onko 35v. liian vanha isäksi?
Kommentit (26)
mites tuota.. oikeesti mun on vaikee ymmärtää tätä kysymysta/ajatusta.. miten kun 10 vuoden päästä mun mies ja mun lasten isä täyttää sen 35 vuotta, niin erottaisinko mä sen jotenkin siitä isyydestä (miten?) jos tulenkin tässä välillä siihen tulokseen että 35v on liian vanha olemaan isä?
alle kolmekymppinen mies on mielestäni usein liian nuori..ainakin jos haluaa elämältään muutakin kuin perustaa perheen.
Mieheni tuli isäksi 44v eikä hän ole vanha vieläkään.
22-vuotiaana edellisessä suhteessaan ja nyt 4-kymppisenä uudelleen kun meille syntyi poika alkuvuodesta. Hän sanoo että kummassakin on hyvät ja huonot puolensa, mutta nyt hän osaa nauttia enemmän lapsesta kuin nuorena.
Vai perheen lasten pikkusisaruksille?
Ekaa kertaa isäksi tulemiseen ei ole enää ihan nuori, mutta toisaalta kukapa on oikea ihminen sanomaan, kuka on LIIAN vanha...? Ainakin nykyisin tuntuu, että miehet tulevat tämäntästä isäksi vasta yli kolmikymppisinä. Taitavat olla lapsellisempia kuin naiset tai ainakinkypsyvät hitaammin ;)
Puolensa ja puolensa kaikella. Jos jaksaa valvomisia ja kestää ison elämänmuutoksen (isomman kuin nuorempana, kun ei ole ehtinyt tottua niin itsekkääseen elämään...?), saattaa iästä olla hyötyä jopa enempi kuin haittaa. Naisella ikä on enempi riski biologisten syiden takia, toisaalta kyllähän esim. kehitysvammaisuuden riski kasvaa ihan molempien vanhempien iästä johtuen, isänkin.