Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
461/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö nuo paikkaukset näissä nykyvaatteissa, ovat niin heikkoa kangasta. Yritin parsia sukkia mutta koko sukka alkoi hajota siitä parsinnan reunasta.

Vierailija
462/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia pitkiä housuja jotka lahkeista rikki, en raski heittää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

Kulahtanut, nukkaantunut, kutistunut, venynyt, mitä vielä.. ?

Vierailija
464/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteita niin kauan kun ovat siistin ja hyväkuntoisen näköiset. Mulla on paljon 20 v vanhoja vaatteita jotka ovat käyttökelpoisia. Olen kova myös tekemään vanhasta uutta ja siinä kohtaa vain mielikuvitus rajana. Moni kaveri ihmettelee miten mulla on aina varaa jatkuvasti uusiin vaatteisiin, mutta eihän ne uusia ole, mutta helposti saa hyväkuntoisesta uuden näköisen kun vähän fiksailee sitä vanhaa.

Vierailija
465/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

Kulahtanut, nukkaantunut, kutistunut, venynyt, mitä vielä.. ?

Kyllästyminen ei ole pätevä syy heittää vaatetta roskiin!!! Jos on kulahtanut sitäkään et roskiin saa heittää vaan tekstiilikeräykseen!!!

Vierailija
466/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
467/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkia voi käyttää, vaikka ois reikiäkin

Mulle taas sukkien reiät ovat ehdoton ei. Jalkani ovat erityisen herkät ja reikä varpaan kohdalla pilaa koko päivän. Roskiin menevät rikkinäiset sukat. Villasukat parsin tai jos on enemmän parsittavaa, leikkaan koko jalkaosan pois ja neulon uuden. 

Muutenkin paikkaan vaatteita. Parhaissa pajafarkuissa on haaruissa enemmän paikkaa Kuin farkkukangasta.

Vierailija
468/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ketjussa sellaisia, jotka korjaisivat vaatteita tai vaihtaisivat vetoketjuja takkeihin tai farkkuihin. 

Joillakin paikkakunnilla on työttömien yhdistyksiä, joissa korjataan pientä maksua vastaan. Kannattaa kysyä, jos lempifarkuista tai takista on hajonnut vetoketju.

Vierailija
469/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän viimeiseen asti, mutta mulle se tarkoittaa sitä, että se alkaa olla joko muotonsa ja värinsä menettänyt tai rikkinäinen. Ei tarvitse olla täysin "koinsyömä". 

Vierailija
470/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
471/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, heitän pois siinä vaiheessa kun alkaa olla yhtään kulahtaneita tai ei saa enää kunnolla puhtaaksi, esim. valkoiset kengät pinttyy likaiseksi yhdessä kesässä vaikka olisi muuten ehjiä vielä.

Valkoiset kengät saa helposti puhtaaksi esim. ihmesienellä tai hammastahnalla. 

nii tai kannattaa ostaa seuraavaks suoraan vaik harmaat kengät

Vierailija
472/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon. 

Omituista, jos alusvaatteista epävarma olo

no eihän sitä tiedä et jos löytää vaik yöseuraa ni ei sit ilkee näyttää rikkinäisii alkkareita

Vierailija
473/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananlaskun sanoin: "Joll` ei oo riihirimputinta, sill`  ei oo kirkkokimputinta." Eli parempiin tilaisuuksiin uudempaa ja ehjää, kotona käytän kuluneet ja pahemman näköiset vaatteet. Sukat ja alusvaatteet parsin,

ihmettelen kun aikuiset pojat eivät kuulemma viitsi sukkiaankaan parsia. Sinkkuna kun asun, ei ole kotona ulkonäöllä väliä.

Ja minäkin käytän rätteinä loppuun pehmeät trikoovaatteet. Ympäristö kiittää, ja minun kukkaroni.

Mä en ole eläissäni parsinut yksiäkään sukkia, en omia, enkä lasten. Roskiin ne lentää ja kaupasta uudet tilalle N59

en mäkää...mä pidän jalassa reikäsenä viel vähintään vuoden reikiintymisestä

Vierailija
474/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käytän kaikki vaatteet aivan loppuun saakka. Usein pyrin myös paikkaamaan, jos vaate menee rikki. Poislukien kalsarit ja sukat. Yleensä panostan myös ostaessa laatuun. Pyrin siis valitsemaan vaatteet sekä kengät niin, että ne myös kestävät pitkään. 

Vierailija
475/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Vai näkeekö sittenkin? Entäpä jos kesken työpäivän tai kauppareissun tuleekin tilanne, esim. kaatuminen, joku kiputila, tapaturma, äkillinen sairastuminen tai mikä tahansa muu syy niin että joudut lähtemään kesken kaiken suoraan työterveyshuoltoon, päivystykseen tai ensiapuun jossa ehkä joudut riisumaan tutkimusten takia? Toki jos tilanne on niin vakava että on hengestä kysymys niin ihan sama onko pikkareissa tai sukassa reikä, mutta siihen verrattuna melko varmasti jokainen vastaanotolle ajanvarauksella menevä pääsääntöisesti kiinnittää tavallista enemmän huomiota siistiin ja

pahinta oli ku yx lääkäri kerto et ei ollu asiakkaalla olenkaan alushousuja...oli kans tapaturmasta tullut eli ei siis varatulle ajalle...ajatelkaa...maailmanloppu melkee

Vierailija
476/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vaatteet ihan loppuun asti. Mulla on kotivaatteet (juuri ne reikäiset, tahraiset, kulahtaneet lökövaatteet) ja ns. ulkomaailman vaatteet (kun lähden ihmisten ilmoille, töihin, kauppaan jne.). Heti kun tuun kotiin, vaihdan päälle ne rennot ja kulahtaneet vaatteet. Eli älä tule kylään varoittamatta 😁

Inhoan nykykulutusyhteiskuntaa ja sitä, ettei vaatteet ja tavarat kestä kovinkaan kauan. Siksi käytän kaiken loppuun asti, en vaihda uuteen koko ajan.

Minä ihmettelen syvästi tätä yleistä tapaa, että kotona kuljetaan likaisissa, reikäisissä ja kulahtaneissa räteissä ja ihmisten ilmoille pukeudutaan (ainakin omasta mielestä) hyvin. Miksi ihmeessä? Minä olen aina käyttänyt samoja vaatteita kotona ja julkisesti. Kotona olen sitä paitsi useimmiten ilman housuja, päällä pelkkä (t-)paita ilman rintsikoita. En ymmärrä miksi minun pitäisi käyttää jo

ootko haistanu sohvaasi viimeaikoina...onko raikas haju vaikka istut alasti joka päivä siinä yönkin jälkeen ja vessassa käynnin jälkeen?

Vierailija
477/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään yöpaidoissa aivan loppuunkuluneista, koska ne on pehmeitä eikä kutita. Niissä voi siis olla reikiä, mutta ei missään muussa.

Vierailija
478/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mitä reiät oikeastaan haittaavat vaatteissa. Ja voihan ne paikata jos nahka alkaa pilkottaa haitallisesti, joten mitä paikatutkaan reiät haittaavat.

Vierailija
479/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain näkymättömissä olevia kainaloita saatan parsia mustista vaatteista, mutta sukat ja alusvaatteet heitän pois kun kulahtavat ja menevät rikki, ja sitten minulla on muutamia kovalla käytöllä olevia vaatteita kuten treenivaatteet, joita myös heitän pois sitten kun ovat siinä kunnossa, että syytä hankkia uusia. Useat vaatteeni ovat vähällä käytöllä kun minulla on niin paljon vaatteita, joten harvoin heitän pois. Joskus joihinkin kyllästyttyäni saatan viedä helluntaiseurakunnan kirppikselle niitä lahjoituksena.

Vierailija
480/508 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Vau, aivan kun mun kirjoitus. Mullakin nuo vaatejämät päätyy loppuviimeksi lattia- tai pyöränpesuräteiksi. Asunnosta muutettaessa 'rättiarmeija' harvenee sitten kunnolla, kun lähes kaikki rätit kuluvat roskiskuntoon loppusiivoushässäkässä.