Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkorikkurit

Meidän äiti
06.05.2022 |

Mitä heille seuraa vai seuraako mitään? Itsekään en varsinaisesti tykkäisi olla lakossa. Lakkoilut eivät kyllä sinällään vaikuta minun palkkaani, mutta vuoronvaihtokielto ja ylityökielto kylläkin ja juuri noita rahakkaita vuoroja napsivat meillä sekä muutama liittoihin kuuluva, että muutamat kuulumattomat. Tuo ärsyttää. Minä veikkaan, ettei noille tule tuosta mitään seuraamuksia tuosta, vaikka tuo on tosi epäreilua, että jotkut vetävät hyvät rahat lakon ansiosta ja se on muiden kukkarosta pois. Itsekin olen harkinnut jo ennen näitä lakkoja YTK:hon vaihtamista, mutta ikinä en rikkoisi toisten lakkoa ottamalla ylimääräisiä vuoroja.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vapaus järjestäytyä tai olla järjestäytymättä. Kukin lakkoilee tai on lakkoilematta. Tervemenoa itärajan toiselle puolelle, jos kaipaat jotain diktatuuria ja seuraamuksia.

Vierailija
2/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus: Meillä on töissä yksi liittoon kuuluva, jonka kuuluisi olla lakossa, mutta ei ole vaan tekee pokkana omat vuoronsa + lisäksi ekstravuoroja ja sitten on noita liittoon kuulumattomia, jotka tekevät ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vapaus järjestäytyä tai olla järjestäytymättä. Kukin lakkoilee tai on lakkoilematta. Tervemenoa itärajan toiselle puolelle, jos kaipaat jotain diktatuuria ja seuraamuksia.

Minä pystyn kyllä elämään tämän kanssa, mutta olisin utelias tietämään, voiko tuosta seurata jotakin ja jos voi, niin mitä ja miten. Olen kuullut sanottavan, että tulisi jotakin seuraamuksia.

Vierailija
4/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn kyllä elämään tämän kanssa, mutta olisin utelias tietämään, voiko tuosta seurata jotakin ja jos voi, niin mitä ja miten. Olen kuullut sanottavan, että tulisi jotakin seuraamuksia.

Vasemmistolaiset kyllä uhkailevat seuraamuksilla noissa tilanteissa, mutta asia usein unohtuu heiltä lakkoryyppyputken aikana.

Vierailija
5/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu huimia seuraamuksia, ne voi antaa potkut liitosta.

Vierailija
6/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismi kukkii

Vierailija
7/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset kyllä uhkailevat seuraamuksilla noissa tilanteissa, mutta asia usein unohtuu heiltä lakkoryyppyputken aikana.

En nyt oikein usko tuota ryyppäämistä ihmisiltä, jotka eivät harrasta pitkittynyttä ryyppäämistä tavallisinakaan lomaviikkoinaan.

Vierailija
8/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaillinen oikeus on elättää itsensä työllä. Piste.

Siihen ei vaikuta se, että muut ovat lakossa.

Vierailija
9/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän liitot saa tietää, kuka on ollut töissä ja kuka ei.

Vierailija
10/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule seuraamuksia.

Vierailija
11/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin eilen loparit Jytystä ja vaihdoin YTK:hon. Ihan siltä varalta että lakot laajenevat myös meidän kaupunkiin. Meidän alalla (toimistotyö) on mielestäni palkkaus ja työolot kunnossa, en halua alkaa lakkoilemaan tai kuuntelemaan narinaa siitä että teen työtä lakon aikana.

Vierailija
12/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisestihän vasurikommukat on väkivalloin hoidelleet lakkorikkurit. Vieläköhän perinne elää? Henkinen väkivalta ainakin hyvinkin vahvasti. Kyseessähän on täysin kyseisten liittojen oma asia. Sosialismi onneksi ei ole ihan liian pitkälle edennyt että liitot olisivat voineet jotain lainsäädäntöä sanella eduskunnalle tähän liittyen.

Vierailija
13/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole tässä itsensä elättämisestä vaan ylimääräisen rahan hankkimisesta lakon avulla.

Vierailija
14/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole tässä itsensä elättämisestä vaan ylimääräisen rahan hankkimisesta lakon avulla.

Ja sulla ei?

Vierailija
15/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla ei?

No itse asiassa ei:D Minä olen lakossa siksi kun kuuluu olla, eivät ne mahdollisesti tulevat max. pari kymppiä kuukaudessa pelasta minun talouttani. Ylimääräiset ilta- ja pyhätyöt pelastaisivat paljon enemmän, jos minun moraalini antaisi periksi myös tehdä niitä.

Vierailija
16/24 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin Tehyn jäsen niin alkaisin kiireen vilkkaa katsella vaikkapa niitä yksityisiä työttömyyskassoja.... Toi työtaistelu on jo nyt kosahtanut pahasti liiton omaan nilkkaan enkä millään jaksa uskoa että tilanne siitä paranee.

Vierailija
17/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OAJ:n sivuilta:

Jos liittoon kuuluva rikkoo lakkoa, voidaan hänet erottaa liitosta.

Vierailija
18/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän liitot saa tietää, kuka on ollut töissä ja kuka ei.[/quote

Lakkovahdit ilmoittavat kyllä, kuka on töissä. Se ilmoitetaan joko luottamusmiehelle tai suoraan liittoon. Näin ainakin opettajien lakossa. Itse laitoin ihan kylmästi kaikkien kollegoiden nimet eteenpäin, jotka työpaikalla lakkovahtina kohtasin. Myös rehtorin. Sitähän en tiedä, kuuluvatko nämä liittoon mutta siksi ne juuri sinne ilmoitetaan, että voidaan tarkistaa.

Vierailija
20/24 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lakkovahdit tunne kaikkia, eivätkä ole kaikkien yksiköiden ovilla, eivätkä muutenkaan kaiken aikaa paikalla. Jossain pienessä paikassa tuo ehkä voi toimia, mutta ei isommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi