Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on paljon hienoja sukuja. Itse kuulun pappi ja lakisukuun.

Vierailija
06.05.2022 |

Tuntuu hyvältä.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin aistia kommenteissa hienoista kateutta.

Heh!

Jos se pitää sut pinnalla. 👍

Minun isovanhempani olivat rutiköyhiä torpparilaisia, kovaa elämää viettivät. Nostan hattua heidän muistolleen.

Vierailija
42/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa suvuissa on herroja ja narreja. Meillä on iso suku. Jotkut ovat olleet vankilassa, osa alkoholisteja, konkurssin tehneitä yrittäjiä, pummeja ja rikollisia. Ylpeyttä on aina riittänyt ja jokainen mainitsee ne harvat suvun, tohtorit, lääkärit ja papit sekä dipl.insinöörit. Kukaan ei tunnista sitä ojan pohjia rämpivää alkoholistia. Meillä on sairas tapa erotella ihmisiä. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä asemasta riippumatta. Niin tulee meidänkin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun alkoholisti,mielisairaus,muut sairaudet sukuun..Ollaan vielä niin laiskojakin aina oltu että eletään vaan sossun ,kelan ja työkkärin listoilla. Muistan jo lapsuudessa kuinka vanhemmat tappeli kela rahoista ja milloin työkkäri rahat tulee. Vai lainataanko joltain rahaa.

Isukki oli veljensä firmassa töissä ja lähes joka viikko 1-2 päivää poissa koska oli krapula.. 

Kaikki eivät synny Mannerheim sukuun.............eikä lakimies 

Oletko itse sossun palkkalistoilla kuntouttavassa työtoiminnassa, katkaisu/korvaushoidossa vai mielenterveyssyiden vuoksi sairaseläkkeellä alta 30v?

Vierailija
44/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on pappeja ja lakimiehiä, mutta myös maanviljelijöitä, yrittäjiä, taiteilijoita, lähihoitajia, kokkeja ym. Niinku kaikissa suvuissa, ei ihmiset mitään toistensa klooneja onneksi ole. Jos ap on mun sukulainen, häpeen sua. Kyllä mun perheestä pappeja ja lakimieskin löytyy, mitä sitten?

Vierailija
45/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaukaisiin menneisiin sukulaisiin iskän puolen mummon kautta kuuluu yksi Viron tasavallan historian ensimmäisen eduskunnan jäsenistä. Lällistälää sullekin vain siis.

Vierailija
46/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaarlo Juho Ståhlberg, Suomen 1. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kansallinen edistyspuolue)

Lauri Kristian Relander, Suomen 2. Presidentti is your 13th cousin once removed. (Maalaisliitto)

Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad, III, Suomen 3. Presidentti is your 12th cousin twice removed. (Kokoomus)

Marsalkka, vapaaherra Carl Gustaf Mannerheim, Suomen 6. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kokoomus?)

Juho Kusti Paasikivi, Suomen 7. Presidentti is your 14th cousin four times removed. (Suomalainen puolue)

Tarja Halonen, Suomen 11. Presidentti is your 19th cousin thrice removed. (SDP)

Eli 6/12 presidenteistä on verisukua, isän puolelta.

Tosin isässä ei ollut mitään hienoa, mutta kyllä suvussa on paljon erikoisia juttuja, mielenkiintoisinta ei ole se, että siellä on pappissukuhaarojakin ja joitain aatelisiakin. Enemmän mua kiinnostaa ne erikoiset elämäntarinat ja esim. se, että paikkakunnan ensimmäiset talot on niitä joissa mun suvun juuret on. Itäisestä tai pohjoisesta Suomesta ei ole juuri ollenkaan sukua.

Mulle näyttäis olevan kaikki Suomen pressat verisukua ja iso liuta Euroopan kuninkaallisistakin. Esim. Brittien Elisabet on neljästoista serkku yhden sukupolven erolla. Toisaalta esivanhemmissa on myös pappia, torpparia, piikaa ja renkiä. Kaikkea löytyy. 

Vierailija
47/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun alkoholisti,mielisairaus,muut sairaudet sukuun..Ollaan vielä niin laiskojakin aina oltu että eletään vaan sossun ,kelan ja työkkärin listoilla. Muistan jo lapsuudessa kuinka vanhemmat tappeli kela rahoista ja milloin työkkäri rahat tulee. Vai lainataanko joltain rahaa.

Isukki oli veljensä firmassa töissä ja lähes joka viikko 1-2 päivää poissa koska oli krapula.. 

Kaikki eivät synny Mannerheim sukuun.............eikä lakimies 

Valtaosalla on maalaisjuuret. Moni suku on kokenut sadan vuoden sisällä sosiaalista nousua koulutuksen kautta.

Talolliset olivat säätyläisiä joilla oli edustajansa niin Ruotsin valtiopäivillä kuin Venäjän vallan ajan senaatissa Suomessa ja oman aikansa ylempääkeskiluokkaa. Heillä oli myös äänioikeus kunnallisvaaleissa talon veromanttaaliluvun mukaan toisin kuin maattomalla köyhällä säädyttömällä roskaväellä.

Vierailija
48/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itäsuomalaista maalaisaatelia.

Kuulutko ylhäisaateliin vai ns palvelusvelvollisuuden alaiseen alempaan?

Vierailija
49/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukuni on täynnä luokkakiipijöitä. Itsekin olen perheeni koulutetuin ja hyvätuloisin.

Uusrikkaus best.

Vierailija
50/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma sukuni on täynnä luokkakiipijöitä. Itsekin olen perheeni koulutetuin ja hyvätuloisin.

Uusrikkaus best.

Se on ensimmäinen askel. Lapsesi jos naivat vanhanrahan sivistys suvuista missä tuleva puoliso kasvattaa lapsenlapsesi vanhaan yläluokan sivistykseen ovat sitten sivistyneistö eivätkä rahvaanomaisia nousukkaita.

Vierailija
51/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusrikkaus best.

Mikään rikkaus ei ole best, koska se on aina joltain muulta pois. Maailmassa on niin järjestöntä köyhyyttä, ettei mitenkään voi perustella miksi jollain olisi oikeus kahmia itselleen varallisuutta. Omaisuuden uusjako, sitä minä kannatan. 

Vierailija
52/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusrikkaus best.

Se on ensimmäinen askel. Lapsesi jos naivat vanhanrahan sivistys suvuista missä tuleva puoliso kasvattaa lapsenlapsesi vanhaan yläluokan sivistykseen ovat sitten sivistyneistö eivätkä rahvaanomaisia nousukkaita.

"Sivistyneistö". Salli mun nauraa. Ha-ha! :D Kasa itsestään liikoja luulevia öykkäreitä. 

Vierailija
53/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa lajitella ihmisiä sukujen mukaan.

Joihinkin sukuihin siunaantuu esim lääkäreitä ja akateemisia enemmän kuin toisiin.

Silti monissa suvuissa arvostetaan myös niitä tekijämiehiä, jotka ovat parjänneet. Itse arvostan kaikkia koulutustasosta riippumatta, kunhan oon ees kunniallinen.

Onko suvun taustalla, asialla merkitystä ? Kyllä ja ei, monet työpaikat / asiat ratkeaa suhteilla.

Jos isä on pappi, on pojan moninverroin helpompi käytännössä saada teologina papin virka. Puhumattakaan jos isä on jonkun kirkkoneuvoston tms johtavan orgasmin jäsen. Sama koskee lukuisia julkisia virkoja, erityisesti virkamiehet ovat mestareita taikomaan pääsykriteerit siten, että sukulainen valitaan.

Vierailija
54/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto.

Vierailija
55/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa suvuissa on herroja ja narreja. Meillä on iso suku. Jotkut ovat olleet vankilassa, osa alkoholisteja, konkurssin tehneitä yrittäjiä, pummeja ja rikollisia. Ylpeyttä on aina riittänyt ja jokainen mainitsee ne harvat suvun, tohtorit, lääkärit ja papit sekä dipl.insinöörit. Kukaan ei tunnista sitä ojan pohjia rämpivää alkoholistia. Meillä on sairas tapa erotella ihmisiä. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä asemasta riippumatta. Niin tulee meidänkin tehdä.

Vitut. Rapajuoppo on paskaa tuonpuoleisessakin.

Vierailija
56/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun persaukiseen rapajuoppojen ja seinähullujen sukuun. 

Vierailija
57/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunpa suvusta löytyy viimeinen siviilioikeuden teloituttama henkilö Suomessa. 

Vierailija
58/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarlo Juho Ståhlberg, Suomen 1. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kansallinen edistyspuolue)

Lauri Kristian Relander, Suomen 2. Presidentti is your 13th cousin once removed. (Maalaisliitto)

Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad, III, Suomen 3. Presidentti is your 12th cousin twice removed. (Kokoomus)

Marsalkka, vapaaherra Carl Gustaf Mannerheim, Suomen 6. Presidentti is your 8th cousin four times removed. (Kokoomus?)

Juho Kusti Paasikivi, Suomen 7. Presidentti is your 14th cousin four times removed. (Suomalainen puolue)

Tosin isässä ei ollut mitään hienoa, mutta kyllä suvussa on paljon erikoisia juttuja, mielenkiintoisinta ei ole se, että siellä on pappissukuhaarojakin ja joitain aatelisiakin. Enemmän mua kiinnostaa ne erikoiset elämäntarinat ja esim. se, että paikkakunnan ensimmäiset talot on niitä joissa mun suvun juuret on. Itäisestä tai pohjoisesta Suomesta ei ole juuri ollenkaan sukua.

Mitä tuo x times removed tarkoittaa? Oletko niin monta kertaa poistanut nuo suvustasi?

Serkun serkun serkun serkun serkun serkun serkun lapsenlapsen lapsenlapsi. tosi läheistä sukua siis.

Vierailija
59/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo x times removed tarkoittaa? Oletko niin monta kertaa poistanut nuo suvustasi?

https://www.familysearch.org/en/blog/cousin-chart

Eli ei oikeastaan enää mitään sukua kun noin kauas mennään.

Vierailija
60/88 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hienoja sukuja = Degeneroituneita ja sisäsiittoisia sukuja.