Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon miehen pitää olla vanhempi että kaikki pitävät jo ikäeropariskuntana? Sinun mielipiteesi kiinnostaa

Vierailija
06.05.2022 |

Niin

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni paljon myös pariskunnasta ja suhteen dynamiikasta, mutta 25 vuoden ikäero alkaa olla niin kova ettei sitä enää mikään pelasta. Riippuu kyllä myös siitä miten henkiset iät osuvat yksiin.

Vierailija
122/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteessa 11 vuotta vanhemman miehen kanssa. Alussa ei haitannut, mutta nyt kun mies lähenee kuuttakymppiä, hän on muuttunut pappamaiseksi ja puhti on kateissa. Naureskelen mielessäni monille hänen jutuilleen, mikä on huono merkki tulevaisuuden kannalta.

Minulla on myös 11v vanhempi, lähes 60v miesystävä ja hän on taas todella energinen, positiivinen, samanlainen korkea lipido kuin minulla ja todella hyvä potenssi ja stamina. Komeakin on. Exäni on minua 4 vuotta vanhempi ja vaikuttaa nykyiseni rinnalla papparaiselta jatkuvine väsymyksineen, vaivoineen ja surkutteluineen. Eli mielestäni tässäkin on yksilöllisillä eroilla ihan olennainen vaikutus miltä ikäero tuntuu.

N47

Vierailija
124/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä naapurin mies löysi itseään noin 30 vuotta nuoremman naisen ja jätti tämän takia vaimonsa (joka ei hänkään ollut vanha) ja otti eron. Kohta tuo nuori tyttöystävä kyllästyikin tähän iäkkäämpään mieheen ja jätti hänet.

Mies yritti päästä ex-vaimonsa luo takaisin, mutta vaimo ei ottanut ja ihan oikein.

Tämä on aika yleinen kaava kai ison ikäeron suhteissa. Tuossa muuten tulee ilmi myös toinen kiintoisa ilmiö, eli se että usein nuorempaan vaihtavat ne, joilla on jo ennestään itseään nuorempi puoliso! Tämä on loppujen lopuksi aika ymmärrettävää. itseään reilusti nuorempien kanssa pariutuvat usein ne, jotka ihailevat nuoruutta ja eivät kestä sitä että se nuori puoliso ikääntyykin. Useimmilla ihmisillä myös kiinnostusten kohteiden ikähaitari kasvaa sitä mukaa kun itse ikääntyy. Kaikilla tätä ei tapahdu ja osalla kiinnostus kohdistuu aina vain samanikäisiin, vaikkapa parikymppisiin. Tällainen joutuu vaihtamaan koko ajan nuorempaan, kunnes lopulta ei enää rahkeet riitä ja yksinäinen vanhuus odottaa.

Tässä on vähän samaa kuin siinä että kauniita naisia petetään useammin kuin vaatimattomamman näköisiä. Heidän puolisonsa ovat usein ulkonäkökeskeisiä ja heikkoja naiskauneudelle siinä määrin että ajautuvat helpommin pettämään.

Juu, on tullut kahlattua erilaisia parisuhteisiin liittyviä tutkimuksia. Kiinnostava aihe :)

tää onkin mielenkiintoista, että eikö jotkut naiset, joilla on yli 15 v vanhempi puoliso, tiedosta miten tuo ikäero vaikuttaa parisuhteeseen tai eivätkö vain halua myöntää sitä?

Vierailija
125/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemus on mielestäni oleellisempi seikka kuin ikä. Jos mies on olemukseltaan papparainen ja nainen kovasti nuorekas, niin sellainen vaikuttaa ulkopuolisen silmin isä/tytär -suhteelta, oli iät sitten mitä tahansa.

Vierailija
126/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä naapurin mies löysi itseään noin 30 vuotta nuoremman naisen ja jätti tämän takia vaimonsa (joka ei hänkään ollut vanha) ja otti eron. Kohta tuo nuori tyttöystävä kyllästyikin tähän iäkkäämpään mieheen ja jätti hänet.

Mies yritti päästä ex-vaimonsa luo takaisin, mutta vaimo ei ottanut ja ihan oikein.

Tämä on aika yleinen kaava kai ison ikäeron suhteissa. Tuossa muuten tulee ilmi myös toinen kiintoisa ilmiö, eli se että usein nuorempaan vaihtavat ne, joilla on jo ennestään itseään nuorempi puoliso! Tämä on loppujen lopuksi aika ymmärrettävää. itseään reilusti nuorempien kanssa pariutuvat usein ne, jotka ihailevat nuoruutta ja eivät kestä sitä että se nuori puoliso ikääntyykin. Useimmilla ihmisillä myös kiinnostusten kohteiden ikähaitari kasvaa sitä mukaa kun itse ikääntyy. Kaikilla tätä ei tapahdu ja osalla kiinnostus kohdistuu aina vain samanikäisiin, vaikkapa parikymppisiin. Tällainen joutuu vaihtamaan koko ajan nuorempaan, kunnes lopulta ei enää rahkeet riitä ja yksinäinen vanhuus odottaa.

Tässä on vähän samaa kuin siinä että kauniita naisia petetään useammin kuin vaatimattomamman näköisiä. Heidän puolisonsa ovat usein ulkonäkökeskeisiä ja heikkoja naiskauneudelle siinä määrin että ajautuvat helpommin pettämään.

Juu, on tullut kahlattua erilaisia parisuhteisiin liittyviä tutkimuksia. Kiinnostava aihe :)

Mielenkiintoinen ilmiö tuo että kauniit naiset joutuvat useammin petetyksi suhteissaan. Toki kauneus on katsojan silmissä jne. mutta ymmärsin pointin, en vain ole tullut ajatelleeksi noin.

Toisaalta noilla petetyillä kauniilla naisillakin on todennäköisesti ollut toiveena ulkoisesti samantasoinen mies. Kun taas se vaatimattoman näköinen nainen pariutuu vaatimattoman näköisen miehen kanssa, joka ei samalla lailla herätä muissa naisissa mielenkiintoa, eikä niin helposti siis edes tarjoudu tilaisuuksia päästä pettämään. Varmasti asiaan liittyy myös tuo ulkonäkökeskeisyys, mutta täytyyhän näissä miehissäkin jotain erityistä olla kun naisia kerran riittää.

Vierailija
127/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman neljääkymppiä lähentelevän naisen, jotka aikanaan ottivat itseään 10+ vuotta vanhemmat miehet. Yksi naureskeli, että eipä ainakaan mies vaihda nuorempaan. Hassua, mutta ainoat tietämäni nuorempaan vaihtaneet miehet ovat juuri nämä. Luulen että kyse on juuri tuosta, että näille miehille naisen ikä on jollain lailla tosi merkittävä asia. Jos tarjolle tulee vielä nuorempi, nainen vaihtuu heti koska he eivät rakastu naiseen itseensä vaan tämän ikään.

Vierailija
128/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta näitä naisia jotka lähtevät ikäerosuhteisiin pönkittämään miesten valtaa. Suurin osa yli 15 v ikäeroa kuuluvat tähän kategoriaan. Pidän hieman säälittävänä 25 v naista joka ajautui 50 v miehen luo. Ei voi mitään. Kyllä pitäisi naisten itsetuntoa vahvistaa jotta vältettäisiin tällaiset tapaukset. Sitähän se on, arvottomuutta, kun pitää alistua vanhan miehen petikaveriksi.

Vierailija
129/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi 5 vuotta vanhemman kanssa yhteen. Tuntuisi luonnottomalta ja hyväksikäytetyltä. Olen nainen.

Vierailija
130/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita sattuu ja ihan oikeinhan vaimo teki. Toisaalta tilastojen mukaan 70% eroista on naisten alullepanemia. Naiset lähtee keski-ikäisinä voimaantumaaan ja suuttuvat jos sedät katsoo nuorempia naisia.

Tätähän se on, molemminpuolin.

Mies54v

Vierailija
131/141 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälläni ikäero on 15 vuotta; minä 41 ja kumppani 56. Molemmilla jo samanikäiset, aikuistuvat lapset, sekä kovin samankaltainen elämäntilanne töineen ja harrastuksineen.

Eniten tämä minun nuoruuteni korpeaa miehen tuttavanaisia. Hänelle someenkin ihan julkisesti kommentoidaan ole varovainen, pidä pää kylmänä ym., jos esim. hän jakaa jotain parisuhteeseemme liittyvää kuvamateriaalia. Joitain kummasteluviestejäkin kertoo saaneensa.

Pahin on kuitenkin hänen ex, joka edelleen pyrkii laittamaan kapuloita rattaisiin, minkä ehtii. Tämä nimenomaan siksi, että on katkera nuoresta naisesta. En siis liittynyt heidän eroonsa millään lailla.

Selkeästi ikäluokan naisille oman ikäisen miehen uusi nuorempi kumppani tuntuu olevan katkeruuden aihe ja uhka jollekin käsittämättömälle.

Sinulla on kyllä selkeä tarve kokea itsesi nuoreksi naiseksi :D Ikäkriisiä toki voi ainakin hetkeksi helpottaa kun liikkuu itseään vanhemmassa seurassa.

Onpa rumasti sanottu. Mistä moinen?

Oliko? Ei ollut tarkoitus, se oli vain huomio. Tekstissä nelikymppinen nainen tituleeraa itseään kolmeen otteeseen nuoreksi naiseksi. Monen kohdalla tällainen kertoo ikäkriisistä, mutta ikäkriisit ovat ihan normi osa elämää.

Aa, luimme viestin eri silmillä. En ajatellut hänen väittävän olevansa kirjaimellisesti nuori nainen, vaan nuori verrattuna miehensä ikäluokan edustajiin.

Se hänellä varmaan olikin pointtina, ja kovasti tuntui kokevan tämän ylpeyden aiheena. 

Joo oli kyllä jotenkin säälittävän oloinen teksti, ja huvitti tuo nuoremmuuden korostaminen.

Naisellehan on kova juttu saada reilusti nuorempi mies, tuollainen nuoremman naisen asemaan meneminen vanhemman miehen rinnalle on se helpoin vaihtoehto ja riman alta käyty tie.

Varmasti joidenkin nelikymppisten mielestä voi tuntua hyvältä, kun se oma naama alkaa näyttää jo vanhalta. Reilusti vanhemman miehen rinnalla ei näytä niin pahalta, jos naisella on nuoruuspakkomielle.

Ohhoh!!! Hyvin näkee, että vasta-argumentteja ja alkuperäisen naisen tekstiä kritisoi ikäkriiseilevät itse, joille on järkytys, että oman ikäiset miehet eivät kiinnostu heistä. Bum!

Vierailija
132/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälläni ikäero on 15 vuotta; minä 41 ja kumppani 56. Molemmilla jo samanikäiset, aikuistuvat lapset, sekä kovin samankaltainen elämäntilanne töineen ja harrastuksineen.

Eniten tämä minun nuoruuteni korpeaa miehen tuttavanaisia. Hänelle someenkin ihan julkisesti kommentoidaan ole varovainen, pidä pää kylmänä ym., jos esim. hän jakaa jotain parisuhteeseemme liittyvää kuvamateriaalia. Joitain kummasteluviestejäkin kertoo saaneensa.

Pahin on kuitenkin hänen ex, joka edelleen pyrkii laittamaan kapuloita rattaisiin, minkä ehtii. Tämä nimenomaan siksi, että on katkera nuoresta naisesta. En siis liittynyt heidän eroonsa millään lailla.

Selkeästi ikäluokan naisille oman ikäisen miehen uusi nuorempi kumppani tuntuu olevan katkeruuden aihe ja uhka jollekin käsittämättömälle.

Sinulla on kyllä selkeä tarve kokea itsesi nuoreksi naiseksi :D Ikäkriisiä toki voi ainakin hetkeksi helpottaa kun liikkuu itseään vanhemmassa seurassa.

Oliko? Ei ollut tarkoitus, se oli vain huomio. Tekstissä nelikymppinen nainen tituleeraa itseään kolmeen otteeseen nuoreksi naiseksi. Monen kohdalla tällainen kertoo ikäkriisistä, mutta ikäkriisit ovat ihan normi osa elämää.

Aa, luimme viestin eri silmillä. En ajatellut hänen väittävän olevansa kirjaimellisesti nuori nainen, vaan nuori verrattuna miehensä ikäluokan edustajiin.

Se hänellä varmaan olikin pointtina, ja kovasti tuntui kokevan tämän ylpeyden aiheena. 

Joo oli kyllä jotenkin säälittävän oloinen teksti, ja huvitti tuo nuoremmuuden korostaminen.

Naisellehan on kova juttu saada reilusti nuorempi mies, tuollainen nuoremman naisen asemaan meneminen vanhemman miehen rinnalle on se helpoin vaihtoehto ja riman alta käyty tie.

Varmasti joidenkin nelikymppisten mielestä voi tuntua hyvältä, kun se oma naama alkaa näyttää jo vanhalta. Reilusti vanhemman miehen rinnalla ei näytä niin pahalta, jos naisella on nuoruuspakkomielle.

Ohhoh!!! Hyvin näkee, että vasta-argumentteja ja alkuperäisen naisen tekstiä kritisoi ikäkriiseilevät itse, joille on järkytys, että oman ikäiset miehet eivät kiinnostu heistä. Bum!

Häh? Olen alle 30v, joten BUM vaan :D

Et nyt ihan nokkelana ollut vaikka vissiin luulit

Tekstisi nyt vaan oli säälittävä, ja nuoruuden korostaminen huvitti.

Vierailija
133/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10v

134/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäisistä on kyse. Jos toinen on alle 30, niin jo 6-7 vuoden ero tekee "ikäeropariskunnan". Vanhemmilla joku 10-15 vuotta.

Vierailija
135/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bum? Mikä ihmeen bum? :D Tuo alkuperäinen kommentoijahan on se josta oman ikäisensä miehet eivät ole kiinnostuneet. Pilkkasi osui nyt hänen nilkkaansa. 

Minäkin tuohon eilen kommentoin, ja minulla kyllä on ikäkriisit jo olleet ja menneet. Yksi niiden tarkoitus on se, että oppii hyväksymään itsensä niin ettei enää tarvitse hyväksyntää ulkopuolelta. Elämä ei ole kiinni siitä kiinnostuvatko muut ihmiset vai eivät. Ja sen lisäksi että itsetunto on ok, minulla on myös ihan oman ikäinen - tai no, yhden vuoden vanhempi - mies ollut kainalossa vuosikaudet.

Vierailija
136/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteessa 11 vuotta vanhemman miehen kanssa. Alussa ei haitannut, mutta nyt kun mies lähenee kuuttakymppiä, hän on muuttunut pappamaiseksi ja puhti on kateissa. Naureskelen mielessäni monille hänen jutuilleen, mikä on huono merkki tulevaisuuden kannalta.

Minulla on myös 11v vanhempi, lähes 60v miesystävä ja hän on taas todella energinen, positiivinen, samanlainen korkea lipido kuin minulla ja todella hyvä potenssi ja stamina. Komeakin on. Exäni on minua 4 vuotta vanhempi ja vaikuttaa nykyiseni rinnalla papparaiselta jatkuvine väsymyksineen, vaivoineen ja surkutteluineen. Eli mielestäni tässäkin on yksilöllisillä eroilla ihan olennainen vaikutus miltä ikäero tuntuu.

N47

Meillä on lähes yhdeksän vuotta ikäeroa, mies oli 59 (paria kuukautta vaille 60) ja minä 51, kun tapasimme. Silloin ikäeroa ei juuri huomannut. Nyt hän on 67 ja sen todellakin huomaa. Hänestä on tullut laahustava pappa. Yhteiset kymmenen kilometrin kävelylenkit eivät enää tule kuuloonkaan, viisikin on hänelle sellainen, jolle ei enää mielellään lähde. Päivät kuluvat hissutellessa tohveleissa ympäri asuntoa ja nukahdellen milloin nojatuoliin milloin, kuulemma, vessanpytylle. C-PAP on jo uniapneaan käytössä.

Yksilöllistä, tottakai, mutta väittäisin että timmejä ja aktiivisia teräsvaareja on vähemmän kuin hissuttelijoita. Puolisonikin on akateemisesti koulutettu, ei käytä paljon alkoholia, ei tupakoi, eli kyse ei ole sivistymättömyydestä ja huonoista elämäntavoista.

Vierailija
137/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan miehen iästä. 20v miehelle neljän, 30v miehelle 14 vuoden ikäero, 40v miehelle max 24 jne.

Vierailija
138/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että raja menee kolmannesvuosisadassa.

Vierailija
139/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset osaavat kyllä näytellä olevansa kiinnostuneita vanhemmasta miehestä. Tietyn aikaa, kun on miehen kanssa naimisissa saa puolet omaisuudesta tai tiettyjä oikeuksia Suomessa.

Tämä nyt oli ihan vain puhdas vale. Kyllä ne "oikeudet" syntyvät heti avioliiton solmimishetkellä, mutta aktualisoituvat vasta eron hetkellä. Ja nekin ovat vältettävissä avioehdolla. Eikä kyse ole puolesta omaisuudesta (ellei toinen ole täysin varaton). Eikä tämäkään ole mitenkään sukupuolisidonnainen oikeus.

Mistä te oikein keksitte näite höpöhöpösatuja?

Kyllä noita miehiä on joilta omaisuudesta puolet lähtenyt, joillain jopa 2 kertaa.

Vierailija
140/141 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaita ja tuosta vanhempia naisia kiinnostaa seksi tosi paljon, joten nuorempi mies voisi olla siinä mielessä hyvä.