Säälittää niiden äitien puolesta huominen pakkojuhlapäivä, jotka...
...väkisin vääntävät omille lapsukaisilleen tarjottavaa huomiseen juhlintapäiväänsä.
Jo isoisomummoudenkin saavuttaneet äidit leipovat hiki valuen kaiken sorttista tarjottavaa lapsilleen perheineen, ja vaikkakin osa äideistä kuskataan ravintolaan aterioimaan äiteinpäiväin lounas, ja hyvä niin, jos vaan äiti haluaa tai kykenee lähteä ravintolaan, mutta osa äideistä järjestää tarjoilunsa itse omassa kotonaan.
Kaikki äiti-ihmiset eivät vaan pidä kyseisestä juhlapäivästä, koska en minä ainakaan tykkää, että lapseni ja lapsenlapseni ovat mitenkään velvollisia tulemaan kiittelemään ja onnittelemaan äitiyttäni. Jokaikinen päivä olen nimittäin äiti ja nykyisin myös mummo, ja itse olen valinnut äidiksi tulemiseni aikoinaan, eivätkä lapseni, en kaipaa kiittelyjä.
Kommentit (37)
Ap oman äitini negatiivinen suhtautuminen äitienpäivää aiheutti lopulta sen, että todellakin juhlitaan äitienpäivää ihan oman perheen kesken.
Meillä sekä äitienpäivää että isänpäivä on perheen yhteinen juhlapäivä. Ei mikää yhden ihmisen jalustalle nostopäivä.
Mitenkähän 70-luvun äidit juhlivat äitienpäivää xD
Et sitten saa suutasi auki sanomalla että ei, en tänä vuonna tai minään vuonna juhli äitienpäivää? Kerta äitejä juhlitaan, varmaan juhlakalu itse osaa sanoa haluaako vieraita paikalle vai ei.
Meidän perheessä päinvastoin. Nimenomaisesti äitimme (minun & puolison) toivoo, että tulisimme käymään. Ymmärtävät tosin, jos töiden takia ei aina päästä paikalle (vuorotyö). Käymme sitten, kun ehdimme.
Äiti avaa sitten suunsa. Mun on kyllä vaikea ymmärtää, ettei äitinä haluaisi nähdä omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan. Itselleni he ovat tärkeintä maailmassa. Siis omat lapset, perhe ja läheiset. Kannattaa vähän löysentää sitä pipon narua, jos liikaa puristaa.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet vai 70-luvulla äidiksi tulleet? Oon ekaksi mainittuja ja meillä käydään syömässä perheen kesken äitienpäivälounas ravintolassa ja loppupäivä ihan normaaleja kotihommia tai kunhan ollaan. Vähän muusta ohjelmasta ja kelistä riippuen.
Ne, jotka eivät halua juhlia äitienpäivää, eivätkä tahdo lasten onnitteluja, sanokoot sen suoraan ja avoimesti. Ei mitään lymyilyä ja hyminää, vaan reilua kommunikaatiota peliin.
Minä ainakin tykkään, kun lapsi on piirtänyt kortin valmiiksi ja yhdessä mennään aamupalalle. Tietyistä syistä en halua lapsen kantavan aamiaistarjotinta makuuhuoneeseen. Siitä ei seuraa mitään hyvää, vaan järkyttävä siivouspläjäys. Sovittiin, että syödään keittiössä.
Tosiasiassa äidit ansaitsisivat arvostusta ja mm. kotitöiden jakamista tasaisesti ympäri vuoden, eikä vain yhtenä päivänä.
Meidän äippä ei tee äitienpäivänä muuta kuin juo skumppaa sohvalla! Samalla nauttien jalkakylvystä ja suklaista. On tod.ansainnu sen!
Kuka täysjärkinen lapsi laittaa äitinsä vääntämään teille lihapatoja ym pöperöitä!!! Ei saaa..a se niin mene!! Äipälle viedään kakut, kukat ja skumpat ja tehdään se pöperö!
Ei prkl....meillä ainakin äiti ottaa rennosti sohvalla ja lapset kokkaa. Sitten kutsutaan äiti pöytään pienessä maistissa, niin ei maista niin lapsen tekemiä ruokia.... äidillä on silloin vapaapäivä köökistä, se nyt on aivan selvä asia, mitä häh, vai ei oo!!!
Rennosti ilman pönötystä.
Kuka on niin itsekäs lapsi että laittaa äitinsä kokkaamaan hänelle äitienpöivä!!! Ei jumankekka tätä hemmoteltujen pentujen klaania
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa äidit ansaitsisivat arvostusta ja mm. kotitöiden jakamista tasaisesti ympäri vuoden, eikä vain yhtenä päivänä.
Tästä syystä on ilmeisesti ihan ok viettää jäätävä äitienpäivä muistellen kaikkia niitä tiski- ja pyykkivuoria mitä tämä aina niin ahkera äityliini on itsensä uhraten urakoinut?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin itsekäs lapsi että laittaa äitinsä kokkaamaan hänelle äitienpöivä!!! Ei jumankekka tätä hemmoteltujen pentujen klaania
Oikeen itsekäs pikkuporsas alapeukutti!'hänen mielestään äidin on velvollisuus ruokkiakin hänet hänen juhlapöivönään! V..u näitä penikoita!
V...u mitä äidin pikkuporsaita täällä on. V..u äidin pitäis teille laittaa äitienpäivönäkin pöydät korkeiksi, koska teitä kantoi 9 kk, per..e repesi ja ikuiset peräpukamat sai teistä... ja te kiitätte äitiänne hänen juhlapäivänä niin, että pötyä pöytään ja hakkaatte haarukalla reiät antiikkipöytään..
Ei kukkia, kunhan tekstarilla muistaa
Onko äideissä hat mummeissakin nyt uusavuttomia ( eikä vain nuprissa)??
Ette saa suutanne auki? Minä olen 66 Ja juhlinut äitienpäivää yli 36 vuotta tasantarkkaan haluamallani tavalla, eli päättänyt itse, KAIKIlLE on aina sopinut. Vertanen aika, mitä teitä vaivaa?
Onko kaikki penikat tälläsia ketä on palstalla!!!! Voi äiti ja isäkin parat mitä mt -potilaita teistä tullu ja itsekkäitä sikoja. Menny vanhemmilla kasvatus kusränniin
Minä osaan sanoa lapsille, että olkaa hyvät ja juhlikaan äitienpäivää puolisoidenne kanssa. Miniä ja poika saivat tammikuussa vauvan, kiitos ei meille tulemasta, tänne ei kaivata mitään äitikuplaa enkä minä halua mummoilla sunnuntaita siksi, että miniä on niiiiiiin väsynyt, että mummo voi hoitaa vauvan ja hän lepää, koska on äitienpäivä ja sehän on vain pikkuvauvojen äitien päivä, ei meidän vanhusten.
Joten pysykööt poissa, minä maalaan puutarhakalusteita.
Vierailija kirjoitti:
Juhlat on jo juhlittu oman äitini osalta.
Ollut haudassa yli 20 vuotta.
Minäkään en pidä äitienpäivästä. Kahden lapsen äiti olen. Oma äitini inhoaa myös kyseistä päivää. Joinain päivinä olen muuten ihan surkea äiti. Useina parempi. Mutta ei minua tarvitse väkisin ylistää yhtenä päivänä vuodesta. Toivoisin kyllä äideille parempaa asemaa esimerkiksi taloudellisesti. Äitien eläkekertymä on vain murto-osa isien vastaavasta.