Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuun päivänsäteet vko 34

18.08.2008 |

Hyvää viikonalkua kaikille lokakuisille!

Lisää tekstiä myöhemmin..

katjaäippä ja masukki 32+6

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä taas valvoskelen...

Girlieblue, hyvä, että mielesi on rauhallisempi! Varmasti osaavat sairaalassa hoitaa asian ilman lisäriskejä, nyt kun tilanne on ajoissa selvä!

Rintapumpuista: kävin viime viikolla katselemassa pumppuja mm Bebesillä ja siellä kerrottiin, että olivat vaihtaneet Aventin pumpun Lansinohin valmisteisiin, siksi, että Aventin pumpuista/ pulloista (mikroaaltouunissa lämmitettynä tms) olisi joissakin tilanteissa irronnut vaarallisia kemikaaleja. En tiedä kuinka yleistä on ja luulisin, että mikäli olisi tosi vaarallista, niin koko tuote vedettäisiin pois markkinoilta, Suomessahan on aika tiukat rajat näiden juttujen suhteen. Mutta näin myyjä siellä kertoi.

Omasta navasta: niin, siis sitä ei ole enää ollenkaan. Pieni kuoppa tuntuu ja joskus 10v sitten pois otetun napakorun arpi, jota ei aiemmin edes näkynyt, punottaa selvästi... Muuten navan kohdassa on myös joku hieman kosketusarka kohta, onko muilla?

Meillä on tässä viime päivinä ollut romantiikkaa ilmassa: mentiin kihloihin sunnuntaina! Juttu oli oikeastaan vähän yllätys minulle, mies huijasi minut sormuskauppaan... :) Mukava yllätys tietysti, ja oli asiasta puhuttu aiemmin, mutta ei sovittu mitään tarkemmin. Ensi kesänä sitten häät. Jee, mahdun sitten (ehkä? Toivottavasti!!!!) nättiin pukuun... Illalla käytiin kivassa paikassa syömässä ja muisteltiin suhteen alkuaikoja ja tuijoteltiin toisiamme silmiin jne.

Oli tosi kiva viikonloppu ja muistui taas mieleen, että pitäisi nyt enemmänkin todella, TODELLA keskittyä toisiimme ja tähän meidän väliseen suhteeseen, ettei vaan koko ajan kaikki pyöri vauvan, tarvikkeiden ja omien kipujen yms ympärillä. Koska kun vauva pian putkahtaa, niin sitten ei vähään aikaan olekaan muuta mahdollisuutta kuin keskittyä vauvaan!

Huomenna saadaan vauvan kehto kotiin! Eli mies on sen nyt tehnyt ja siitä tuli tosi kaunis! Se on siis ollut nyt anoppilassa verstaalla ja kuivumassa ja huomenna tuodaan paikoilleen. Eli nyt voi alkaa varustaa sitä, esim teen patjan itse koska kehto ei ole ihan standardi pinnasänkykokoa...

Voimaa ja vointeja! Kohta alkaa viimeinen kuukausi, kääk! Eihän tämän näin nopeasti pitänyt mennä...

Saneline 32+6

Vierailija
22/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saneline: Hirmuisesti onnea! :) Ihanaa kuulla iloisia (ja romanttisia) uutisia.

Me taas ollaan enää vaan kämppiksiä. Tää ei vaan lähde sujumaan vaikka mitä tekis. :( Sit kun isäntä hiukankin nauttii jotain alkoholipitoista, mä saan maailmankaikkeuden suurimmat haukut, mikään ei oo hyvä, en sais ajatella ja tuntea kuten haluan, vihaan hänen sukuaan, oon laiska kun en imuroi (en vaan pysty,selkä heittää jumiin heti,lonkista puhumattakaan) yms yms. Oon kertaalleen lähtenyt viikoksi äidilleni pojan kanssa yms, et sais kaikki ajatella rauhassa. Mutta kun ei niin ei. Mua ei enää edes kiinnosta yrittää. Enkä edes tunne oikein mitään enää. :( Ei oo ikävä vaikka toinen ois 12 tuntia töissä ja ehtis näkemään vain pari tuntia päivässä. Liika on vaan jossain kohtaa lopullisesti liikaa. Onneks tuo 9v sanoo monta kertaa päivässä et hän on maailman onnellisin poika kun hänellä on maailman paras äiti. Poika on myös kova halimaan, joten tuon esikoisen voimalla taidan olla kasassa senkin vähän mitä nyt olen.

No,se siitä omasta navasta taas tältä aamulta. Oli pakko vaan päästä purkamaan johonkin...

Määitte & Mini08 32+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sivut taas toimii!!!!!!!!!!!!

Sanelinelle hurrrrjjjaaan paljon onnea!!

Määitte kertoi et olis maha pudonnut alaspäin...Mulla on sama tunne itellä ja kyselinkin ukolta et näyttääkö se siltä et ois pudonnu. Ni vastaus oli vaan et voi olla, eikös sen pidäkin puota. Tylsä vastaus :( .

Jotensakin näyttää siltä et muilla menee suht hyvin ja pääsevät laskettuunaikaan asti. Mulla on alkanut vastustaan urakalla.

Taas oli vuotoa ja on se kumma kun se tulee aina yöllä. Elikkäs vietin sit pe-la yöm sairaalassa :( . Onneksi syy on nyt selvinnyt näihin vuotoihin, eli mulla on etisistukka. Ens viikolla taas äpolille kontrolliin.

Puhuivat jo et leikattas joskus 35vkolla tai sit voi mennä 37vkolle, mut 38vkolle ei anneta mennä....Nyt on sit oltava lähes levossa ettei mitään raskasta sais tehä.

Vauvan vaatteita olen pessyt ja silittänyt, et ois edes jotain päälle laitettavaa sitten kun ratkeaa tämä syntymäpäivä.

Taas oli vaan omaa napaa, mutta sitä vaan miettii kokoajan että mitä sitten jos taas vuotaa jne.(jatkuasti pitää kurkkia pikkareihin). Painajaista!

Hyviä vointeja kaikille :) siirix 31+5

Vierailija
24/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjottelin tänne ja kehuin kuinka sivut taas toimii jne.

Niin meikäläisen teksti häipyi kuin pieru saharaan.....Kiitti vaan v....

Kirjotan sit joskus uudestaan.

siirix 31+5

Vierailija
25/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli neuvola, silloin 33+2. Sf-mitta 32,5 eli yläkäyrällä mennään ja on menty tasasesti koko raskauden ajan. RR ok, pissa ok, hemppaa ei edes otettu, seuraavalla kerralla sitten ( viimeksi kun mitattu oli134, enkä syö lisärautaa). Sydänäänet ok.

Sain myös ajan lääkärille kahden viikon päähän. Lääkäri on joku nuori yleislääkäri, MIES!! Pyysin päästä naiselle, mutta muut ovat silloin lomalla joten vaihtoehtoja ei ollut. Olen alkanut miettiä, että varaisinko ajan yksityiselle erikoislääkärille. Siis sellaiselle joka oikeasti tietääkin näistä asioista jotain...

Mä en kestä jotain nuorta miehen kloppia haromassa mun jalkoväliä ja joka ei tiedä mistään mitään!!! Anteeksi vaan, mutta tätä mieltä minä olen yleislääkäreistä...

Edellisellä paikkakunnalla kun odotin esikoista, niin kyllä siellä oli neuvola lääkäri sentään erikoistunut! Ja aina oli sama lääkäri. Nyt mä oon jo käynyt 4:llä eri lääkärillä...

Eikös sitä saa käydä yksityisellä jos itse haluaa?? Onko kellään kokemusta?

Täällä on myös yksi masu hikottelija=) Päivittäin hikottelee ja joskus useastikin päivässä. Esikoinen nytkähteli myös masussa..

Joka yö joudun minäkin juoksemaan pissalla 2-3 kertaa :( Vähän tylsää....

Taidan alkaa etsimään yksityistä lääkäriä..... palataan=)

mammatuu 33+4

Vierailija
26/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullu jotai ihme kutinaa tonne alapäähän...mietin et jaksanko odottaa neuvolaan asti vai pitääkö aikasemmin mennä käymään jos on joku tulehus...

Esikoista kun odotin nii sillonki oli hiivatulehdus ja sain lääkkeet siihen...

Täällä on satanu koko viikon vettä niin ettei oo ulos päässy ja meinaan tulla mökkihöperöksi...

Väsyttää hirveesti vaan!!!

empä mää nyt tiedä mitä mää kirjottasin...

Ai niin onnea Saneline(menikö oikein) kihlauksen johdosta!!!

pikku85+RV 29+4

Vierailija
27/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa romanttisesti tehty mieheltäsi. Itsekin kaipaisi jotain romantiikkaa varsinkin tässä vaiheessa, kun olo on norsumainen ja tuntuu että kaikki kotityöt + hankinnat on mun harteilla...

Toivottavasti Määitte tilanne teillä paranee. Maailman kurjinta saada haukkuja tällaisessa olotilassa :( Ja sitten vielä, kun ajattelee miten riitely ja ilmapiiri vaikuttaa isompaan lapseen. Meillä ainakin riitojen jälkeen 9v:n kanssa tulee ilmi hänen pelkonsa mahdollisesta erosta. Omalta kohdaltani olen aina ajatellut, että parempi erossa kuin huonossa suhteessa, mutta yksin kahden lapsen kanssa voisi olla tosi rankkaa. Varsinkin jos toinen on vauvaikäinen. Esikoisen kanssa olin aikanaan kahdestaan, ja silloin omien vanhempien tuki ja apu oli ihan välttämätöntä.

Nla-kuuluimisia iltapäivän jälkeen. Nyt pakko jatkaa töitä vaikkei yhtään kiinnostaisi.

Katyez (nyt tasan 30)

Vierailija
28/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tylsä olotila..

Mutta onnea Saneline! Ihanaa romantiikkaa.. Tota mäkin odotan:) ei olla vielä kihloissa ja olen kerran jos toisenkin "vihjannut" että toivoisin että mentäis ennen vauvan syntymää, mutta miehellä ei taida olla mikään kiire:) Viimeksi kun otin asian puheeksi niin sanoi etten saa painonstaa! Aika jännää jos lapsen haluaa toisen kanssa ja talon meille rakentaa mutta edes kihloihin ei voi mennä?? Täytyy ottaa asia taas esille..

Illat menee oikeestaan sohvalla makoilussa, ruuan laittamisen ja koiran lenkin jälkeen en muuta jaksa tehdä. Mies on tontilla ja poika kavereitten kanssa aika paljon, joten me koiran kanssa kulutetaan sohvaa ja surffataan kanavilla:) kaikki tuntuu jotenkin tylsältä mutta mitään ei jaksais tehdäkkään..

poika lähtee sunnuntaina mun vanhempien kanssa viikoksi Kreikkaan. Tosi onnellinen olen hänen puolesta mutta ensi viikko vasta tylsää onkin kun ei hän ole edes kotona! No ehkä mä kestän:)

Määittelle voimia tuossa tilanteessa, ei varmasti ole helppoa. Parisuhteet on välillä tosi hankalia.. Itse olen Katyezin kanssa samoilla linjoilla että mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa joka syö kaiken energian. Ja siitä riitelystä kärsii tosiaan myös lapset. Mulla on aina jos meillä on ollut riitaa niin hirveän huono mieli pojan takia, ei niinkään meidän aikuisten. Riidat tietty kuuluu elämään, kokonaan ei voi välttyä.

katjaäippä ja masukki 33+1

Vierailija
29/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi Onnea Saneline! Oli kyllä kiva yllätys mieheltäsi. Määitte: tulipa huono olo sinun puolestasi.. Ei ole todellakaan kiva kuulla tuollaista puhetta varsinkaan tässä tilassa. Tuo alkoholi on kyllä yks vihoviimeinen asia... Saisivat nuo miehetkin vähentää/lopettaa sen käytön kokonaan raskauden ja vauva aikana!! Meillä on onneks nyt parempaa. Sain puhuttua mieltä painavista asioistani ja niin kuin arvasinkin; miehen mielestä ei ollut mitään ohgelmia. Mä nyt vaan olen raskaana, hieman hermoheikko ja hän tekee remonttia, niin ei tässä nyt parisuhteen ylläpitämiseen ole jäänyt kauheasti aikaa. No pääasia oli kuitenkin, että nyt mieli taas parempi ja saa keskittyä olennaiseen!

Minä siis kotona saikulla flunssan kourissa. Eilen oli aika paha päivä, tänään jo hieman parempi. Ihana on olla kotona YKSIN ja vain maata sohvalla. Huomenna vielä kotona ja sitten perjantaina töihin eli yhteensä 7 työpäivää vielä.. Enkös mä sen sitten kestä?!

Mäkin olin eilen ylimääräisellä neuvolakäynnillä, kun kuunneltiin noita vauvan sydänääiniä. Viimekerralla ne kun heitteli hirveästi. Nyt oli kaikki hyvin ja sainkin samalla kuulla, että rv 36 pitäis mennä synnytystapa/painoarvioon sairaalaan. Edellinen muksu kun oli lähes 4,5 kg ja keisarileikkauksella ulos otettiin.

cisco 33 + 1

Vierailija
30/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihmiset ettette oo jo heittänyt mua pihalle tältä palstalta kun aina valitan tätä parisuhdedraamaa... Totuushan on et isäntä oli jo kertaalleen etsimässä omaa kämppää, mut sit iski niin paha olo molemmille tuon mun esikoisen takia, et päätettiin vielä kokeilla. Joo,tiedän:lasten takia ei kannata suhdetta jatkaa koska lapset vaistoaa ensimmäisenä jos asiat ei oo kohdillaan. Mut tuo poika on muutenkin todella herkkä ja tunteellinen, ollut pienestä asti. Itkee ikäisiään herkemmin, huono itsetunto jne. Ei haluais satuttaa ihan helpolla yhtään enempää. Aloitti nyt syksyllä uudessa koulussa pienryhmässä (9 oppilasta) kun ryhmätilanteet luo niin paljon ahdistusta/pelkoa siitä et muut nauraa yms, et normi luokka ei vaan toiminut. Viimeksi eilen poika kysyi multa et voiko hän silti olla kaveri tuon isännän kanssa vaikka me riideläänkin.

Kaikki on vaan niin sekaisin, ja ajoitus huonoin mahdollinen. Mun vaan pitäis aina olla se joka joustaa. Oon kuullut sadat kerrat siitä et kun mua ei saa lähtemään mihinkään kylään tms, et tuntuu tyhmältä mennä yksin kun on kuitenkin suhteessa (isäntä siis sanonut mulle). Mut oon todennut, et kun meidän tilanne on mikä on, niin musta ei oo lähtemään mihinkään sukulaisiin esittämään et ollaan onnellinen perhe... Siihen mä en pysty,jo ajatuskin ahdistaa. Jonkun muun mielestä tossa ei pitäis olla mitään vaikeeta, mut pelkään mitä ja miten pahasti möläyttäisin, jos joku sukulainen/miehen ystävä ihastelis tai lässyttäisi jotain et voi miten ihanaa teillä on ja tulee olemaan vauvan myötä...

Isäntä tossa ehdotti viestillä juuri et jos katsottais vuoden vaihteeseen asti, ja päätettäis sitten lopullisesti. Kun meillä on vuokrasopimus min. 1v ja muutettiin vuoden vaihteessa tähän. Eli tässä on kuitenkin ainakin mun ja muksujen oltava tämän vuoden loppuun. Eikä kyllä varmaan jäädä,vuokraemäntä on todella omituinen ja rahanahne tapaus.

Ei vaan jaksais enää ajatella mitään, eikä mikään edes kulje korvien välissä. Nyt kun vois sormia napsauttamalla vaihtaa elämänsä johokin muuhun paikkaan ja tilanteeseen,en epäröisi hetkeäkään.

CISCO: sulla samankokoinen edellinen vauva sitten kuin tuo mun esikoinen. Nyt menossa painoarvioon rv 37, ja jos yli 3500g niin seur. viikolla käynnistys.

Määitte & Mini08 32+5

Vierailija
31/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä olen kyllä tosi herkällä tuulella nyt... Tippa tuli linssiin sekä Sanelinen kihlauksesta että Määitten parisuhdekertomuksesta... Minua kosittiin myös tossa heinäkuussa, mies tuli töistä kotiin, toisessa kädessä kukkakimppu ja toisessa ruokakassi, polvistui ja pyysi vaimoksi :) Häiden ajankohdasta ei ole vielä tietoa, mutta luultavasti (jos mitään juhlia edes pidetään) vietetään ihan pienet häät. Määittelle paljon voimia tilanteen jaksamiseen ja kestämiseen!

Tänään oli neuvola, 300g oli tullu kolmessa viikossa, kokonaisuudessaan tullu raskauden aikana 3,5kg (ylipainoinen olen, joten kiloja ei paljoa tarttis tulla!), ihan tyytyväinen olen. Terkkarin mukaan saattaisi tulla aika iso vauva, lähemmäs neljä kiloa. Itse olen syntynyt 3vkoa etuajassa ja painoin 4kiloa. Eikä siis ollu minulla tai äidillä sokeriarvot koholla. Myös sisarukseni ovat olleet isoja. Noh, onneks viikolla 37 on vielä ultra, ilmeisesti katsotaan synnytystapa, mahtuuko tulemaan alakautta. Mulla myös ollu (joku muu samasta aiheesta kirjoitti, en nyt muista kuka, sori..) sf-mitta ylärajalla, mutta on kuulemma vaikea mitata, ku on jonkin verran vatsanpeitteitä (kaunisteltu versio läskeistä ;)). Ainiin. Oli ylimääränen ultra tossa viime perjantaina, painoarvio vauvalle oli 2,3kg, aika möhkäle siis, mutta ei kuiteskaan pahasti yli keskikäyrän...

Johan tuli omanapainen teksti. Mitä mieltä olette muuten hoitopöydästä? Ite oon miettiny, et kantsiiko sellasta hommata, kun käyttöikä on niin lyhyt ja vie kuitenki aika paljon tilaa... Eikös ne vaipat voi vaihtaa vaikka sängyllä tai lattialla?

Sinisin 33+1

Vierailija
32/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään täältä heitetä pois ketään, jos valittaa. Sitähän varten nää keskustelupalstat Määitte on! Tiedän, miltä susta tuntuu, kun on noin paha olla. Se ahdistaa niin syvältä, että tekis mieli oksentaa. Mä en muuta neuvoa osaa antaa kuin, että puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Mulla itellä oli tossa vielä vähän aikaa sitten ajatus, että MINÄ en ainakaa ole se, joka alkaa puhumaan. Minä en ole se, joka nyt ottaa asian esille! Mutta sitten, kun tuntui, että seinä tulee vastaan ja on pakko puhua, niin tajusi, että ei se mies voi ymmärtää mitään, mitä mun pään sisällä liikkuu, jos mä en puhu. En tiedä, että mitkä teidän Määitte ongelmat on, mutta sen huomasin, että puhumalla ne asiat ei ainakaan huonommaksi mene. Ei ole siis mitään menetettävä. Puhuu siis just kaikesta, että miltä itestä tuntuu. Miehet kuitenkin käsittää asioita ihan erilailla ja eivätkä läheskään aina tajua loukkaavansa sitä kumppania. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta mun mies on just tollanen!´Voimahaleja sulle Määitte!

Ensimmäinen raskauteni tosiaan käynnistettiin rv 38, mutta monesta asiasta johtuen päätyi sitten lopulta sektioon. Nyt haluaisin niin kovasti, että ei tarvitsisi käynnistää ja synnytys lähtisi itsestään käyntiin. Myöskin toiveessa olisi alatiesynnytys, koska toipuminen tuosta leikkauksesta kesti tosi kauan. Pääasia toki on, että vauva saadaan terveenä ulos, oli se tapa sitten millainen tahansa, mutta ainahan sitä toivoa voi!

Vierailija
33/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sanelinelle!!

Ja määittelle voimia, tuli kurja olo sinun puolestasi. Koittakaa kuitenkin puhua, ei sen luulisi ainakaan asioita pahentavan.

Neuvolassa kävin tänään, rv 32+3. Vauvan syke oli hitaampi 130-136 kun aiemmilla kerroilla on ollut 150-160. Katsottiin samalla myös ultralla, vettä oli normaalisti mutta istukka alkaa olla kalkkeutunut. Vauva on viimeaikoina liikkunut vähemmän kuin aiemmin ja nyt pitäkin liikkeitä laskea ja mennä heti äitipolille jos on masussa hiljaista.

Masu ei ollut juuri kasvanut, sf oli 27cm. Sanoikin että olisi ultran perusteella siro rakenteeltaan. Paino ei ollutkaan noussut uusille kymmenille vaan pudonnut 300g. Nyt siis 68.8kg, yhteensä tullut 5.8kg. Kaikki muuten ok, hb:kin oli noussut 130 vaikka luulin sen laskeneen kun joka päivä verta nenästä vuotaa.

Rintapumpuista oli puhetta.. Ystävän suositteli aventin käsipumppua, joka on kuulemma tosi hyvä. Itsellä on vanhempien lapsien aikana ollut ainun pumppu, jolla nyt maidon sai jotenkin irtoamaan.

...Täälläkin masuasukas on kova hikkailemaan

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
34/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pitkästä aikaa :)

Omaa napaa: Sf-mitta 27, sydänäänet 150-160. Kaivelin vanhan äitiysneuvolakortin ja totesin, että aika samoissa luvuissa on menty ainakin tähän saakka painonnousun ja mittojen suhteen.

Viime kerralla vuonna -99 ramppasin neuvolassa ja äitiyspolilla vähän väliä varsinkin loppuaikoina, ja muistan että silloin mullekin mainittiin kalkkeutumista ilmeisesti sitten istukassa ja/tai napanuorassa. En sitten tiedä olisiko sille pitänyt tehdä/pystynyt tekemään jotain, 2,5 kiloinen neiti oli mutta laskettuna päivänä syntyessään. Tämän kuulemma vaikuttaisi kasvavan sillä tavalla, että tulisi yli 3 kiloinen, mutta katsotaan nyt... Ihmettelen kyllä vähän tätä Helsingin äitiysneuvolatouhua. Tuntuu, että itse saa pyytää kaikki testit ym, nytkään ei puhettakaan mistään hemoglobiinista tai muusta "kun ei niitä silleen tarvii ottaa jos ei tunnu siltä". Eikä mitään perhe- tai synnytysvalmennuksia uudelleensynnyttäjille ois tarjottu, nyt sain jonkun lappusen naistenklinikan synnytysosastolle tutustumisesta + joku valmennus siellä. Ehkä 9 vuoden jälkeen vois nla-täti edes kysäistä että luuletko että haluaisitte käydä jossain valmennuksessa tms.

Vierailija
35/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin suunnasta. Toinen viikko kesälomaa on menossa.. Ei kyllä mitkään maailman kesäisimmät ilmat ole olleet, mutta ei se mua nyt pahemmin haittaa. Normaalioloissa harmittaisi kyllä.. Nythän ei enää tarvitse palata töihin ja hiki on muutenkin koko ajan. Viimeiset ikkunat vaan pitäisi pestä tänään, mutta ei se tuolla sateella kyllä onnistu.

Tsemppiä Määittelle! Olen samaa mieltä, ihan turha mihinkään sukulaisvierailuille on lähteä onnellista esittämään, kun ei sellaista kerran nyt ole. Toivon kovasti, että asiat teillä selkiäisivät. Muista, että todella tärkeintä on nyt sinun, vauvasi ja vanhemman poikasi hyvinvointi! Tsemppiä myös Siirixille! Tosi kurjaa, että niitä vuotoja vaan riittää.. Onneksi silti hoitoon pääsee kun tarvitsee.

Meillä oli neuvola tänään. Taaaas kerran uusi terkkari-tyttö. Aina saan selittää uudelleen ja uudelleen verenpaineet, jännittämiseni ym. Kaikki oli nyt kunnossa, paitsi verenpaine oli taas vähän enemmän kohollaan. Terkka sanoi, että näillä arvoilla pitäisi jo normaalisti lähettää Taysiin. Mutta hän ei minua laittanut, koska tiedossa on, että jännittämisen vuoksi verenpaineeni mittaustilanteissa yleensä kohoaa, ja yhtä korkeita lukuja mitattiin minulla myös alkuraskaudessa. (Kävin myös itse mittaamassa neuvolan vapaassa käytössä olevalla mittarilla, ja paineet olivat reilusti alhaisemmat). Eikä edelleenkään ollut tietoa perhevalmennuksista. Saa nähdä, ehdinkö sellaiseen enää ollenkaan mukaan, Taysin synnytysvalmennus on ensi viikolla. Erikoista oli myös hemoglobiini, viimeksi se oli 109, ja sain rautapillerit. Nyt oli taas 130. Tuskin sentään pillereillä on tuohon noussut, enhän tässä kahden viikon aikana ole edes montaa pilleriä ehtinyt ottaa, kun joka toinen päivä olen ottanut. No, en nyt taas toistaiseksi ota..

Miltäs se vauvan hikka sitten mahassa tuntuu? Mulla tuntuu välillä sellaisia tiheitä, rytmikkäitä napsahduksia, olisikohan se hikkaa..?

Hyviä vointeja kaikille, ihmeen pitkällä tässä jo raskausviikoissa ollaan!

t: Merrily 32+4

Vierailija
36/59 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanelinelle onnea ja Määittelle voimia! Meikäläisellä myös häränpyllyä heittää nuo hormoonit ja kyynelehdin molempia lukiessani. Mies tuli äsken käymään täällä huoneessa ja kun huomasi volinani ei sanonut mitään vaan kääntyi pois...ajatteli varmaan että oon ihan pimahtanut.

Meilläkin masuasukki hikottelee kovin. Monta kertaa päivässä. Mutta niin on hikotelleet nuo edellisetkin.

Olin eilen ja tänään herukkapuskassa ja nyt saa riittää. Aika romu on olo. Eilen oli 1. virallinen äitiyslomapäivä kun aloitin 50 vrk varhennettuna. Leivoin oikein kakkua sen kunniaksi.

Mitään ihmeitä muuta ei kuulu. Neuvola ylihuomenna, tulen sit kertomaan lisää omaa napaa.

tanni 32+6

Vierailija
37/59 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä vaivaa, tää väsymys ei tunnut ihan normaalilta.. eilen nukuin töiden jälkeen ja taas puoli yhdeksältä illalla ja aamuseitsemään asti ja taas väsyttää ihan hirveesti, ei meinaa silmät pysyy auki. Ihan verrattavissa siihen alkuraskauden väsymykseen. Olen ottanut rautaa joka aamu (Obsidan), tietääkö joku onko sillä merkitystä juoko maitoa siinä samassa aterialla? Aattelin vaan että jos ei imeydy silloin...

Kuulemma on jotakin hyvää nestemäistä rautaa, luontaistuotekaupoista, onko jollakin kokemusta?

Joky kyseli tuosta hikasta; se tuntuu ihan pienenä napsumisena, sellaista tasaista, eikä kauheen kauaa kestä ainakaan meidän vauvalla kerrallaan. Ehkä jonkun minuutin..

Täällä töissä ihan hirvee olla näin väsyneenä, pakko olis päästä pitkälleen!

katjaäippä ja masukki 33+2

Vierailija
38/59 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta syyskuun alussa seuraava neuvola joten ei oo kuulumisia mitä kirjoitella...

Oli pakko kirjoitella vaan noista valmennusjutuista...Me siis käytiin ennen esikoisen syntymää ja ainakin täällä näin se oli tosi turha. Se oli siis neuvolan järjestämä ja siellä puhuttiin paljon mut ei se siihen synnytykseen oikeen auttanu mitään. Ainoa mikä oli mielestäni tarpeellinen ja hyvä oli käynti OYS:sissa kun kierrettiin synnärit ja kätilöt näytti videon miten se synnytys menee yms. Mut ne on niin erilaisia nuo käytännöt eri kaupungeissa...kuten näkyy olevan neuvola jutuissakin.

Minäkin ole oottanu täällä et päästäis häitä tanssiin...Me ollaan oltu miehen kanssa kihloissa joulukuussa 4 vuotta. On me vähän puhuttu että mentäis naimisiin nyt kun tämä toinen veijari syntyy ja sit nimiäisissä kerrottaisiin sukulaisille ja juhlittaisiin silloin. Mutta saapa nähdä.

mutta taidampa lähtee ny kattoo Serranot loppuun...

pikku85 Rv 29+5...kohta minäkin pääsen teidän "kolmikymppisten" joukkoon

Vierailija
39/59 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu elikkäs rauta ei imeydy kunnolla jos juo maitoa...

mulle sanottii neuvolassa et juoda vaikka jotai vitaminoitua mehua tai jotai ku ottaa ku c-vitamiini tais auttaa raudan imeytymistä.

Itsekkin kun käytän aika paljon maitotuotteita niin juon sitte appelsiinimehua kun otan rautaa(nyt ei oo kyl tarttenu ottaa) mut esikoisen odotusaikana tepsi tämä....

pikku taas :D:D

Vierailija
40/59 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaäippä kyseli tuosta nestemäisestä rautavalmiisteesta.. Ite olen syönyt kesäkuusta lähtien luontaistuotekaupoissa myytävää Ferroforte B luonnonrauta B-vitamiinivalmistetta ja SUOSITTELEN! En ole läheskään niin väsynyt, mitä olin ensimmäisessä raskaudessa. Aloin ihan itekseen ottamaan tota, kun iski totaaliväsymys. En jaksanut portaita kävellä etten ois yläpäässä joutunut lepäämään. Soitin neuvolaan ja kysyin, että pitääkö mitata hb ennen, mutta sanoivat, että ei tarvitse! Laitan tähän vielä pienen tuoteselosteen suoraan tuosta pakkauksesta

" Ferroforte B on hyvin imeytyvä, vahva ja vatsalle ystävällinen rautavalmiste, joka sisältää raudan imeytymiselle ja hyväksikäytölle tärkeitä B-vitamiineja. Ferroforte B on tarkoitettu erityisesti Sinulle, joka olet raskaana, laihdutat, syöt yksipuolisesti, olet toipilas, urheilet ja hikoilet paljon tai tunnet itsesi väsyneeksi" Pakkauksen kyljessä komeilee Tuija Matinsalo (varmaan 10 vuotta sitten) maha pystyssä!!

cisco rv 33 + 2