Lapsi myöhästyi aamupalalta päiväkodissa, ei saa enää antaa aamupalaa!
Onko jossain näin tiukkaa, kuin armeijaan lapsen veisi? Itse ole anatnut, jopa iltpalaleivän mukaan lapselle, tietystä syystä, vaikka sitäkään ei olisi saanut tehdä. Eikö sitä pitäisi ajatella lapsen etua ja hyvinvointia? Ja nyt eletään 2000-lukua!
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi et antanut kotona aamupalaa? Tai tuonut lasta aiemmin päiväkotiin?
Miksi kotona syötäisiin aamupala jos sellainen syödään päiväkodissa? Tuskin se myöhästyminen tässä oli suunniteltua.
Kun itse olin lapsi, äidin piti mennä töihin todella aikaiseen ja aamuherätykset olivat yhtä helvettiä minulle. Siinä yritettiin vain saada vaatteet päälle ja lähdettyä, sitten päiväkodissa oli heti aamiaista. Eipä olisi ollut mitään järkeä nousta vielä aiemmin syömään ja sitten olla kylläinen päiväkodin aamiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivähoidon pitäisi olla lapsia varten, ei toisinpäin. Jos lapsi on nälkäinen, niin en ymmärrä, miksei se hoitaja voi lykätä näkkäriä tai banaania käteen. Jäisi nälkäkiukut itkemättä.
Missä kuvittelet Varhaiskasvattajan säilövän näitä banaaneja ja näkkäreitä työpäivänsä ajan? Kuljettaa taskussa mukanaan? Mistä työntekijä ostaa nämä elintarvikkeet?
Haloo, pitäisikö nyt oikeasti päivittää ymmärrys millainen laitos varhaiskasvatusyksikkö on? Ei siellä kukaan voi kävellä johonkin keittiöön kaapille etsimään ruokaa. Ruokapalvelut on eri firman tuottama rajattu palvelu. Ei toimistotyöläinenkään voi kävellä työmaaruokalan keittiöön napsimaan banaaneja silloin kun huvittaa. Ei itse asiassa koskaan. Päiväkodissa ruokailu on vastaavasti ulkoistettu kattaus nykyään. Ruokailutilassa käydään syömässä porrastettujen kattausaikojen puitteissa kukin ryhmä omalla vuorollaan.
Jos lapsi myöhästyessään ei saa ruokaa enää, niin systeemi on rikki inhimillisyyden osalta.
Tuohon toimistotyöhön liittyen, niin missä sellainen toimisto on, jossa ei välillä voi käydä haukkaamassa jotain, jos siltä tuntuu?
Niinpä. Sitten vaan korjaamaan se systeemi.
Palkka, työolot ja arvostus kohdilleen (eli perusrakenteet) niin jospa alkaisi korjausurakka edetä. Nyt vaan talkoisiin koko veronmaksaja- ja hallintokööri.
Varhaiskasvattajan on koulutettua joukkoa, ne suuntaa muualle töihin siihen saakka että olette saaneet systeemin korjattua.
Joko hävisi kiinnostus? On helppo välittää, vaikka siitä näkkäristä, mutta oikeasti ei tehdä itse yhtään mitään vaikuttavaa oman lapsen kasvuolojen korjaamiseksi.
Päiväkodeissa ei käydä haukkaamassa mitään ruoka-aikojen ulkopuolella. Henkilökunnalla ei ole edes sitä ruokataukoa, lapsilla on, jos ovat paikalla.
Näitä minäminä-vanhempia riittää. Ei sen nyt luulisi olevan vaikeaa antaa aamupalaa jos Minun lapseni vähän myöhästyy. Ei varmaan haittaa jos hakiessa vähän myöhästyy, kai nyt sulkemisaika pari minuuttia voi joustaa Minun työni takia. Taaskaan ei oltu huomioitu Minun lapseni pukeutumisessa asiaa x.
Hankkikaa hoitaja kotiin jos haluatte kaiken pyörivän teidän perheen ehdoilla. Jos tuotte lapsen päiväkotiin, homma pyörii päiväkodin säännöillä. Ei niistä voi joka päivä jonkun perheen tunarointien ja välinpitämättömyyden vuoksi lipsua. Joka päivä saisi muuten joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi myöhästyi.
No me esimerkiksi myöhästyimme kuolonkolarin takia. Koko katu katki.
Jos tämä on totta niin tilannetajua peliin ja kaupan kautta päiväkotiin!!
Jos myöhästyminen on oma syy, eli luulet ehkä ehtiväsi mutta myöhästyy 5 min aamiaisajalta niin ruokaa lapselle kotona ja huomenna lähtö aiemmin. Meilläkin välillä todella kiireinen aamu ja annan lapsen käteen leivän jos en ole varma ehdimmekö aamiaiselle.
Mitä helvetin tilannetajua?
Jumitimme tunnin siellä kolarin takana ja pakko oli töihinkin ehtiä.
No juuri tätä. Jumititte tunnin, eli oli varmaan selvää, että myöhästytti aamiaiselta? Etkö voinut aja kaupan kautta ja antaa lapselle vaikka banaanin ja odottaa itse parkkiksella 5min, että hän syö sen ja sitten viet lapsen päiväkotiin. Oletat, että päiväkoti joustaa kolarin takia mutta työpaikkasi ei?
MItäpä jos päiväkoti olisi siinä parin kilsan päässä ja kauppa kymmenien kilsojen?
Sullapa ei ole siis käsitystä, ettei kolaripaikalta välttämättä liikuta yhtään mihinkään. Vasta kun poliisi antaa poistumisluvan, ettei tule vaarannettua tilanteita auttajilla jne. Oli itse ollut kolarissa tai ei.
No, itse ihmettelen kyllä jengiä, jotka kulkevat pienten lasten kanssa, ettei heillä ole mitään välipalaa mukanaan. Vesipulloa? Hedelmäsosetta? Myslipatukkaa? Hedelmää? - aina oli kassissa moisia ja autossa varsinkin, kun lapset olivat pieniä. Eivät pääse pilaamaan kenenkään ruokahalua, mutta pitävät nälkäkiukun loitolla.
On verovarojen väärinkäyttöä tilata lapselleen aamiainen ja sitten tehdä oharit eikä tulekaan aamiaisajalla paikalle. Jokaisesta roskiin menneestä annoksesta laskutetaan. Lasku tulee edellisenä päivänä merkittyjen, hoitosopimuksessa sovittujen ruokailuvarausten mukaisesti. Tilauksia ei voi perua.
Me säästetään AINA myöhässä olevalle lapselle aamupala.Ei ole lapsen vika jos vanhemmat myöhässä.
Käsittämätöntä toimintaa.
Vanhempien vika on jos lapsi päätyy päiväkotiin ilman aamupalaa. Joko ollaan ajoissa aamupalalla tai hoidetaan se itse. Hyvin simppeliä.
A) Syödään kotona
B) Herätään ja lähdetään ajoissa, jotta ehditään.
C) Ennakoidaan ja pidetään autossa/laukussa jotain ensiapuvälipalaa yllättäviä tilanteita varten
D) Kipaistaan matkalla jotain aamupalaa kun tiedossa on, että myöhästään.
E) Mokataan kaikki ylläolevat ja sanotaan lapselle, että nyt kävi näin ja ensi kerralla lähdetään ajoissa. Ei aleta syytellä päiväkotia omasta töppäilystä ja ennakkoluulojen puutteesta.
Yksikään lapsi ei kuole jos odottaa pari tuntia lounasaikaan asti. Sen sijaan joustaminen näissä asioissa aiheuttaa vaan sen, että kynnys myöhästellä madaltuu.
Vierailija kirjoitti:
Me säästetään AINA myöhässä olevalle lapselle aamupala.Ei ole lapsen vika jos vanhemmat myöhässä.
Käsittämätöntä toimintaa.
Toimitte työnantajan ohjeiden vastaisesti. Onko kyseessä yksityinen työnantaja? Vai superkasvattaja, joka tekee omia päätöksiään, koska tietää paremmin kuin kukaan muu, miten asiat pitäisi olla ja marttyyrina uhraa itsensä oikeudenmukaisuuden, rakkauden ja ylimaallisen hyvyyden tähden? Olet varmaan se kutsumuksesta päiväkodissa puuhaava. Muut on siellä työsuhteessa vuoden 2022 työehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien vika on jos lapsi päätyy päiväkotiin ilman aamupalaa. Joko ollaan ajoissa aamupalalla tai hoidetaan se itse. Hyvin simppeliä.
A) Syödään kotona
B) Herätään ja lähdetään ajoissa, jotta ehditään.
C) Ennakoidaan ja pidetään autossa/laukussa jotain ensiapuvälipalaa yllättäviä tilanteita varten
D) Kipaistaan matkalla jotain aamupalaa kun tiedossa on, että myöhästään.
E) Mokataan kaikki ylläolevat ja sanotaan lapselle, että nyt kävi näin ja ensi kerralla lähdetään ajoissa. Ei aleta syytellä päiväkotia omasta töppäilystä ja ennakkoluulojen puutteesta.Yksikään lapsi ei kuole jos odottaa pari tuntia lounasaikaan asti. Sen sijaan joustaminen näissä asioissa aiheuttaa vaan sen, että kynnys myöhästellä madaltuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerran lapsi myöhästyi 2min ja lastentarhanopettaja sanoi ettei saa enää aamupalaa. Resurssipulasta on turha höpistä koska siellä ruokalassa hän istui kuitenkin. Tiedostan että olin myöhässä ja se oli minun vikani. Minusta tässä on kyse siitä että kostetaan ja halutaan näpäyttää vanhempia, mutta se tehdään valitettavasti lapsen kautta. Ja miksi emme syöneet kotona, siksi, etten tarkoituksella myöhästynyt ja lähdin siitä että ehdimme. Ihmettelen näitä kommentteja että ihan oikein että lapsen tulee olla nälässä aikuisen virheestä.
Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta? Osaisitkos laskeskella paljonko se on oikeasti aamiaiselta myöhästyminen?
Mitä höpötät, jos aamupala on 8.00-8.30 ja lapsi on päiväkodissa 8.02 on hänellä edelleen 28 minuuttia aikaa syödä. Itse kun olin päiväkodissa työharjoittelussa, keitettiin puurot itse. Aamupala- aika oli 8.00 -8.45 ja kaikki sinä aikana tulijat saivat aamupalaa. Oli itse asiassa helpompaa kun sai juoksevasti tarjoiltua. Kyllä ne lapset uskoivat kun viimeisille muistuteltiin että reippaasti pitää syödä. Toisissa paikoissa asioista tehdään ongelma, toisissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä toimintaa.Toimitte työnantajan ohjeiden vastaisesti. Onko kyseessä yksityinen työnantaja? Vai superkasvattaja, joka tekee omia päätöksiään, koska tietää paremmin kuin kukaan muu, miten asiat pitäisi olla ja marttyyrina uhraa itsensä oikeudenmukaisuuden, rakkauden ja ylimaallisen hyvyyden tähden? Olet varmaan se kutsumuksesta päiväkodissa puuhaava. Muut on siellä työsuhteessa vuoden 2022 työehdoilla.
Höpölöpö!Ihan kunnan päiväkoti ja mitään ohjeistusta meillä ei ole,ettei saisi lapselle aamupalaa säästää!
Päinvastoin,ihan johtaja meitä näin ohjeistaa.Joka asiassa mennään lapsen etu edellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerran lapsi myöhästyi 2min ja lastentarhanopettaja sanoi ettei saa enää aamupalaa. Resurssipulasta on turha höpistä koska siellä ruokalassa hän istui kuitenkin. Tiedostan että olin myöhässä ja se oli minun vikani. Minusta tässä on kyse siitä että kostetaan ja halutaan näpäyttää vanhempia, mutta se tehdään valitettavasti lapsen kautta. Ja miksi emme syöneet kotona, siksi, etten tarkoituksella myöhästynyt ja lähdin siitä että ehdimme. Ihmettelen näitä kommentteja että ihan oikein että lapsen tulee olla nälässä aikuisen virheestä.
Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta? Osaisitkos laskeskella paljonko se on oikeasti aamiaiselta myöhästyminen?
Oletko jotenkin vajaa? Lapsi tulee KAKSI minuuttia myöhässä ja sinä luulet, etä koko muu ryhmä on syönyt lautasensa TYHJÄKSI siinä kahdessa minuutissa ja myöhässä tulija ei kirisi tahtia kiinni?
Olet hyvin epäinhimillinen. Toivottavasti et pakkosyötä niitä ajoissa tulleita lapsia. Se on pahoinpitelyä.
Ei KUKAAN syö minuutilleen joka ikinen päivä samaa aikaa. LOL
"Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta?" Ei helv...
Entä ne ajoissa tulleet? Mitä teet, jos lapsi on syönyt lautasen tyhjäksi "etuajassa"? Pakotat oksentamaan takaisin lautaselle, koska "aamupala loppuu 8:15, prkl!"?
Ei siinä kahdessa minuutissa vaan jo kauan ennen sitä. Siksi se aamupala on viety pois kaksi minuuttia aiemmin. Lapset eivät syö minuutilleen ja aina on hitaampia ja nopeampia syöjiä, mutta niin vain aamupalan olivat nähtävästi saaneet kaikki syötyä ja astiat sovittuna aikana pois.
Toi sun avautuminen on täysin naurettavaa, vie se lapsesi aamiaisen aikaan sinne päiväkotiin, mikä siinä on niin vaikeeta?
Aamupala alkaa 8:00. Lapsi tulee myöhässä 8:02 ja tädit ei päästä enää pöytään? Tämä lapsi joutuu eteisessä odottamaan 8:02-8:15, jolloin aamupala on ohi ja muut tulevat ruokapöydistä pois? Sori nyt vaan, mutta ei mene minunkaan oikeustajuun tuommoinen. Miten sinä kuvittelet että se kaksi minuuttia myöhässä tullut lapsi kaataa maailmasi ajalla 8:15-8:17? kaksi minuuttia ja olet täyttä pässinlihaa? Ja miksi olet varma, että lapsi edes olisi aamupalapöydässä vielä 8:15? Hänellä on kiire leikkimään muiden kanssa.
Lapseni ovat 21- ja 19-vuotiaita ja heidät vein AINA ajoissa päiväkotiin ja eskariin ja kouluun ja lukioonkin, jos heillä ei ollut vielä ajokortteja. Lasteni päiväkotiaikaan ei ollut lamaa ja kaikilla oli kivaa. Ruokaakin saivat.
Kiitos vain huolenpidostasi.
Nyt on ymmäreety jotain väärin, ei lapsi ole myöhässä aamupalalta, jos tulee 8:02 vaan vasta sitten on myöhäss jos tuel esim. 8:32, mutta ei se minunkaan mielestä silloinkaan olisi hirveää antaa tulla aamupalalle , koska varmasti siellä istuu vielä niitä hitaampia syöjiä.
Niin tässä siis qlkuperäinen viestittelijä: eli tosiaan näin oli että aamupala- aika oli 8.00-8.30 ja lapseltani kiellettiin aamupala, koska olimme 8.02 sisällä. Soitin asiasta tosin päiväkodin johtajalle, aamupalan sai ja ymmärrettiin että tämä oli poikkeustilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät, jos aamupala on 8.00-8.30 ja lapsi on päiväkodissa 8.02 on hänellä edelleen 28 minuuttia aikaa syödä. Itse kun olin päiväkodissa työharjoittelussa, keitettiin puurot itse. Aamupala- aika oli 8.00 -8.45 ja kaikki sinä aikana tulijat saivat aamupalaa. Oli itse asiassa helpompaa kun sai juoksevasti tarjoiltua. Kyllä ne lapset uskoivat kun viimeisille muistuteltiin että reippaasti pitää syödä. Toisissa paikoissa asioista tehdään ongelma, toisissa ei.
Aamupala pitää syödä ajoissa, jotta jää riittävästi aikaa kognitiivisten taitojen harjoittelulle, jotka edesauttavat esim. lukutaidon ja matemaattisten taitojen kehitystä. Aika on yksi kokemallakin opittava matemaattinen määre. Ja oman toiminnan suunnittelu ja ohjaus ovat perus kansalaistaitoja, juurikin taaperoiässä kiinnostamaan alkavia toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä toimintaa.Toimitte työnantajan ohjeiden vastaisesti. Onko kyseessä yksityinen työnantaja? Vai superkasvattaja, joka tekee omia päätöksiään, koska tietää paremmin kuin kukaan muu, miten asiat pitäisi olla ja marttyyrina uhraa itsensä oikeudenmukaisuuden, rakkauden ja ylimaallisen hyvyyden tähden? Olet varmaan se kutsumuksesta päiväkodissa puuhaava. Muut on siellä työsuhteessa vuoden 2022 työehdoilla.
Höpölöpö!Ihan kunnan päiväkoti ja mitään ohjeistusta meillä ei ole,ettei saisi lapselle aamupalaa säästää!
Päinvastoin,ihan johtaja meitä näin ohjeistaa.Joka asiassa mennään lapsen etu edellä!
Tuo on hyvä myyntivaltti! Laittakaa päiväkodin instaan mainokseksi tuo viesti, niin saatte teille sopivan asiakaskunnan ja henkilöstön. Vastaatteko myös kaikille eri tavoin ajatteleville ja tekeville "Höpölöpö"? Aikamoinen mesta👍, päiväkoti höpönassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaa? Lapsi tulee KAKSI minuuttia myöhässä ja sinä luulet, etä koko muu ryhmä on syönyt lautasensa TYHJÄKSI siinä kahdessa minuutissa ja myöhässä tulija ei kirisi tahtia kiinni?
Olet hyvin epäinhimillinen. Toivottavasti et pakkosyötä niitä ajoissa tulleita lapsia. Se on pahoinpitelyä.
Ei KUKAAN syö minuutilleen joka ikinen päivä samaa aikaa. LOL
"Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta?" Ei helv...
Entä ne ajoissa tulleet? Mitä teet, jos lapsi on syönyt lautasen tyhjäksi "etuajassa"? Pakotat oksentamaan takaisin lautaselle, koska "aamupala loppuu 8:15, prkl!"?
Ei siinä kahdessa minuutissa vaan jo kauan ennen sitä. Siksi se aamupala on viety pois kaksi minuuttia aiemmin. Lapset eivät syö minuutilleen ja aina on hitaampia ja nopeampia syöjiä, mutta niin vain aamupalan olivat nähtävästi saaneet kaikki syötyä ja astiat sovittuna aikana pois.
Toi sun avautuminen on täysin naurettavaa, vie se lapsesi aamiaisen aikaan sinne päiväkotiin, mikä siinä on niin vaikeeta?
Aamupala alkaa 8:00. Lapsi tulee myöhässä 8:02 ja tädit ei päästä enää pöytään? Tämä lapsi joutuu eteisessä odottamaan 8:02-8:15, jolloin aamupala on ohi ja muut tulevat ruokapöydistä pois? Sori nyt vaan, mutta ei mene minunkaan oikeustajuun tuommoinen. Miten sinä kuvittelet että se kaksi minuuttia myöhässä tullut lapsi kaataa maailmasi ajalla 8:15-8:17? kaksi minuuttia ja olet täyttä pässinlihaa? Ja miksi olet varma, että lapsi edes olisi aamupalapöydässä vielä 8:15? Hänellä on kiire leikkimään muiden kanssa.
Lapseni ovat 21- ja 19-vuotiaita ja heidät vein AINA ajoissa päiväkotiin ja eskariin ja kouluun ja lukioonkin, jos heillä ei ollut vielä ajokortteja. Lasteni päiväkotiaikaan ei ollut lamaa ja kaikilla oli kivaa. Ruokaakin saivat.
Kiitos vain huolenpidostasi.
Nyt on ymmäreety jotain väärin, ei lapsi ole myöhässä aamupalalta, jos tulee 8:02 vaan vasta sitten on myöhäss jos tuel esim. 8:32, mutta ei se minunkaan mielestä silloinkaan olisi hirveää antaa tulla aamupalalle , koska varmasti siellä istuu vielä niitä hitaampia syöjiä.
Niin tässä siis qlkuperäinen viestittelijä: eli tosiaan näin oli että aamupala- aika oli 8.00-8.30 ja lapseltani kiellettiin aamupala, koska olimme 8.02 sisällä. Soitin asiasta tosin päiväkodin johtajalle, aamupalan sai ja ymmärrettiin että tämä oli poikkeustilanne.
Näinkö kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ohjeet on päin peppua niin ne voi työpaikallakin kyseenalaistaa. Mutta hoitajat, niin sairaaloissa kuin vanhustenhuollossa kuin päiväkodeissa on sellaisia, jotka menee ohjeiden mukaan, ilman maalaisjärkeä kuin robotit.
Ohjeessa on näin niin näin tehdään ja aina voi vedota ohjeeseen. Ja sitten voidaan huonosti. Ja sitten odotetaan työn arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lapsi meni sinne päiväkotiin 8:32, jos se päättyi 8:30, ei 8:02.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ohjeet on päin peppua niin ne voi työpaikallakin kyseenalaistaa. Mutta hoitajat, niin sairaaloissa kuin vanhustenhuollossa kuin päiväkodeissa on sellaisia, jotka menee ohjeiden mukaan, ilman maalaisjärkeä kuin robotit.
Ohjeessa on näin niin näin tehdään ja aina voi vedota ohjeeseen. Ja sitten voidaan huonosti. Ja sitten odotetaan työn arvostusta.
Eli sun mielestä hygieniaohjeet on ihan turhia nekin? Jos se sun salaattibuffa on seissyt tunnin liikaa, niin eihän sekään mitään haittaa, eihän?
Olen töissä päiväkodin keittiöllä. Myöhästyminen aamupalalta tarkoittaa nimenomaan myöhästymistä siltä viimeiseltä hetkeltä, jolloin aamupala on enää tarjolla. Jos tulet siis tasan 8.30, saat aamupalaa, sen jälkeen et. Silloin keittiö alkaa purkaa aamupalaa linjastosta, ja tyhjentää kärryjä ja pestä tiskejä. Syy, miksi emme voi odottaa tai "joustaa" sitä 5-15 minuuttia on se, ettei sellaista aikaa kerta kaikkiaan ole olemassa. Mitoitukset ovat erittäin tiukat ja pienissä päiväkodeissa kuten omani on yleensä vain yksi työntekijä keittiössä. Yksittäinen "vain viiden minuutin" jousto tarkoittaa käytännössä jostakin seuraavasta työvaiheesta tinkimistä tai sen tekemättä jättämistä. Kukaan vanhempi tuskin toivoo, että se tinkiminen tapahtuu keittiön siivoamisesta, hygieniasta, erityisruokavalioista?
Päiväkoti on kokonaisuus, ei vain lapset ja hoitajat, tai varhaiskasvatus, vaan kaikki muukin, eli keittiö, siivous, kiinteistönhuolto jne. Meillä on pakko olla aikataulut, koska muuten emme saa tätä pakkaa toimimaan. Ja miksi se yksi "2 minuuttia yhden kerran" kaataa kaiken? No ei kaada, mutta kun sen annetaan tapahtua kerran, se tapahtuu toiste, ja raja on vedettävä johonkin.
Me teemme paljon näkymätöntä työtä ja joustamme teidän vanhempien selkien takana jo valmiiksi. Järjestämme äitienpäivän kortit ja kahvittelut, ylitöinä joskus, hulluimmat jopa osittain omalla ajallaan, emmekä pyydä edes kiitosta, koska se on työtämme. Pyydämme vain, että pyrkisitte noudattamaan niitä sääntöjä ja aikatauluja, jotka mahdollistavat lastenne eteen tekemämme työn. Kiitos.
Ps. Ja omassa päiväkodissani krooninen "2 minuuttia myöhässä" lapsi tulee aina (jos tulee) hänen paikalleen säästetylle aamupalalle.
Nykypäivän päiväkodeissa on joka ryhmässä oma jääkaappi seka kuivamuonakaapit, ei mulla muuta!