Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei oo rahasta pulaa

Vierailija
06.05.2022 |

Tilailin just kasuaalisti finnish design shopista tavaraa ja perään Woltilla ruokaa. Vielä pitäs lennot ostaa kesälomaksi.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap miettinyt, että ihmiset, jotka tekevät paljon töitä, sairastuvat myös todennäköisemmin? Esim. sydänleikkaus maksaa 50 000 . Syöpähoidot saattavat ihan helposti olla 10 000 kuussa.

Ihmiset, jotka elävät pienellä, stressaavat vähemmän ja eivät sairastu niin todennäköisesti.

Se on kyllä just toisinpäin, että köyhemmät on kipeämpiä ja varakkaammilla on mahdollisuuksia huolehtia itsestään ja pysyä terveinä.

Minusta taas toisinpäin. Stressi aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia. Ja mitä muuta hyvätuloiset tekevät kuin stressaavat? Väitän, että esim. syövät ovat yleisempiä hyvätuloisten parissa.

Vierailija
22/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen perasukinen ja tilaan joka toinen päivä woltilta.

Miksi tilaat noin usein noutoruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Hyvä että sinulla menee rahallisesti hyvin.

Kiitos kiitos, makdan vuodessa veroja useamman kymppitonnin, eiköhän sillä jonkun mamman elätä.

Muuten on naurettavaa, että tyyliin hyvätuloiset kuvittelevat elättävänsä itse suoraan henkilökohtaisesti saamapuolella olevat, esim. yksinhuoltajat. Verot menee valtion kassaan ja siitä maksetaan monenlaisia asioita.

Olen törmännyt tähän ajatukseen. Tyyliin ihmiset ovat suoraan sanoneet, että me elätetään sut 😂

Mutta tottahan se silti perimmiltään on.

Lapsen koulutus maksaa ja terveydenhoito. Muuten saan kelalta lapsilisän noin 157 kuussa. Se ei ole kovin paljon.

Ai, et saa lapsesi koulutuksen (se on muuten lapsi joka sen saa, et sinä) ja terveydenhoidon lisäksi muun muassa tieverkostoa, sosiaaliturvaa, pelastuspalvelua, oikeuslaitosta? Olet saamapuolella, mutta saat vaan tuon 157 euroa kuussa? Selvä...

Vierailija
24/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kiitos, makdan vuodessa veroja useamman kymppitonnin, eiköhän sillä jonkun mamman elätä.

Muuten on naurettavaa, että tyyliin hyvätuloiset kuvittelevat elättävänsä itse suoraan henkilökohtaisesti saamapuolella olevat, esim. yksinhuoltajat. Verot menee valtion kassaan ja siitä maksetaan monenlaisia asioita.

Olen törmännyt tähän ajatukseen. Tyyliin ihmiset ovat suoraan sanoneet, että me elätetään sut 😂

En ole tuon aiemman kirjoittaja, mutta tasan tarkkaan työssäkäyvät elättävät yhteiskunnan tuilla elävät?

Vierailija
25/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap miettinyt, että ihmiset, jotka tekevät paljon töitä, sairastuvat myös todennäköisemmin? Esim. sydänleikkaus maksaa 50 000 . Syöpähoidot saattavat ihan helposti olla 10 000 kuussa.

Ihmiset, jotka elävät pienellä, stressaavat vähemmän ja eivät sairastu niin todennäköisesti.

Se on kyllä just toisinpäin, että köyhemmät on kipeämpiä ja varakkaammilla on mahdollisuuksia huolehtia itsestään ja pysyä terveinä.

Minusta taas toisinpäin. Stressi aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia. Ja mitä muuta hyvätuloiset tekevät kuin stressaavat? Väitän, että esim. syövät ovat yleisempiä hyvätuloisten parissa.

Riski sairastua syöpään vaihtelee sosiaaliryhmän mukaan. Ylemmissä sosiaaliryhmissä on suurempi riski sairastua esimerkiksi paksusuolen syöpään ja rintasyöpään ja matalammissa sosiaaliryhmissä ruokatorven syöpään, mahasyöpään ja haimasyöpään.

Vierailija
26/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuestasi <3

Vierailija
27/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon aiemman kirjoittaja, mutta tasan tarkkaan työssäkäyvät elättävät yhteiskunnan tuilla elävät?

Anteeksi tuo kysymysmerkki, joka tuli vahingossa pisteen sijaan. Inhoan itse sitä yli kaiken, kun joku laittaa toteavaan lauseeseen kysymysmerkin :D

Vierailija
28/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perustan nämä laskelmat lähipiirin olemiseen.

Tosi pienellä elävät tyyliin hipit, jotka eivät tuo verotuloja, eivät usein paljon sairastele. Eli jäävät niukasti saamapuolelle. Joogaavat ja syövät kasvisruokaa.

Vierailija
29/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle. Mä lähden dyykkaamaan pulloja illanpäälle ja odottelen työmarkkinatuen maksupäivää.

Vierailija
30/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tottahan se silti perimmiltään on.

Lapsen koulutus maksaa ja terveydenhoito. Muuten saan kelalta lapsilisän noin 157 kuussa. Se ei ole kovin paljon.

Ai, et saa lapsesi koulutuksen (se on muuten lapsi joka sen saa, et sinä) ja terveydenhoidon lisäksi muun muassa tieverkostoa, sosiaaliturvaa, pelastuspalvelua, oikeuslaitosta? Olet saamapuolella, mutta saat vaan tuon 157 euroa kuussa? Selvä...

Tarkoitan suoraan tilille. Tietysti saan nauttia kaikesta, mitä tämä hieno yhteiskunta tarjoaa.

Vierailija
31/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joilla on ollut syöpä tai ovat siihen kuolleet ovat olleet keskiluokkaa. Siis niistä joita itse tiedän ja aika monta valitettavasti tiedän.

Vierailija
32/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski sairastua syöpään vaihtelee sosiaaliryhmän mukaan. Ylemmissä sosiaaliryhmissä on suurempi riski sairastua esimerkiksi paksusuolen syöpään ja rintasyöpään ja matalammissa sosiaaliryhmissä ruokatorven syöpään, mahasyöpään ja haimasyöpään.

Onko näiden hoidon kustannuksissa eroja? Esim. onko kalleimmat syöpähoidot hyvätuloisemmilla? Ainakin tutkittavat itseään enemmän joten sairaudet havaitaan nopeammin. Siksi pidempi elinikä.

Kaikista köyhimmät eivät edes välitä itsestään, ja hakeutuvat usein liian myöhään hoitoon.

Vierailija
33/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joilla on ollut syöpä tai ovat siihen kuolleet ovat olleet keskiluokkaa. Siis niistä joita itse tiedän ja aika monta valitettavasti tiedän.

Keskiluokka pitää tätä maata pystyssä verotuloilla ja muutenkin. Stressiä = Paljon sairauksia.

Vierailija
34/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paras kansalainen on kansalainen ilman stressiä. Vaikka olisi pieni palkka ja maksaisi vähän verotuloja, sairastuminen on epätodennäköisempää. Yhteiskunta jää saamapuolelle.

Vierailija
35/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein hyvätuloisimmat ramppaavat aurinkolomilla ja saavat sitten melonooman. Sen hoito on muuten kallista. Köyhillä ei ole varaa matkustaa.

Vierailija
36/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useamman kymppitonnin = 20.000 euroa kenties?

Eli tienaa palkkatuloa ehkä jotain 80.0000 euroa vuodessa, eli kuukausipalkka himpun päälle kuusi tonnia? Siihen varmaan päälle tavanomainen osakesalkku, josta ehkä lankeaa jokunen ropo pääomaveroja?

En nyt ihan hirveästi kehtaisi itse leveillä tuolla :D

Eiks toi ole ihan 10% sakkia. Ihan hyvä suoritus, vaikka itse sen sanonkin. 

-AP

Vierailija
37/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen todellinen panos tähän yhteyskuntasn voidaan vasta määrittää kuoleman jälkeen. Vaikka olisi maksanut paljon veroja, mutta sairastelee vanhana. Siihen ne verotulot ovat sitten valuneet.

Vierailija
38/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käytkö aurinkolomilla? Juotko alkoholia paljon? Poltatko tupakkaa? Onko sinulla stressiä?

Nämä ovat kaikki isoja riskejä.

Vierailija
39/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eipä kannattaisi tulla kehumaan verojen maksulla.

Vierailija
40/50 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on. Ja ajasta.

Ei ole ajasta ainakaan kun täällä roikut.