Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (528)

Vierailija
501/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin lisää vinkkejä, vaatteita on paljon ja eivät kulu ikinä tarpeeksi joten en saa heitettyä pois.

Vierailija
502/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käytän, vielä resorit kaulassa ja ranteissa. Lopussa viel hyvät ponnarin lenksut tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsin muutama päivä sitten alushousuja.

Vierailija
504/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananlaskun sanoin: "Joll` ei oo riihirimputinta, sill`  ei oo kirkkokimputinta." Eli parempiin tilaisuuksiin uudempaa ja ehjää, kotona käytän kuluneet ja pahemman näköiset vaatteet. Sukat ja alusvaatteet parsin,

ihmettelen kun aikuiset pojat eivät kuulemma viitsi sukkiaankaan parsia. Sinkkuna kun asun, ei ole kotona ulkonäöllä väliä.

Ja minäkin käytän rätteinä loppuun pehmeät trikoovaatteet. Ympäristö kiittää, ja minun kukkaroni.

Mä en ole eläissäni parsinut yksiäkään sukkia, en omia, enkä lasten. Roskiin ne lentää ja kaupasta uudet tilalle N59

en mäkää...mä pidän jalassa reikäsenä viel vähintään vuoden reikiintymisestä

Vuoden? No hyvä jos se on mahdollista. Itseni kaltai

Mikset parsi?

Vierailija
505/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käytän loppuun asti. Sukistakin voi heittää sen reikäsen pois ja jättää ehjän käyttöön. Ja kengistä tietty kengännauhat talteen enneku heittää pois. En muuten ymmärrä ihmisiä jotka ostavat kengännauhoja mutta kai niitäkin on koska niitä kerta myydään.

Vierailija
506/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan loppuun ja tämän jälkeen vanhasta vaatteesta tulee lattiarätti (jos materiaali tähän soveltuu). Kotona pidän aina vanhoja, reikäisiä vaatteita, että uudemmat ei kuluisi niin nopeasti.  

Vierailija
507/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Mies käyttää niitä rätteinä autotallissa.

Vierailija
508/527 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä pois vaan myyn Toriila jollekin köyhälle niin saa vähän vaatetta päälle

Vierailija
509/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte ku tulee reikiä niin pois. Paitsi farkuissa joissain kohti reiät ei haittaa, myydäänhän farkkuja uutenakin jo reiällisinä.

En ala paikkaamaan, se on niin ärsyttävää puuhaa ja yleensä turhaa kun sitten reikä kohta tulee uudestaan koska kangas on jo niin kulunut.

En kotonakaan haluu olla reikäsissä vaatteissa paitsi jos pitää jotain rökähommia tehä vaikka maalausta. Oishanse nyt miehestäkin ällöö ja on minustakin jos kotona näyttää turhapurolta tai joltain kodittomalta, ei se haluja herätä.

Vanhat kulahtaneet pikkarit on menkkapikkarit, muuten en käytä rumia vanhoja alusvaatteita.

Miksi olla reikäsissä vaatteissa kun kirpputorilta löytää halvalla ehjät vaatteet.

Huomannut myös, että paikkaamnen monesti turhaa. Joko repeää lisää paikan vierestä tai muualta kun on nin kulunut vaate. Kirpparilta ja tori.fi olen viimeiset vuodet ostanut kaikki vaatteeni. Sieltä löytyy edullisesti uudenveroisia vaatteita, kenkiä ja takkeja. En malta maksaa uusista vaatteista kallista hintaa. Alusvaatteet ja sukat kuitenkin uutena. Jos johonkin vaatteeseen kyllästyn niin voin heittää vielä Uffiin tai Konttiin, toki ovat silloin hväkuntoisia. Tykkään kuitenkin, että vaatteita on paljon ja vaihtelunvaraa. En halua joka päivä pukeutua samoihin vaatteisiin. Suosin vaatepaketteja tori.fi. Niin omissa kuin lastenkin.

Vierailija
510/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Olen laihtunut syyskuusta tähän päivään 30 kiloa ja itse asiassa mulla on nyt päällä mun vanhat XL vaatteet :D käytän näitä aina kotona, koska hyviä vaatteita on vielä, vaikka on isoja

Oversize vaatteet ovat nyt muodissa :)

Vierailija
511/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikäisiä sukkia ja paitoja pystyy pitämään edelleen mm. pyöräilyssä ja muussa liikunnassa, jossa ulkoasun kunnolla ei niin merkitystä eli siis pidän vaatteet melko pitkälle loppuun.

En pysty pitämään reikäisiä sukkia, kun minusta ne tuntuvat ikävälle jalassa.

Vierailija
512/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tykkään vaattesta niin käytän sitä pitkään, tai kunnes se ei enää miellytä minia.

Usein ostan vaatteita, joitä en käytä, koska ne ei vaan näytä kivoilta, niitä säilytän kaapissa enintään pari vuotta ja ellen ole niitä käyttänyt ne lähtevät sylttytehtaalle tai vaatekeräykseen.

Alusvaatteet jo ovat sopivia, niitä käytän kauan, rintaliivejä kunnes alkaa hajota, alushousut jos niitä ei enää pesussakaan saa puhtaaksi.

Ostamistani vaatteista yli puolet menee  sylttytehtaalle. Kaupassa ne näyttää ihan erilaiselta kuin kotona, ja en tunne oloa omaksi niiden kanssa.

Sama on kenkien kanssa, jos en totu niihin, niin ehkä kolmannes niistäkin menee roskiin.

Hyväkuntoiset vaatteet ja kengät kannattaa lahjoittaa Uffiin tai SPR Konttiin.

Vierailija
513/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vaatteet kunnes niiden kangas on niin kulunut ettei kannata enää korjata, kun pitäisi uusia koko kangas. Paitsi sukkia en juurikaan parsi, tavallisiin sukkiin tulee parsimisesta epämiellyttäviä möykkyjä.

Vierailija
514/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei kyl kauheen kulahtaneita kirpparille pidä viedä. Vain hyvät, eli kyllästynyt tai ei sopiva tms, niin sitten sinne.

Vierailija
515/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin lisää vinkkejä, vaatteita on paljon ja eivät kulu ikinä tarpeeksi joten en saa heitettyä pois.

Lakkaa ensimmäiseksi ostamasta lisää. 

Sitten valitset käyttövaatteet jota kierrätät tiheään, kuluvat nopeammin. Ja tietenkin voit osan jo olemassaolevista laittaa kierrätykseen, hyvä nyrkkisääntö perusvaatteelle on edelleen se, että jos ei vuoden aikana tule käyttöä, laita pois. Ei koske harvoin tarvittavia perusjuttuja kuten muutamat siistit juhlavaatteet.

Vierailija
516/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Ne kannattaa viedä tekstiilijätekeräykseen. Niistä tehdään muun muassa öljyntorjuntamattoja. 

Vierailija
517/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Moni ei tajua leikata niistä kengänkuivatusrättejä. Vanhat t-paidat ja muut luonnonkuituiset tekstiilit sopivat hyvin siihen tarkoitukseen. Niillä imeytetään kengän tai saappaan sisäpuolella oleva kosteus pois. Turha siihen on käsi- tai keittiöpyyhkeitään käyttää ja sellaiset voivat olla liian isoja lasten jalkineisiin muutenkin. 

Vierailija
518/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin siihen mutta vaatteita on paljon eli kestää kauan. Poistotekstiilikeräykset ainakin joillakin paikkakunnilla ovat superhyvä keksintö, sinne voi laittaa kulahtaneet ja liian rikkinäiset vaatteet (poislukien alusvaatteet ym.), jotka eivät kelpaa vaatekeräykseen. Poistotekstiilit menevät teollisuuteen raaka-aineeksi.

Näitä keräyspaikkoja saisi olla paljon enemmän ja helpommissa paikoissa. Vaikka Uff laatikoiden vieressä tai ainakin samalla lailla tien varsilla. Isoissa kauppakeskuksissa helppoon paikkaan, mihin pussin voi tiputtaa ohikulkiessa.

Vierailija
519/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut

Miksi pissaat housuun? Vai etkö osaa kuivata alapäätä vessareissun jälkeen?

t. eri

Terve emätin ja sen vuoto on hapanta ja se värjää ajan mittaan alushousut. 

Vierailija
520/527 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on läjä alusvaatteita hankittuna kaapissa. Käytän kerran ja heitän roskiin. Otan paketista uuden tilalle. Näin on tehty aina.

Vaatteet, varsikin jotka on ihokontaktissa, pitäsi pestä ennen käyttöä, sillä niissä on kaikenlaista kemikaalia paljon uutena.

Vai tuhlaritrolliko oli tämä muutenkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän