Ensimmäinen kerta kun mies ei järjestänyt äitienpäiväksi mitään
Ei tullut edes lasten kanssa herättämään. Lapset niin pieniä etteivät itse tajua,että on äitienpäivä, ellei heille kerro.
Selitys: "täs on kuule ollu aika paljon kaikkee". Aina ennen on huomioinut ja meillä on ollut tapana huomioida siis molemmin puolin, itsekin vein viime isänpäivänä hänet ravintolaan jne.
Ja kyllä meillä oli silloinkin elämässä "vähän kaikkee", no jotenkin onnistuin silti menemään nettiin klikkaamaan muutaman kerran ja maksamaan ravintolan verkkopankista.
Nyt paska äiti-fiilis on mulla maksimaalinen. Nöyryytetty ja arvoton olo. Ei tuntuisi varmaan pahalta jos näin olis meillä ollut aina tapana ettei huomioida, mut kun asia on ollut just päin vastoin.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ujostelee soittaa omalle äidilleen äitienpäivänä.
Välttelee viimeiseen asti.
No. Onko pakko?
Äiti voi mennä itseensä jos ei pojan tee mieli luontaisesti soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen puoliso ei ole hänen äitinsä, joten miksi pitäisi muistaa äitienpäivänä.
Ihan sekopäinen kommentti. Et oo tosissas.
Äitienpäivä on markkinatalouden kikka lisätä ihmisten ostoshaluja. Joukkopakko ostamiselle.
Ap;n mies on sankari kun ei alistu moiseen ja jättää kukat ostamatta.
Ne kukkamaljakossa lojuvat kukat ovat riistotaloutta ja edes kotimaiset kukat eivät kestä tarkastelua.
Ne on tuotettu halpatyöllä.
Ei tarvitse olla lammas ja viettää merkkipäiviä jotka on tarkoitettu eliitin tilin kartuttamiselle.
Äitiä voi muistaa muutenkin ja oikea äiti ei suutu jos lapset jättää muistamatta tai lahjomatta äitienpäivänä.
Siitä tunnistaa oikean äidin ja vaimon.
En lukenut koko ketjua, mutta olen tällä viikolla ollut töissä joka päivä vähintään klo 21:een. Tänään siis on eka vapaapäviä. En todellakaan ehtinyt järjestää äitienpäiväksi mitään. En pode huonoa omaatuntoa.
t. mies
Ethän sinä ole miehen äiti, ethän??
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta olen tällä viikolla ollut töissä joka päivä vähintään klo 21:een. Tänään siis on eka vapaapäviä. En todellakaan ehtinyt järjestää äitienpäiväksi mitään. En pode huonoa omaatuntoa.
t. mies
Kyllä. Ja vaikka olisi ollut aikaa, niin kaikki lähtee omasta vapaasta halusta.
Vaikka olisi ollut viikon lomalla, niin ei välttämättä vaan jaksa ja innosta.
Turha sellaisesta on sotaa aloittaa ja siinähän sen hyvän suhteen tunnistaa, jos pitää vääntämättä vääntää riitaa aiheeesta kuin aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivä on markkinatalouden kikka lisätä ihmisten ostoshaluja. Joukkopakko ostamiselle.
Ne kukkamaljakossa lojuvat kukat ovat riistotaloutta ja edes kotimaiset kukat eivät kestä tarkastelua.
Ei tarvitse olla lammas ja viettää merkkipäiviä jotka on tarkoitettu eliitin tilin kartuttamiselle.
Äitiä voi muistaa muutenkin ja oikea äiti ei suutu jos lapset jättää muistamatta tai lahjomatta äitienpäivänä.
Joku 8e tuntipalkalla työskentelevä sesonkikukkatyöntekijä, ei edes tuntipalkallaan voi ostaa oman lafkansa kukkia.
Sitten siitä syyllistetään kotioloissa, kun ei köyhä puutarhuri voi osallistua riistojuhliin.
Halpatyövoimaahan näissä käytetään. Ja äitienpäivän viettäjät tukee koko toimintaa halpamaisen tunnollisesti. Muuten äidit suuttuu kun ei ole kukkia pöydällä!
Jos lapset noin pieniä, niin onko nämä max. viidennet äitienpäivät? Jos näin, niin miehesi on viiden vuoden otannalla suoriutunut tehtävästä 80%. Ei aihetta tulkintaan ensimmäistä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 8e tuntipalkalla työskentelevä sesonkikukkatyöntekijä, ei edes tuntipalkallaan voi ostaa oman lafkansa kukkia.
Sitten siitä syyllistetään kotioloissa, kun ei köyhä puutarhuri voi osallistua riistojuhliin.
Halpatyövoimaahan näissä käytetään. Ja äitienpäivän viettäjät tukee koko toimintaa halpamaisen tunnollisesti. Muuten äidit suuttuu kun ei ole kukkia pöydällä!
Mun äiti tykkäsi eniten itse poimituista kukista, nytkin on metsät valkovuokkoja täynnä ja aineettomista lahjoista, esim. ikkunoiden pesu. Ei maksa kumpikaan mitään. Pääasia on muistaa jollain tapaa.
Noniin, täällähän on jutut lähteneet kunnolla laukalle. Muistuttaisin, että kirjoitukseni pointti oli se, että meillä on juhlittu juhlapäiviä puolin ja toisin. Tällä kertaa mies ei muistanut minua. Ja syyksi sanoi että on ollut kaikenlaista.
No kerroin, että lähti sitten lasten kanssa ulos. Olivatkin sitten menneet hakemaan kakun ja kukkapuskan. Jotenkin tunnelma sitten tasaantui, vaikka kyllä kismittää hieman vielä. Mutta tärkeintä minulle on, että mies teki kuitenki korjausliikkeen, vaikka Joo pillitysteni ja sanaharkkojemme seurauksena. Ja hän pyysi myös anteeksi. Saimmekin siis vielä jotenkin pelastettua päivää.
Ja joo, joku kommentoi et ravintola maksetaan vasta syötyä eikä etukäteen netissä. Olet oikeassa, niin minäkin tein viime isänpäivänä kun olimme syömässä. Muistin väärin kun kirjoitin tänne. Ap
Kyllä on uskomattomia tekosyitä ja kvasi-intellektuelleja selitelmiä esitetty tässä ketjussa sille, miksi ei ole VIITSITTY äitejä (omia ja omien lasten äitejä) muistaa äitienpäivänä. Kaikesta paistaa silkka itsekkyys, itsekeskeisyys ja saamattomuus!!! Ap, otan osaa, miehesi käyttäytyi todella moukkamaisesti ja lapsellisesti. Toivottavasti tajuaa edes hävetä.
Niin olenkin oikeassa omassa elämässäni. Mitä sinä sitten iniset siinä itikka?