Hoidon Tarpeessa' 05 ~vko 41-42~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00] Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600] miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Tampereelta olen kotoisin.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.
Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]
[color=CD6600]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
- Plussaonnittelut Moolille!!! Tervetuloa Naksu ja Helmi![/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (62)
Hiljaiseloa täälläkin elellään, olen pysytellyt pois näiltä sivuilta ihan tarkoituksella. Viikko sittenhän piti olla taas pas, mutta pieleenhän se meni TAAS kerran. Alkio selvisi sulatuksesta mutta ei jatkanut jakautumista. Käytiin sitten lääkärin juttusilla, lääkäri ehdotti että otettaisiin vielä kolmas icsi ja tällä kertaa hedelmöitettyjä alkioita viljeltäisiin 3 päivää ennen siirtoa, eli 8-soluisiksi. Lääkäri epäili että jossain voi olla vikaa kun en ole kahdesta tuoresiirrosta tullut raskaaksi, epäili siis että nuo alkiot lopettavat jakautumisen jossain vaiheessa. Nyt siis nähtäisiin että tuleeko niistä koskaan edes 8-soluisia. Ja lisäksi tällä kertaa siirrettäisi 2 alkiota, JOS siis tuolloin kolmantena päivänä on vielä alkioita elossa.
Nyt sitten mietitään että missä vaiheessa tuo kolmas yritys tehtäisiin, jotenkin sitä ei enää jaksaisi mutta nythän sitä sitten näkisi että onko tässä ollut mitään järkeä. Pitää varmaan pikku hiljaa alkaa valmistautumaan ajatukseen että meille ei koskaan sitä omaa vauvaa tule. Masentaa...
Sori, piti vähän päästä purkamaan tätä v*tutusta. Onnea teille joilla on ivf tai inssi meneillään, pidän peukkuja!!!
-Lupus
Tuittu: Heipsan! Onhan tuo totta että noita taukoja tulee pidettyä ja ne kyllä mulla ainakin ihan oikeesti auttaa! Mutta sitten taas sitä sortuu kun haluaa lukea muiden kuulumisia ja tuulettaa omia tuntojaan! Pidän kovasti peukkuja että kierto venyis ja hoidot onnistuis ens kierrossa!! bd bd
Lupus: Voimia sinne! Ei ole helppoja aikoja nuo varmastikaan, ajatuksissa pyörii varmasti ristiriitaisia juttuja! Tsemppiä ja toivotaan että nyt tärppäis!
ON:Niinhän se on että uusi kierto lähti täälläkin käyntiin, eli kp3 menossa. Ja tässä kierrossa mun pitää ottaa se kuuri (10pvää) siihen tulehdukseen, joten tämä kierto menee harakoille. Lääke on siis emätinpuikkoina ja tuntuvat olevan melko jytyä kamaa, joten ei edes koiteta sinä aikana. Eli marraskuun alku (tutkimukset ja hoidot) on nyt sitten totisinta totta meillä. Kovasti raskaasti otin siis tämän viimekertaisen pettymyksen, kun nyt se on sitten totta että sitä lasta ei meille todnäk luomusti tule! Toivottavasti sitten edes hoidoilla! Mutta eiköhän täältä taas nousta! =)
Mukavaa viikonjatkoa kaikille hoidokeille!
Omanapaista valitusta täältä suunnalta. Täällä mennään piinaviikkojen puolivälissä eli pp7. Välillä on tosi toiveikas olo, välillä taas tuntuu että mielialat on ihan maassa ja menkkoja kohti tässä mennään taas väistämättä. Omista tuntemuksista ei voi sanoa juuri mitään suuntaan tai toiseen, kun saattavat johtua clomeista, pregnylistä tai periaatteessa ihan mistä vaan. Toisaalta on sikäli ihan levollinen olo, että vielä ei kannata viikkoon miettiäkään testaamista eikä millekään oikeastaan voi siis yhtään mitään. Toisaalta sitten ottaa hermoille tämä ajan hidas kuluminenkin, kun ei oikein saa keskityttyä mihinkään eikä mikään erityisemmin huvita :(
Tosi harmillista, että Lupuksella kävi noin ikävästi PASin suhteen :( Ymmärrän hyvin turhautumisen ja masennuksen, mutta älä kuitenkaan menetä toivoa. Jospa se kolmas kerta sanoisi toden teilläkin ja toisi vihdoin kaivatun lopputuloksen. Tsemppiä ja rutistuksia.
Tuitulla on jännät paikat taas pian käsillä. Peukut ja varpaat on täällä pystyssä että lääkäri kertoisi hyviä uutisia, että teidänkin osalta tauko olisi ohi ja pääsisitte heti ens kierrosta taas tositoimiin! Ja toivottavasti heti sitten tärppi kävisi kun kilppariasia on saatu hoidettua kuntoon. Toivotaan siis parasta.
Naksulle myös huiskutukset! Teilläkin hoitojen alku lähestyy ja toivottavasti ne toisivat jonkun helpon ratkaisun asioihin. Itsekin otin tasan vuosi sitten härkää sarvista ja varasin ekan ajan VL:on, siitä lähtien on ollut sikäli helpottunut olo ettei kaikki ole enää pelkästään omissa käsissä.
Pitäisi kai taas jatkaa töitä, mutta ajatukset harhailee ihan muissa asioissa¿ No, jospa ukkokullan kanssa keksittäisiin jotain piristystä illaksi niin saisi hetkeksi ajatukset toisaalle :) Vilkutuksia kaikille hoidokeille, tulkaahan piristämään pinoa ja kertomaan tuoreimmat kuulumiset tällekin viikolle!
EE
alkuun ensin omaa ).( tänään oli siis punktio. Kanyylin laitto oli koko touhussa varmaan inhottavinta. Mutta mikä tunne, se kipulääke humahti päähän, tässähän melkein voisi ryhtyä narkomaaniksi ;) no jos ei sentäs. Punktio ei ainakaan mun kohdalla ollu mitenkään kamala kokemus. Vasemmalla puolella sattui enemmän, mutta sen kyllä kesti. Olo on ihan ok, välillä munasarjoissa tuntuu painontunnetta, kovasti olen yrittänyt juoda. Varmaan alkaa särkylääkkeen vaikutus heiketä, kun olotila alkaa näköjään muuttumaan. En tiedä mikä määrä multa niitä oikean kokoisia follikkeja löytyy. Paljon niitä kyllä oli mutta osa aika pieniä. Hyviä uutisia tuli miehen siemennesteestä jossa liikkuvuus oli parempaa edellisiin kertoihin verrattuna joten luultavasti osa hedelmöitetään ivf:n ja osa icsi:n mukaan. Onko muuten huomenna pakko soittaa ja kysellä miten ovat hedelmöittyneet, kun en siitä tajunnut mitään kysyä eikä siitä mitään mainittu?? Torstaina on siirto ja 27.10. verikoe, mutta to 26.10. olisi virallinen testipäivä.
EmmaE:lle pidän täällä peukkuja, että plussa sinne paukahtaisi. Mä en tiedä kuinka saan sen kaksi viikkoa kulumaan, kun pitää odotella lopullista tulosta. Olisi paljon helpompaa, jos näissä hoidoissa olisi jokin takuu ja sekin saisi olla sellaiset 95%.
Lupukselle pahoittelut epäonnistuneesta pas:sta. Älä vielä menetä toivoa omasta pienokaisesta, varmasti sillä pitkällä viljelyllä on taas huomattavasti paremmat mahdollisuudet. Meille ainakin sanottiin, että yleensä kolmas isci tuottaa toivotun tuloksen. Joka tapauksessa jaksamisia:)
Tuittu toivottavasti kuulet lääkärissä positiivisia uutisia, mä täällä peukutan, että pääsisitte pian aloittamaan hoidot, jos niitä ylipäätänsä tarvitsee edes aloittaa.
Naksu millä hoidoilla te aloittaisitte? Nyt kun itse olen ensimmäisen hoidon melkein läpikäyneenä olen kyllä erittäin iloinen siitä, että lääketiede on oikeasti näin kehittynyttä ja moni pariskunta saa hoitojen avulla toivotun tuloksen. Muistan kyllä miltä tuntu myöntää itselleen se, ettei luomu vauvaa tule vaikka kuinka yritetään, pitää kyllä myöntää että asiaa on edelleen vaikea hyväksyä.
Me oltiin miehen kanssa lääkärissä molemmat ihan tohkeissaan. Siis kun nyt meille oikeasti voi se vauva tulla. Pelottaa olla näin positiivisella mielellä, koska jos kaikki ei mene putkeen niin sitten tullaan alas korkealta ja erittäin kovaa. Mitä mä teen sen soiton suhteen? Osaako joku neuvoa mihin mä Helsingin Väestöliitolla soitan, ihan siihen ajanvaraukseenko?
t. joalin
Täällä maataan syysflunssan kourissa. Ei olis voinut huonompaan aikaan sattua tää flunssa, ovisaika kun on tietysti just nyt. Viime kuussa oli hiivatulehdus, nyt flunssa... kyllä kismittää. Kun sattuneesta syystä lemmenleikit ei oo ollut ekana mielessä, kun kuume on huidellut yli 38 C:n. Nyt on kyllä jo parempi olo (en muuten tässä kirjoitteliskaan, en sentään ihan niin koukussa tähän palstaan oo...), mutta lienee liian myöhäistä. Ja ukkokin on töissä...
Toivottavasti saat Tuittu kiertos venymään, niin että pääsette jatkamaan hoitoja. Mä luulin, että teille ois vielä pidempi tauko tulossa. Hirmu kiva, jos ette kauempaa joutuneet odottelemaan. Kauankos te nyt ootte taukoilleet? Pari kuukautta? Vaikka odottaminen on kyllä tässä asiassa aina kamalaa, kun tuntuu, että sitä aikaa ei hukattavaks ois. Toivottavasti saatte lääkäriltä hyviä uutisia.
Lupukselle pahoittelut. On tosi ikävää, ettei jakautumisongelmia voi tietää etukäteen. Toivotaan kuitenkin, että teillä on ollut vain huono tuuri, ja että seuraavat alkiot jakautuis kuin unelma:) Voimia sulle!
Naksu, eikö oo jännä, miten sitä kuitenkin ois toivonut, että luomusti onnistuisi. Minäkin, jopa vielä, yli 2 vuoden yrityksen jälkeen... Mutta se ei onneksi oo mikään onnistuneen äitiyden, naiseuden tms. mitta. Niin kuin sanoit, toivottavasti edes hoidoilla. Ja voihan olla, että teillä on vaan jostain ihan pienestä kiinni. Niin että eikun rohkeasti lääkäriin.
EE:lle on peukut pystyssä. Toi toiveikkuus/masennus on kyllä raastavaa, ihan luomukierrossakin, ja varmaan se moninkertaistuu kun nyt siihen vauvaan on oikeasti mahdollisuus. Toivottavasti keksitte jotain mihin ajatukset saa suunnattua. Vaikkei mikään niin kauheasti huvitakaan. Jos vaikka näkisitte kavereita (niitä ei-lapsellisia)? Tai katsoisitte hirmuisen määrän leffoja? Kävisitte teatterissa? Niihin ainakin itse saan ajatukset uppoamaan.
Joalin, onpa jännää! Ja hauskaa, että saitte hyviä uutisia simppojen osalta. Mä en kyllä osaa neuvoa mihin sun pitää soitaa, mutta varmaan ne osaa siinä ajanvarauksessa yhdistää sut oikeaan paikkaan. Hyvä tietää, ettei se punktio mikään ihan kamalan kaamea kokemus ollut. Paljonko sait saikkua? Toivuhan hyvin! Ja paksusti:)
Bilha saikkua tuli 5pvää eli lauantaihin asti. Olin varanut diacorista lääkäriajan, kun en halunut, että töissä saavat tietää, että olen käynyt väestöliiton lapsettomuusklinikalla, mutta lääkärin todistuksessa ei ollut mainintaa paikasta, ainoastaan lääkärin allekirjoitus.
Nyt kun kipulääkkeiden vaikutus heikkenee niin olotilakin alkaa olemaan jo hieman ilkeämpi, mutta kyllä tämän kestää.
Täällä taitaa olla peli menetetty just kun oli toiveet niin korkealla :( Pp 8 mennään ja aamulla vessassa käydessä tuli paperiin vaaleanpunaruskeaa tuhrua/vuotoa ja oli näköjään tullut lisää pikkuhousunsuojaankin. En jaksa uskoa että kyse on mistään muusta kuin siitä menkkoja edeltävästä tuhrusta, jota jatkuu nyt sitten monta päivää siihen asti että ne kunnolla alkaa :((( Toisaalta hyvä, että tultiin takaisin maan pinnalle jo nyt, ennen kuin toiveet ehti nousta todella ylös. Toisaalta, on mussa jokin pielessä kun jo kp 24 alkaa tuhruttelemaan. Toivottavasti saan ens kiertoon ne luget tueksi kun tää luteaali jää näköjään näin lyhyeksi muuten. Tosi ärsyttävää vaan, kun viime kierto veny 36 päivään ja nyt kävi sitten päinvastoin.
Kaikesta huolimatta peukut on pystyssä teille muille ja pitäkää ihmeessä meidät ajan tasalla ihan kaikesta! Erityishuiskutukset sängyn pohjalle saikkulaisille eli Joalinille ja Bilhalle!
Masentunut EE
EE: Tsemppiä ihan valtava määrä sinne piinailun keskelle!!!
Joalin: Sulla on siellä jännät paikat!! Varmaan ihan mieletön tunne toi kun tietää että jotain tapahtuu, lähempänä ainakin ollaan! Kyllä sitä itekin odottaa jo innolla!! Meillä on todnäk alkuun edessä inssi, näin ainakin puhelimessa sanoivat. Mutta tietty siihen nyt sitten vaikuttaa sekin, että onko ne mun röörit auki... Mutta siis jos on niin insseillä lähdetään kuulemma näin alkuun liikenteeseen. Hui, kamalaa muuten toi monikko, toivotaan siis että INSSILLÄ! =D
Bilha: Voi harmi, koitahan parannella se flunssa pois sieltä!! Syysflunssa on sitten ilkeä, mulla se ainakin kestääkin aina niin pirun kauan!!! Paljon siis kuumaa juomaa ja lepoa! Toivotaan tosiaan että ois pienestä kiinni, meillä on tosin jo tutkittu mies (kaikki ok) ja mulle on tehty verikokeet jotka oli nekin ok, joten tiedä sitten kuinka pienestä se on kiinni. Jotenkin toisaalta pelottaa se, että mitään syytä ei löydetä ja jäis mystisestä syystä lapsettomaks. Hui kamala, pois nuo ajatukset! Kunpa edes ne hoidot sitten tehoaisivat!
Nyt pitää valmistautua töihin lähtöön, mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille ja hirmuiset tsempit jokaikiselle!
EmmaE älä nyt vielä menetä toivoasi jos tuhruttelu onkin vaikka kiinnittymisvuotoa. Kaikki on mahdollista niin kauan ennen kuin täti on todella kurvanut pihaan.
Täällä sitä odotellaan huomista siirtoa, kuin kuuta nousevaa. Kovasti jännittää millaisia alkioita ja kuinka monta ollaan mahd. saatu aikaiseksi. Mä päätin nyt olla soittamatta VL:n, koska kuulen sen sitten huomenna ja jos jostain syystä siirtoa ei tapahtuisi niin soittaisivat kyllä sitten minulle.
Naksu totta kyllä, että todella jänniä aikoja elellään ja tosiaan kun nyt pääseen todellakin piinailemaan. Mietin täällä miten saan ajatukseni pois piinailusta seuraavaksi 2vkoksi (jotka luultavasti tulevat olemaan erittäin piiitkät viikot). Täytyy toivoa, että töissä olisi extra kiireistä niin ei ehtisi omia asioita miettimään ollenkaan.
Huiskutuksia teille kaikille ihanille
t. joalin
Onnea kovasti Joalinille huomiseen siirtoon. Miten olet pystynyt olemaan soittamatta ja kysymättä punktion saalista...itse en varmaan kestäisi odottamista ollenkaan. Kohta sekin sitten selviää, sillä perjantaina on meidän ekan IVF/ICSI:n punktio ja maanantaina siirto. Kumpaan hoitomuotoon päädytään, se selvinnee punkiohetkellä. Kävin maanantaina toisessa ultrassa ja silloin oli kasvamassa 14-16 follikkelia. Eilen pistin viimeisen Gonalin ja Orgalutranin ja tänään viimeisenä on vuorossa Pregnyl, mukavaa kun pääsee hetkeksi eroon piikeistä!
Miliko
Miliko VL:stä ei ole kuulunut mitään joten kaipa meillä on huomenna jotain siirrettävää. Huomenna aamusta on siirto ja sitä kyllä kovasti jo odotan. Mä oon tästä hoidosta vielä niin pihalla, niin jotenkin jäi sitten kokonaan se soittaminen. Mä en vaan oikein tiedä kuinka pysyn seuraavat 2vkoa housuissani;)
Tuupa mikä olotila siellä päin?
Miten muuten huomenna kun on siirto niin onko se sitten pp1 vai onko pp1 vasta sitten perjantai? Ja mitä tuo pp oikeastaan edes tarkoittikaan?
-joalin
Vähän alakuloisuutta olen aistivinani teidän viestejä lukiessani...No eipä tunnelmat täälläkään katossa ole. Kävin toissapäivänä hakemassa toisen purkin clomeja ja clomikierto 5 alkoi maanantaina. Tänään siis kp4/28 ja vuoto alkaa olla jo vähenemään päin. Eilen aloitin clomit.
Jotenkin sitä alkaa olla kyllästynyt näiden clomien syöntiin kun missään vaiheessa ei ole tutkittu, että irtoaako ne munasolut sieltä ollenkaan. Mulla on menkkojen aikaan aina clomikierroissa sellaista omituista kipua munasarjoissa...sellaista vetäv ää ja viiltävää. Ja toinen mistä olen edelleen huolissani, on kohdun limakalvon tilanne. Täälläkin on vissiin sellaisia, joilla clomit on ohentaneet kohdun limakalvon niin, ettei kiinnittyminen ole edes mahdollista. No, aloitin samalla kun aloitin clomit taas multivitamiinikuurin, eli tämän kierron ainakin syön multitabseja aina aamuisin...
Vois kyllä olla kiva, jos ne multitabsit parantais edes vähän tätä mun mielialaani...se taitaa olla vähintään yhtä harmaa kuin sää on ollut viime aikoina. Onneksi työ pakottaa ulkoilemaan. Kuntoilemaan tekis mieli, viimeksi olen kunnolla kuntoillut syyskuun puolen välin tienoilla kun olin viikon vaeltamassa lapissa. Nyt aika on mennyt kahden työn tekemiseen ja autokouluun. Onneksi enää kaksi viikkoa maksimissaan jäljellä tätä.
Joo. Nyt tää suuntaa taas töihin. Ihanan iltavuoroviikon (sai nukkua pitkään) jälkeen alkoi välivuoroviikko jota seuraa taas aamuvuoroviikko...Eli nukkua saa pitkään vaan viikonloppuisin...onneksi enää yksi aamuherätys tällä viikolla jäljellä! Ja eka lauantai pitkään aikaan niin, ettei tartte mennä töihin.
Nonna
ainakin toivottavasti....
Nyt oli sitten vihdoin siirto ja 4 soluinen matkalainen siirrettiin. Laskun kun maksoin niin todella toivo, että meidän hoidot oli tässä:) No joka tapauksessa pakkaseen saatiin 7 pientä mahdollista alkiota. ISCI soluja tuli kahteen olkeen 2+3 ja yhteen olkeen tuli 2 IVF solua.
Nyt on tunteet ihan sekaisin en oikein tiedä mitä pitäis ajatella. Jotenkin pelottaa ihan hirveesti, jos tästä ei nyt sitten mitään tulekaan, miten jatko jne jne.
t. joalin ja pp1 :)
Heti alkuun hirveästi peukkuja ja plussasäteitä Joalinin suuntaan! bdbdbd
Omaan napaan kuuluu valitettavasti huonoa, eli tuhru on muuttumassa kunnon vuodoksi ja tämä yritys oli sitten tosiaankin tässä. Viikkoa liian aikaisin pääsi täti siis yllättämään ja oon kyllä ihan stressissä näiden yllättäin epäsäännöllistyneiden kiertojeni kanssa. Alkaa tuntumaan, että ei tämä näköjään onnistu edes noilla lahjasiittiöillä ja mussakin on jotain peruuttamattomasti vialla :(( Tällä hetkellä tosiaankin tuntuu, että ei meille tule sitä omaa nyyttiä ikinä. Pitäisi alkaa ottamaan selvää niistä adoptiomahdollisuuksista, jos se edes joskus sitten onnistuisi. Nyt ei vaan jaksa muuta kuin murehtia, joten kaikki aktiivisuutta vaativat toimenpiteet jäänee ens viikkoon. Jospa tämä tästä taas helpottaisi, mutta nyt on ihan luovuttanut ja epätoivoinen olo.
Toivottavasti muilla piinailijoilla kävisi parempi onni ja saataisiin pitkästä aikaa positiivisia uutisia tähän pinoon!
Kaikesta huolimatta muiden puolesta toiveikas
EE
Todellakin on hieman matalapaineinen pino tällä kertaa...
TUITTU toivottavasti lääkärillä oli hyviä uutisia sinulle ja hoidot voidaan aloittaa piakkoin bdbdbd
LUPUS Voimia sinulle. Voihan se olla hyväkin, että jaksaisit vielä sen kolmannen kerran jos sieltä tulisi vastauksia tohon jakaantumiseen. Ei jää sitten itseä vaivaamaan asia. Mutta jaksamista ja iso halaus sinulle *halaa*
NAKSU kyllähän se v*ttuttaa välillä rankastikin kun joutuu odottamaan jos jonkin syyn takia hoitoja. Mutta hoida pois se tulehdus rauhassa niin eiköhän mahikset tärpätäkin oo eri luokkaa. Jaksuja.
JOALIN Joo mäkin muistan sen lääkkeen " humahduksen" päähän punktiossa ja pikkusenkin kun rypisti otsanahkaa tuli lääkettä lisää... mielenkiintoinen kokemus.... Sullehan jäi kivasti noita pikkusia pakkaseen, toivottavasti niitä tarvitaan vasta pikkukakkoseen ja -kolmoseen bdbdbd
BILHA Hitsi kun sulla on huono säkä oviksen hyödyntämisessä. Meillä se tahtoo taas olla niin päin, että oletetun oviksen (en tikuttele tai mittaa lämpöjä kunhan arvioin KP:n mukaan) aikaan miestä ei sitten huvita ollenkaan :o Toivottavasti teillä kuiteski joskus se onnistuu ja tärppi paukahtas heti bdbdbd
EMMAEMILIA Voi paska sanon suoraan. Lujasti jaksamista sinne *halaa lujasti* toivotaan kuitenkin, että vuoto kuivuu ja plussa tulisi kuitenkin bdbdbd
NONNA Ekan kerran kun mä kokeilin clomeja ei ollu vaikutusta limikseen ja tällä tokalla kerralla en edes tiedä kun en päässy ultraan asti.... no jätin clomit kesken kun kerran IVF aika varmistu enkä aio jatkaa niitä koskaan enään. Toivottavasti sulle kuiteski clomit tois sen plussan bdbdbd
).( ON sumut, suprecur, saan aloittaa nyt sunnuntaina eli 15 pv ja eka (nolla) ultra ois tän kuun viimenen päivä ja se on sitten se 3Dultra. Pitäs nähdä pikkusen paremmin mitä tapahtuu. Ja jos oikeen ymmärsin tiedotteesta niin joka kerta otetaan myös verikokeet joista tarkistetaan hormoonit ym. Tulee sitten tietoa myös sieltä puolelta. Onkos kellään tietoa Kelan korvaamisesta matkakuluissa? Kun mulla tulee matkaa yhteen suuntaan melkeen 100km ja noita käyntejä on enemmän tässä tutkimuksessa... Miten ja millä perusteella haetaan jos on oikeus saada? Kiitos vastanneille jo etukäteen. Tästä se taas lähtee.....
Huiskutukset kaikille hoidokeille ja positiivista tuulta syksyn harmauteen (0/
EmmaE voi ei niin kovasti toivoisin sinulle ja miehellesi sitä plussaa. Yritä jaksaa *halaus*. Niin kovasti toivoisin meille kaikille tässä pinossa oleville sitä plussaa.
Tirppa ootko sä jossain tutkimuksessa mukana. Onko se tuo lääke jota tutkitaan? Tehdäänkö teille ivf/icsi? Tosi hienoa, että osallistut tuollaiseen tutkimukseen. Meidänkin soluja on käytetty johonkin VL:ssä suoritettavaan tutkimukseen. Musta on kauhean hienoa, kun tutkimuksia tehdään, kun ne voi sitten aina helpottaa tulevaisuudessa tehtäviä hoitoja.
Milikolla on huomenna jännät paikat, kun on punktio. Ihanaa kun tällä kertaa meitä on enemmän samassa jamassa, niin ei tarvitse yksin kaikkea pohdiskella.
Nonnalle toivon, että tämä clomi kierros tuottaisi toivotun tuloksen. Mä en oikein tuon vaikutuksia tunne, kun en ole ikinä käyttänyt, mutta toivottavasti ne auttavat plussan saamiseksi.
Tiedättekö kenen nimipäivä on tänään aarteen, toivottavasti mun massussa on nyt meidän kauan odotettu aarre ;) Mies muuten tänään ihan tohkeissaan sano mulle, että tiistaina (siis punktiopvänä) oli aleksin nimipäivä niin pojasta tulee alex ja tytöstä alexandra ;) että se on höppänä
t. joalin + aarre
Kun kaikki on vähän alamaissa! :(
Saman tien unohtu, mitä piti kommentoida...
No Milikolle ainaki kovasti onnea huomiselle.
Joalinille ja Aarteelle myös onnentoivotukset!
Tuitulle voimia ja kaikkille muillekki haleja ja pusuja! ;)
Itelle ei tässä paljoo kuulu, tissit kohta pamahtaa ja paleltuu, samoin kohtu tuntuu tulevan ihon läpi, on niin turvonnu, heh. Ihan hyvin kuitenki muuten jaksellaan, ei millään jaksais ootella vielä viikkoa.
MILIKO onnea huomiseen punktioon ja muista otsanahan rypistyksellä ainakin OYSsissä sai humahtavaa kipulääkettä heti lisää ;0)
JOALIN OYSsissä ois ollu toinenki tutkimus jossa ois tutkittu lääkettä ja tutkimukseen osallistuvat oisivat saaneet lääkkeet ilmaiseksi. Tottakai kysäsin tutkimuksesta, mutta täytyy tunnustautua tupakki-ihmiseksi niin eivät huolineet. Oon epätoivoisena yrittänytkin lopettaa, mutta huonoin tuloksin. Koko ajan takaraivossa takoo, että mitä jos se on se syy...... Vähentämään olen pystynyt, vieläkö pystyis lopettaan.
Mutta siis tämä tutkimus mihin pääsin mukaan on
" tarkoitus selvittää IVF-hoidon aikana tapahtuvat hormonaaliset muutokset ja niiden yhteys munarakkuloiden verenkierron ja kohdun limakalvon muutoksiin. Kohdun ja munasarjojen verenkierron muutokset mitataan 3-ulotteisella ultraäänilaitteella. Mikäli raskaus käynnistyy, seuraamme munasarjan toimintaa alkuraskaudessa.
Tutkimukseen osallistuminen ei muuta IVF-hoidon lääkitystä, munasolun hedelmöittämistapaa tai hoidon seurantaa. UÄ-tutkimukset tehdään 3-uloitteisella UÄ-laitteella ja jokaisella käyntikerralla otetaan verikoe hormonitasojen määrittämistä varten."
Elikkä kun multa ei oo koskaan mitattu muuta kuin loppukierron proge niin toi hormonitasojen mittaaminen kiinnosti ja tottakait toi 3D ultra, jos nyt onnistuis niin näkis pienokaisen heti 3Dssä. Kun ultrakäyntejä kertyy kokonaiset 11kertaa!!!!!! Niin eiköhän sieltä jotain tule näkymään, jos ei muuta kuin selitystä miksi ei onnistu.
Eli tämmönen tutkimus.
Täällähän on varsinaista piinailua ilmassa monen kohdalla.. Vau! Toivottavasti siirrytte plussanneiden puolelle jokainen! bdbdbdbd Tuupalainenko on ensimmäinen plussaaja?! ;)
EE:lle isot pahoittelut kierron reistaamisesta!!! Nyt vaan uutta matoa koukkuun, niin eiköhän sinnekin se plussa pamahda.
Nonnalle myös pitkää pinnaa clomien popsimiseen. Minulle sanottiin aikoinaan, että neljä perättäistä kk clomeja ja sitten tauko olisi suositeltavaa. Tosin tiedän että tässäkin on aika monta kirjavaa käytäntöä.
Naksulle jaksuja ensikäynnin odotteluun. Pianhan sekin aika on jo käsillä! :) Toivottavasti se seksintappajakuuri on kohta jo popsittu! ;)
Tirpalle vilkutuksia!! Onpa hienoa, että pääsit siihen tutkimukseen! Voi vitsit, kun toivon sinne pohjoiseen päin niin paljon puhaltavia plussatuulia!!!
Bilhalle ja VM:lle paljon vilkutuksia!!
Onko Pingu jo tullut takaisin Suomeen? Ja mitäs kuuluu Amalialle, Leimulle ja Marikukalle? Long time no see..:)
ON: Tänään on sitten nyt kp1!
Ihan paniikissa aamuyöllä mietin eri vaihtoehtoja seuraavalle tilanteelle.. Pistoshoitoinssissä täytyy käydä V-liitossa kp3-5. Maanantaina (kp4) on se endolla käynti, mutta se on niin myöhään, että en ehdi enää sen jälkeen varata aikaa seuraavalle päivälle, jos vaikka saadaan lupa jatkaa hoitoja. Ja koska olen joutunut järjestämään työt maanantain lääkärin takia, niin tiistaina ei siihen ole mahdollisuutta.
Tähän päädyttiin.. Varattiin aika tiistaiaamulle varmuuden vuoksi Väestöliittoon ja jos endo ei anna lupaa jatkaa hoitoja, perun sen ajan vaihteeseen klo 16 mennessä. Työasiat sain järjestettyä ottamalla lomaa, joten ei tarvitse sitten miettiä töissä näitä lääkäriaikoja. Nyt siis olen sitten koko ensi viikon syyslomalla, kun alkuperäinen suunnitelma oli olla vain loppuviikko. No, tuosta ei ainakaan voi valittaa..:)
Hui kun jännittää se maanantai..
-Tuittu-
Olen vähän elänyt hiljaiseloa palstailun suhteen.. On vähän turhauttanut kun ei omassa navassa tapahdu mitään uutta. Yhtä odottelua vaan..:( Huomenna olen menossa uusiin verikokeisiin ja ensi maanantaina lääkäriin kuulemaan tuloksia. Sitten kai oon taas hieman viisaampi hoitojen jatkumisen suhteen.
Paljon on mielenkiintoisia asioita täällä pohdittu ja onpa käynyt Varjokaskin tervehtimässä! Palaan vaikka huomenissa kommentoimaan kirjoituksia enemmän. Piinailijoille kuitenkin peukutuksia!! bdbdbdbd
Nyt on menossa kp33/? ja hyvin todennäköisesti ovis on tässä kierrossa ollut. Ainakin lämmöt ovat loppukierrosta olleet tasaisen ylhäällä. Nyt vain pidän peukkuja, että kierto venyisi ainakin tuonne viikonlopulle, niin ehdittäisiin ensi kiertoon jatkamaan hoitoja jos saadaan endolta lupa. Muuten taas venyy.. Jos jotain tämän kahden vuoden aikana on oppinut, niin odottamista, pettymyksiä ja millin verran kärsivällisyyttäkin!
-Tuittu-