Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin
Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?
Kommentit (222)
tehkää yleishakemus ,joka sisältää teidän yhteystiedot ja ammattitaidon. tärkeintä on laittaa moneen paikkaan hakemusta. oon joskus saanu työpaikan ,ihan lyhyellä hakemustekstillä. soittaminen on kans helppo tapa päästä haastatteluun etänä, kun voi kysellä tarkemmin työpaikan jutuista. monella on liian korkea kynnys hakea paikkaa. luulee et pitäs olla parempi, joku ihme spesialisti, tavallisiin työpaikkoihin.
ymmärrän tietysti tuskan jos pitää hakea epämieluiseen paikkaan
Provo. Suurin osa työttömistä hakee ihan normaalisti ja työllistyy sitten aikanaan jotain kautta. Mitä te oikein saatte näistä työttömien parjausviesteistä? Itse olin joskus työtön ja suurin ongelma oli asennevammat työttömiä kohtaan. Työelämästä löytyi silloin ja löytyy yhä paljon saamattomampia ja tyhmempiä kuin minä. Minä en voinut vaikuttaa konkurssiin mitenkään.
Te, joilla ei ole vielä ammattia, niin olisko opiskelun aloittaminen mahdollista?
Työvoimakoulutus esim?
Tulevia vuosia ajatellen olisi järkevää hankkia ammatti.
En kysy tätä kettuillakseni. Itsekin löysin oman alani vasta aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
En oo löytänyt sopivaa työpaikkaa, johon voisin hakea. Näin ollut jo 8vuotta.
Vaikuttaa siltä, että tuolla asenteella sitä ei löydykään.
Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.
Kaksi hakemusta ,toiseen satsasin enemmän.Odotetaan jos jotain kuuluu niistä. Tai kk:stakin.
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.
Tietenkin. Ei kai se kuntouttava estä työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.
Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis
Sitten pitää hakeutua opiskelemaan. Olen kyllä ajatellut, että kaikki työttömät hakevat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.
Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis
Sitten pitää hakeutua opiskelemaan. Olen kyllä ajatellut, että kaikki työttömät hakevat töitä.
Saikulla olevien työttömienkö myöskin? Osa roikkuu työttömänä kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ap:lle jo ilmoitus että on haettava neljää paikkaa. Paikkojen lukumäärän kertoo te-toimiston oma virkailijasi, jos yhteydenottoa ei ole kuulunut, ei tarvitse tehdä mitään. Ei kaikkien sitä neljää työpaikkaa tarvitse hakea!
Jos on yli kuukauden työttömänä on pakko hakea.. Näin sano mulle Te-toimiston virkailija. Ärsyttää kyllä tää systeemi ku itellä seuraava työsuhde tiedossa kesäluun puolesta välistä. Nyt joudun kuitenki hakemaan jotain työpaikkoja tässä välissä 🙄 Omalla alalla ei myöskään pahemmin keikkatöitä tai näin lyhyitä pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä, jos työttömänä olevat eivät ole aiemmin saaneet aikaiseksi edes yhtä hakemusta viikossa, vaikka mitään muuta ei ole kuin aikaa.
ei työttömällä ole aikaa sellaiseen, kun pitää varastella, pössytellä, juoda siideriä ja eloapinoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ap:lle jo ilmoitus että on haettava neljää paikkaa. Paikkojen lukumäärän kertoo te-toimiston oma virkailijasi, jos yhteydenottoa ei ole kuulunut, ei tarvitse tehdä mitään. Ei kaikkien sitä neljää työpaikkaa tarvitse hakea!
Jos on yli kuukauden työttömänä on pakko hakea.. Näin sano mulle Te-toimiston virkailija. Ärsyttää kyllä tää systeemi ku itellä seuraava työsuhde tiedossa kesäluun puolesta välistä. Nyt joudun kuitenki hakemaan jotain työpaikkoja tässä välissä 🙄 Omalla alalla ei myöskään pahemmin keikkatöitä tai näin lyhyitä pätkiä.
Eikö se ole vain hyvä jos löydät työpaikan heti etkä vasta kesäkuussa?
Mä laitoin 3 kk työttömyysjakson aikana 3-5 hakemusta JOKA PÄIVÄ. Myös viikonloppuisin. Epäilen että ihan tästä syystä työttömyyteni kesti vain 3kk. Eli sain nopeasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei koska työsoppari jo kesäksi allekirjoitettu niin en viitsi sitä lähteä purkamaan. Kyseessä oman alan työ, josta kokemusta ja jossa viihdyn. Siksi tuntuu tyhmältä hakea nyt pakon vuoksi jotain muuta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei koska työsoppari jo kesäksi allekirjoitettu niin en viitsi sitä lähteä purkamaan. Kyseessä oman alan työ, josta kokemusta ja jossa viihdyn. Siksi tuntuu tyhmältä hakea nyt pakon vuoksi jotain muuta..
Mielestäni työttömyysetuutta ei tarvitse enää maksaa, koska sinulla on jo työsopimus etkä tarvitse enää uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin 3 kk työttömyysjakson aikana 3-5 hakemusta JOKA PÄIVÄ. Myös viikonloppuisin. Epäilen että ihan tästä syystä työttömyyteni kesti vain 3kk. Eli sain nopeasti töitä.
Olivatko nuo kaikki sellaisia paikkoja, joihin ihan oikeasti halusit töihin? Vai kuulutko niihin ihmisiin, joille on melkein sama mitä tekee työkseen, kunhan vain jotain on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hakenut mihinkään kun ei ole sopivia paikkoja.
Otat siis heti vastaan karenssin?
Ei ole paikkoja auki mihin olisi realistiset mahdollisuudet päästä. Kaikkiin paikkoihin tarvitaan erityisosaamista.
Niin, no moni varmaan hankkisi lisäosaamista kouluttautumalla mahollisimman työllistävien aiheiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?
Kaikilla meistä ei ole käytössään samoja voimavaroja.
Hakeudu lääkäriin ja kuntoutukseen jos voimavarat ovat noin vähissä.
Meidän kunnassa pyörii koko ajan samat 26 avointa paikkaa alkaen 1h/vko tunneista 30h/vko. Haenko joka kuukausi 4 samaa, joihin esim koulutukseni riittää?