Minkälainen paikka Pori on asua?
En ole käynyt mutta tarjotiin töitä vakkarisopimuksella. En tunne sieltä ketään ja jos otan työn vastaan niin muutan yksin kun ei ole miestä eikä lapsia. Kannattaako muuttaa? Löytyykö sinkkunaiselle seuraa ja miestä?
Kommentit (43)
Jos kerran vakityö on luvassa niin näinä aikoina ei kannata sen enempää miettiä Asunnot ainakin halpoja siellä.
En ole itse porilainen mutta kyllä kyllä minä peukuttaisin muuttamaan työpaikan perässä ja eiköhän se miestkin järjesty sulle jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa. Mistä päin muutat? Olen itsekin muualta muuttanut. Vakkarityö onkin se asia, joka monelta Porissa puuttuu. Täällä on ihan kaikkea mitä ihminen tarvitsee (paitsi ne virkeet työmarkkinat), en liioittele. Viihdyn täällä.
En tiedä vielä muutanko ja nyt asun Vantaalla.
Pori voittaa Vantaan mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä Porissa neljä vuotta. Itä-Suomalaisena tuntui aika kylmälle ja tylylle paikalle. Ihmiset tutustuu hitaammin kuin Itä-Suomessa. Sain sieltä kuitenkin oikeasti todella ihania ystäviä.
Satakuntalaiset ovat suoria ja reiluja. Asiat sanotaan niin kuin ne on eikä höpistä turhia.
T. Henkisen kodin Porin seudulta löytänyt Satakuntalainen
Ps. Myös sinkkumiehiä riittää
Porissa en ole käynyt, mutta muutin itse aikoinani lapsettomana sinkkuna Helsingistä Tampereelle vakiduunin perässä ja oli paras ratkaisu ikinä. Asunnot, sähkö, kotivakuutukset, julkinen liikenne jne. kaikki on halvempaa. En olisi ikinä pystynyt Helsingistä ostamaan kolmiota 10 km päässä keskustasta, Tampereella onnistui.
Isoon asuntoon voi helposti majoittaa viikonloppuvieraita vanhoilta kulmilta ja uusia kamuja saa töiden kautta.
Ehdottomasti siis suosittelen repäisemään, kun ei tarvitse huolehtia kenenkään muun kuin itsensä sopeutumisesta. Ja takaisin pääsee aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä Porissa neljä vuotta. Itä-Suomalaisena tuntui aika kylmälle ja tylylle paikalle. Ihmiset tutustuu hitaammin kuin Itä-Suomessa. Sain sieltä kuitenkin oikeasti todella ihania ystäviä.
Satakuntalaiset ovat suoria ja reiluja. Asiat sanotaan niin kuin ne on eikä höpistä turhia.
T. Henkisen kodin Porin seudulta löytänyt SatakuntalainenPs. Myös sinkkumiehiä riittää
Kappas vaan kännykän auto-correct pitää minua jo satakuntalaisena. Ehkä näin, mutta alunperin olen kyllä savolainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva pikkukaupunki, ihmiset alkuunsa koleita, mutta kun tutustuu, niin ovat pitkäaikaisia ystäviä.
Huumori täällä omanlaistaan, mut oppiihan sitäkin ymmärtämään.
Olen asunut täällä 20 vuotta, tulin muualta. Ihan hyvin viihdyn.
Komppaan! Varsinkin kun muistaa sanonnan vittuilu on välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Porissa en ole käynyt, mutta muutin itse aikoinani lapsettomana sinkkuna Helsingistä Tampereelle vakiduunin perässä ja oli paras ratkaisu ikinä. Asunnot, sähkö, kotivakuutukset, julkinen liikenne jne. kaikki on halvempaa. En olisi ikinä pystynyt Helsingistä ostamaan kolmiota 10 km päässä keskustasta, Tampereella onnistui.
Isoon asuntoon voi helposti majoittaa viikonloppuvieraita vanhoilta kulmilta ja uusia kamuja saa töiden kautta.
Ehdottomasti siis suosittelen repäisemään, kun ei tarvitse huolehtia kenenkään muun kuin itsensä sopeutumisesta. Ja takaisin pääsee aina.
Tässä kysyttiin Porista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kysyttiin Porista.
Tässä vastattiin, että kannattaako uskaltautua muuttamaan ennalta itselle vieraaseen pikkukaupunkiin työn perässä. Kyllä kannattaa!
Pori on ihana kesä kaupunki. Yyteri, Kirjuri, meri. Samat kaupat ja palvelut kuin muissakin kaupungeissa. Talvella on yleensä lunta vähän. Tarjolla on myös halpoja asuntoja, vuokratakin on tulleet alaspäin ainakin vanhemmissa asunnoissa viime vuosina.
En muuta Poriin vaan ulkomaille kun sain sieltä paremman ja mielenkiintoisemman työtarjouksen. ap
Vierailija kirjoitti:
En muuta Poriin vaan ulkomaille kun sain sieltä paremman ja mielenkiintoisemman työtarjouksen. ap
Ohoh, alle vuorokaudessa ehtii tapahtua ja iso päätös tehtyä...
Hei meillä ap sama tilanne! Mies sai vakkarityön porista ja asutaan vantaalla pientaloalueella. Nyt pohditaan muutetaanko jossain vaiheessa poriin tai raumalle. Rauma houkuttelee enemmän, joku kiva meren lähellä sijaitseva talo. Työn jo hyväksyi mutta aluksi vuokraa kämpän porista. Tekee etänä osan. Ei huvita yhtään muuttaa mutta ehkä pakko..
Porilaisilla on se maine että ovat hyvin keljua porukkaa?
En suosittele. Ulkopaikkakuntalaisena on vaikea tottua porilaisten vittuilevaan kommunikaatiotapaan. Pori on kiva kesällä yhden viikon ajan, kun on jazzit, mutta silloin porilaiset ovatkin lähteneet johonkin muualle ja kaupunki on täyttynyt muualta tulleista. Muuten tuo kaupunki on ankea, umpimielinen ja väkivaltainen junttila. Monessa kaupungissa olen Suomessa asunut ja Pori on ollut kaikista hirvein kokemus.
Onko siellä muutakin kuin Yyteri ja Kirjurinluoto?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä muutakin kuin Yyteri ja Kirjurinluoto?
Ei. Nekin molemmat talvella täysin turhia
Muslimitiheys on pieni verrattuna esimerkiksi Helsinkiin.