Voiko vapaaehtoisesti lapseton juhlia lapsettomien lauantaina?
Vai onko mielestäsi kyseinen päivä vain niille jotka haluaisi lapsen muttei syystä tai toisesta sellaista saa?
Kommentit (25)
Voi tietysti ihminen tehdä mitä haluaa, mutta ajatuksenakin se on mielestäni julma, ilkeä ja loukkaava. Olen itse vapaaehtoisesti lapseton, mutta ymmärrän kyllä tahattomasti lapsettomien kokeman surun ja murheen. Miksi ihmeessä haluaisin loukata heitä?
Vierailija kirjoitti:
Päivä on tahattomasti lapsettomille, eikä siihen mielestäni tarvitse sotkea myös meitä vapaaehtoisesti lapsettomia.
Eikö sen pitäisi sitten olla tahattomasti lapsettomien päivä eikä vain lapsettomien päivä?
Hyvät herkkähipiäiset tahtomattaan lapsettomat on hyviä ja keksivät oman päivänsä, ja nimetkööt sen TAHTOMATTAAN lapsettomien päiväksi. Niin kauan kuin päivän nimi on lapsettomien lauantai, saa sitä juhlia joka ikinen lapseton. Naurettavaa, eihän tosiaan äitien- tai isänpäiväkään ole varattu vain niille vanhemmille jotka ovat tarkoituksella lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Voi tietysti ihminen tehdä mitä haluaa, mutta ajatuksenakin se on mielestäni julma, ilkeä ja loukkaava. Olen itse vapaaehtoisesti lapseton, mutta ymmärrän kyllä tahattomasti lapsettomien kokeman surun ja murheen. Miksi ihmeessä haluaisin loukata heitä?
Millä tavoin sinun vapaaehtoinen lapsettomuutesi loukkaa vastentahtoisesti lapsettomia? Miksi et saisi olla tyytyväinen omiin elämänvalintoihisi?
Mikä ihmeen lapsettomien lauantai? Juhlitaan sitä että ei ole lapsia ja seuraavana päivänä sitä että on lapsia? Juhliiko lapsettomien lauantaina myös miehet joilla ei ole lapsia vai onko heille oma juhlapäivä marraskuussa ennen isänpäivää?