Suomessa on paljon hienoja sukuja. Itse kuulun pappi ja lakisukuun.
Kommentit (88)
En tiedä omasta suvustani mitään mutta lasteni suvun vanhin tunettu esi-isä on Hvidukind Von Sachsen, Kaarle Suuren vanha kiistakumppani ja sittemmin liittolainen. Hän kuoli noin v. 807 jKr.
Protestanttisen ajan keskimääräisessä pappissuvuissa on vähemmän kehumista kuin voisi luulla.
Lakisuku vaikuttaa mielenkiintoisemmalta, mitä titteleitä ja vuosisatoja?
Meidän suvussa on hevosvarkaita, koijareita, auervaaroja ja muita piällysmiehiä. Ajelivat mersuilla jo silloin kun toiset pohtivat mossen ostoa.
Mulla onkin suvussa yksi Suomen ensimmäisistä sarjamurhaajista, sekä eräs kansanparantaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun vanhaan ja hienoon pietarsaarelaiseen sukuun.
Jaa se hapansilli-suku johon kuuluu joka viides suomalainen?
Niin no... Olen tehnyt sukututkimusta ja esi-isäni oli Norjan kuningas. Siitä huolimatta mukaan mahtuu myös juoppoja ja varkaita, ja loppujen lopuksi meistä tuskin kukaan on oikeasti täysin sitä sukua mitä kirjoitettu historia sanoo. Ei tarvitse mennä kuin pari sukupolvea taakse päin niin kulttuuri on ollut sellainen, että siellä on ihan varmasti lyöty jossain käänteessä kirkon kirjoihin tietoisesti isäksi väärä mies ihan vain siksi, että koko suku välttyy hirvittävältä häpeältä.
Parempi vain pitäytyä omissa saavutuksissa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin suvussa yksi Suomen ensimmäisistä sarjamurhaajista, sekä eräs kansanparantaja.
Ai Haapoja vai? Olen nähnyt sen luurangon vitriinissä rikosmuseossa.
Jaakko Ilkan sukuun kuulutaan, pohojalaasia puukkojunkkareita kanssa suvussa.
Ylypeetä ollaan perinteesesti.
Meillä ollut maatila ainakin 1700-luvun alusta lähtien ja se on edelleen suvun viljelemä. Isovihan aikaan oli kylän ainoa asuttu tila, tästä olen erittäin ylpeä!