Säälittää niiden äitien puolesta huominen pakkojuhlapäivä, jotka...
...väkisin vääntävät omille lapsukaisilleen tarjottavaa huomiseen juhlintapäiväänsä.
Jo isoisomummoudenkin saavuttaneet äidit leipovat hiki valuen kaiken sorttista tarjottavaa lapsilleen perheineen, ja vaikkakin osa äideistä kuskataan ravintolaan aterioimaan äiteinpäiväin lounas, ja hyvä niin, jos vaan äiti haluaa tai kykenee lähteä ravintolaan, mutta osa äideistä järjestää tarjoilunsa itse omassa kotonaan.
Kaikki äiti-ihmiset eivät vaan pidä kyseisestä juhlapäivästä, koska en minä ainakaan tykkää, että lapseni ja lapsenlapseni ovat mitenkään velvollisia tulemaan kiittelemään ja onnittelemaan äitiyttäni. Jokaikinen päivä olen nimittäin äiti ja nykyisin myös mummo, ja itse olen valinnut äidiksi tulemiseni aikoinaan, eivätkä lapseni, en kaipaa kiittelyjä.
Kommentit (37)
Jännä olis tietää millaset perrr...en penikat täällä alapeukuttaa. Teitä on ilmeisesti pahin ja kaltoin kohdeltu....kyllä näkee....
Ei voi ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V...u mitä äidin pikkuporsaita täällä on. V..u äidin pitäis teille laittaa äitienpäivönäkin pöydät korkeiksi, koska teitä kantoi 9 kk, per..e repesi ja ikuiset peräpukamat sai teistä... ja te kiitätte äitiänne hänen juhlapäivänä niin, että pötyä pöytään ja hakkaatte haarukalla reiät antiikkipöytään..
Ei kukkia, kunhan tekstarilla muistaa
Ja peräpukamat vuotaa ja etureppu hölskyy![/quote
Ja mikähän sittisontiainen, saa.n mutiainen tämänkin kommentin tänne tuli kertomaan meille!!! Painuipa sinä sinne suolle, uppoa, äläkä palaa retkeltäs. Kukaan ei kaipaa sinua!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän 70-luvun äidit juhlivat äitienpäivää xD
Yksin.
Ainakin mun äiti.
Vierailija kirjoitti:
Äiti avaa sitten suunsa. Mun on kyllä vaikea ymmärtää, ettei äitinä haluaisi nähdä omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan. Itselleni he ovat tärkeintä maailmassa. Siis omat lapset, perhe ja läheiset. Kannattaa vähän löysentää sitä pipon narua, jos liikaa puristaa.
Sä et sitten tajunnut apn pointtia. Kyllähän niitä on ihana nähdä, joka päivä. Ei tarvii erikseen sunnuntaita pyhittää, että pynttäytyvät kyläilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet vai 70-luvulla äidiksi tulleet? Oon ekaksi mainittuja ja meillä käydään syömässä perheen kesken äitienpäivälounas ravintolassa ja loppupäivä ihan normaaleja kotihommia tai kunhan ollaan. Vähän muusta ohjelmasta ja kelistä riippuen.
Kyllähän siinä ihan selkeellä suomenkielellä lukee, että 70-luvun äidit.
Sä olet syntynyt 70-luvulla, joten et ole voinut olla silloin äiti. Vaan sun äidistäsi on kyse.
Joku alapeukuttaja TODELLA VIHAA ÄITIÄÄN JA SE NÄKYYYYYY!!!!
Säälin sinua. Sinä olet selkeästi jäänyt äidinrakkautta vaille ja huominen päivä on sinulle vaikea.
Mutta okei. Jos koet mielihyvää alapeuluttaa, tee se. Jos se edes helpottaa sinun säälittävää elämääsi ja yksinäisyyttäsi äitikommenteista....okei.....
Noh, ehkä minä en ymmärrä sinua, mutta ymmärtämätön olet sinäkin, koska kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla äitinsä kanssa. Olisit onnellinen heidän puolestaan.
Älä alapeukuta kaikkea!!
No jos ei pidä äitienpäivästä, niin ei sitten. Mitäs siitä tänne valittaa.
Sanoo lapsillee, ettei ole kotona ja ilmoittaa ettei halua muistamisia. Sillähän siitä pääsee.
Ne jotka eivät päivästä, eivät juhli sitä.Ku
Eihän se nyt ole sen kummmepi juhlapäivä kuin muutkaan juhlapäivät.
Toiset taas tykkäävät juhlia, siinähän samalla tavataan läheisiä ja jutellaan ja seurustellaan.
Monet myös pitävät leipomisesta ja kokkaamisesta, ja laittavat mielellään ruokaa, kun omat lapset perheineen tulevat äitienpäivänä syömään.
Samanlaistahan se on kuin minä muuna tahansa juhlapäivänä, juhlapäivän nimenä on vain huomenna äitienpäivä.
Kyllästyttää tuo kun aina joku vinkuu kaikista mahdollisista juhlapäivistä, joita vuoden mittaan on.
Ei äitiä rakkaampaa, suotakoon heille edes yksi nimetty juhlapäivä, edes kerran vuodessa ja mummuille myös.
WAY miten vihamielistä porukkaa täällä kun sanoo sanan ÄITI ja äitienpöivä...... v...u saan enemmän alapeukkuja kuin koskaan......en olis uskonu että palstalla on näin montaa äitiensä vihaajaa....WAU!!!!!
Sääliöitä olette TE alapeukuttajat tälläisessa aiheessa!!!! Todella! Millainen Äiti teillä on mahtanut olla, että näette punaista aiheesta!
Olisko terapiaan aika eikä palsta aika????
Vierailija kirjoitti:
Meillä isä osti lahjan, kukkia , keitti kahvit aamulla ja meidän lasten kanssa vei äidille aamupalan sänkyyn.
Koko päivä tehtiin yhdessä kaikkea kivaa, kävimme myös mummoa onnittelemassa.
Ärsyttää joidenkin ihmisten ylivouhottaminen äitienpäivästä.
Esim. sukulaisnainen laittoi jo päivällä instaan ja faceen hyvät äitienpäivätoivotukset. Meinasin kommentoida, että tänään on kylläkin lapsettomien lauantai.
Eikö riitä, että huomenna joka paikka on täynnä noita toivotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa äidit ansaitsisivat arvostusta ja mm. kotitöiden jakamista tasaisesti ympäri vuoden, eikä vain yhtenä päivänä.
Tästä syystä on ilmeisesti ihan ok viettää jäätävä äitienpäivä muistellen kaikkia niitä tiski- ja pyykkivuoria mitä tämä aina niin ahkera äityliini on itsensä uhraten urakoinut?
Kirjoitit niin tiiviin paketin, että putosin kärryiltä, mitä tarkoitat. Onko pakko viettää ollenkaan äitienpäivää, jos se idea ei nappaa?
Ihana päivä! Lasten suloiset askarrukset, valkovuokot, saan nukkua pitkään ja mies laittaa aamupalan, rakastan tätä perhettä!
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en pidä äitienpäivästä. Kahden lapsen äiti olen. Oma äitini inhoaa myös kyseistä päivää. Joinain päivinä olen muuten ihan surkea äiti. Useina parempi. Mutta ei minua tarvitse väkisin ylistää yhtenä päivänä vuodesta. Toivoisin kyllä äideille parempaa asemaa esimerkiksi taloudellisesti. Äitien eläkekertymä on vain murto-osa isien vastaavasta.
Miten niin murto-osa? Se on jokaisen perheen ja äidin valinta jäädä kotiin hoitamaan lasta. Äiti voi myös olla sen 3-4kk äitiyslomalla ja isä sitten vanhempain- ja hoitovapaalla. Jotkut äidit (esim yrittäjät eivät pidä lomaa ollenkaan.
Onko kukaan koskaan sanonut sinulle ap, että olet harvinaisen surkea kirjoittamisessa? Tuo otsikko😂😂😂😂😂😂😂
Ja peräpukamat vuotaa ja etureppu hölskyy!