MAALIS'05 SYYSkuun loppupuoli!!!
Otin valtuudet aloittaa uuden pinon, kun tuo oli toisella sivulla jo =).
Lisään tähän Telin viestin, joka oli viimeisenä.
Kommentit (21)
Onnea Tel:lle opiskelujen päättyessä! Ja paranemisia Tuulian perheeseen niin lapsille kuin sille miehellekin... ;)
Meillä on ollut suhteellisen rento viikonloppu. Minun ei ole tarvinnut lukea mihkään tenttiin mikä on ihanaa. Eilen tehtiin pihahommia, laiteltiin puutarha kalusteet varastoon. Mä pesin ikkunoita, kaikkia en jaksanut yhellä kertaa kun himpun verran enemmän noita ikkunoita nyt kuin kaksioaikoina.
Mistä päästääkin hyvin Tuulian kyselyyn, elikkä me asutaan omakotitalossa, jonne siis pääsimme muuttamaan viime joulukuussa. Asuinpinta-alaa on noin pyöristettynä 130 neliöö.
Mies ja Juuso ovat katsomassa junnujääkiekkoo hallilla ja mä nautin omasta ajasta.Nukuin viime yönä tosi huonosti, joten taidan kohta oikaista vaakatasoon hetkeksi.
ja vastailenpa vielä tohon karkkipäivä hommaan, et Juusolla sekä vanhemmilla on karkki/herkuttelupäivä lauantaisin.
Ja vielä loppuun Tuulialle et munkin mielestä syöt liian vähän ja siks paino ei tipu.Meillä on nyt koulussa ollu ravitsemustietoutta ja ton kertomas mukaan syöt liian vähän.Et lisää vaan ruokaa, ni kyl se siitä taas nytkähtää eteenpäin. :)
Nt kahvin keittoon ja sit lepäileen.
Suohomppeli81 ja Juuso
Heippa!
Onnea täältäkin Telille!! Ja pikaista paranemista Tuulian koko sakille! :)
Meillä asumismuotona ok-talo, asuinpinta-ala on n. 85 neliö, kokonaispinta-ala 130. Kolme makkaria ja aika järkevän kokoisiakin jopa. Tässä on aika fiksu huonejärjestely eli hukkatilaa ei juurikaan ole. Uudempaa ja rivaria ollaan nyt etsitty. Aika riitä meillä ok-talo asumiseen...miehen mahdottomat työvuorot lähinnä syynä. Ois sitä ja tätä tekemistä.
Maalisneiti on ollu nyt tosi seesteinen kun tuo ummetus hiukan hellitti. Kakat siis saadaan nyt vihdoinkin muualle kuin vaippaan :) Toinen lapsi siis ehkes vaipaton. Toinen käy aamupissillä potalla :)
GALLUPPIA: piirtelee teidän muiden lapset jo ihan kuvia? Meillä on melkoista töhryä vielä mutta muutamia kuvia jo tunnistaa. Piirtää aika hienosti hämähäkin :-D Ja auringon ja pilviä. Kirjaimia ei juurikaan tunnista, numeroita joitain.
Semmosta tänne..mies lähti juuri lasten kans ulos ja mie tietysti lösähin koneelle. Aina ei vaan jaksa tehä kotihommiakaan.
Hei vaan hei!
Ajattelin pitkästä aikaa muutaman rivin kirjoittaa...Jos kukaan enää muistaa meitä kun niin harvoin kirjoitetaan... : (
Oltiin tänään Henrin kanssa hammastarkastuksessa ensimmäistä kertaa sitten vauvaiän. Vaikka olenkin miettinyt, että ollaanko hoidettu tarpeeksi hyvin Henrin hampaita, niin tänään saatiin kiitosta hyvin hoidetuista hampaista! Ja niin reipas poika oli siellä, että äiti oli vallan ylpeä! Kun vaan äiti itse pääsisi hammaslääkäripelostaan...
Telille hurjan paljon onnea! Joko skumppapullo poksahti? Koska saat sitten paperit? Itselläni vasta lopputyön tekeminen alkoi ja edessä siis suuri urakka.
Asumismuodosta täällä on ollut juttua. Me asutaan omakotitalossa. Asuinpinta-ala on 123 neliötä ja kokonaispinta-ala 136 neliötä. Nyt olllaan tehty tähän iso terassi ja autokatos/varasto. Varastossa on 18 neliötä, joten pitäisi noiden ulkokalusteiden ym. mahtua hyvin. Talo on uusi, valmistui tämän vuoden helmikuussa. Ollaan kovasti tykätty sekä talosta että asuinalueesta.
Ensi viikolla mulla alkaa työharjoittelu. Menen lastenneuvolaan ja kouluterveydenhuoltoon harjoittelemaan ja odotan kovasti tuota lastenneuvolajaksoa! Sieltä saa samalla varmaan hyviä vinkkejä lastenhoitoon ja kasvatukseen... : )
Poikien kanssa menee kivasti. Eelikin on jo 1v 3kk. Äkkiä aika menee. Eeli kävelee jo hyvin, kiipeilee ja leikkii kovin kuurupiiloa. Sanoja tulee vasta 5 mutta eiköhän tuo niitä vielä opi.
Henri on pääsääntöisesti aikas kiltti ja huolehtii kovin pikkuveljestään mutta taluttaa tämän kyllä monta kertaa päivässä pois huoneestaan kun Eeli kuulemma sotkee leikit. On jo oppinut hyvin, että jos hän saa jotain myös pikkuveljen pitää saada. Annoin eilen rusinoita niin tämä meni kiltisti jakamaan niitä pikkuveljen kanssa enkä edes ehtinyt pyytää. Ihana huomata että on myös sisarusrakkautta eikä vain sisaruskateutta : )
Mutta mulla alkaa iskeä vauvakuume kun tuo meidän vauvakin on jo näin iso. Jospa kuitenkin meille tulisi vielä myöhemmin kolmas lapsi. Ensin kuitenkin koulu loppuun ja hetkeksi töihin.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Mä jatkan tenttiin lukua.
Kalamami, Henri ja Eeli
Kiitokset kaikille onnitteluista. Skumpat poksahti kyllä ;-) Meneehän tässä vielä aikaa todistusten tulemiseen (ensin pitää saada gradusta arvosanakin...), mutta jos hyvin käy, lokakuun aikana saan paperit...
Meillä on nyt sitten tällä viikolla Nuutti sairastanut enterorokon. Pääsi onneksi kohtuuhelpolla, kuumetta oli vain sunnuntaina, ja näppyjä on ollut suun ympärillä ja muutama varpaissa. Meillä on onneksi isäntä ollut kotosalla tämän viikon, kun on lomalla, joten ei ollut hoito-ongelmia. Toivottavasti nyt taas ei hetkeen sairastettaisi. Mutta ilmeisesti ainakin Saanalle tämä isossa ryhmässä päivähoidossa oleminen tuo noita sairauksia, kun aiemmin on ollut tooooosi harvoin kipeä, nyt jo kaksi kertaa. No, toivottavasti vastustuskyky kasvaa nopeasti.
Ja sitten asuntoasiaa: Me asumme 147-neliöisessä omakotitalossa, rakennusvuosi on 1989, mutta edelliset asukkaat remontoivat tämän täysin muutama vuosi sitten, joten meidän ei ole tarvinnut remontoida. Pohjaratkaisu on siitä kiva, että olohuonekompleksi on tosi avara, me kun tykkäämme kaikki neljä oleskella samassa tilassa. Miinuspuoli on sitten se, että makuuhuoneet (3 kpl) ovat aika pieniä, mutta toistaiseksi riittäviä. Piha on iso (1300-neliöinen tontti), kasvusto aika vanhaa, ts. puut isoja jne. Paljon olemme kyllä karsineet pihasta kasvustoa ja istuttaneet uutta, joten piha alkaa näyttää omanlaiseltaan. Paikka on vähän syrjäinen, ts. oman auton tarvitsee, mutta kauppaan ja kouluun on periaatteessa kävelymatka.
Tulevaisuudessa odottelen eniten ylihuomista Bolognan-matkaa... Vähän alkaa jo jännittää. Onneksi muksujen kamoja ei tarvitse pakata, kun meidän äiti tulee tänne meille heidän kanssaan. Pääsee siis vain omien tarpeiden miettimisellä. Katselin juuri Bolognan sääennustetta, ja lupailivat sellaista pariakymmentä astetta...
Ai niin. Mies osti uuden auton... Hohhoijaa, noita miehiä. Autokuume iski toissapäivänä, ja auto piti saada heti... On sen verran kallis peli, että minä ilmoitin heti, että en sitten ajele sillä, ettei vaan pääse tulemaan naarmuja tms. mun käytössäni... Onneksi mulla on oma pikkukirppuautoni ;-)
Jahas. Nyt teen vielä hetken töitä, niin pääsen huomenna lopettamaan ajoissa ja ryhtymään lomanviettoon ;-)
Mukavaa viikon jatkoa ja viikonloppua!
Terhi&muksut
Mitäs suunnitelmia on?
Meillä ei ihmeitä,minä pesen loput ikkunat ja luen lääkehoidon tenttiin. Toki vietetään yhteistä aikaa perheen kans. Miehen pitäs pestä ja vahata toi parempi auto,minun kulkupelini.
Juuson kans tuntuu elo taas ihan mahdottomalta. En tiijä, onko ainoon lapsen
käyttäytymistä, mutta Juuso kokeilee nyt hallita ja määräillä ihan kaikessa ja hakea sillä lisää huomiota, minkä puutteesta ei todellakaan ole kärsinyt. Siis olipa tilanne mikä tahansa, ulos lähteminen tai nukkumaan meno, kaiken pitäisi mennä hänen "suunnitelmien" mukaan....ja kun ei mene, tulee konflikti tilanne ja lopulta paha mieli niin pojalle kuin vanhemmille. huoh, MITÄ mä teen asian kans?!!
Toki mukaviakin hetkiä piisaa ja niistä nautitaan.
Mutta lyhyestä virsi kaunis, mies ja Juuso tulivat uimasta, joten mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Suohomppeli ja Juuso
Vihdoinkin rauha tässäkin torpassa. Maalisneiti nukkui tosi pitkään päivällä enkä jotenkaan raatsinut herätellä kun tiesin että oli väsynyt...No sehän tietty kostautuu illalla mutta viikonloppuahan tässä elellään.
Mie lähen aamulla aikasteen reissuun yhden sukulaisen kanssa...lähdetään keskisuomeen, Lievestuoreelle. Ollaan siel yks yö ja su sit kotiin. Tosi mukava mennä sinne nyt kun kummini on päässy pitkän sairaalarupeaman jälkeen nyt kotiin. Iskä jää kotiin lasten kans mutta saa lauantaina hoitoapua =)) Ruokaa on vaikka komppanialle ruokaa valmiina että eiköhän pärjää.
Meillä on nyt menny maalisneidin kans suht tasaisesti. Oon huomannu että palkitseminen toimii asiassa kuin asiassa. En sit tiiä onko sekään niin hyvästä...mutta meidän palkinnot ei tosiaan aina ole jotain "hyvää" kuten namia vaan esimerkiksi purkkaa, tarra tai iskän korkea pomputus =) Näin toimien saadaan maalisneitikin osallistumaan kodin töihin tai pukeutumaan suht reippaasti.
HUONOJA päiviä toki on, sillo kaikki inhottaa ja siskoa pitää jatkuvasti kiusata.
Jeps, hyvät viikonloput kaikille!!!
Täällä meillä menee ihan mukavasti. Paranemisia tautitupiin! Meilläkin töissä on todettu muutamalla lapsella sellaista mykoplasmabakteeria, joka aiheuttaa nuhaa ja yskää. Nyt sitten selvitellään onko meidän perheellä sellaista bakteeria, itse menen ensi viikolla testiin ja sitten katsotaan tartteeko muutkin testaa. tuohon bakteeriin puree vain tietty antibiootti, joten siksi nyt testaillaan. Me ollaan kärsitty nuhasta ja yskästä varmaan jo 4 viikkoa :(
asumisesta: me asutaan n 100 neliön paritalossa ja omistusmuotona on asumisoikeus. Ihan kiva talo ollaan viihdytty hyvin. Ihanaa on oma piha :)
Meidän maaliskuinen on kovassa itsepäätäntä vaiheessa ja kaikki pitäsi itse päättää. Luottamus omiin taitoihin on melkoinen ja välillä ihan hirvittää. Pikkuveli ihannoi isoveikkaa, joka on taitava ja iso :D Maalispojan ykköskiinnostus on edelleen autot missä muodossa tahansa. Lisäksi on kovin kiinnostunut kirjaimista ja numeroista. Lukeminen on kanssa mukavaa ja jaksaa kuunnella pitkiäkin satuja.
Mutta nyt nukkumaan...
Viimeisiä syyskuun päiviä viedään..
Todella rankka viikko takana. Olen vieläkin ihan tööt. Mimmillä oli tämä entororokko tosi rajuna. Mie valvoin kaiken kaikkiaan 6 yötä ja tietenkin päivät normaalisti töissä. Mimmillä kipu ja kutina oli juuri öisin pahimmillaan. Siihen sitten auttoi silittely, tarinoiden kerominen, jne. Sitten keskiviikkona kävi niin, ettei miulla kääntynyt pää sivuille, ei kädet nousseet ym..Oli tästä kai väsymyksestä ja huonosta asennosta tullut tosi paha lihaslukko lapaluun kohdalle. Mie jouduin sitten syömään hevosen määrän lääkkeitä ja käymään hierojalla, jotta saimme lukon auki. Ja jäämään sairaslomalle. Menin isälleni nukkumaan, kun ei kotona siitä tullut mitään. Miehen kanssa tästä saatiin sitten riitaa aikaseksi, väsyneenä kärpäsestä tuli härkänen. Sovinto saatiin onnkeksi eilen. Puhumalla kaikki selviää, mutta joskus on niin pirun vaikeaa puhua. Tyttöihinkin tämä heijastui, tuntui tosi pahalta, kun Mimmi pe aamuna herättyyään kysyi: äiti oletko sinä nyt hyvällä tuulella? Olin yrittänyt selittää, etten mie heille ollut vihainen vain isille. Mimmi siihen, että onko isi pyytänyt siulta anteeksi? Nii'i, ei ollut. Lapsi siis tietää, miten sopu tehdään..miksei aikuiset sitä sitten aina osaa, vaikka lapsilta sitä vaatii =). Mie olin tosi hirviö äiti, vaikken tahallisesti. Tuntuu pahalta.
Viime yönä taas valvoin, Moona heräili ja mie en sitten taas saanut unta. Nyt väsyttää. uniongelmat on ärsyttäviä.
Paino jutut on nyt aloitettava taas alusta. Jokin lääkkeistä laittoi mahan kovalle, ja ennen kun saan vatsan kuntoon on ihan turha käydä puntarissa. Pitäsikö tutkii noita keventäjiä, tai kiloklubia? Homeopaatille tilaan aikaa. Energian tasoitusta ja myös tuon selän voisi katsoa..
Ollaan me saatu jotain tehtyäkin. Vaihdettiin vihdoin joka huoneeseen järjestystä. Vähän muutosta ja virkistystä.
Tänään käyn yhden talon esittelyssä, sitten meille tulee vieraita ja jos tästä aamusta nyt selvitään lähen käymään kirpparilla. Mimmille pitäisi saaha jotkui talvisaappaat, siis kauppakengät. Tähän asti olen löytänyt kirpparilta. Moonallehan menee Mimmin viime talviset ;).
Sellasta siis meille. Jospa tässä nyt pääsisin taas useammin kirjoittamaan.
Tuulia
Voi vitsi että meillä oli mukava aamu. Lähdin tytsien kans ulos ja törmättiinkin liutaan lapsia ja kahteen ohjaajaan. Meidän pyydettiin ihan naapurissa olevaan perhe- ja päiväkerhoon mukaan! Aloitetaan ensin yhdessä joka torstai ja sit maalisneiti saa jäädä (jos haluaa) ti ja pe yksin leikkimään. Neiti ihan innostui ja se on paljon meidän arkajalalta =) Tosi kiva jos saadaan tällästä ohjelmaa meidän arkeen. Kun tuo hoitajakin on ollut sairaslomalla ja on ties kuinka kauan. Tyhmä minä kun en ole aiemmin tätäkään tajunnu.
Muutoin arki sujuu normaalisti mutta kuopus teettää kiirettä. Kävelytreenit menossa (ei vielä kävele kunnolla ilman tukea) ja sitä on vahdittava. Lisäksi syö kaiken mitä käteen saa ja monesti päivässä saan kaivaa suusta ties mitä männynneulasista kuivuneeseen makkarapalaan.
Semmosta tänne meille. Huomenna vois avata uuden pinon kun vaihtuu kuukausikin. Heippa!
Arvatkaas, mitä tein...
...Menin tyynesti Taapero-palstalle, ja ihmettelin kovasti, miksi meidän pinoa ei näy... Hyvä, etten aloittanut sentään uutta ;-) Tajusin sitten, että hetkinen, eihän me enää täällä olla...
Meillä on nyt Saanalla uusi tautituttavuus eli enterorokko. Alkoi tiistaina päivällä (hoidossa, tietysti) korkealla kuumella. Ti-iltana neiti sitten oksensi pari kertaa, ja luultiinkin, että on sittenkin oksutauti (vaikka olivat pk:ssa sanoneet, että enterorokkoa on siellä liikkeellä). Eilen sitten nousivat näpyt, kuume jo laski. Onneksi näppyjä ei ole paljoa ja Saana on ihan pirtsakka. Olen nyt tässä kotityöpäivillä loppuviikon (olin jo eilen) ja yritän saada hommia tehtyä samaan aikaan, kun kaikenlaiset lelut kiipeilevät mun päällä ;-) Eilen vielä Saanalla oli vähän kuumetta, joten oli aika rauhallinen, mutta nyt on kyllä sitten meno jo normaali...
Nyt sitten ootellaan, iskeekö esikoiseen kohta sama tauti. Ei muuten, mutta kun ollaan lähdössä miehen kanssa sinne Italiaan viikon kuluttua... No, taudin pitäisi kyllä iskeä niin, että alkaa olla ohi jo ensi perjantaina. Pidetään siis peukkuja, että jos on tullakseen, tulisi huomenna illalla... Olisi paras sauma ;-)
Muuten ei sitten kuulu muuta kuin töitä. Mässäily on jatkunut, joten paino ei ainakaan laske... tänään olen menossa jumppaan, ja muutenkin pitää ottaa itseään nyt taas niskasta kiinni, kun on se lomakin tulossa. Viikonloppu menee kotosalla töitä tehdessä, joten mälsää, mälsää... No, onneksi kohta on se pieni LOMA...
Kuulostaako siltä, että odotan reissua? Hehee...
Karkkipäivästä oli puhe: Meillä ei ole karkkipäivää, syövät tosi vähän karkkia (toisin kuin minä ja isäntä), mutta muuta makeaa menisi sitten kyllä (keksiä ja jätskiä). Viikolla rajoitamme makean syöntiä, viikonloppuna saa herkutella. Ja kipeänä...
Haalareita meillä on muiden lasten peruja vaikka muille jakaa, joten en ole ostanut... Täytyykin ruveta kaivelemaan haalarivarastoista sopivan kokoista...
Semmottis. Nyt jatkan töitä, Saana lähtikin omaan huoneeseen leikkimään, joten saa tehdä ihan rauhassa hetken...
T: Terhi & näppyläinen Saana
Ei ole taas koneelle ennättänyt. Tai olen mie taloja käynyt katsomassa, ja kuulumisia lukemassa, muttei ole ollut aikaa käydä kirjoittelemaan.
Tosin eipä meille mitään uutta kuulu. Mimmin taas sai koiskeet muskarissa. Kyllä inhottaa, kun hän aina jostain möksähtää. Nyt uhkasin, että jos ensi kerralla käy mökättää niin siihen loppui muskarit. Tosin meitä on niin vähän, että siihen taitaisi loppua koko ryhmän laulanta.
Lisää valitusta..no, paino mikäs muu. Mie en tajuu mikä menee väärin. Hienosti tipahti reilu 2kg, mutta sitten humps, takas tuli ilman mitään mässäilyä puoli kiloa. Ja nyt ei tipu ei sitten millään. Tämähän ei ketään kiinnosta, mutta laitan kuitenkin miun normi päiväannokset ja liikunnat. Eli aamupala; kaksi näkkäriä, vähän levitettä ja vihreä tee n.8dl. Lounas: salaattia+kevyt salaatinkastiketta ihan vähän mauksi, joko lämpöisiä vihanneksia tai sitten täysvilja makaronia, tai riisiä 2dl+hieman kanaa. Kaksi näkkäriä ja hieman levitettä. Välipalalla taas täysjyvä näkkäriä 2palaa+levite, ehkä omena tai jokin muu hedelmä, teetä 5dl. Päivällinen vaihtelee, mutta peruskotiruokaa ja max5-6pisteen verran. Iltapalaksi ei mitään tai jos pisteet antaa myöten niin jotain, esim rasvaton jogurtti 2dl ja hapankorppua. Piteitä ei tule kun max se 18.Liikunta viikon aikana on ainakin lenkkeilyä 3-4kertaa riippuu fiiliksestä onko juosten 15-30min vai 30min kävellen. Ainakin combattia kerran viikossa, ja jos hyvä viikko on niin balance ja sali+venytysjumppa siihen päälle. Nämä on nyt ylimäärästä extraa, mut lenkit ja combat on pysyviä. Työ on myös fyysistä, paljon nostelua ja ulkoilua 2½h ulkoilua jo työnpuolesta. Mikä siis on vikana, ettei paino tipu. Tämä ei paljon motivoi..
Viikonloppuna meilläkin herkutellaan. Tai siis launataina. Silloin on dibattavaa, tosin nekin kasviksia, joskus maissilastuja(kun ne on niiiiiiiiiiiin hyviä), tytöillä karkkipäivä, mistä mie sitten verotan joitakin nameja. Ilta "sauna"oluet kuuluu myös kuvaan. Meillähän ei sitä saunaa ole..
Ohjelamssa meillä on vilkas viikonloppu, mikä sopii meille. Huomenna töitten jälkeen lähdemme papalle yökylään perunannostoon. Lauantaina vaihdamme paikkaa sinne appivanhempien lomapaikalle lämmityshommiin. Tytöt jää sinne yökylään mummon ja ukin kanssa. Me mennään mieheni exän synttäreille (lähinnä voisi puhua minun ystävästäni) ja sitten cruisailemaan ja baareilemaan. Kivaa siis tiedossa ja varmasti sunnuntaina totaalinen väsymys. =) Eipä taas tee mieli lähteä vähään aikaan.
Sellasta siis meille. Kahden viikon päähän sain tattoo ajankin. Oisin saanut jo ensi viikolle, mutta pieni tsemppausaika pitää olla ;). Mie olen taas unohtanut miltä se tuntuu =).
Telin saanalle paranemisia. Mie en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta rokosta. Voin vain kuvitella miten ihana loma teille on tulossa!!!!!
Nyt mie lopetan ja alan pakkaushommiin, sitten pieni lenkki ja suihkun kautta unten maille.
Hyvää Viikonloppua!! ps. pahoittelen jos paljon kirjoitusvirheitä..kiire ja apulaisia.
Tuulia, Mimmi ja Moona
Ovat sivut kerennyt parissa tunnissa muuttaa muotoaan..jospa nämä nyt alkaisi toimimaan. En vaan tykkää tästä pienestä kentästä.. :D
Ja Telille kommentoimaan että meidän maalisneidillä oli moinen rokko myöskin tässä kesällä.
Ensin tuli kuume, kesti pari päivää...ei mitään muuta. Sit huomattiin kielessä rakkulat. Soitin hoitoarvioon ja epäilivät enterorokoksi, sehän on virusperäinen joten ei lääkitystä. Oli aika kipeä suu tytöllä, ostin bepanthen tabletteja ja ne autto.
Tultii just kuopuksen kans päivystyksestä, epäilin että taas korvatulehdus mut ei ollutkaan. Eli hampaat lienee syynä kun nousi kuume ja likka oli tosi kärttyinen..haroi oikeaa korvaakin.
Mutta nyt tyttöä lohduttamaan
Telin perheeseen paranemisia, ja toivottavasti pääsette lomalle rentoutumaan ilman huolta kipeistä lapsista.
Noista syömähommista en tajua mitään, mutta minusta Tuulia, tuo sun ruokamäärä kuulostaa tosi pieneltä. Täällä kun kuluu noin kilo perunoita ja paketti leipää päivässä. Eikös kuitenkin lihas paina enemmän kuin läski, joten kun olet ahkera liikkuja, niin painostasi on iso osa lihaksia.
Syömisestä puheenollen... Pikkumies on ottanut tavakseen imaista tissiä pari kertaa, sitten puhaltaa ulospäin. Lisäksi on ruvennut puremaan mua. Ilmeisesti olisi nyt helppo vieroittaa, mutta hitsi, kun en tiedä, mitä tilalle. Luulen nimittäin, että nämä levottomat yöt johtuvat tuosta maitotuotteiden ottamisesta ruokalistalle. Tässä yhtenä päivänä kun tein täytettyjä kesäkurpitsoja runsaalla tuorejuustolla ja vielä ruhtinaallisella juustokuorrutuksella, niin pikkumies heräili seuraavana yönä taatusti puolen tunnin välein kiehnäämään. Nyt ollaan sitten taas oltu pari päivää täysin maidottomana kumpikin.
Maalistyttö on ollut ihan viime aikoina jokseenkin helppo ja reipas tapaus. Aina on tietenkin joka-aamuinen vääntäminen pukemisesta ja uloslähtemisestä, mutta muuten on ollut aika kiltti myös pikkuveikalle, ja huolehtii toisinaan kovasti, ettei poika muksahda alas sieltä, mihin nyt milloinkin on kiipeämässä. Likka on myös opetellut syöttämään pikkuveikkaa. Tosin lusikassa on ollut vain vettä, mutta kummallakin on ollut tosi hauskaa.
korvapuustit
Kiitokset kaikille paranemistoiveista ja tsempityksistä!
Tuulia: sä oot säästöliekillä eli syöt liian vähän. Siksi paino ei tipu. Mä teen välillä niin, että kun jumittaa, pidän yhden mässäyspäivän, niin johan taas alkaa tippua... Pitää vaan huolehtia siitä, että mässäyspäiviä on vain yksi... Terveellisempää ois kyllä lisätä sitä pistemäärää vain vähän eikä mässäillä ;-)
Mutta siis: tolla liikunnalla 18 pistettä on kyllä liian vähän...
väittää Terhi, joka sai sentään tänään käytyä muokkauksessa...
Siis voitteko kuvitella, Moonalle tuli yöllä tämä Telin Saanan enterorokko. Koskaan eilistä ennen en ole kuulutkaan moisesta taudista. Nyt Moonalla on kädet, kämmenet jalat ja jalkapohjat ihan täynnä näppylää ja kuumetta on ollut 39 verran. Näppylät kutisevat jonkin verran. Eipä auttanut kun jäädä miun kotosalle, vaarassa on koko odotetun viikonlopun meneminen pieleen. Isovanhemmat kyllä sanoi, että lapset voi hoitoon tulla vaikka olisivatkin kipeenä. TEL; millaiset ohjeet saitte siitä, että milloin saa lapsi mennä hoitoon takaisin. Kuumeeton päivä, vai kun on näppylät poissa? Mie en tajunnut kysyä.
On tämä painon pudottaminen kyllä aikamonen taitolaji. Kun kuitenkaan nyrkkisääntö syö vähemmin, kuin kulutat ei aina pädekään. Säästöliekkiä mie itekkin epäilin, mutta kun tuntuu, että mie syön siltikin liikaa. Koska olen mielestäni aina laskenut pisteet alakanttiin, esim. tuota levitettä en laske ollenkaan ;) pisteisiin. Mutta voihan se olla niin, no ehkä tämä viikonloppu menee totaallisesti ei pisteillä ;). Nyt ainakin huonosti nukutun yön jälkeen tekee mieli kaloripitoista ruokaa ja herkkua. Ehkä me leivotaan jotain..
Alkaa pikku hiljaa olemaankin ruoka aika..joten hellan ääreen.
T
Rokko tarttuu siis virtuaalisesti...
Ohjeet hoidosta oli, että kun kuume on poissa ja näpyt eivät vaivaa (ts. lapsi ei tarvitse erikoishoitoa vaan esim. syö normaalisti), voi viedä hoitoon. Periaatteessa olisin voinut Saanan jo tänään viedä, mutta en nyt sitten kuitenkaan vielä vienyt, kun olin muutenkin budjetoinut täksi päiväksi vapaata. Ja aikuisiinhan tuo ei tartu (ainakaan siis todennäköisesti), joten sinänsä voi viedä hoitoon kyllä, jos kunto ei ole tosi huono. Meillä tuo kuume laski sitten aika nopeasti siedettävälle tasolle ja kokonaan pois. Eli pahin vaihe on se pari ekaa päivää, kun on kuumetta.
Minä lähden tässä kohta kuulkaa opiskelu-urani viimeiseen tenttiin. Tänä viikonloppuna pistän myös gradun tarkastukseen, joten alkavat vihdoin ja viimein olla paketissa nämä meikäläisen opiskelut... Kauan siinä kestikin, en kehtaa edes sanoa, kuinka kauan... Meillä on täällä pullollinen sampanjaa, jonka sain kiitokseksi yksiltä yhteistyökumppaneilta, ja sen korkki poksahtaa siinä kohtaa, kun painan lähetä-nappia ja heitän gradun maailman tuuliin... En tiedä, joko tänään sen saan valmiiksi vai meneekö huomiseen...
Semmottis täällä. Ei siis mitään ihmeellistä...
Terhi&Saanis
Meillä oli yhteen aikaan yhden ystäväperheen kansssa tapana tartuttaa oksutautia tekstiviestein... eli oli sovittu kyläilystä ja sitten jomman kumman perheen lapset sairastui ja viim. parin päivän päästä myös toisen lapset oksentivat. ja asutaan kuitenkin n. 20km päässä toisistamme.
Karkkipäivä meillä on lauantai. Siis lapsilla, äidillä pysyvä :-( Ja sen huomaa vyötärönympäryksestä. Mutku ei oo sitä itsekuria.
Telille onnittelut opintojen loppuun saattamisesta!
Täällä rauhallinen kotiviikonloppu tulossa. Lattiat kaipais moppaamista, siinä suurimmat projektit.
Maalisneiti on reipas ja taitava tyttö. Tällä hetkellä työn alla on saksilla leikkaamisen opettelu. Osaa leikata yhden viillon muttei tajua kuinka mennään viivaa eteenpäin.
Mammuttimarkkinat kutsuu......
taas yksi arkiviikko onnellisesti takana! Huomenna tosin joudun hetkeksi töihin, mutta noin yleisesti ottaen on alkanut sielläkin helpottaa.
Mies lukee Kaisalle iltasatua ja kohta päästään saunaan. Sen jälkeen leffaa, karkkia ja punaviiniä. Nautinnollista perjantai-iltaa. Mä pidän ehkä eniten viikossa juuri tästä hetkestä.
Kaisalla sujuu tarhassa tosi hyvin ja saamme päivittäin kuulla kehuja Kaisan reippaudesta ja auttamishalusta. Kotonakin on mukavaa, mitä nyt normaalia vaikeutta lähtöjen ja perusjuttujen (iltapesu, pukeminen) kanssa.
Onnittelut Terhille opintojen päättämisestä. Mulla vielä viimeistä pinnistelyä vailla. Sain vihdoin jatkettua vuosi sitten työpaikan vaihdon vuoksi kesken jäänyttä kehittämishanketta ja tarkoitus olisi esitellä se jo lokakuussa. Koko homma pitäisi olla paketissa ens kevääseen mennessä.
Mutta nyt sinne saunaan! Mukavaa viikonloppua kaikille.
kua ja Kaisa
Onnea Onnea TEL!!! Poksahtiko skumppapullo????
Meillä ollaan tosi kipeinä ja Mimmikin näyttäs alkamaan sairastamaan. Moonalla yöt on pahimpia. Kädet ja jalat kutisee ja koskee kovasti. Mikään ei tunnu auttavan. Särkylääkettä vain. Mummo sano että apteekissa on jotain antihistamiinia (?) mitä vois kokeilla..
Me lähdettiin pe iltanan sinne papalle. Siellä oli kyllä ihanaa olla, vaikka aika extremeä onkin. Pääsee kotona vähän v'äljemmille vesille. Moonakin piristyi, samahan se on missä sairastetaan. Viime yön lapset oli mummolla, ja me päästiin rimpsalle. Käytiin jo klo 2 nukkuu, oli tuo ukko-kulta sen verran huonossa hapessa. Sen siitä saa kun harvoin lähtee niin mopo karkaa käsistä. Ei olla enää niin nuoria, että kaljaa vois juoda samalla tavalla ;). Nyt sitten voihkii huonoo oloaan =). Mie oon tässä jo siivonnut ja kolmas koneellinen pyykkiä pyörii koneessa. Vielä lakanat pitää vaihtaa.
GALLUPPIA: minkälainen teidän asumismuoto on? Me asutaan nyt 70neliön kolmiossa kerrostalossa. Haaveillaan taas jostain mörskästä, mutta tälläkertaan ei niin maalla. ;)
Tuulia