Kuinka paljon miehen pitää olla vanhempi että kaikki pitävät jo ikäeropariskuntana? Sinun mielipiteesi kiinnostaa
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
En minä 60-vuotiaana haluaisi jakaa makuuhuonettani 80-vuotiaan miehen kanssa. Vuoteesta puhumattakaaan.
Ei onneksi tarvitse.
Täysin samaa mieltä.
Riippuu vähän mitkä ne iät ovat. Minusta vaikka 21-vuotias 27-vuotiaan kanssa on jo outoa kun taas 23-vuotias 29-vuotiaan kanssa ei yhtä outoa.
Ehkä noin kahdeksasta vuodesta ylöspäin alkaa olla jo ikäeropariskunta.
Kun oikeasti ihastuu niin ei voi tai halua perääntyä. Ei kai kukaan etsimällä etsi tietyn ikäistä. Sillehän ei mitään voi, kun tunteet herää ja toisen seurassa on hyvä olla. Oli ikäeroa vaikka se 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin miehen? Eikö sitä lasketa "ikäeropariskunnaksi" jos nainen on vanhempi?
Se on vain epänormaalia
Naiset elää pidempään. Normaalimpaa jos vaikka nainen 75 v ja mies 65 v, kuin toisinpäin.
Se onkin tärkein kriteeri parisuhteessa kuolla samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä 60-vuotiaana haluaisi jakaa makuuhuonettani 80-vuotiaan miehen kanssa. Vuoteesta puhumattakaaan.
Ei onneksi tarvitse.
Ja minä taas näin 24-vuotiaana haluaisin jakaa makuuhuoneeni ja vuoteeni tällä hetkellä 91-vuotiaan miehen kanssa (Clint Eastwood) :D
Vierailija kirjoitti:
Yli 10v
15v ikäeroa jo ihan selkeä
Lähtökohtaisesti nainen on miehen kukkarolla ja mies naisen kanssa ulkonäkösyistä
Kiitos tästä, repesin. Meillä on miehen kanssa 13v ikäeroa, minä (nainen) olen nuorempi. Tienaan enemmän kuin mieheni, maksan perheen kuluista enemmän ja olen ylipainoinen tonttu. On se jännä, miten muut meidät näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin miehen? Eikö sitä lasketa "ikäeropariskunnaksi" jos nainen on vanhempi?
Se on vain epänormaalia
Naiset elää pidempään. Normaalimpaa jos vaikka nainen 75 v ja mies 65 v, kuin toisinpäin.
Kurp kurp
Ei se ikäero vaan ulkonäkö erot. Toinen on huomattavasti vanhemman vaarin tai mummon näköinen kumppaniinsa nähden niin pidän ikäero pariskuntana.
10 vuotta-suurinta itsepetosta väittää että ikä on vain numero
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta-suurinta itsepetosta väittää että ikä on vain numero
Tai sitten ihmiset on erilaisia?
En ole ikinä ymmärtänyt tuota "ikä on vain numero" -fraasia. Toki se on numero, mutta ei millään muotoa "vain". Ihminen on ihan erilainen 3, 33 ja 93 vuotiaana. On käsittämätöntä jos joku ei myönnä tätä. Ja toki voi olla niin, että joku on vaikkapa kolmekymppisenä kuusikymppisen "tasolla", mutta äärimmäisen harvinaista. "Ikäisekseen kypsä" ei tarkoita oikein mitään ja jos jollakulla jää eri ikäkausiin kuuluvia kehitysvaiheita niin paljon väliin että on monta kymmentä vuotta nuorempien kanssa samassa kehitysvaiheessa, niin tuskin hän koskaan tulee saavuttamaan normaalia kehityskaarta elämässään. Ikääntyy hän silti kuitenkin.
10v ikäero ei vielä ulkonäössä näytä välttämättä mitään eroavaisuutta vaan on ihan pariskunnasta kiinni alkaako se haittaamaan henkisesti. Joo mutta kyllähän sitä eroaa ihan saman ikäisetkin pariskunnat kun alkuhuuman jälkeen ei ole enää mitään yhteistä tai jännitystä eikä siedetä sitä arkielämää. Mielestäni eroissa välittyy se kaikkein eniten ettei enää kunnioiteta puolisoa eikä se alkuhuuma ole rakkaudeksi ja välittämiseksi muodostunut. On jäänyt pinta liidoksi se suhde. Se toinen on ihan vieras ihminen joka tuottaa vain pahaa oloa sen alkuhuuman jälkeen.
Olen samaa mieltä etten ymmärrä tätä hokemaa että ikä on vain numero. Se on vain kehittymättömien ihmisten hokema jotka kuvittelevat olevansa iki nuoria eikä näe ikäänsä peilistä. Itselleen sokaistuu kun joka päivä katsoo peiliin niin sieltä näkee aina saman nuoren tytön tai pojan miltä näytti nuorena :D
Kyllä vanhemmiten pitää hidastaa enkä usko että kroppa kestää samaa rääkkiä loputtomiin tai jotka ovat kuvitelleet niin äkkikuolema tullut tai jokin sairaus jonka takia on pakko hidastaa.
Oon joskus ajatellut että 7 vuotta ja myöhemmin kuulinkin että tämä on myös psykologien arvio siitä milloin ikäerosta ei vielä ole suhteelle haittaa. Tietenkin isommankin ikäeron suhde voi olla onnellinen, mutta isot riskit siinä on ja paljon niitä päätyy eroon. On tutkimuksia, joiden mukaan keskenään samanikäiset eroavat kaikkein vähiten ja muutenkin mitä lähempänä pariskunnan iät ovat toisiaan, sitä harvemmin liitto päätyy eroon. Kun ikäero kasvaa yli 15 vuoden, eroprosentti on jo yli 90, eli kyllä se jostain kertoo.
Säälittävä naapurin mies löysi itseään noin 30 vuotta nuoremman naisen ja jätti tämän takia vaimonsa (joka ei hänkään ollut vanha) ja otti eron. Kohta tuo nuori tyttöystävä kyllästyikin tähän iäkkäämpään mieheen ja jätti hänet.
Mies yritti päästä ex-vaimonsa luo takaisin, mutta vaimo ei ottanut ja ihan oikein.
Ikinä en ottaisi miestä, joka on iältään lähellä oman isäni ikää.
Minulla on jo isä, enkä toista tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi tarvitse.
Ja minä taas näin 24-vuotiaana haluaisin jakaa makuuhuoneeni ja vuoteeni tällä hetkellä 91-vuotiaan miehen kanssa (Clint Eastwood) :D
Et haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä naapurin mies löysi itseään noin 30 vuotta nuoremman naisen ja jätti tämän takia vaimonsa (joka ei hänkään ollut vanha) ja otti eron. Kohta tuo nuori tyttöystävä kyllästyikin tähän iäkkäämpään mieheen ja jätti hänet.
Mies yritti päästä ex-vaimonsa luo takaisin, mutta vaimo ei ottanut ja ihan oikein.
Tämä on aika yleinen kaava kai ison ikäeron suhteissa. Tuossa muuten tulee ilmi myös toinen kiintoisa ilmiö, eli se että usein nuorempaan vaihtavat ne, joilla on jo ennestään itseään nuorempi puoliso! Tämä on loppujen lopuksi aika ymmärrettävää. itseään reilusti nuorempien kanssa pariutuvat usein ne, jotka ihailevat nuoruutta ja eivät kestä sitä että se nuori puoliso ikääntyykin. Useimmilla ihmisillä myös kiinnostusten kohteiden ikähaitari kasvaa sitä mukaa kun itse ikääntyy. Kaikilla tätä ei tapahdu ja osalla kiinnostus kohdistuu aina vain samanikäisiin, vaikkapa parikymppisiin. Tällainen joutuu vaihtamaan koko ajan nuorempaan, kunnes lopulta ei enää rahkeet riitä ja yksinäinen vanhuus odottaa.
Tässä on vähän samaa kuin siinä että kauniita naisia petetään useammin kuin vaatimattomamman näköisiä. Heidän puolisonsa ovat usein ulkonäkökeskeisiä ja heikkoja naiskauneudelle siinä määrin että ajautuvat helpommin pettämään.
Juu, on tullut kahlattua erilaisia parisuhteisiin liittyviä tutkimuksia. Kiinnostava aihe :)
Alle 5 vuotta. Yli 5-10 on jotain häikkää psyykkisessä kehityksessä. Toinen on toisen isä tai äiti siinä suhteessa, jos ikäeroa liikaa.
Ei onneksi tarvitse.