Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ostatte ruokanne Lidlilstä...

Vierailija
06.05.2022 |

Hinnat toki on edullisimmat kuin muualla, mutta aika lailla joka kerta kun olen käynyt tuolla niin aina on jotain sellaista ostoslistalla sellaista mitä ei kuitenkaan Lidlin valikoimiin kuulu ja täytyisi sitten kuitenkin mennä vielä toiseen kauppaan. Ihan jotkut perusmausteetkin tuntuvat puuttuvan valikoimista. Te, jotka shoppailette ruokanne Lidlissä, käyttekö vielä toisessa kaupassa tuon Lidlin lisäksi vai minkälaista ruokaa teette jos löydätte kaiken tarvitsemanne Lidlistä?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein Lidlin reissulla viereisessä etnisessä kaupassa josta ostan mm. mausteita, nuudeleita, leipää ja kimchiä.

Vierailija
62/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on vähän heikosti esim. täysjyvätuotteita ja joitakin muitakin vastaavia. Lidl on parantunut huimasti vuosien aikana, mutta en edes yritä löytää sieltä kaikkea ja välillä voi mennä parikin viikkoa, että en edes ajattele Lidlissä käymistä, vaikka se lähin kauppa onkin. Seuraavaksi lähimpänä olevasta k-supermarketista löytyy kaikki mitä perheemme syö.

Täysjyvätuotteita Lidlissä on tosiaan aika huonosti, samoin muidenkin mainitsemia mausteita. Jostakin syystä vain en saa Lidlissä kovin paljoa ideoita ruokiin, vaan kaupan tuotteet ovat niin riemunkirjavissa paketissa, että ei niihin viitsi lähteä edes tutustumaan kiireessä ainakaan. Lähilidliin on kuitenkin helppo mennä, kun auton saa yleensä oven lähelle ja kauppa ei ole jättikokoinen. Jos täältä menee vaikka lähimpään K-supermarkettiin, ostoskeskuksen portilta pitää ottaa lippu, ajaa parkkihalliin ja nousta kauppakerrokseen.

Meille on tähän lähelle tulossa syksyllä kolmas Lidli, joten niitä näillä kulmilla riittää. Yhteen Lidliin en mene kyllä kirveelläkään enää, koska olen siellä suurinpiirtein ainoa kotimainen ihminen, mutta onneksi lähilidukassa kävijät ovat lähinnä kotimaista tuotantoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä käyn viikottain ja sitten noin kerran kaksi kuussa jossain muussa kaupassa, yleensä Prismassa, hakemassa kokoelman niitä asioita, joita en Lidlistä saa.

Vierailija
64/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lidl tavara on kuraa.

maito ja piimä ovat laadultaan heikkoja.

moni tavara muutenkin.

hinnat pilvissä.

ei ole mikään halpa kauppa.

miksi koukuttaa jotkut lidin tuotteet. miettikääs sitä ja päätelkää....... ....  .....  ..

Hinnat pilvissä? Eikä ole, k-kaupassa on rutkasti kalliimpaa.

Maito on samaa maitoa kuin muuallakin, piimää en juo ja suurin osa tuotteista on täsmälleen samaa kuin vaikka S-marketissa. Osa on tietenkin kaupan omia tuotteita, mutta sehän on vain mukavaa, että on hieman erilaista.

Olen asunut aikoinaan vuosia mm. Saksassa ja tutustuin jo siellä Lidliin ja samantapaiseen Aldiin. Silloin ne olivat enemmänkin laatikkoliikkeitä ja vähän samantapaisia oli Suomessakin aikoinaan mm. Alepan kaupat.

Vierailija
65/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn monissa eri kaupoissa ja vertailen hinnat ja valikoimat. Aluksi Lidlillä puuttui paljon ihan "normaaleja" tuotteita. Ovat pikkuhiljaa ottaneet valikoimaan paljonkin suomalaisten suosikkituotteita ja myös niiden lisukkeita. Olen samaa mieltä noista mausteista. 

Lidlissä on myös sellaisia tuotteita, mitä ei muilla ole. 

Vierailija
66/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut aikoinaan vuosia mm. Saksassa ja tutustuin jo siellä Lidliin ja samantapaiseen Aldiin. Silloin ne olivat enemmänkin laatikkoliikkeitä ja vähän samantapaisia oli Suomessakin aikoinaan mm. Alepan kaupat.

Olen haaveillut tuosta Aldista pitkään, kun olin kuullut, että se on halvempi vielä kuin Lidl. No nyt pääsin Tanskassa käymään. Siellä oli se myytävillä ollut tavara tosiaan sellaista roinamaista, vähän kuin jotain entisen Tiimarin romua, kun Lidlissä taas on ihan laatutavaraa. Mutta tuoreruoka oli ihan kuranttia, mitä ostimme. Miksei sekin tule tänne hinnoilla kilpailemaan?

Vierailija
67/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ylipäätään käydä vain yhdessä tietyssä kaupassa? Seuraan eri kauppojen hintoja ja suunnittelen kaupassakäynnit niin että käyn kerralla joko parissa eri kaupassa tai sitten yhdessä jonain päivänä tiettyjä asioita ostamassa ja toisessa toisena päivänä. Kaikki löytyvät kuitenkin työmatkan varrelta niin helppo käydä.

Käyn työmatkalla siinä kaupassa mikä parhaimmalta tuntuu ja esimerkiksi talvella kävin kaupoissa, joissa sai ajaa kaupan alla olevaan parkkihalliin.

En ole mitenkään kauppauskollinen, mutta en todellakaan lähde työpäivän jälkeen enää ravaamaan useammassa ruokakaupassa, vaan menen vaikka s-markettiin ja ostan mitä sieltä löytyy ja jätän ostamatta, jos ei löydy.

Vierailija
68/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen kaupan tuotteen hinnan mukaan, eli Prisma, S-market ja Lidl on vaihtoehdot ja tarvittaessa käyn kaikissa saman päivän aikana.

Onpas sinulla aikaa ja ilmeisesti rahaa aika niukasti.

Minulla ei ole aikaa ja kiinnostusta ravata joidenkin kauppojen välillä. Onneksi rahaa on sen verran, että ei tarvitsekaan juosta senttejä venyttäen.

Vierailija
69/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen arkiviikonloppuina ruokaa sen mukaan, mitä Lidlistä löydän. Vain joskus, kun tulee vieraita tai on juhlapyhät on meidän menu suunniteltu niin tarkasti, että pitää mennä toiseen kauppaan hakemaan jotain spesiaalia tuotetta. Meidän kaupat on Lidl,

K-supermarket, S-market Herkku ja tavallinen S-market. Ei ole näissä neljässä yhtäkään, mistä aina löydän kaiken tarvitsemani eli riippumatta missä asioin, välillä joutuu menemään muualle hakemaan se yks juttu.

Vierailija
70/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan Lidlistä perus ruokatarvikkeet eli riisi, vehnäjauho, makaroni, kasvikset, jauheliha, kana jne. Erikoisemmat mausteet ostan muualta, joskus Tokmannista ja joskus keskustan aasialaisesta kaupasta. Niitä erikoisempia ostan tietty varastoon, ettei tarvi kuin harvoin poiketa.

Mutta juu olen ihmetellyt miten vähän mausteita on myynnissä. Itse en minkään teemaviikon perässä juokse, kyllä ne merileväarkit pitää löytyä valikoimista tai ostan muualta.

Nuo teemaviikot on kyllä siinä mielessä hulluja, että esim. just joku aasialainen ruoka on semmoinen mitä ihmiset kokkaavat paljon muutenkin ja pikemmin tarvitsisivat aasialaisen keittiön raaka-aineita ympäri vuoden.

Vierailija
71/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei saa lidlistä mutta osaan jo aika hyvin arvioida mikä tuote pitää hakea muualta. Yleensä ne on just jotain mausteita tms mitkä kestää kauan, joten joka kauppareissulla ei tarvitse käydä kahdessa kaupassa. Nykyään lidlistä saa jo kauramaitoa ja kaurajogurttiakin. Viimeksi piti garam masala ja vaniljauute hakea cittarista, mutta perusjutut saa helposti lidlistä.

Garam masala ja vaniljauute. on kyllä mielestäni aika perusjuttuja, joten just tommoisten asioiden puuttuminen ärsyttää.

Vierailija
72/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet s-marketista ja spesiaalit ja kiinakaupoista yleensä nykyään nuudelit ja riisit ja vieläkin spesiaalimmat.

Lidlistä löytyy aika peruskamat mausteita lukuuunottamatta. Eli sillä yleensä pärjää ihan hyvin.

Vierailija
73/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein Cittarissa samalla reissulla koska se on siinä lähellä. Lidlistä ostan suurimman osan, siellä on halvempaa ja löytyy myös paljon sellaista mitä ei muista kaupoista saa. Cittarista ostan sitten tarvittaessa loput. 

Vierailija
74/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä löydän kaiken tarvitsemani Lidlistä. Ihan perusruokia syödään. Keittoja, pastoja, laatikoita, kastikkeita, pizzaa yms.

Vierailija
75/79 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ostoslistan tyyliin "kasvksia x kg, hedelmiä y kg, kanaa 1-2 aterialle, kalaa 1-2 aterialle, maitoa z l, juustoa, leipää, vessapaperia..." ja ostan sitä, mitä kaupasta löytyy. Siinä samalla tai myöhemmin kotona keksin, mitä ruokaa niistä valmistuu. Eli en lähde hakemaan mitään tiettyä tuotetta tai merkkiä, vaan sovellan sen mukaan, mitä on tarjolla. Viimeksi ostin esim.  valmiita kaalikääryleitä ja savusiikaa. Kalan innoittamana lisäksi kreikkalaista jukurttia, yrttejä, punasipulia ja perunoita -> uuniperunat savukalatäytteellä. Noista kumpikaan ei tn. olisi tullut mieleeni vaihtoehtona, jos etukäteen olisin kotona miettinyt ruuat ja lähtenyt ostoksille ruokaohjeiden kanssa. Lisäksi hankin pakastepuolukoita survokseksi kaalikääryleiden kaveriksi. Ja lopun marjasurvoksen ja ylimääräisen jukurtin sekoitin keskenään välipalaksi. Tällä tavalla Lidlistä löytyvät arjessa tarvittavat tuotteet eikä muissa kaupoissa tarvitse käydä. Sitten kun käyn muualla, ostan samalla varastoon vaikkapa mausteita. 

Vierailija
76/79 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen kaupan tuotteen hinnan mukaan, eli Prisma, S-market ja Lidl on vaihtoehdot ja tarvittaessa käyn kaikissa saman päivän aikana.

Onpas sinulla aikaa ja ilmeisesti rahaa aika niukasti.

Minulla ei ole aikaa ja kiinnostusta ravata joidenkin kauppojen välillä. Onneksi rahaa on sen verran, että ei tarvitsekaan juosta senttejä venyttäen.

Onpa sinulla tapa päätellä toisen elämää. Enhän minä joka päivä kaikissa kolmessa kaupassa käy, jos yhdessäkään. Pidän vain omalta osaltani huolta, ettei inflaatio kasva, enkä kuluta turhaan.

Vierailija
77/79 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en löydä prismasta ikinä kaikkea, pitää käydä vielä Lidlissä. Esim oliivit on muualla paskoja.

Vierailija
78/79 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Tukholman Lidlistä ei puutu mitään. Tervashampootakin myydään. Se pelastaa mökkikesän sekä iihmisille että koirile ja kissoille.Turkkiin/ hiuksiin ja ei tule ötykät kiinni.

Vierailija
79/79 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä löydän kyllä suurimman osan, varmaan 90%, mutta kun suositaan kotimaista niin joitain tiettyjä joutuu hakemaan muualta, k-kaupasta yleensä, jotkut suoraan tuottajalta, eläinkaupasta.

Esim grillijuusto, juustoraasteet, pakasteherneet, turkkilainen ja kreikkalainen jugurtti, luomubroileri, lampaanliha, porotuotteet, tietyt erikoisemmat mausteet ja marinointiliemet, eläinten ruuat ja herkut, jotkut pesuaineet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan