Te, jotka ostatte ruokanne Lidlilstä...
Hinnat toki on edullisimmat kuin muualla, mutta aika lailla joka kerta kun olen käynyt tuolla niin aina on jotain sellaista ostoslistalla sellaista mitä ei kuitenkaan Lidlin valikoimiin kuulu ja täytyisi sitten kuitenkin mennä vielä toiseen kauppaan. Ihan jotkut perusmausteetkin tuntuvat puuttuvan valikoimista. Te, jotka shoppailette ruokanne Lidlissä, käyttekö vielä toisessa kaupassa tuon Lidlin lisäksi vai minkälaista ruokaa teette jos löydätte kaiken tarvitsemanne Lidlistä?
Kommentit (79)
Lähikauppamme on nykyään Lidl, ja ainakin kerran viikossa tulee käytyä siellä. Ihan perusruokatavikkeet ostamme Lidlistä, ja jonkin verran kosmetiikkaa/kodintarvikkeita (käsisaippuaa, talouspaperia, roskapusseja jne.)
Muut jutut tulee ostettua enimmäkseen S-marketista (kävelymatkan päässä), Prismasta (automatkan päässä) tai satunnaisesti Citymarketista (automatkan päässä). Näissä muissa kaupoissa tulee käytyä noin kerran kahdessa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ylipäätään käydä vain yhdessä tietyssä kaupassa? Seuraan eri kauppojen hintoja ja suunnittelen kaupassakäynnit niin että käyn kerralla joko parissa eri kaupassa tai sitten yhdessä jonain päivänä tiettyjä asioita ostamassa ja toisessa toisena päivänä. Kaikki löytyvät kuitenkin työmatkan varrelta niin helppo käydä.
No monet ihmiset eivät halua tuhlata aikaansa useassa kaupassa käyntiin vaan ostaa kaikki tarvittavat kerralla.
Se on sitten omaa saamattomuutta jos ei saa kaikkea haluamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsen kaupan tuotteen hinnan mukaan, eli Prisma, S-market ja Lidl on vaihtoehdot ja tarvittaessa käyn kaikissa saman päivän aikana.
Ihan uteliaisuudesta on nyt kyllä pakko kysyä... kauanko sulla menee aikaa yhteensä kun käy kaikissa noissa kaupoissa? Ilmeisesti kaupat sijaitsevat aika lähellä toisiaan, mutta meneehän siinä jonottamiseen ja hyllyjen välissä puikkolointiin kuitenkin aika paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ylipäätään käydä vain yhdessä tietyssä kaupassa? Seuraan eri kauppojen hintoja ja suunnittelen kaupassakäynnit niin että käyn kerralla joko parissa eri kaupassa tai sitten yhdessä jonain päivänä tiettyjä asioita ostamassa ja toisessa toisena päivänä. Kaikki löytyvät kuitenkin työmatkan varrelta niin helppo käydä.
No monet ihmiset eivät halua tuhlata aikaansa useassa kaupassa käyntiin vaan ostaa kaikki tarvittavat kerralla.
Se on sitten omaa saamattomuutta jos ei saa kaikkea haluamaansa.
Minä saan kyllä yleensä kaiken haluamani Cittarista tai Prismasta, mutta en Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikilla ole jokaisen ketjun kauppoja päivittäisten matkojen varrella.
Miksi niissä kaikissa kaupoissa tarvisi käydä päivittäin? Lidl on minun lähikauppani ja käyn siellä työmatkan varrella pari kertaa viikossa. Kerään listaa niistä mahdollisista tarvikkeista mitä en sieltä saa ja ostan sitten kerralla Citymarketista, kun sille suunnalle on menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vältän Lidliä jo pelkästään sen epäviihtyisyyden ja ruuhkaisuuden takia. Ihmiset pelkästään käytöstapoja omaamattomia moukkia, jotka rynnivät ihan miten huvittaa ja tunnelma on kuin Neuvostoliitossa.
Kyllä olet tyhmä ennakkoluuloisuudessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikilla ole jokaisen ketjun kauppoja päivittäisten matkojen varrella.
Miksi niissä kaikissa kaupoissa tarvisi käydä päivittäin? Lidl on minun lähikauppani ja käyn siellä työmatkan varrella pari kertaa viikossa. Kerään listaa niistä mahdollisista tarvikkeista mitä en sieltä saa ja ostan sitten kerralla Citymarketista, kun sille suunnalle on menoa.
No ei tietenkään tarvitse käydä päivittäin missään kaupassa. Pointti oli se että ei kaikilla ole kätevästi matkan varrella jokaisen ketjun kauppoja joista valikoida missä asioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän Lidliä jo pelkästään sen epäviihtyisyyden ja ruuhkaisuuden takia. Ihmiset pelkästään käytöstapoja omaamattomia moukkia, jotka rynnivät ihan miten huvittaa ja tunnelma on kuin Neuvostoliitossa.
Kyllä olet tyhmä ennakkoluuloisuudessasi.
Mitä ennakkoluuloisuutta se on, jos jonkin asian on itse todistanut?
Lidl on ok kauppa, mutta tosiaan ei kyllä käy ainoaksi kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuo perusmausteet ovat mielestäni suola ja pippuri ja molempia löytyy Lidl:stä.
Kyllä minä kaikki tarvittavan saan sieltä. Aika pieni olutvalikoimakin on riittävä, kun löytyy Kozelia.
Mitä ap ei sieltä löydä (elintarvikkeista)?
Siis kuka käyttää kokatessaan ainoastaan suolaa ja pippuria?
Jokaisen suuremman ketjun kauppa on jossain vaiheessa ollut lähikauppanani. Olen aina joutunut asioimaan välillä myös jossain toisessa ketjussa koska ei yhdestäkään kaupasta saa ihan kaikkea.
Ostan Lidlistä perus ruokatarvikkeet eli riisi, vehnäjauho, makaroni, kasvikset, jauheliha, kana jne. Erikoisemmat mausteet ostan muualta, joskus Tokmannista ja joskus keskustan aasialaisesta kaupasta. Niitä erikoisempia ostan tietty varastoon, ettei tarvi kuin harvoin poiketa.
Mutta juu olen ihmetellyt miten vähän mausteita on myynnissä. Itse en minkään teemaviikon perässä juokse, kyllä ne merileväarkit pitää löytyä valikoimista tai ostan muualta.
Olen ravintola-alalla, mukamas-hienoille elintarvikkeille ei ole mulla käyttöä ei töissä eikä kotona.
Omat ostokset on 80-90% Lidl, mutta nimenomaan joitain mausteita, hummerifondia ja tiettyä kauramaitoa ostan muualta.
Lidlistä puuttuu mm. joitakin gluteenittomia tuotteita mitä kaipaan, sekä esimerkiksi mausteita ja maustetahnoja. Mutta kauppa on kyllä parantunut viimevuosina ja ei tarvi juuri paljoa lähteä muiden tuotteiden perään muualle.
Lidl on lähikauppoani ja saansieltä kaiken tarvitsemani yleensä.
Sovitan ostokset niin, ettei tarvitse käydä useamassa kaupassa samalla reissulla.
Kaikkea ei saa lidlistä mutta osaan jo aika hyvin arvioida mikä tuote pitää hakea muualta. Yleensä ne on just jotain mausteita tms mitkä kestää kauan, joten joka kauppareissulla ei tarvitse käydä kahdessa kaupassa. Nykyään lidlistä saa jo kauramaitoa ja kaurajogurttiakin. Viimeksi piti garam masala ja vaniljauute hakea cittarista, mutta perusjutut saa helposti lidlistä.
Jos ostaa tarkan listan mukaan silloin varmaan jotain voi jäädä puuttumaan.
Itse olen suht hyvä kokkailemaan (aina rakastanut kokkailua) ja yleensä päätän vasta kaupassa mitä teen seuraavina päivinä.
Jos joku tietty juttu sattuisi puuttumaan, niin muokkaan/vaihdan lennosta suunnitelmaa. En ole juurikaan enää reseptejä aikoihin käyttänyt (pl. leivonta, tai jos innostun jostain ruuasta mitä esim. ulkomailla tai ravintolassa syön tmv.) vaan sävellän siitä mitä tekee mieli/on tarjolla.
Mausteita ja yrttejä ym. minulla on aina isot varastot kotona, hankin noita isommat erät kerran pari vuoteen.
Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne, että asumme lyhyen kävelymatkan päässä ostokeskuksessa, jossa on Prisma, Citymarket, Lidl ja pieni K-kauppa. Lyhyen matkan päässä toiseen suuntaan on S-market ja kolmannesta suunnasta löytyy keskisuuri K-kauppa.
Kuinka paljon ostamme Lidlistä? Hyvä kysymys, määrä vaihtelee. Pääosin ostamme kaiken Prismasta, mutta tietyt suosikit haemme K-ryhmän kaupoista ja Lidlistä sen mukaan, että mitkä ovat viikkotarjoukset ja siinä samalla saatan ostaa muitakin tarjoustuotteita.
Lidl ei voi olla meillä ainoa kauppa, sillä sieltä ei ole missään vaiheessa saanut, eikä koskaan tule saamaankaan juuri niitä kasvimaitoja ja vastaavia tuotteita, jotka käyvät allergikoillemme ja niitä menee paljon. Ostan sieltä hedelmiä, vihanneksia, sopivia lihatarjouksia, joskus täytettyjä croissantteja, leipomon erityisiä tuotteita, joskus vanukasta tai erikoisjugurtteja, raastettu mozzarella on oivallista ja Pepsi Maxia kun se on halvinta. Muuten keskityn viikkotarjouksiin, joista etsin jotakin tiettyä. Joka viikko en käy Lidlissä, mutta joka kuukausi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo perusmausteet ovat mielestäni suola ja pippuri ja molempia löytyy Lidl:stä.
Kyllä minä kaikki tarvittavan saan sieltä. Aika pieni olutvalikoimakin on riittävä, kun löytyy Kozelia.
Mitä ap ei sieltä löydä (elintarvikkeista)?
Ei AP mutta kerron silti, esimerkiksi olterman juustoa ei saa lidlistä
Siideri-valikoima on myös aivan surkea