Miten te koiraperheet itse kestätte tuota jatkuvaa räksytystä?
Kun kerrostalon ulko-ovesta tai porraskäytävässä kuljetaan, alkaa joka kertaa se helv*tinmoinen räksytys. Se on ihan jäätävän ärsyttävää näin seinien läpi kuultunakin, joten ihmettelen, miten koiraperhe itse kestää sitä kuunnella?
Kommentit (28)
En mä kestäkään. Oma koira ei hauku. Tai no, en mä jätäkään sitä yksin tuntikausiksi tai työnnä partsille/pihalle vaan se saa olla mun kanssa.
Voi olla että tämäkin sitten keksisi alkaa räksyttää.
Mulla oli koira 12 vuotta, pentuna se meinasi haukkua ohikulkijoita, joten opetin ettei haukuta. Sitten olikin seuraavat 11v 6kk rauhallista ilman räksytystä.
Ihan samoin kuin ihmisten puhetta.
Meillä on haukkuherkkä rotu, mutta olen kouluttanut koiran. Ei hauku turhia ja lopettaa pyynnöstä.
Sitä minäkin ihmettelen. Täällä se räksytys kantaa satoja metrejä, välillä yökaudet kuuluu. Miten ne itse jaksavat kun se räksyttää omassa pihassa?
Vaimo kesti, mutta minä en, joten perustettiin kaksi perhettä. Nyt on hyvä ainakin minulla.
Koirien ja lasten pitäminen kerrostaloissa pitäisi lailla kieltää.
Täällä oli niin mukavan rauhallista ennen kuin tuollaiset saapuivat samaan rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirarodut eivät hauku paljon. Meillä oli sellainen koira.
rotankokoiset gremlinsit räksyttävät aina. oikea koira voi olla hiljaakin, jos se ei ole vapaakasvatettu jossain vvt perheessä
ihan helposti, helpommin kuin kakaroiden kiljuntaa japarkumista tai humlaisten öykkäröintiä. On kaksi haukkuherkkaa koiraa jotka ilmoittavat noin 5 min kovalla rähinällä aina kun joku kukee talon ohi,siis parikymmentä kertaa päivässä. Yöt nukkuvat ihan hiljaa sängyn vierellä.
Mun koira ei varoita haukkumalla. Se on opetettu käymään äänettömästi kimppuun. Ei oo kukaan toistaiseksi tullut ilman soittoa aidatulle pihalle. Dogon ja dopperin sekoitus ja paino noin 55 kg. Pikkukoirat räksyttää.
Helpommin sen perhe kestää kuin ne naapurit.
Ei pidä hankkia koiria kerrostaloihin tai rivitaloihin haukkumaan.
Minkälaista heippalappua suosittelisitte?
Hiottu ja yksinkertaistettu totuus on se, että suurempien rotujen omistajien täytyy panostaa siihen koulutukseen paljon enemmän pentuiästä alkaen.
Pikkuräksyihin sitä törmää lenkillä ollessaan hyvin usein. Bierashaukkuvia rottiksia tai sakemanneja taas en ole tavannut koskaan.
Mikähän siis mahtaa olla syynä.
(Ja oma koira on labbis, eikä sekään ole koskaan haukkunut muille koirille).
Huonosti. Onneksi oma koirani ei hauku.
No eiväthän ne koirat silloin räksytä, kun perhe on kotosalla?
Vierailija kirjoitti:
ihan helposti, helpommin kuin kakaroiden kiljuntaa japarkumista tai humlaisten öykkäröintiä. On kaksi haukkuherkkaa koiraa jotka ilmoittavat noin 5 min kovalla rähinällä aina kun joku kukee talon ohi,siis parikymmentä kertaa päivässä. Yöt nukkuvat ihan hiljaa sängyn vierellä.
Joo no eipä ole ihme että kulkevat ohi...
Koirani ei onneksi hauku kerrostalon äänille ja jos haukkuisi opettaisin sen olemaan haukkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no eipä ole ihme että kulkevat ohi...
Tottakai kukcveat ohi kun kotiinsa menevät,yleinen maantie kulkee noin 20 metriä ulkoovesta. Koirat pääsevät myös vataasti tarhaan koiranluukusta, ja haukkuvat toisinaan ulkonakin, mutta mieluiten sisällä ikkunasta katsellen
Koirat ovat melkoisia mutantteja. Ei mikään muu olento ääntele noin julmetun tyhmästi ja kuuluvasti.
Kaikki koirarodut eivät hauku paljon. Meillä oli sellainen koira.