Kuinka paljon miehen pitää olla vanhempi että kaikki pitävät jo ikäeropariskuntana? Sinun mielipiteesi kiinnostaa
Kommentit (141)
Semmone 15v suunnilleen. 10 vielä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni on minua 23 vuotta vanhempi. Ei ole kukaan koskaan asiaa ihmetellyt. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että kaikki muu merkitsee paitsi ei ikä.
Oletko itse 60+, silloin ei enää niin näy etenkin jos itse olet rupsahtanut ajoissa
Olen itse 44v. En oke rupsahtanut ekä mieskään. Viihdymme yhdessä. Ihastuttiin ja todettiin, että ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mieheni kanssa ikäeroa 10v, eikä kukaan ole asiaa kummastelut. Olemme 45v ja 35v, yhdessäoloa takana 5 vuotta. Kaksi lasta.
Sanoisin, että +15-20v ikäero on sellainen, mistä parit valitettavasti "saa kuulla" :(
En ymmärrä näitä ikäerovihaajia, mitä se heiltä on pois jos joku on löytänyt onnen 25v nuoremman kanssa?!
Ohis, mutta te olette löytäneet toisenne jo ihan aikuisina, kun molemmilla on elettyä elämää takana. Mikäli olisitte alkaneet seurustella, kun sinä olit 19v Ja miehesi 29v, tuo ikäero olisi ollut paljon huomattavampi. Ja kenties silloin olisitte tekin saaneet rapaa niskaan ja epäilyjä, mahtaako tuo kestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mieheni kanssa ikäeroa 10v, eikä kukaan ole asiaa kummastelut. Olemme 45v ja 35v, yhdessäoloa takana 5 vuotta. Kaksi lasta.
Sanoisin, että +15-20v ikäero on sellainen, mistä parit valitettavasti "saa kuulla" :(
En ymmärrä näitä ikäerovihaajia, mitä se heiltä on pois jos joku on löytänyt onnen 25v nuoremman kanssa?!Ohis, mutta te olette löytäneet toisenne jo ihan aikuisina, kun molemmilla on elettyä elämää takana. Mikäli olisitte alkaneet seurustella, kun sinä olit 19v Ja miehesi 29v, tuo ikäero olisi ollut paljon huomattavampi. Ja kenties silloin olisitte tekin saaneet rapaa niskaan ja epäilyjä, mahtaako tuo kestä...
Eipä näytä nuorempienkaan suhteet kestävän, vaikka on 2 vuotta ikäeroa. Yh-äitejä on paljon.
"Ikäeropariskunta". :-D
Mua ei kiinnosta pätkääkään, kunhan ovat täysikäisiä älyllisesti tasavertaisia ihmisiä, eikä ketään hyväksikäytetä tai pakoteta. Tai jos joku tahtoo maksella sen vaikkapa naisensa elatuksen, mitä käsitystä täällä näkee tosi paljon, niin makselkoot, kunhan sekin on vapaaehtoista, eikä perustu huijaukseen tai pakottamiseen.
Yli 15 vuotta. Mutta minusta kaikki ikäerot on ok, kunhan kumpikin osapuoli on aikuisia. Oma mieheni on minua 30 vuotta vanhempi. Tapasimme kun opiskelin yliopistolla, hän oli siellä lehtorina.
Joku 10 vuotta ei edes ole mikään mainittava ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä ikäerovihaajia, mitä se heiltä on pois jos joku on löytänyt onnen 25v nuoremman kanssa?!Ohis, mutta te olette löytäneet toisenne jo ihan aikuisina, kun molemmilla on elettyä elämää takana. Mikäli olisitte alkaneet seurustella, kun sinä olit 19v Ja miehesi 29v, tuo ikäero olisi ollut paljon huomattavampi. Ja kenties silloin olisitte tekin saaneet rapaa niskaan ja epäilyjä, mahtaako tuo kestä...
Eipä näytä nuorempienkaan suhteet kestävän, vaikka on 2 vuotta ikäeroa. Yh-äitejä on paljon.
Eikä moni nainenkaan halua seurustella miehen kanssa jolla on pieniä lapsia hoidettavana joka toinen viikonloppu.
Miehen täytyy kompensoida se uudelle naiselle jotenkin. Täytyy siis olla esim. naisen muussa huomioimisessa jotain extraa.
Jollain miehillä lukee, että heidän luonaan asuu lapsi joka toinen viikko. Huono juttu, moni nainen ei vastaa noihin.
Minulla on kiikareissa juuri itseäni 10v vanhempi mies🤭
Minulla ja miesystävälläni ikäero on 15 vuotta; minä 41 ja kumppani 56. Molemmilla jo samanikäiset, aikuistuvat lapset, sekä kovin samankaltainen elämäntilanne töineen ja harrastuksineen.
Eniten tämä minun nuoruuteni korpeaa miehen tuttavanaisia. Hänelle someenkin ihan julkisesti kommentoidaan ole varovainen, pidä pää kylmänä ym., jos esim. hän jakaa jotain parisuhteeseemme liittyvää kuvamateriaalia. Joitain kummasteluviestejäkin kertoo saaneensa.
Pahin on kuitenkin hänen ex, joka edelleen pyrkii laittamaan kapuloita rattaisiin, minkä ehtii. Tämä nimenomaan siksi, että on katkera nuoresta naisesta. En siis liittynyt heidän eroonsa millään lailla.
Selkeästi ikäluokan naisille oman ikäisen miehen uusi nuorempi kumppani tuntuu olevan katkeruuden aihe ja uhka jollekin käsittämättömälle.
Mun miesystävä on minua 14 vuotta vanhempi. Varmasti jossain vaiheessa eron huomaa. Hän on 60-, minä 47- vuotias. Toisaalta pienempikään ikäero ei takaa mitään, kumppani voi vaikka sairastua. Minä ja miesystäväni olemme kuitenkin samankaltaisessa elämäntilanteessa, molemmilla on vielä alaikäisiä lapsia.
Olen saanut kyllä lähipiiristä kuulla melko törkeitä kommentteja ja ikävä kyllä olen joutunut jopa katkaisemaan välit muutamaan ihmiseen.
En koe olevani pätevä sanomaan mitään sopivasta ikäerosta. Ei kai rakkautta tässä maailmassa liikaa ole, vaikka sitten millaisella ikäerolla.
Luin joskus jostain tutkimuksesta, jonka mukaan 12 vuoden ikäero on parisuhteessa niin iso, että se tuo ikäerosta johtuvia haasteita suhteeseen. Tällöin ei esimerkiksi ole samankaltaisia muistoja lapsuudesta.
Minusta "valikoima" olisi aika niukka jos 5v ikäero olisi maksimi... Eihän ihmisestä hyvänen aika sentään pysty edes sanomaan päältä päin onko hän 35 vai 42!
Omassa liitossani on 11v ikäero eikä se ole mitenkään koskaan näkynyt kun aikuisiällä on tavattu. Ystävälläni taas on 25v vanhempi mies ja se ehkä jo tuntuu hieman omituiselta, minulla kun on isäni kanssa pienempi ikäero...
Naiset osaavat kyllä näytellä olevansa kiinnostuneita vanhemmasta miehestä. Tietyn aikaa, kun on miehen kanssa naimisissa saa puolet omaisuudesta tai tiettyjä oikeuksia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaavat kyllä näytellä olevansa kiinnostuneita vanhemmasta miehestä. Tietyn aikaa, kun on miehen kanssa naimisissa saa puolet omaisuudesta tai tiettyjä oikeuksia Suomessa.
Onko se 5 vuotta naimisissa, kun saa puolet asunnon hinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se 5 vuotta naimisissa, kun saa puolet asunnon hinnasta?
Tiettyjen miesten kohdalla tässä odottaa lähteekö heiltä puolet omaisuudesta, kun eivät tehneet avioehtoa.
Miksi? Tapailen itseäni 5 vuotta vanhempaa miestä eikä mielestäni tuossa ikäerossa ole mitään niin ihmeellistä, etteikö mies voisi olla jopa vähän vanhempikin. Toki se varmasti vaikuttaa, että ikää meillä on vähän 50 vuoden molemmin puolin.