että saavat potkut persiillensä ja lentävät turvalleen pihalle, kun ei viitti ees ton vertaa nähö vaivaa puolisonsa eteen. Ja jos naista halajaa jatkossa niin saa maksaa siittä, jos on ees varaa :D
Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille!
En ole eläessäni tyhmempää tekstiä lukenut.
Potkimista ja teennäistä selittelyä siitä mitä oikea mies on ja sitten uhkaillaan ja retostellaan että kyllä hänellä on varaa.
Kaiken tämän putinmaisen uhkailun ja muiden painostamisen jälkeen hän toivottaa kuitenkin hyvää äitienpäivää, vaikka selvästi pilasi tunnelman.
Ei tuollaista uhoamista ja mesoamista äitienpäivään sovi.
Kunnon juntti joka ansaitisis itse saada sarjan potkuja perseelle ja tyhmään lärviinsä.
Taisi osua ja upota juuri oikeean kohteeseen hahhahhaa
sussa asuu selvä pahuus. Tuo nauru jäi oikein kaikumaan pimeyteen.
Noin varmasti nauroit kun kiusasit kouluaikana muita sinua pienempiä ihmisiä.
Niin no, sä et ole sen mutsi. Lapset ei ymmärrettävästi vielä pienenä osaa mitään järkätä eli siitä on turha pahastua.
Viettäisit mieluummin kivan päivän lasten ja perheesi kanssa sen sijaan, että uhriudut ja mariset palstalla.
Mä taas toivoisin, että minut unohdettaisiin äitienpäivänä. Mutta ei, aamulla tullaan huutamaan hereille sängyn viereen lahjojen kanssa, vaikka olin pyytänyt saada nukkua pidempään. Koska en jaksanut herätä, otti mies lapset ja lähtivät mummolaan. Tulivat iltapäivällä kotiin ja esikoinen alkoi jankuttamaan kaverin luo pääsyä. Sitä ovessa ramppaamista ja jankutusta kesti tauotta pari tuntia, kunnes juuri käskin miehen viemään lapset takaisin mummolaan. En ole mikään pullantuoksuiseen äiti enkä haluaisi viettää mitään äitienpäivää. Suututtaa sekin, että mies hankkii aina lasten kanssa lahjan. En oikeasti haluaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menekään.
Kivisydän on ihan nätti ilmaisu isovanhemmasta, joka ei välitä lastenlapsistaan edes tuon vertaa. Pojan naamasta näki selvästi, miten hän oli pahoittanut mielensä mummonsa käytöksestä.
Kertoo sun luonteesta paljon jos pidät kivisydän nimitystä nättinä ilmaisuna.
Onneksi ei tunneta toisiamme. Tosi vaikea tuollaista on rakastaa, kun nimittelet muita ja pidät ilmiselvästi itseäsi muita parempana ja sanelet heille mitä he ovat.
Miten kehtaat olla noin röyhkeä?
Normaalisti varmasti esität mukavaa ihmistä, mutta nimittelet ajatuksissa muita ja valehtelet että se on ihan kiva nätti NIMITTELY.
Hyi. Tee parannus jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen puoliso ei ole hänen äitinsä, joten miksi pitäisi muistaa äitienpäivänä.
Ihan hyvä näkökulma. Mutta muistiko ap mies edes omaa äitiään. Ja jos on lapsia, voi ohjeistaa sitten lapsia huomioimaan jotenkin. Sama isänpäivinä. Puolisoa voi muistaa sitten vaikka naistenpäivänä.
Kansalliskaarti pitäisi olla mikä pistää ojennukseen perheet, joissa ei äitienpäivää vietetä.
Onpa harmillista, kun mies skippasi äitienpäivän. Niin on käynyt myös meillä. Tuntui kyllä tosi karulta. Meillä meni silloin tosi huonosti parisuhteessa. Ei tehnyt mieli itsekään muistaa hänen synttäreitään eikä isänpäivää. Lasten vuoksi kuitenkin tein kakun ja hyvää ruokaa.
Nyt meillä on välit paremmassa jamassa. Vain yksi lapsi asuu enää kotona. Silti sain aamulla herkkuja ja he hääräsivät keittiössä muutenkin koko päivän ateriat.
Parisuhteessa on erilaisia ajanjaksoja. Haluaisin sanoa sinulle, että kyllä saa loukkaantua huomiotta jättämisestä. Mutta jotain siinä on ehkä takana. Saahan se mies olla väsynyt. Kerro hänelle, että olisit siltikin jotain pientä muistamista häneltä toivonut. Edes onnittelut, jos lahjaa ei hommannut.
Ihmisiä ollaan. Aina ei pysty eikä kykene parhaimpaansa. Tulee uusia äitienpäivän. Kolhut parantuvat.
Antaisitte miestenne olla rauhassa kirjoitti:
Minä olen todennut että mua ei tarvitse muistaa isänpäivänä tai ei tarvitse synttäreitäkään viettää.
Haluan vain olla rauhassa.
Tein illalla kakun naiselle lasten kanssa omasta halustani. Jos olisin ollut väsynyt, niin olisi jäänyt tekemättä.
Kakku oli minun panokseni tälle painostavalle päivälle.
Tällä hetkellä pohdin viitsinkö soittaa omalle äidilleni vai jätänkö väliin.
Sen verran painostava ilmapiiri on nyt, että taidan olla soittamatta ja soitan ehkä huomenna tai viikon päästä.
Tyypitellen tuossa on se ero mieste ja naisten välillä, se ero on muihin suhtautuminen. Mies näkee vain oman kohtansa mikä sattuu huvittamaan, nainen syrjäyttää sen ollakseen huomioiva muita kohtaan.
Meillä mies ujostelee soittaa omalle äidilleen äitienpäivänä.
Välttelee viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitte miestenne olla rauhassa kirjoitti:
Minä olen todennut että mua ei tarvitse muistaa isänpäivänä tai ei tarvitse synttäreitäkään viettää.
Haluan vain olla rauhassa.
Tein illalla kakun naiselle lasten kanssa omasta halustani. Jos olisin ollut väsynyt, niin olisi jäänyt tekemättä.
Kakku oli minun panokseni tälle painostavalle päivälle.
Tällä hetkellä pohdin viitsinkö soittaa omalle äidilleni vai jätänkö väliin.
Sen verran painostava ilmapiiri on nyt, että taidan olla soittamatta ja soitan ehkä huomenna tai viikon päästä.
Tyypitellen tuossa on se ero mieste ja naisten välillä, se ero on muihin suhtautuminen. Mies näkee vain oman kohtansa mikä sattuu huvittamaan, nainen syrjäyttää sen ollakseen huomioiva muita kohtaan.
Molemmille helpompi ettei tarvitse ostella roskaa kotiin varaston täytteeksi. Jättää merkkipäivät vaan väliin.
Herkut on ihan ok, koska ne menee vessanpöntöstä alas eivätkä jää nurkkiin pölyyntymään.
Muutenkin ostovoima on ajettu niin alhaiseksi että säästöäkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas mennään. Kyllä minä miehenä ihmettelen, miten nämä kaikki jutut ovat täällä edes mahdollisia? Mies ei muista syntymäpäivää, mies ei muista äitienpäivää, mies ei muista joulua... Onko näillä kaikilla miehillä joku aivopohjainen sairaus vai mitä on tapahtunut?
Ihmettele vaan.
Mutta eivät aina muista muuta kuin omansa.
Ymmärsin varmaan väärin, koska tulkitsin niin, että se nyt vaan ei ollut kehittänyt mitään. Siis tiennyt, muttei vaan tehnyt mitään asian hyväksi, kun ollut tota kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Miestä ei voi pakottaa mihinkään, kaikki on hyvin. Mut miks se muija lähti, kuka mulla nyt tekee ruokaa yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Kansalliskaarti pitäisi olla mikä pistää ojennukseen perheet, joissa ei äitienpäivää vietetä.
Kyllä kuten Venäjällä.
Jos jättää kristilliset juhlat viettämättä, niin suoraan päätä vankilaan.
Eli kaikki köyhät voisi laittaa vankilaan. Perinteiden viettäminen vaatii pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi täällä miehet eivät osaa mitään ja pihtaavat vuosia (en tiedä mistä nämä lapset tulee kun seksikkään ei ole), syövät suklaanapit öisin salaa kakuista jne. Eivät tunnu osaavan käydä kaupassakaan. Hyvä että osaavat käydä itse vessassa ja syödä.
Pääasia, että mies on pitkä.🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Miestä ei voi pakottaa mihinkään, kaikki on hyvin. Mut miks se muija lähti, kuka mulla nyt tekee ruokaa yhyy.
Meillä on moderni globaalia markkinataloutta sietävä perhe. Minä teen ruuat miehenä, avovaimo ei osallistu kokkailuun ja ostaa mieluummin valmiina tai käy ravintolassa. Avovaimo on samaa mieltä äitienpäivästä ja sen turhuudesta.
Emme myöskään vietä joulua koska emme ole kristittyjä ja säästämme siten rahaa.
Lapsiakaan asia ei haittaa yhtään. Useita kymppejä säästyy rahaa, kun jättää keksityt rahastavat merkkipäivät väliin.
Dramaattinen ainakin olet. Tai Alec Baldwin ton pyssyunelmasi kanssa. Tai sit ihan perineteinen kireäpallinen spandexpyöräilijä.
Voimia perheellesi.