Jos teille tulee vieraita kahville, niin saako vieraat kahvia niin paljon kuin haluavat?
Kommentit (21)
Tottakai. Ensimmäinen kuppi on ilmainen.
Ensinnäkään vieraita ei tule. Mutta jos päästäisin ihmisiä käymään, olisi outoa säännöstellä kahvia. Miksi ap kysyy outoja?
No jos tuo pikakahvi kelpaa niin antaa mennä vaan.
Saa. Keitän X-tra kahvia ja annan sen seistä pannulla muutaman tunnin. Ei monikaan halua edes yhtä santsikuppia.
Minulla käy enemmän teenjuojia, mutta saavat niin monta kuppia kuin haluavat, voin keittää useamman pannullisen.
Saa. Kysyn aina ottavatko lisää. Tarvittaessa keitän kyllä.
Saavat olutta tai viiniä. Ei ole kahvinkeitintä.
Saavat. Keitän pannullisen ja jos se loppuu kysyn haluaako joku vielä lisää kahvia ja tarvittaessa keitän lisää.
Tottakai saavat. Keitän vaikka kotiinviemisiksi.
Ei sitä Lidlin halvinta Bellaromaa suostu meillä kukaan juomaan enkä nyt halua heittää sitä roskiinkaan kun maksoin paketista vitosen vaikka sen ensimmäinen ja ainoa kuppi jonka itselleni keitin tuli kaadettua siinä paikassa viemäriin.
Toki saavat kahvia ihan niin paljon kuin haluavat ja tuliaisiksi tuomansa pullat ja keksit pakkaan mukaansa, jotta eivät luule, että me itse ne syömme. Luonnollisesti kahvipöydässä minä ja mies emme tuliaisiin koske, nehän on vieraiden eväät.
Mulla on aina pöydässä vesikarahvi että janoonsa saa juoda sitä.
Kyllä mä täytän kuppia sitä mukaa kun se tyhjenee mutta varmaan kolmannen kupin jälkeen (mun kupit on keskikokoisia - ei mitään desin mummonkuppeja mutta ei puolen litran tonkkiakaan mitä nykyään näkee) ihmettelisin itsekseni. En siis jättäisi täyttämättä ennen kuin toinen sanoo ettei halua enää enkä parempia kavereita tosin kehtaisi kyllä varmaan kieltääkään ottamasta itse, mutta olisin vähän hämmentynyt.
Kyllä, mutta en välttämättä huomaa tarjota toista pannullista jos ensimmäinen loppuu kesken.
Tietysti kahvia saa niin paljon, ettei sitä enää halua. Olen itsekin kova kahvijuoppo, joten sitä kuluu paljon.
Jep. Ja jos tuovat termarin mukanaan, niin täytämme senkin ja laitamme vielä kahvikermat ja sokeria matkaan.
Mun kaverit juovat enimmäkseen teetä. Tai sitten ovat juoneet kahvin jo jossain muualla. Ei väkisin. Minulla on laatukahvia suoraan pavuista jauhettuna, mutta jääpä minulle sitten enemmän, kun se ei mitään halpaa ole.
Kysyn ensin paljonko haluavat juoda ja sitten vasta alan keittämään kahvia. En halua tehdä liian vähän enkä liian paljon, vaan sopivasti. Yleensä ihmiset juovat kaksi pientä kupillista tai yhden (n. 2,5 dl) mukillisen.
Saavat sen verran mitä pannullisesta riittää.