Kauan sinulla kestäisi että syöt 300g karkkia ja 200g suklaalevyn?
ihmiset jotka ei nauti karkista ja suklaasta, älkää vaastatko
Kommentit (64)
Tjaah, jos mulla olisi tollaiset kaapissa niin max. 4pv ehkä. Olen perso makealle niin en viitti pitää varastossa ikinä mitään koska alan korvata niillä aterioita ja nopsaan menevät. Helpompi ostaa pari suklaapatukkaa vaan kerralla, ne voi syödä hyvällä omallatunnolla eikä tule hillittömiä sokeriövereitä. Kerran vedin kyllä pantteripussin kerralla illalla kun en ollut syönyt mitään, eikä tullut edes yhtään huono olo päinvastoin. :') Yleensä nimenomaan karkista tulee kauhee olo jos sitä syö liikaa kerralla.
Ei kauaa. Suklaalevyyn menisi ehkä vartti. Karkit voisivat suklaan jälkeen alkaa tökkiä, jos ne on tosi makeita. Ehkä tunti voisi mennä kaikkien syömiseen.
Nuorena ehkä päivä, nyt ikääntyneenä voivat jäädä komeroon vanhentumaan, paitsi salmiakki, joka menisi pikapikaa.
Hmmm. Tätä täytyy ihan miettiä. Ensinnäkin jos oletetaan että on kyse uutuuskarkeista ja suklaalevystä niin saatan maistella hiukan rauhallisemmin etsiessäni uudenlaisia makuvivahteita. Toki sitten kun kaikki uudet maut on testattu niin syömistahtini oletettavasti kiihtyisi loppua kohden joten kokonaisaika jäisi n. 45 minuuttiin.
Jos kyse on tutuista mielikarkeista ja pohjalla on pieni nälkä niin kyllä tuo setti puoleen tuntiin tai alle menisi.
Elokuvissa yrittäisin estellä itseäni ja saisin setin riittämään n. 2 tunnin ajalle suhteellisen helposti jos mukaan kuuluisi harhautuslimua ettei käsi ole jatkuvasti pussilla.
Ruoan päälle nautittuna on joskus hyvin harvoin mahdollista että karkeista jäisi muutama seuraavalle päivälle ja suklaasta rivi, mutta jos päättäisin ne nauttia niin joutuisin kyllä hakemaan täydennystä koska en näe mieltä syödä vain pientä määrää herkkuja.
Syön 100 grammaa viikossa eli noihin menisi aikaa 5 viikkoa.
Suklaalevyyn päivä tai pari ja sitten karkkeihin ehkä 2-3-4 päivää. Enää ei pysty samaan kuin nuorena.
Mulla oli viime vuonna hampaat pitkään tosi kipeät, purentavika. pystyin syömään suklaata vain yksi pieni pala kerrallaan. Opin imeskelemään jokaisen suklaapalan ihan loppuun asti. Kerralla jaksoin syödä ehkä rivin, ennen kuin ällötti. Pyrin tekemään noin vieläkin, vaikka nykyään pureskelu jo onnistuu.
Ei kai tuossa kauaa menisi jos haluaisi syödä kaiken ns. yhdellä kerralla. Ehkä n. tunti. Yleensä kuitenkin ostan vaikka suklaalevyn viikonlopuksi ja syön puolet perjantaina ja puolet lauantaina vaikka toki pystyisin hyvin syömään kerrallakin.
pari tuntia normaalisti
mutta jos pitäisi kisata tms niin kyllä oisin nopeempi
Suklaa kestäisi noin viikon, karkit varmaan kuukauden tai kaksi? En oikein osaa vastata, kun en osaa kuvitella noin suurta karkkimäärää, paljonko se olisi tilavuudessa? En syö karkkia melkein ollenkaan, ja suklaatakin harvoin. Suklaa on kyllä herkkuani, mutta olen tietoisesti jättänyt sen ostamisen harvinaiseksi herkuksi. Söin sitä joskus tosi paljon, mutta rajoittaminen on toiminut ja nitistänyt sen älyttömän suklaanhimon. Nyt osaan nautiskella paremmin ja tulen vähemmästä määrästä tyytyväiseksi. Nykyisin yksi rivi kerralla on maksimi, enempää en yksinkertaisesti pystyisi syömään. Aiemmin saatoin vetää levyn yhdeltä istumalta ja huomenna sama uusiksi, suklaanhimo tuntui olevan kyltymätön. Silloin ajattelin, että tässä on jotain mätää ja olen suklaariippuvainen. Tämä rohkaisuksi muille, jotka tunnistaa itsensä: suklaan kohtuukäyttäjäksi voi oppia eikä se ole edes kovin vaikeaa. Ensin totaalikieltäymys (mulla se kesti n. puoli vuotta) ja sitten varovasti pieniä annoksia ja harvoin. Nyt toimii, en tunne suklaanhimoa, mutta pystyn nauttimaan suklaasta silloin harvoin, kun sitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Suklaa kestäisi noin viikon, karkit varmaan kuukauden tai kaksi? En oikein osaa vastata, kun en osaa kuvitella noin suurta karkkimäärää, paljonko se olisi tilavuudessa? En syö karkkia melkein ollenkaan, ja suklaatakin harvoin. Suklaa on kyllä herkkuani, mutta olen tietoisesti jättänyt sen ostamisen harvinaiseksi herkuksi. Söin sitä joskus tosi paljon, mutta rajoittaminen on toiminut ja nitistänyt sen älyttömän suklaanhimon. Nyt osaan nautiskella paremmin ja tulen vähemmästä määrästä tyytyväiseksi. Nykyisin yksi rivi kerralla on maksimi, enempää en yksinkertaisesti pystyisi syömään. Aiemmin saatoin vetää levyn yhdeltä istumalta ja huomenna sama uusiksi, suklaanhimo tuntui olevan kyltymätön. Silloin ajattelin, että tässä on jotain mätää ja olen suklaariippuvainen. Tämä rohkaisuksi muille, jotka tunnistaa itsensä: suklaan kohtuukäyttäjäksi voi oppia eikä se ole edes kovin vaikeaa. Ensin totaalikieltäymys (mulla se kesti n. puoli vuotta) ja sitten varovasti pieniä annoksia ja harvoin. Nyt toimii, en tunne suklaanhimoa, mutta pystyn nauttimaan suklaasta silloin harvoin, kun sitä syön.
Miksi ihmeessä syödä suklaata ollenkaan jos sitä ei kerran himoitse ja on noin vaikea addiktoituminen taustalla? 🤔
Tosi kauan. Mulle tulee ihan hirvee olo karkin syömisen jälkeen. Nuorempana meni pussillinen karkkia ihan leikiten...Vähän aikaa sitten ostin semmoisen Smarties-karkkipötkön (joku 35 g) ja ajattelin herkutella. Söin puolet ja meinasin oksentaa...
Tykkään kyllä tietyistä karkeista ja suklaasta. Jos ostan tuollaisen määrän kaappiin, menee n. kuukausi kunnes huomaan, että pussi on tyhjä. Syön karkin tai kaksi kerrallaan, kiva kun aina välillä muistaa, että namia on varastossa. Suklaalevystä napsaisen helposti palan, jos ei ole muuta jälkiruokaa.
Karkkipussi 30 minuuttia, suklaata perään mutta saattaa tulla ähky 60 minuutin kohdalla, loput jemmaan. Eli tunti karkkipussiin ja puoleen levyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä syödä suklaata ollenkaan jos sitä ei kerran himoitse ja on noin vaikea addiktoituminen taustalla? 🤔
Koska suklaa on hyvää. Koska osaan nauttia siitä kohtuudella nykyään. Addiktio ei palaa, tuosta on nimittäin jo sen verran vuosia, että olisihan se jo tullut takaisin jos olisi tullakseen.
Päivän.