Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi myöhästyi aamupalalta päiväkodissa, ei saa enää antaa aamupalaa!

Vierailija
06.05.2022 |

Onko jossain näin tiukkaa, kuin armeijaan lapsen veisi? Itse ole anatnut, jopa iltpalaleivän mukaan lapselle, tietystä syystä, vaikka sitäkään ei olisi saanut tehdä. Eikö sitä pitäisi ajatella lapsen etua ja hyvinvointia? Ja nyt eletään 2000-lukua!

Kommentit (693)

Vierailija
81/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan, kun Kekkonen oli presidenttinä ja minä olin yhden vuoden ajan tarhassa, söin aina aamupalan ihan normaalisti kotona. Sitten melkein heti tarhaan päästyäni olisi pitänyt alkaa taas syödä. Se oli usein hankalaa, etenkin kun en ollut tottunut aamupuuroihin. Mutta nälkä ei tarhassa ollessa päässyt yllättämään koskaan. Muistan, että ruoat olivat hyviä, varsinkin jälkiruoat. :)

No, se oli silloin se. Siihen aikaan ajateltiin rennommin eikä kaikki ollut niin kireää kuin nykyään.

Mikähän kohta tossa oli sitä rennommin ajattelua? Kekkosen aikaan päiväkodit oli kyllä sellainen villilänsi, että enpä olisi lastani sinne laittanut. Vielä Koivistonkin aikaan päiväkodit olivat ihan vihonviimeinen paikka, pakollinen paha.

Kävin pikkuveljeäni hakemassa koulun jälkeen päiväkodista 80-90-luvun vaihteessa ja hoitajilla ei ollut mitään käsitystä missä lapset olivat, pikkuveljeäni oli purtu usein rintaan eikä kukaan ollut nähnyt mitään ja mun ei tarvinnut edes sanoa kellekään kun hain veljeni pois.

Äiti sitten siirsi veljeni pphoitajalle mutta sekään tuohon aikaan ollut hyvä ratkaisu. Valvontaa ei ollut ollenkaan ja hyvin äkkiä veljeni alkoi olla itkuinen ja kieltäytyi hoitoon menosta. Selvisi, että hoitaja otti aamulla lapset vastaan ja sen jälkeen istui itse tvllä ja poltti röökiä kunnes vanhemmat taas otettiin hymyillen iltapäivällä vastaan.

Äitini hankki veljelleni sit hoitajan kotiin, sit homma toimi vaikka se tarkoittikin sitä, että hänen piti tehdä enemmän lisävuoroja.

Omia lapsiani en laittanut päiväkotiin, en vain pystynyt kun edelleen muistan veljeni hädän. Mutta

kyllä nykyinen päiväkoti on huomattavasti parempi, nykyvanhemmat vain eivät ole tyytyväisiä mihinkään, he kun ovat uniikkeja lumihiutaleita, lapsistaan puhumattakaan.

Vierailija
82/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin perhepäivähoidossa monta vuotta ja tyytyväisempi en voisi olla. Jos on hyvä hoitaja, niin voittaa päiväkodin 100-0. Harmi, että palkka on todella huono työn vaativuuteen nähden. Sinunlaisia tarvittaisiin enemmän ja ei riitä sanat kertomaan, kuinka paljon arvostan sinua ja työtäsi! 

No ei kyllä ole huono palkka pp-hoitajilla 😅

Jep. Saavat enemmän kuin se hoitaja siellä päiväkodissa 20 lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerran lapsi myöhästyi 2min ja lastentarhanopettaja sanoi ettei saa enää aamupalaa. Resurssipulasta on turha höpistä koska siellä ruokalassa hän istui kuitenkin. Tiedostan että olin myöhässä ja se oli minun vikani. Minusta tässä on kyse siitä että kostetaan ja halutaan näpäyttää vanhempia, mutta se tehdään valitettavasti lapsen kautta. Ja miksi emme syöneet kotona, siksi, etten tarkoituksella myöhästynyt ja lähdin siitä että ehdimme. Ihmettelen näitä kommentteja että ihan oikein että lapsen tulee olla nälässä aikuisen virheestä.

Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta? Osaisitkos laskeskella paljonko se on oikeasti aamiaiselta myöhästyminen?

Oletko jotenkin vajaa? Lapsi tulee KAKSI minuuttia myöhässä ja sinä luulet, etä koko muu ryhmä on syönyt lautasensa TYHJÄKSI siinä kahdessa minuutissa ja myöhässä tulija ei kirisi tahtia kiinni?

Olet hyvin epäinhimillinen. Toivottavasti et pakkosyötä niitä ajoissa tulleita lapsia. Se on pahoinpitelyä. 

Ei KUKAAN syö minuutilleen joka ikinen päivä samaa aikaa. LOL

"Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta?" Ei helv...

Entä ne ajoissa tulleet? Mitä teet, jos lapsi on syönyt lautasen tyhjäksi "etuajassa"? Pakotat oksentamaan takaisin lautaselle, koska "aamupala loppuu 8:15, prkl!"?

Et ymmärrä mitä tarkoittaa sana "lopusta"? Puhut kuin siinä olisi ollut "alusta". Ne muut lapset ovat jo syöneet vaikka sen tunnin ja kun pirpanat on päästetty vapaaseen toimintaan niin tulee mamma lapsensa kanssa pari minuuttia myöhässä vaatien aamupalaa.

Vierailija
84/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan, kun Kekkonen oli presidenttinä ja minä olin yhden vuoden ajan tarhassa, söin aina aamupalan ihan normaalisti kotona. Sitten melkein heti tarhaan päästyäni olisi pitänyt alkaa taas syödä. Se oli usein hankalaa, etenkin kun en ollut tottunut aamupuuroihin. Mutta nälkä ei tarhassa ollessa päässyt yllättämään koskaan. Muistan, että ruoat olivat hyviä, varsinkin jälkiruoat. :)

No, se oli silloin se. Siihen aikaan ajateltiin rennommin eikä kaikki ollut niin kireää kuin nykyään.

Mikähän kohta tossa oli sitä rennommin ajattelua? Kekkosen aikaan päiväkodit oli kyllä sellainen villilänsi, että enpä olisi lastani sinne laittanut. Vielä Koivistonkin aikaan päiväkodit olivat ihan vihonviimeinen paikka, pakollinen paha.

Kävin pikkuveljeäni hakemassa koulun jälkeen päiväkodista 80-90-luvun vaihteessa ja hoitajilla ei ollut mitään käsitystä missä lapset olivat, pikkuveljeäni oli purtu usein rintaan eikä kukaan ollut nähnyt mitään ja mun ei tarvinnut edes sanoa kellekään kun hain veljeni pois.

Äiti sitten siirsi veljeni pphoitajalle mutta sekään tuohon aikaan ollut hyvä ratkaisu. Valvontaa ei ollut ollenkaan ja hyvin äkkiä veljeni alkoi olla itkuinen ja kieltäytyi hoitoon menosta. Selvisi, että hoitaja otti aamulla lapset vastaan ja sen jälkeen istui itse tvllä ja poltti röökiä kunnes vanhemmat taas otettiin hymyillen iltapäivällä vastaan.

Äitini hankki veljelleni sit hoitajan kotiin, sit homma toimi vaikka se tarkoittikin sitä, että hänen piti tehdä enemmän lisävuoroja.

Omia lapsiani en laittanut päiväkotiin, en vain pystynyt kun edelleen muistan veljeni hädän. Mutta

kyllä nykyinen päiväkoti on huomattavasti parempi, nykyvanhemmat vain eivät ole tyytyväisiä mihinkään, he kun ovat uniikkeja lumihiutaleita, lapsistaan puhumattakaan.

Vau. Tosi hyvin kerrottu. Kuin olis katsonut A. Kaurismäen leffan. Ei ihme, että ollaan mitä ollaan nykyään. Ei vaan osata mitään.

Vierailija
85/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran junan ravintolaan lapsen kanssa kun hän halusi munkkia leikkivaunussa peuhattuaan. En saanut mitään! Sellainen vihainen siivooja tai joku sanoi, että tarjoilu on loppu, juna tuli aikataulussa pääteasemalle.

Valitus vr:lle ei poikinut edes vastausta. Onneksi on tämä palsta.

PS. Jouduin siis viemään kirkuvan lapsen laiturialueelle eikä yksikään kauppa ollut auki. R-kioskilla ryöstöhinnat eikä suostunut antamaan alennusta vaikka oli lapsesta kysymys ja nälkä. Todella huonoa palvelua eikä mitään tajua kuinka lapsia ja äitejä pitää kohdella, että tulevat toistekin.

Vierailija
86/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin perhepäivähoidossa monta vuotta ja tyytyväisempi en voisi olla. Jos on hyvä hoitaja, niin voittaa päiväkodin 100-0. Harmi, että palkka on todella huono työn vaativuuteen nähden. Sinunlaisia tarvittaisiin enemmän ja ei riitä sanat kertomaan, kuinka paljon arvostan sinua ja työtäsi! 

Ihan hyvä palkka on varsinkin yksityisillä (itse siis määrittelevät hoitomaksunsa). Enemmän se on kuin vakaopettajalla. Itsellä tällä hetkellä n 3200.

T: yks.pph

Vierailija
87/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtevätkö lapset kotoa syömättä mitään?

Miksi he söisi kotona kun perhe maksaa aamupalasta päiväkodissa?

Häh? kyllä minulla on nälkä, kun herään.. itse ainakaan jaksa odotella tuntia, että saisin ruokaa vasta silloin, kun kerran perhe maksanut olet kai itsekin aamuisin syömättä ja syöt vasta, kun lapset saatettu jne vai syötkö ensimmäisenä aamuisin herättyäsi??

Vierailija
88/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän kohta tossa oli sitä rennommin ajattelua? Kekkosen aikaan päiväkodit oli kyllä sellainen villilänsi, että enpä olisi lastani sinne laittanut.

Oli kai sitten vaan hyvä tuuri. Olin tarhassa 1974-1975. Periaatteessa päiväunet olivat pakollisia, mutta koska en ollut niihin tottunut ja olin aina hereillä sen kaksituntisen, totesivat hoitajat jossain vaiheessa että antaa olla. Sain monesti viettää sen ajan heidän taukohuoneessaan kuuntelemassa Hullujussia ja muita sen ajan merkittäviä artisteja. Näitä olin jo käynyt kuuntelemassa äidin kanssa kaupunkimme kirjastossa, joten oli mukavaa, kun tarhassa voi kuunnella samaa musiikkia, ettei tarvinnut pyöriä kerrossängyssä kahta tuntia tekemättä mitään, voi käyttää ajan mukavammmin.

Ruoat olivat hyviä, etenkin lätyt ja kääretortut, ja niitä sai joskus ottaa lisää. Aamupalana, jota en aina syönyt kun en kerta kaikkiaan pystynyt, oli jotain puuroa. Välipalana jälkiuunileipää jonka päällä maksamakkaraa, juomana lasillinen mehua.

Muutenkin meininki päiväkodissamme, tarhassamme, oli tosiaan ihan hyvä. Tehtiin muutamia retkiäkin. Muistan ainakin, että jossain vaiheessa kävimme tutustumassa palokunnan toimintaan. Muistan monet tarhalaiset nimeltä ja myös henkilökunnan jäseniä muistan melko hyvin.

Vierailija
89/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän kohta tossa oli sitä rennommin ajattelua? Kekkosen aikaan päiväkodit oli kyllä sellainen villilänsi, että enpä olisi lastani sinne laittanut.

Oli kai sitten vaan hyvä tuuri. Olin tarhassa 1974-1975. Periaatteessa päiväunet olivat pakollisia, mutta koska en ollut niihin tottunut ja olin aina hereillä sen kaksituntisen, totesivat hoitajat jossain vaiheessa että antaa olla. Sain monesti viettää sen ajan heidän taukohuoneessaan kuuntelemassa Hullujussia ja muita sen ajan merkittäviä artisteja. Näitä olin jo käynyt kuuntelemassa äidin kanssa kaupunkimme kirjastossa, joten oli mukavaa, kun tarhassa voi kuunnella samaa musiikkia, ettei tarvinnut pyöriä kerrossängyssä kahta tuntia tekemättä mitään, voi käyttää ajan mukavammmin.

Ruoat olivat hyviä, etenkin lätyt ja kääretortut, ja niitä sai joskus ottaa lisää. Aamupalana, jota en aina syönyt kun en kerta kaikkiaan pystynyt, oli jotain puuroa. Välipalana jälkiuunileipää jonka päällä maksamakkaraa, juomana lasillinen mehua.

Muutenkin meininki päiväkodissamme, tarhassamme, oli tosiaan ihan hyvä. Tehtiin muutamia retkiäkin. Muistan ainakin, että jossain vaiheessa kävimme tutustumassa palokunnan toimintaan. Muistan monet tarhalaiset nimeltä ja myös henkilökunnan jäseniä muistan melko hyvin.

Nukkumispakkoa ei ole vieläkään. Ja varmasti on ollut hyviäkin päiväkoteja kautta aikain, mutta valvonta ja säännöt olivat todella lepsuja, jolloin vahinkoja ja unohduksia, suoranaisia heitteillepanoja tapahtui ihan liikaa.

Vierailija
90/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? kyllä minulla on nälkä, kun herään.. itse ainakaan jaksa odotella tuntia, että saisin ruokaa vasta silloin, kun kerran perhe maksanut olet kai itsekin aamuisin syömättä ja syöt vasta, kun lapset saatettu jne vai syötkö ensimmäisenä aamuisin herättyäsi??

Itse asiassa minä syön aamiaisen 11:00, mutta joo, jos lapseni olisivat päiväkodissa, kyllä he aamiaisen olisivat syöneet kotona ja päiväkodissa sit heidän aamiainen olisi jo välipala.

Vierailija
91/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi myöhästyi.

No me esimerkiksi myöhästyimme kuolonkolarin takia. Koko katu katki.

Jos tämä on totta niin tilannetajua peliin ja kaupan kautta päiväkotiin!!

Jos myöhästyminen on oma syy, eli luulet ehkä ehtiväsi mutta myöhästyy 5 min aamiaisajalta niin ruokaa lapselle kotona ja huomenna lähtö aiemmin. Meilläkin välillä todella kiireinen aamu ja annan lapsen käteen leivän jos en ole varma ehdimmekö aamiaiselle.

Mitä helvetin tilannetajua?

Jumitimme tunnin siellä kolarin takana ja pakko oli töihinkin ehtiä.

No kuoliko lapsi siihen, että töihin ehtiminen oli sulle tärkeämpää kuin lapsen aamupala?

Vierailija
92/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että meidän lasten päiväkotiinkin tuodaan joskus lapsia aamupalalle vasta klo 8.30, vaikka pk:n ohjeiden mukaan siellä aamupalaa syövien lasten tulisi olla paikalla viimeistään klo 8.20. Nähdäkseni sen verran joustetaan, että myöhäisille tulijoillekin vielä tarjoillaan. Aamiaisen jälkeen porukka menee ulos eivätkä kaikki kuitenkaan pystyisi ampaisemaan sinne samalla kellonlyömällä, niin että muutamien minuuttien joustot lienevät vain realismia. Sitä en sitten tiedä, kuinka toimitaan, jos joku tulee vasta lähempänä yhdeksää nälkäisenä. Luultavasti vanhempien kanssa keskustelemalla yritettäisiin muuttaa tilannetta, jos noin kävisi toistuvasti. Meidän perheessä katsottiin sujuvimmaksi, että syödään aamiaista kotona ja viedään lapset hoitoon sitten puoli yhdeksäksi.

Vierailija
93/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala, iltapala, onko Suomessa myos lounaspala ja paivallispala? Mita nama palat ovat? Omituisia sanoja.

frühstück saksaksi, eli aikainen pala. Siinä sulle lisää ihmeteltävää.

Englanniksikin on breakfast eli paaston rikkominen. Monet aikuiset mm. pätkäpaastoilevat kun eivät halua syödä aamupalaa, toiset eivät taas syö iltapalaa.

Vierailija
94/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsemme oli päikyssä, niin miehen vientivuorolla myöhästyivät välillä. Tällöin lapsi sai näkkäriä ja vettä ja mies ymmärtäviä sanoja. Minulle sitten vaahdottiin lasta hakiessa, että myöhästymisiä EI saa tulla. Jatkossa ei aamupalaa anneta.

Ollaankohan käytetty samaa päiväkotia? Lapsen ollessa pieni, mies vei lapsen aamulla ja minä hain iltapäivällä kotiin. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun sain tiukkaa palautetta jostain, mitä mies oli tehnyt (yleensä tullut niin myöhään, että aamupala-aika oli yleensä jo ohi, mutta lapsi sai sitten sitä näkkäriä). Sitten kun yritin ottaa asian puheeksi miehen kanssa, ja sanoin että eikö sitä lasta nyt voisi viedä ajoissa ja minun ei tarvitsisi aina kuunnella saarnaa, niin mies oli silmät suurina ja hämmentyneenä. Hänelle kun oli aina vain sanottu että "ei se haittaa". Ensin ei edes meinannut uskoa minua, kun kerroin että sain taas kiukuttelua myöhästymisistä. Miehellä henkilökunta vain hymyili ja hoki, että ei haittaa. 

Just samalla tavalla meilläkin miehelle sanottiin, että ei se mitään. Ei uskonut minua, kun sanoin, että tuosta tuli kovaa (!) valitusta. Hoki vaan minulle, että ei se niitä haittaa ja minä vaan olen nipo.

Tuolla muuten aamupalaa sai vain jos oli 7.30 mennessä paikalla.

T. Se aiempi kirjoittaja Pirkanmaalta

Vierailija
95/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerran lapsi myöhästyi 2min ja lastentarhanopettaja sanoi ettei saa enää aamupalaa. Resurssipulasta on turha höpistä koska siellä ruokalassa hän istui kuitenkin. Tiedostan että olin myöhässä ja se oli minun vikani. Minusta tässä on kyse siitä että kostetaan ja halutaan näpäyttää vanhempia, mutta se tehdään valitettavasti lapsen kautta. Ja miksi emme syöneet kotona, siksi, etten tarkoituksella myöhästynyt ja lähdin siitä että ehdimme. Ihmettelen näitä kommentteja että ihan oikein että lapsen tulee olla nälässä aikuisen virheestä.

Jos yksi lapsi aloittaa ruokailun siinä vaiheessa kun muut lopettavat ja ruuat siivotaan pois menee siinä 15 min aikuisen aikaa ja KOKO ryhmän aikaa, eli kaikki lapset odottavat sitä yhtä ennen kuin voidaan siirtyä seuraavaan toimintaan. Miten itsekäs voi ihminen olla?

Miksi koko ryhmän pitää odottaa, kun siellä on kuitenkin toinen hoitaja, joka pystyy aamutuokion vetämään tai sallimaan lapsille vapaan leikin.

Omat lapseni olivat aikoinaan Norjassa päiväkodissa ja siellä lapset olivat yksilöitä, eivät ryhmä. Hoitajat olivat mahdollistajia eli tuokioiden sijaan oli 2 ns. oppituntia, koko muu päivä vapaata leikkiä. Ja tämä myös 3v ikäisillä ja pienemmillä. Syömässä lapset kävivät omia aikojaan, sama ulkoilun kanssa. Jos ei halunnut ulos, ei  ollut pakko mennä ja jos halusi olla koko päivän ulkona, oli sekin OK.

Suomessa ei ole yksilöitä, on vain ryhmä, jonka dynamiikkaan panostetaan 4 vuotta ja sitten lapset jo menevätkin kouluun voimaan pahoin.

Norja on öljyvaltio. Suomi ei. Sitten kun Suomestakin löytyy öljyä voidaan päivähoitoa kehittää Norjan suuntaan. Tai voithan valita edustajan joka kannattaa verojen korotusta, jotta päivähoito toimisi paremmin.

Suomessa on akkumineraaleja ja kultaa enemmän kuin muissa maissa. Ne vain annetaan ILMAISEKSI ulkomaisille kaivosfirmoille. Voitaisiin olla rikkaampia kuin Norja, mutta ei käy nöyrälle Suomelle.

Vierailija
96/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti voisi vähentää niitä lasten kehityskeskusteluja. Ihan painajaismaista täyttää kaiken maailman lappuja ja käydä jonnin joutava keskustelu siellä. Sen ymmärrän, jos lapsessa huomataan jotain poikkeavaa, mihin pitää puuttua, mutta itse koin nuo keskustelut lähinnä taakkana niin sanotusti normaalisti kehittyvien lasten kanssa. Keskittykää siihen lapsen hoitoon.

No juuri näin. Puoli tuntia keskusteltiin diipadaapaa ja lapsen tavoitteena on pottailun opettelu. (Jännä juttu että kaikkien tuon ikäisten tavoitteena on oppia pottailu). Tuonkin ajan olisi voinut käyttää johonkin järkevään. Ja tukea niille ketkä sitä tarvii, ei hyvin kehittyville normaaleille lapsille. Juttelemme muutenkin joka päivä klo.16 lapsen asioista niin ihan kartalla ollaan mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
97/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me syödään yhdessä aamupala, koko perhe. Se on kiva aamun rauhallinen hetki.

Vierailija
98/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Saavat enemmän kuin se hoitaja siellä päiväkodissa 20 lapsen kanssa.

Pp-hoitaja paitsi hoitaa lapset, myös ostaa ruokatarpeet, valmistaa niistä ruuat, antaa (riittävän kokoisen) kotinsa käyttöön, ja siivoaa sen.

Vierailija
99/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta? Osaisitkos laskeskella paljonko se on oikeasti aamiaiselta myöhästyminen?

Oletko jotenkin vajaa? Lapsi tulee KAKSI minuuttia myöhässä ja sinä luulet, etä koko muu ryhmä on syönyt lautasensa TYHJÄKSI siinä kahdessa minuutissa ja myöhässä tulija ei kirisi tahtia kiinni?

Olet hyvin epäinhimillinen. Toivottavasti et pakkosyötä niitä ajoissa tulleita lapsia. Se on pahoinpitelyä. 

"Kai sä tajuat, että se kaksi minuuttia on myöhästyminen aamupalan lopusta?" Ei helv...

Entä ne ajoissa tulleet? Mitä teet, jos lapsi on syönyt lautasen tyhjäksi "etuajassa"? Pakotat oksentamaan takaisin lautaselle, koska "aamupala loppuu 8:15, prkl!"?

Ei siinä kahdessa minuutissa vaan jo kauan ennen sitä. Siksi se aamupala on viety pois kaksi minuuttia aiemmin. Lapset eivät syö minuutilleen ja aina on hitaampia ja nopeampia syöjiä, mutta niin vain aamupalan olivat nähtävästi saaneet kaikki syötyä ja astiat sovittuna aikana pois.

Toi sun avautuminen on täysin naurettavaa, vie se lapsesi aamiaisen aikaan sinne päiväkotiin, mikä siinä on niin vaikeeta?

Aamupala alkaa 8:00. Lapsi tulee myöhässä 8:02 ja tädit ei päästä enää pöytään? Tämä lapsi joutuu eteisessä odottamaan 8:02-8:15, jolloin aamupala on ohi ja muut tulevat ruokapöydistä pois? Sori nyt vaan, mutta ei mene minunkaan oikeustajuun tuommoinen. Miten sinä kuvittelet että se kaksi minuuttia myöhässä tullut lapsi kaataa maailmasi ajalla 8:15-8:17? kaksi minuuttia ja olet täyttä pässinlihaa? Ja miksi olet varma, että lapsi edes olisi aamupalapöydässä vielä 8:15? Hänellä on kiire leikkimään muiden kanssa. 

Lapseni ovat 21- ja 19-vuotiaita ja heidät vein AINA ajoissa päiväkotiin ja eskariin ja kouluun ja lukioonkin, jos heillä ei ollut vielä ajokortteja. Lasteni päiväkotiaikaan ei ollut lamaa ja kaikilla oli kivaa. Ruokaakin saivat.

Kiitos vain huolenpidostasi.

Vierailija
100/693 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kahdessa minuutissa vaan jo kauan ennen sitä. Siksi se aamupala on viety pois kaksi minuuttia aiemmin. Lapset eivät syö minuutilleen ja aina on hitaampia ja nopeampia syöjiä, mutta niin vain aamupalan olivat nähtävästi saaneet kaikki syötyä ja astiat sovittuna aikana pois.

Toi sun avautuminen on täysin naurettavaa, vie se lapsesi aamiaisen aikaan sinne päiväkotiin, mikä siinä on niin vaikeeta?

Aamupala alkaa 8:00. Lapsi tulee myöhässä 8:02 ja tädit ei päästä enää pöytään? Tämä lapsi joutuu eteisessä odottamaan 8:02-8:15, jolloin aamupala on ohi ja muut tulevat ruokapöydistä pois? Sori nyt vaan, mutta ei mene minunkaan oikeustajuun tuommoinen. Miten sinä kuvittelet että se kaksi minuuttia myöhässä tullut lapsi kaataa maailmasi ajalla 8:15-8:17? kaksi minuuttia ja olet täyttä pässinlihaa? Ja miksi olet varma, että lapsi edes olisi aamupalapöydässä vielä 8:15? Hänellä on kiire leikkimään muiden kanssa. 

Lapseni ovat 21- ja 19-vuotiaita ja heidät vein AINA ajoissa päiväkotiin ja eskariin ja kouluun ja lukioonkin, jos heillä ei ollut vielä ajokortteja. Lasteni päiväkotiaikaan ei ollut lamaa ja kaikilla oli kivaa. Ruokaakin saivat.

Kiitos vain huolenpidostasi.

Nyt on ymmäreety jotain väärin, ei lapsi ole myöhässä aamupalalta, jos tulee 8:02 vaan vasta sitten on myöhäss jos tuel esim. 8:32, mutta ei se minunkaan mielestä silloinkaan olisi hirveää antaa tulla aamupalalle , koska varmasti siellä istuu vielä niitä hitaampia syöjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi