Pitääkö miehen ostaa naiselle äitienpäivälahja, jos asuu yhdessä naisen ja lapsen kanssa, mutta lapsi ei ole miehen?
Siis jos lapsi on edellisestä suhteesta. Kyllä mielestäni pitää, koska sillä mies osoittaa arvostusta ja rakkautta. Oma mieheni sanoo, että lähtee kalaan huomenna. Olen loukkaantunut.
Kommentit (50)
Ei pidä, mutta aika ikävä ihminen on se, joka ei läheisintä ja rakkainta ihmistä halua ilahduttaa.
Miksi ihmeessä miehen pitää lahjoa puolisoaan? Kyseessä on ÄITIENpäivä. Suhde on pahasti vinksallaan, jos mies assosioi naisensa omaan äitiinsä.
Meillä äidin, isän ja lasten päivä on joka päivä. Toukokuun toinen sunnuntai on nolo kaupallinen jenkkilästä kulkeutunut tekojuhla.
Mielestäni miehen ei tarvitse ostaa kallista lahjaa. Ostaa vaikka lapsen kanssa salaa kukan ja keittää kahvit naiselleen aamulla. Pääosassa lapsi, joka juhlii ja muistaa äitiään. Kyllä minä toimisin näin, jos mun miehellä olisi lapsi
nämä uskonnolliset juhlapyhät on ihmeen suosittuja ateistien keskuudessa. ei voi ymmärtää...
Keskusteluketjussa tuli ilmi ainakin mulle se erittäin huomionarvoinen asia, ettei se lahja joka antaminen saattaa olla hyvinkin vaikea asia miehelle jolla ei ole omia lapsia, olisikin se, että huomioidaan se perheessä oleva äiti. Ei hänen tarvitse olla oma tai omien lastensa äiti, mutta samassa taloudessa/perheessä oleva nainen joka on myös jonkun äiti. Pikkuhiljaa aika alkaa siirtyä jo huomisen puolella ja haluan jo tässä yhteydessä sanoa, että kovan duunin olette tehneet ja olette huomiopäivänne ansainneet sekä toivottaa kaikille äideille erittäin hyvää ja runsaita halauksia sisältävää sekä rakkauden täyttämää äitienpäivää. 🤗
En minäkään huomioi miestäni isänpäivänä. Hänellä on lapsi exänsä kanssa eikä se asia kuulu minuun mitenkään emmekä ole uusperhe. Sen päivän juhlistaminen olisi minulle sitä että ylistäisin hänen ja exänsä suhdetta, koska siitä se lapsi on kuitenkin tuotos. Meillä on miehen kanssa lapsivapaa suhde ja hän hoitaa muulla ajalla lapseen liittyvät asiansa. Miehen mukaan tämä on myös hälle ihan käypä järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä miehen pitää lahjoa puolisoaan? Kyseessä on ÄITIENpäivä. Suhde on pahasti vinksallaan, jos mies assosioi naisensa omaan äitiinsä.
Meillä äidin, isän ja lasten päivä on joka päivä. Toukokuun toinen sunnuntai on nolo kaupallinen jenkkilästä kulkeutunut tekojuhla.
Tasan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään huomioi miestäni isänpäivänä. Hänellä on lapsi exänsä kanssa eikä se asia kuulu minuun mitenkään emmekä ole uusperhe. Sen päivän juhlistaminen olisi minulle sitä että ylistäisin hänen ja exänsä suhdetta, koska siitä se lapsi on kuitenkin tuotos. Meillä on miehen kanssa lapsivapaa suhde ja hän hoitaa muulla ajalla lapseen liittyvät asiansa. Miehen mukaan tämä on myös hälle ihan käypä järjestely.
TUOTOS
Ei jessus, en kyllä halua onnitteluja naapurilta tai työkaverilta. Onnittelut vain lähisuvun äideille ylenevässä (ja alenevassa polvessa). Pieniä lapsia on ihan jees jeesata oman äitinsä onnitteluissa.
Miehen onnittelut menee omalle äidille, oman lapsen äidille ja vaikka anopille, sekä mummoille, isomummoille, mutta ei enää sisarelleen vaikka tämä äiti olisikin. Se olisi jo omituista.
Ap:n mies lähtee kalaan äitienpäivänä. Mulle tulee mieleen, että häntä ahdistaa ko. päivä. Johtuuko omasta lapsuudesta vai siitä, ettei ole itse voinut vaikuttaa siihen, että olisi löytänyt kumppanin jonka kanssa haluaisi/voisi saada lapsen tai lapsia. Asiat ei selviä jollei niistä keskustele. Joku teidän suhteessa mättää, onko liian tuore suhde vielä vai miksi miehesi pakenee äitienpäivänä joka on kuitenkin sulle tärkeä ja toivoisit huomioivaa perhekeskeisempää yhdessäoloa.