Paljonko olet poiminut mustikkaa tähän mennessä?
Kommentit (42)
Ei ole Kalasatamassa, eikä löytynyt Mustikkamaaltakaan mustikoita. Mistähän löytyisi lähin paikka, josta niitä voisi löytää?
En yhtään, ostan rahalla jos tekee mieli jotain marjaa
Jos ei Mustikkamaalla ole mustikoita niin ei niitä varmaan ole missään.
94 kiloa olen myynyt puhdistettuna. Nyt vielä helppo puhdistaa pölynimurilla kun täysin kuivia.
200 g poimin eilen kaupan pakastehyllystä ja tein piirakan.
Vierailija kirjoitti:
94 kiloa olen myynyt puhdistettuna. Nyt vielä helppo puhdistaa pölynimurilla kun täysin kuivia.
🤮
Kerään suoraan pakasterasioihin, siksi hidasta. Mutta en tykkää puhdistusvaiheesta.
Ap
Litra lähti kaupasta mukaan. Itse toki poimin rasian.
En yhtään, eilen kävin metässä ja osittain mustikat ei ole vielä kypsiä täälläpäin. Viikon päästä sitten.
Vasta 3litraa. Tein piirakan, loput pakastin. Vadelmaa sitä vastoin poimin 7 litraa. Tänään lähden vielä mustikkaan. Uskon, että kanttarelleja löytyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 3litraa. Tein piirakan, loput pakastin. Vadelmaa sitä vastoin poimin 7 litraa. Tänään lähden vielä mustikkaan. Uskon, että kanttarelleja löytyy myös.
Siis METSÄvadelmia
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Kalasatamassa, eikä löytynyt Mustikkamaaltakaan mustikoita. Mistähän löytyisi lähin paikka, josta niitä voisi löytää?
Vuosaaressa on
Halusin päästä tänä vuonna helpommalla, koska putsausvaihe on niin työlästä, joten eilen kävin paikallisella marjatilalla hakemassa 5 kilon laatikon. Olipa helppoa kauhoa mustikat suoraan rasioihin. Samalla paikallinen yrittäjä sai rahaa. Samoin teen myöhemmin syksyllä puolukoiden ja kantarellien kanssa.
Ostin sankollisen ja se riittää mainiosti talven yli, kun muitakin marjoja on pakastettuna.
Oisko jotain 13 litraa pakkasessa. Meinasin poimia vielä lisää. Poimin myös vattuja ja puolukoita.
Muistaakseni kuusi marjaa mökkipihalta ja nekin eri päivinä niin, että ehkä kaksi marjaa per päivä.
Saavat muut poimia mustikat metsistä kuten tähänkin asti, minä en moiseen hommaan vaivaudu.