Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on paljon hienoja sukuja. Itse kuulun pappi ja lakisukuun.

Vierailija
06.05.2022 |

Tuntuu hyvältä.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisukuun?

Lakituvassa joku jatkuvasti?

Vierailija
22/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarlo Juho Ståhlberg, Suomen 1. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kansallinen edistyspuolue)

Lauri Kristian Relander, Suomen 2. Presidentti is your 13th cousin once removed. (Maalaisliitto)

Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad, III, Suomen 3. Presidentti is your 12th cousin twice removed. (Kokoomus)

Marsalkka, vapaaherra Carl Gustaf Mannerheim, Suomen 6. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kokoomus?)

Juho Kusti Paasikivi, Suomen 7. Presidentti is your 14th cousin four times removed. (Suomalainen puolue)

Tarja Halonen, Suomen 11. Presidentti is your 19th cousin thrice removed. (SDP)

Eli 6/12 presidenteistä on verisukua, isän puolelta.

Tosin isässä ei ollut mitään hienoa, mutta kyllä suvussa on paljon erikoisia juttuja, mielenkiintoisinta ei ole se, että siellä on pappissukuhaarojakin ja joitain aatelisiakin. Enemmän mua kiinnostaa ne erikoiset elämäntarinat ja esim. se, että paikkakunnan ensimmäiset talot on niitä joissa mun suvun juuret on. Itäisestä tai pohjoisesta Suomesta ei ole juuri ollenkaan sukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niin moneen sukuun, että kaikkea löytyy laidasta laitaan.

Ja kyllä nyt pari pappia jokaisen sukupuusta löytyy.

Vierailija
24/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin historialliseen apinasukuun. Kyllä mun esi-isä on ollut apina ja sillä linjalla menty tähän päivään asti. Erilaisia titteleitä on tullut ja mennyt koko sukuni elinkaaren.

Vierailija
25/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun asemansa vakiinnuttaneeseen todella arvovaltaiseen alkoholistisukuun.

Vierailija
26/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut kaikinpuolin hienot ja hyvät geenit tästä hyvästä? Oletko sekä kaunis että fiksu? Laajasti lahjakas? Rikas? Mitäs vielä? Kerro nyt meille kun tulit tänne kehumaan itseäsi. :-)

Vierailija
27/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasan hovioikeuden presidentti 1800-luku. t.ap

Ai että miten hienoa! ihan kateeksi käy. T.maalaistollo

Vierailija
28/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suku isän puolelta on tunnettua veneenrakentajasukua. Esi-isilläni oli veneveistämö Helsingissä sata vuotta sitten.

Vierailija
29/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin lapsena, että kaikki vanhat miehet muistuttavat Snellmania. Enot ja ukkini olivat hänen näköisiään. Mutta jos olemme ihan rehellisiä, niin Suomi on niin pieni maa, että jos ottaisimme vaikkapa sata palstalaista todennäköisesti ainakin puolet olisivat sukua keskenään, jos etenemme 1500-luvulle saakka. 

Vierailija
30/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten pesunkestävä kommunisti ihan sukusi kautta.

Vierailija
31/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tunnettuja paskanpuhujia sitten, ja taas osui.

Vierailija
32/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun alkoholisti,mielisairaus,muut sairaudet sukuun..Ollaan vielä niin laiskojakin aina oltu että eletään vaan sossun ,kelan ja työkkärin listoilla. Muistan jo lapsuudessa kuinka vanhemmat tappeli kela rahoista ja milloin työkkäri rahat tulee. Vai lainataanko joltain rahaa.

Isukki oli veljensä firmassa töissä ja lähes joka viikko 1-2 päivää poissa koska oli krapula.. 

Kaikki eivät synny Mannerheim sukuun.............eikä lakimies 

Vierailija
33/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös:-)

Vierailija
34/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh. 1970 luvulla tosiaan myytiin tälläisiä sukutodisteita, vain höynät tosiaan uskoi niihin.

Vierailija
35/88 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun alkoholisti,mielisairaus,muut sairaudet sukuun..Ollaan vielä niin laiskojakin aina oltu että eletään vaan sossun ,kelan ja työkkärin listoilla. Muistan jo lapsuudessa kuinka vanhemmat tappeli kela rahoista ja milloin työkkäri rahat tulee. Vai lainataanko joltain rahaa.

Isukki oli veljensä firmassa töissä ja lähes joka viikko 1-2 päivää poissa koska oli krapula.. 

Valtaosalla on maalaisjuuret. Moni suku on kokenut sadan vuoden sisällä sosiaalista nousua koulutuksen kautta.

Vierailija
36/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut maatila ainakin 1700-luvun alusta lähtien ja se on edelleen suvun viljelemä. Isovihan aikaan oli kylän ainoa asuttu tila, tästä olen erittäin ylpeä!

Talonpojat olivat säätyläisiä samoin papit niin Ruotsin vallan kuin Venäjän vallan ajalla. 70% väestöstä oli säädyttömiä piikoja ja renkejä. Näistä tuli kun Suomi alkoi teollistua viinavetoisissa duunarisukuja. Osa degeneroitui wt suvuiksi.

Vierailija
37/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin aistia kommenteissa hienoista kateutta.

Heh!

Se kertoo, ettet ole oikeinaistijoiden suvusta.

Vierailija
38/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vangin lapsi. Isä oli nuorempana vankilassa. Ei vanhemmat ole koskaan kertonut sitä mutta sain tietää muuten. Häpeän asiaa ja en siirrä häpeää omille lapsille kertomalla minkä tiedän.

Vierailija
39/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaarlo Juho Ståhlberg, Suomen 1. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kansallinen edistyspuolue)

Lauri Kristian Relander, Suomen 2. Presidentti is your 13th cousin once removed. (Maalaisliitto)

Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad, III, Suomen 3. Presidentti is your 12th cousin twice removed. (Kokoomus)

Marsalkka, vapaaherra Carl Gustaf Mannerheim, Suomen 6. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kokoomus?)

Juho Kusti Paasikivi, Suomen 7. Presidentti is your 14th cousin four times removed. (Suomalainen puolue)

Tarja Halonen, Suomen 11. Presidentti is your 19th cousin thrice removed. (SDP)

Eli 6/12 presidenteistä on verisukua, isän puolelta.

Tosin isässä ei ollut mitään hienoa, mutta kyllä suvussa on paljon erikoisia juttuja, mielenkiintoisinta ei ole se, että siellä on pappissukuhaarojakin ja joitain aatelisiakin. Enemmän mua kiinnostaa ne erikoiset elämäntarinat ja esim. se, että paikkakunnan ensimmäiset talot on niitä joissa mun suvun juuret on. Itäisestä tai pohjoisesta Suomesta ei ole juuri ollenkaan sukua.

Mitä tuo x times removed tarkoittaa? Oletko niin monta kertaa poistanut nuo suvustasi?

Vierailija
40/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ollaankohan samaa sukua :D