Miten te koiraperheet itse kestätte tuota jatkuvaa räksytystä?
Kun kerrostalon ulko-ovesta tai porraskäytävässä kuljetaan, alkaa joka kertaa se helv*tinmoinen räksytys. Se on ihan jäätävän ärsyttävää näin seinien läpi kuultunakin, joten ihmettelen, miten koiraperhe itse kestää sitä kuunnella?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on haukkuherkkä rotu, mutta olen kouluttanut koiran. Ei hauku turhia ja lopettaa pyynnöstä.
Ootko kysynyt naapurien mielipidettä asiasta?
En kestä, siksi meillä ei ole räksyttäviä koiria. Rotu ja sen sisällä pentueen vanhemmat ovat ohjanneet mikä koira meille tulee. Siis hiljaisia ja sitä ne ovat olleetkin.
Ja vinkiksi monien isojen koirien omistajille, ettei se koulutus ole se oleellinen ero useinkaan niiden pienien koirien haukkumisen osalta. Rotu ja luontainen vietti määrää paljon. Meillä sellainen rotan kokoinen, joka ei hauku. Toisaalta meillä ollut hevosen kokoisiakin, jotka ei haukkuneet. Eikä meillä niitä isompia ollut koulutettu sen paremmin kuin pieniä, itse asiassa ne pienet meillä olleet aktiivisempia ja koulutetumpia, kuin luonnostaan lunkimmat isommat koirat.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista heippalappua suosittelisitte?
Suklaalevyä. Tummaa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista heippalappua suosittelisitte?
Kerhoihin joissa avoimet ovet,kuin kerhotimminat Hesa 94. Koirat pois niistä! On allergia, on koira pelkoa, on uskonollisia syitä miksi sinne ei tarvitse tuoda koiria! Kerhot ovat ihmisiä varte,ei koiria varten!.Luonto,puistot ,metsät ulkoilma on kultaa koiralle,koirille!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirarodut eivät hauku paljon. Meillä oli sellainen koira.
Lämmöllä muistelen yhden tutun koiraa, joka aina vaan nuuskutteli oven takana. Oli muistaakseni bokseri. Sen takia mulla oli pitkään mielihalu hankkia just bokseri itelleni, mutta loppujen lopuksi en hankkinu sitten koiraa ollenkaan.
Nuo räkysyttävät koirat on niin raivostuttavan ärsyttäviä, ettei mitään rajaa. Iltalenkilläkin joka toisessa talossa jonkinmoinen räkyttäjä pihalla.
En kestäkään, siksi parhaillaan teen kaikkeni minimoidakseni haukkumisen. Hiukan haukkuherkkä tyyppi, mutta kakara vielä joten vähenee kyllä. Ei asuta kerrostalossa, eikä hauku sisällä, mutta ulkona senkin edestä.