onko 35v. liian vanha isäksi?
Kommentit (26)
että lapsillani ja lapsenlapsilla olisi mahdollisimman pitkään isovanhempia elossa. 52-vuotias isä on jo naurettavaa pelleilyä ja lapselle häpeällistä.
Vierailija:
että lapsillani ja lapsenlapsilla olisi mahdollisimman pitkään isovanhempia elossa. 52-vuotias isä on jo naurettavaa pelleilyä ja lapselle häpeällistä.
mun isä on just 52 enkä mä ymmärrä miten se on niin naurettavaa.
ja antavat piut paut muitten mielipiteille
Ehdottomasti liian vanha, toinen jalka jo haudassa.
Onneksi useimmat päättävät itse koska on lapsen/lasten aika.
35 vuotiaana ensikertaa äidiksi tuleva ON VANHA. Ja haettiin sitä että mies ei olisi liian vanha tuolloin tulemaan isäksi ensi kertaa. Tuossa iässähän miehet alkavat vasta olemaan kypsiä (kakaramaiset puuhat on jääneet taka-alalle).
Jotkut sanoo, että nykyään tuo ikä ei ole vanha tulla ensikertaa vanhemmaksi. Ei ehkä nykyajan henkisen kasvun mukaan. Mutta biologisesti tuo on jo aika vanha. Oli sitten mies tai nainen. Kyllä sukusolujen teho ja laatu ovat jo kärsineet tuon ikäisellä. Ja monilla naisilla ei mene tuosta iästä enää kauaa, kun alkaa jo vaihdevuodet (tietysti vaihdevuodet alkaa yksilöllisesti eli jotkut vielä voivat saada lapsia jopa 50 vuotiaina mutta sen järkevyydestä voi olla jo montaa mieltä)...
vaan ihan mielenkiinnosta kyselin teidän mielipiteitänne, minkä ikäisenä on miehen hyvä TULLA isäksi, siis lapsen syntyessä miehellä ikää xx...
hauskaa, että täälläkin huudellaan provoa heh..
Vierailija:
oikeesti, jos 35-vuotias on teistä liian nuori äidiksikin niin miten ihmeesstä ootte ajatelleet hoitaa asian siinä kun itse lähestytte tuota maagista ikää?
Samoin nainen tuossa iässä.
Sukulaiseni (n) 45-vuotta ja odottaa " viimeistään" tai sitten ei.
Väittää, että vanhempana vanhempana on kärsivällisempi.
Kuule, kyllä tuon ikäinen on jo niin ikäloppu, että eturauhanen vaivaa ja pitää ravata vessassa pitkin yötä. Siinähän samalla hoituu vauvankin hoitaminen... : )))
Mutta oikeasti, ihan hölmö kysymys. APn on pakko olla lähemmäs 20 vuotias, kun ei pysty kuvittelemaan ikää 30 vuoden jälkeen. Ei se siitä paljon muutu miksikään.
T: täti vm-67 (ja kuopuksen syntyessä mieheni oli 35 vuotias)
...mielestäni erinomainen aika tulla isäksi: nuoruuden juoksut juostu, paikka työelämässä vakaa, aidosti aikuinen ote asioihin jne.
Mutta jos totta puhutaan, riippuu ihan ihmisestä, mikä on hyvä aika tulla isäksi.
Ja entäs jo tapaa sen oikean vasta 4-kymppisenä? Monille naisille tuossa iässä äidiksi tulo on jo liian myöhäistä, mutta miksi pitäsi tuomita myöhäinen isyys? Tuskin rakastavien vanhempien lapsi häpeää " liian vanhaa" isäänsä.
silloin ei ole liian vanha isäksi. Mutta nämä 4.kymppisinäkin yökerhoissa viihtyvät ikisinkut on liian vanhoja isäksi siinä iässä. Ihminen ei enää muutu 3-kympin jälkeen.
Vierailija:
silloin ei ole liian vanha isäksi. Mutta nämä 4.kymppisinäkin yökerhoissa viihtyvät ikisinkut on liian vanhoja isäksi siinä iässä. Ihminen ei enää muutu 3-kympin jälkeen.
ENSINNÄKIN: mieheni tuli 40-vuotiaana ekaa kertaa isäksi, eikä hän ole ollenkaan outo, kenenkään mielestä. sattui vaan ero nuoruuden avioliitosta, ja potentiaalista äitiä ei ilmennyt ennen minua.
TOISEKSI: jos ihminen ei muutu enää 3-kympin jälkeen, on kyllä aika suljetussa maailmassa elänyt. tottakai kaikki kokemukset, ympäristö yms. muokkaavat ihmistä läpi elämän.
on sullakin ajatusmaailma, toivottavasti ei tunneta!!
Ja sun miehesihän ei ole poikamies jos on kerran eronnut. Mutta noin yleensä sellaiset miehet on jokon peräkammarin poikia, työttömiä, alkkiksia tai sitten sellaisia yhä baareissa notkuvia pintaliitäjiä.
Minun mieheni tulee toistamiseen isäksi hieman vajaa 40-vuotiaana enkä koe että olisi liian vanha, itse olen tosin nuorempi. Nykyään vanhemmiksi tullaan myöhemmin ja erityisesti kaupungeissa kun satsataan ensin koulutukseen ja työelämään, maaseudulla on ehkä toisin.
Eli ihan miten itsestä tuntuu, vielä 35-vuotiaana jaksaa yövalvomisia yms?
eihän 35-vuotias tänä päivänä ole todellakaan mikään vanhus, ihan nuori vielä. naurettava kysymys, taidat olla itse melkoisen nuori??
oikeesti, jos 35-vuotias on teistä liian nuori äidiksikin niin miten ihmeesstä ootte ajatelleet hoitaa asian siinä kun itse lähestytte tuota maagista ikää?
tää on musta nyt sikäli absurdi ajatus että haluaisin kuulla jonkinmoisen selvityksen.
mites kun mun lapsen isä on kokolailla samaa ikää mun kanssa niin ilmeisesti hänestä tulee myös vanhemmuuteen kelpaamaton samaan aikaan kuin minusta? annetaanko me lapset siinä kohtaa adoptioon (joillekin parikymppisille) vai miten on teidän mielestä paras toimia ettei lapsille aiheudu kärsimystä vanhempien vanhenemisesta?