Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, kuinka keskustella tyttäreni kanssa, 16v,

Vierailija
08.05.2022 |

Joka on nuorempana joutunut kärsimään mun tyhmyyteni takia...
Hänen pikkusisarensa murtautui vanhaan päiväkirjaan. Otin kirjan pois heiltä, mutta luin sen itse.

Haluan jutella tytön kanssa kaikki asiat selviksi, jotta menneet tapahtumat eivät jää vaivaamaan ja hän pystyisi jatkamaan elämäänsä parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Surettaa, koska olen itse aiheuttanut kärsimystä hänelle. Olin itsekäs enkä silloin nähnyt mitä kaikki tekemiset ja päätökset vaikuttavat tyttäreeni.
Onneksi hän on nykyään todella fiksu ja pystymme puhumaan. Siksi haluaisin kerran vielä palata menneisiin ja käydä ne läpi kahden tytön kanssa.
Aion myös kertoa että luin päiväkirjan.

Mutta sitten menneisyys saa todella jäädä, koska en halua turhaan muistella kaikkea sitä hirveää mitä tapahtu. Olen jollain lailla ollut itekkin traumatisoitunut, mutta nyt se ei enää hallitse mieltä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päiväkirja oli se kaikki mitä HIRVEÄÄ tapahtui?

Lukeminen avasi mun silmät. Siellä on myös asioita, joita en kyllä itse edes muista..onkohan lapsi ymmärtänyt jotakin väärin, esim että olisi nähnyt että mut ois raiskattu. En muista että silloinen mieheni olisi sitä tehnyt, vaikka paljon muuta kyllä tekikin.

Mutta tälläiset asiat selvitettävä.

No ei ole sun asiasi selvittää kun et ole häntä voinut ennenkään suojella. Eiköhän hänellä ole joku muu johon turvautua, sun juna meni jo.

Ei hän ole niistä puhunut..vaikka koitin saada terapeutille juttelemaan.

No sit hän on jutellut jonkun ystävänsä kanssa ihan varmasti tai sit se päiväkirja on riittänyt.

Joka tapauksessa sinä et ole missään tapauksessa oikea ihminen puhumaan hänen kanssaan niistä, koska kaikki mitä sanot on uhriutumista ja keskustelet hänen kanssaan vain syyllisyydentunnosta. Mene itse terapeutille ja sit kun oikeasti voit kuunnella häntä ja ottaa häneltä pahan olon pois, keskustele hänen kanssaan. Nyt se ei vie häntä kuin syvemmälle paskaan.

Tämä! Äiti haluaa purkaa omaa pahaa oloaan ja syyllisyyttään lapselleen, jota on kaltoinkohdellut vuosia. 🤮

Vierailija
22/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päiväkirja oli se kaikki mitä HIRVEÄÄ tapahtui?

Lukeminen avasi mun silmät. Siellä on myös asioita, joita en kyllä itse edes muista..onkohan lapsi ymmärtänyt jotakin väärin, esim että olisi nähnyt että mut ois raiskattu. En muista että silloinen mieheni olisi sitä tehnyt, vaikka paljon muuta kyllä tekikin.

Mutta tälläiset asiat selvitettävä.

No ei ole sun asiasi selvittää kun et ole häntä voinut ennenkään suojella. Eiköhän hänellä ole joku muu johon turvautua, sun juna meni jo.

Ei hän ole niistä puhunut..vaikka koitin saada terapeutille juttelemaan.

No sit hän on jutellut jonkun ystävänsä kanssa ihan varmasti tai sit se päiväkirja on riittänyt.

Joka tapauksessa sinä et ole missään tapauksessa oikea ihminen puhumaan hänen kanssaan niistä, koska kaikki mitä sanot on uhriutumista ja keskustelet hänen kanssaan vain syyllisyydentunnosta. Mene itse terapeutille ja sit kun oikeasti voit kuunnella häntä ja ottaa häneltä pahan olon pois, keskustele hänen kanssaan. Nyt se ei vie häntä kuin syvemmälle paskaan.

Tyttäreni on halunnut puhua näistä asioista kanssani. Olen päässyt yli itse nyt niistä asioista, mutta millä tavalla uhriudun, jos puhun hänen kanssaan?

En ajatellut voivotella, kuinka mua kohdeltiin, vaan antaa hänen puhua.

Enkä aio syytellä miestä, koska muitten syyttely ei auta asiaa.

Olen saanut näin aikuisena selvitettyä välejä omiin vanhempiin. Erityisesti huonot välit oli isään, mutta nyt ne on erittäin lämpimät ja läheiset. Äiti oli vuosia katkera isälleni, eikä koskaan myöntänyt, että hän olisi tehnyt mitään väärää. Ei siis anteeksi pyynnettäväkään. Vaikka olen kokenut koko nuoruuden ettei hän välitä.

Silti olen päättänyt antaa anteeksi. Ja olemme ihan hyvissä väleissä nykyään. En kanna enää kaunaa.

Siksi aion puhua oman lapsen kanssa, koska puhumattomuus on pahempi. Ainakin itselle oli.

Ja koska tyttö haluaa puhua, en ole pakottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi