Pitääkö miehen ostaa naiselle äitienpäivälahja, jos asuu yhdessä naisen ja lapsen kanssa, mutta lapsi ei ole miehen?
Siis jos lapsi on edellisestä suhteesta. Kyllä mielestäni pitää, koska sillä mies osoittaa arvostusta ja rakkautta. Oma mieheni sanoo, että lähtee kalaan huomenna. Olen loukkaantunut.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Miksei? Kyseessähän on kuitenkin äiti ja oletettavasti rakas henkilö, kun parisuhteessa kerta ollaan.
Tää on hyvä esimerkki asiasta joka vaikuttaa suoraan makuuhuoneen tapahtumiin. Viisas mies auttaa lasta muistamaan äitiä ja osallistuu juhlallisuuksiin.
Naisia pitää ainaa muistaa ja ylistää, jotta vastavuoroisesti voivat sitten moittia ja kadehtia miehien oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Miksei? Kyseessähän on kuitenkin äiti ja oletettavasti rakas henkilö, kun parisuhteessa kerta ollaan.
Se on lapsen isän ja lasten tehtävä sitten vanhempana.
Koska lapsi ei ole miehen, niin mielestäni ei miehen tarvitse lahjaa hankkia. Jos lapsi olisi miehen, olisi tilanne aivan eri, koska silloin mies ja ap jakaisivat vanhemmuuden. Jos suhde on parisuhde ilman yhteistä vanhemmuutta, ei äitienpäivälahjan (eikä tietysti isänpäivälahjankaan) odottaminen toiselta ole asiallista. Itsestäni ainakin olisi outoa saada äitienpäivänä lahja joltain muulta mieheltä kuin lapseni isältä (ja jos isältä en saisi, niin en sitä keltään muultakaan kehtaisi odottaa).
Jos lapsi on vielä liian pieni yksin muistamaan äitiään, niin sitten ei ap:n auta kuin odotella muistamisia siihen asti, kunnes lapsi on riittävän iso. Ja kai se pienikin on päiväkodissa kortin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
No ei se nainen ole sen miehen äiti. Miksi kukaan antaisi lahjan äitienpäivänä omalle vaimolleen tai tyttöystävälleen vaan silloin pitäisi antaa lahja omalle äidilleen.
Millä perusteella?
Jos puoliso on äiti, niin äitienpäivänä hänet huomioidaan.
Se on äitienpäivä. Ei "vain sinut synnyttäneen äidin päivä".
Osta ruusu, se pieni ele, jota tyttöystäväsi takuulla arvostaa, muttei överi, naisesi ei ole äitisi, eikä hän ole yhteisten lasten äiti, jolloin voisi muistaa vähän enemmän lasten "puolesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nainen ole sen miehen äiti. Miksi kukaan antaisi lahjan äitienpäivänä omalle vaimolleen tai tyttöystävälleen vaan silloin pitäisi antaa lahja omalle äidilleen.
Millä perusteella?
No kuka niitä äitejä nyt tapaa pitää äitinä ja muistaa paitsi omat lapset?
Kaikkia äitejä saa onnitella. Omia ja muiden :)
Olen onnitellut useasti mieheni isää isänpäivänä. Ei ole mun isä, mutta isä kuitenkin.
Ei ole kukaan mennyt rikki tästä kohteliaasta eleestä.
Sopiihan palstamammoille se, että mies menee äitienpäivänä exän ja tämän äidin kanssa lounaalle, koska sehän on kaikkien äitien päivä!
Vierailija kirjoitti:
Naisia pitää ainaa muistaa ja ylistää, jotta vastavuoroisesti voivat sitten moittia ja kadehtia miehien oikeuksia.
Ei. Vaan äitienpäivänä huomioidaan perheeseen kuuluvat äidit. Isänpäivänä isät.
Äitienpäivä sattuu olemaan huomenna ja siksi on nyt puheenaiheena.
Marraskuussa käydään sitten samat väännöt, että ostetaanko puolisolle lahja vai ainoastaan sille oman itsen siittäjälle.
Ei pidä, kenenkään ei pidä ostaa kenellekään lahjoja minään päivänä. Jos luokkasi sosiaaliset normit ahistaa noin paljon, niin älä noudata niitä.
Mitäs jos olisitkin villi ja kysyt naiseltasi, haluaako hän että järjestät jotain erityistä? Ihan muutamalla sanalla saat selville mitä hän toivoo ja sit voit päättää toteutatko toiveita. Joku äiti toivoo muistamista vain lapsiltaan, toinen ihan kaikilta. Lahjat on kanssa semmonen mikä kannattaa tiedustella etukäteen, niin ei tarvii olla kenenkään näreissään ellei se ole tarkotus.
Tosin eipä tuo suhde kovin pitkään tuu jatkumaan, joten turha vaiva. Alota seuraavan kerran suhde jonkun sellaisen ihmisen kanssa jota arvostat niin paljon että ymmärrät tutustua häneen, niin ei tarvitse täällä typeriä kysellä.
Minun mies ostaa äitienpäivänä minulle aina äitienpäiväruusun vaikka meillä ei yhteisiä lapsia olekaan, oltaisi kyllä lapsi haluttu. Kaksi poikaa minulla on edellisestä liitosta.
Parisuhteessa nainen korvaa miehen äidin jolloin tämä on käytännössä miehen äiti ja lahja annetaan naiselle ja omaa äitiä ei muisteta tai onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Se on lapsen isän ja lasten tehtävä sitten vanhempana.
No mitä se lasten isä siihen liittyy, kun eihän tää ole hänen äitinsä ja tuskin edes enää kovin rakas henkilö?
Oikeesti, minä kyllä kahden lapsen äitinä pahoittaisin mieleni, jos mieheni täysin ignooraisi äitienpäivän.
En vastaavassa tapauksessa haluaisi, että uusi rakas ostaisi mulle lahjan. Mikäli mies haluaa ja se häneltä luontuu voisi ehdottaa jotain yllätystä joka toteutetaan lapsen kanssa ja siten lapsen nimeen omalle äidilleen. Exät tuskin useinkaan muistavat yhteisen lapsen äitiä. Poikkeuksiakin voi olla.
Ei oo pakko kenenkään ostaa kellekään mitään lahjaa. Se on ihan vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
No kuka niitä äitejä nyt tapaa pitää äitinä ja muistaa paitsi omat lapset?
No se PUOLISO.
Ilmeisesti me ollaan joku hyvin erikoisesti käyttäytyvä perhe, kun äitienpäivänä meillä kyllä onnitellaan kaikki äidit. Minä esim. onnittelen omani, anoppini ja siskoni. Kukat vien omalle äidille ja anopille. Saan aina kukkaset ja jonkun herkkumuistamisen mieheltäni, jonka äiti EN OLE. Lapset ovat jo teini-ikäisiä, joten ihan itse järkkäävät yllätyksensä. Jos satun tapaamaan jonkun ystävistäni tai vaikka laitetaan vain viestiä, niin onnittelen häntäkin, jos sattuu äiti olemaan.
Minusta se on "hyvätapaista", toisten huomioimista. Mikään pakko ei tietenkään ole, mutta jos voi pienellä jutulla toisen huomioida, niin mielummin minä niin teen kuin olen tekemättä.
Mutta osa ihmisistähän haluaa huomioida tasan itsensä ja v*tut muista. Varmaan nämä "miksi onnittelen kun ei se ole mun äiti"-tyypit on just niitä 🤷 Helpommalla pääsee ja sitä rataa.
Nainen voi ostaa itselleen äitienpäiväkimpun tai vaikkapa leivoksen.