Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
441/508 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin myös käyttämään vaatteet loppuun, mutta tätä on välillä vaikea hahmottaa milloin vaate on tarpeeksi kulunut jotta sen voi heittää pois? Riittääkö nukkaisuus tai yksi pieni reikä. Itse aina siirrän vaatteen ensin ns kotivaatteeksi kun ei enää kehtaa käyttää julkisesti. Sitten siirrän poisheittämistä ajatellen että vielä yksi kausi/kevääseen/kuukausi jne. Lopputuloksena kuljen kauheissa rytkyissä kotona ja hävettää käydä esim postilaatikolla/roskiksella jos joku tulee vastaan 🤣

Ei haittaa, jos postilaatikolle menee kotirytkyissä!! Positiivista vaan, ettei täytetä maailmaa vaatteilla!

Yhes paikassa, jossa kerros- ja rivitalojen postilaatikot oli ulkona, minä hain aamulehdet reippaasti yöpaidassa ja tohveleissa keskellä kirkasta päivää. Sitten kun seuraavassakin asuinpaikassa heiluin parvekkeella yöpaita päällä, äitini kysyi, että eikö kaupungissa voisi edes hieman miettiä, miten pukeutuu. 

Vierailija
442/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Mutta jos tuleekin jo strabelli, niin kiva olla esim. sairaalassa reikäisissä alkkareissa. Tämän vuoksi pidän niitä vain kotioloissa 

Vierailija
444/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slogit kyllä reikiintyvät jo 10 pesun jälkeen. Aivan onnetonta laatua nykyään.

Jeps! Mulla tulee reiät sloggeihin ylös sivulle ihan siitä, että vedän pikkarit ylös. Sormet menee läpi kankaasta. Tai se kangas vaan repeää. Eikä tarvi edes 10 pesua.

Aivan ala-arvoista laatua.

Ei kannata enää ostaa huonoksi todettua uudestaan.

Pakko ostaa, en ole löytänyt muita yhtä hyvin istuvia alkkareita.

Vierailija
445/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 

Vierailija
446/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä rikkinäisiä vaatteita, arvostan itseäni sen verran, että rikkimenneet tai kulahtaneet vaatteet joutaa pois. Haluan myös, että kotivaatteet on siistejä, sellaisia jossa kehtaa koska vaan avata oven tai lähteä vaikka lähikauppaan. 

Senverran siistejä ovat minunkin kuluneet/väärän kokoikset kotivaatteeni, jotkut jopa aivan uusia.

Vierailija
447/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän reikäisinäkin ellen saa lainattua esim. housuja kun omat olisivat paikattavana.

Vierailija
448/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En risoja käytä, mutta paikattuja kyllä. Ostan kirpparilta paljon ja tuunaan. Ihania kankaita esim verhoissa.

Vierailija
449/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon. 

Se on se perinne, joka estää. Äiti (ihan jonkun vaan): " Muista aina laittaa puhtaat, ehjät alushousut. Saatat liukastua kadulla tai voi sattua joku muu onnertomuus. Silloin joudut sairaalan päivystykseen ja silloin sinua hävettää valtavasti, kun kaikki näkevät rikkinäiset alushoususi!" 

Tosi on, vaikka se ei varmaan siinä tilanteessa olisi se isoin ongelma. Siispä parsin rikkinäiset vaatteet ja olen itseeni tyytyväinen. Ihan kiva tunne. :D

Vierailija
450/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on läjä alusvaatteita hankittuna kaapissa. Käytän kerran ja heitän roskiin. Otan paketista uuden tilalle. Näin on tehty aina.

Höpsis. Jos olisit köyhä, sinulla ei olisi enää alusvaatteita. Rikkaana et pitkään pysyisi kun heittäisit rahaa roskiin.

Vierailija
451/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen mutta vaatteita on paljon eli kestää kauan. Poistotekstiilikeräykset ainakin joillakin paikkakunnilla ovat superhyvä keksintö, sinne voi laittaa kulahtaneet ja liian rikkinäiset vaatteet (poislukien alusvaatteet ym.), jotka eivät kelpaa vaatekeräykseen. Poistotekstiilit menevät teollisuuteen raaka-aineeksi.

Vierailija
452/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhes paikassa, jossa kerros- ja rivitalojen postilaatikot oli ulkona, minä hain aamulehdet reippaasti yöpaidassa ja tohveleissa keskellä kirkasta päivää. Sitten kun seuraavassakin asuinpaikassa heiluin

Yhdessä paikassa asuessani hämmennyin pari kertaa. Ensin oli nainen, joka kävi postilaatikolla. Katsoin ensin, että hänellä oli löysä räikeän värinen pitkä yöpaita päällä, kunnes äkkäsin että sehän on Marimekon kolttu. 

Toisen kerran yhdessä pihassa, yleisen tien varrella haravoi ja kasteli kukkia nainen, joka oli pukeutunut lyhyeen t-paitaan, mummokalsareihin ja ohuisiin sukkahousuihin. Ei ollut nuori mutta ei dementiaikäinenkään.

Viime kesänä jotkut melkein teinitytöt marhasivat kauppakeskuksessa ja kadulla ohuissa mamelukeissa. Outoa. Toivottavasti se muoti oli pikamuoti 😅

Vierailija
453/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaatteeseen tulee reikiä, se jää pois käytöstä. Korkeintaan joku supermukava iso t-paita tai college voi saada vähän armoa. Ja villasukkia voi parsia, mutta liikaa paikatuista sukista tulee jalkoihin kovettumia.

Suosittelen katsomaan netistä erilaisia sukkien parsimistapoja, ettei tule jalkoihin kovettumia. Ethän muuten laita parsinlankoihin solmuja?

Vierailija
454/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nytkin on päällä kotona pitkähihainen pikeepaita, jonka hihansuu ja helma on revennyt. Ei kotona haittaa, mutta ihmisten ilmoille en tässä lähtisi.

Vierailija
455/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

Mitään ei k u u l u viedä yhtään mihinkään. 

Vierailija
456/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun ja huuhdon sitten alas wc:n pöntöstä

Vierailija
457/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Mutta jos on vain kyllästynyt vaatteeseen, niin silloin kuuluu.

Vierailija
458/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on päällä villapaita, jonka oon ostanu vuonna 1998. Isot reiät on tässä kyynärpäissä, mutta menee vielä ihan hyvin. :D

Vierailija
459/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsin ja paikkaan vaatteita. Vasta pahemmin reikiintyneitä vaatteita heitän pois. 

Vierailija
460/508 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "hienompi" talvitakkini, villakankainen ulsteri on, yli 20 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi, vaikka sitä on käytetty meko paljon. Oli laatunsa johdosta kallis aikoinaan, mutta ajattoman mallinsakin ansiosta edelleen tyylikäs.

Kotivaatteina käytän mieluiten "miljooona" kertaa pestyjä tosi vanhoja college-housuja -puseroita ja alla ikivanhoja t-paitoja. Ne ovat kaikkein mukavimpia yllä. 

Muutkin vaatteeni ovat iäkkäitä, mutta edelleen hyväkuntoisia ja minun ajattomaan tyyliini sopivia. Pysyn helposti samanpainoisena, mikä tietysti mahdollistaa vanhojen vaatteiden käyttämisen.

Inhoan sydämeni pohjasta vaateostoksia, joten näillä mennään jatkossakin:)