Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkorikkurit

Meidän äiti
06.05.2022 |

Mitä heille seuraa vai seuraako mitään? Itsekään en varsinaisesti tykkäisi olla lakossa. Lakkoilut eivät kyllä sinällään vaikuta minun palkkaani, mutta vuoronvaihtokielto ja ylityökielto kylläkin ja juuri noita rahakkaita vuoroja napsivat meillä sekä muutama liittoihin kuuluva, että muutamat kuulumattomat. Tuo ärsyttää. Minä veikkaan, ettei noille tule tuosta mitään seuraamuksia tuosta, vaikka tuo on tosi epäreilua, että jotkut vetävät hyvät rahat lakon ansiosta ja se on muiden kukkarosta pois. Itsekin olen harkinnut jo ennen näitä lakkoja YTK:hon vaihtamista, mutta ikinä en rikkoisi toisten lakkoa ottamalla ylimääräisiä vuoroja.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen seuraamus tulee, ettei saa sitä parempaa palkkaa minkä lakkoilevat toverit ovat saavuttaneet.

Vierailija
22/24 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille liitto mitään voi, jos vaikka YTK:hon kuuluva tekee lakon alaista työtä. Kyse on perustuslaillisesta oikeudesta työhön. Omia jäseniään liitto voi kiusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellainen seuraamus tulee, ettei saa sitä parempaa palkkaa minkä lakkoilevat toverit ovat saavuttaneet.

Saapas. Suomessa on yleissitovat työsopimukset. Liitot ovat itse halunneet niin.

Vierailija
24/24 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäyskurssi kirjoitti:

OAJ:n sivuilta:

Jos liittoon kuuluva rikkoo lakkoa, voidaan hänet erottaa liitosta.

Ja säästää ja tekee samalla itselleen muutaman kympin korotuksen kuukausipalkkaansa. Voi liittyä yleiseen työttömyyskassaan ja saada samat edut. Kukaan ei enää jatkossa tiputa sitä opettaja-lehteä postiluukusta, joka muutenkin menisi suoraan roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan