Minulla on ongelma, olen yksin kolmen pienen lapsen kanssa enkä jaksa siivota!
tai en jaksaisi. Kämppä koko ajan sotkuinen ja tuntuu että siivoaminen on loputonta. OMaa aikaa ei jää hetkeäkään. Sukulaisista tai ystävistä ei apua. Onko kellään antaa vinkkejä?
Kommentit (11)
Mutta onneksi nuo lapset on pikkusia vaan hetken. Itse jaksan sillä ajatuksella etiäppäin ja siivouskin sujuu siinä sivussa.
mulla täysin sama ongelma
ja jos joku tulis vaik kerran viikossa siivoomaan niin hienoo olis...
mut nuo firmat ottaa niin isoja summia... :(
Ja auttamaan siivouksessa. 2.5-vuotiaskin osaa jo kaikenlaista.
3-vuotias osaa kerätä lelut ryhmittäin omiin koppiinsa. Ja lajitella vaatteita, auttaa petaamisessa, imuroidakin, lakaista ainakin.
Ja 2-vuotias osaa pyyhkiä pölyjä ja tahroja, viedä vaipan pois.
Vie mennessäs, tuo tullessas.
Ja laske siisteysstandardejasi, voi olla sotkuisempaakin eikä se ketään tapa.
meillä alkoi vastikään käydä palkattu siivoooja. Käy kerran tai kaksi kuussa siivoamassa perusteellisesti, välisiivoukset teen sitten itse (jos jaksan). Aikaa menee kerralla siivoojan käyntiin kolme tuntia, hinnaksi tulee 30 euroa/tunti. Kotitalousvähennyksenä saamme 60 prosenttia " takaisin" . Ei siis ole järjettömän kallista :) Mikään ei ole ihanampaa kuin lähteä aamulla sotkuisesta kodista lasten kanssa ulos, ja lounaalle palatessa koti on puhdas - kuin taikaiskusta:)
Olen tästä tosi onnellinen, vaikka hävettää ikinä livenä kertoa tästä koska heti moni ajattelee että ompa laiska ja surkea kotiäiti...
siivoa vähitellen, esim. huone päivässä, vie heti tavarat käytön jälkeen paikoilleen, ota lapset avuksi vaikka leikin varjolla.
Vierailija:
kotona loppuu aina siivoushommat kesken eikä lapsetkaan enää viitsi sotkea kun ovat kai kyllästyneet alati siivoavaan äitiin ja huomanneet ettei sotkemisesta ole mitään iloa.
Meillä taas pikkuiitat kulkee mun perässä motkottaen ja kaataa, levittää ja hajauttaa kaiken minkä olen juuri saanut nostettua pystyyn, pyyhittyä ja kerättyä kokoon... Tunkevat istumaan rikkalapioon ja huutavat kiukkuisesti kun äiti pilaa kodin kauniin ja turvallisen tahmakerroksen... Onhan se tietysti liukas se puhdas lattia, nii-in.
kotona loppuu aina siivoushommat kesken eikä lapsetkaan enää viitsi sotkea kun ovat kai kyllästyneet alati siivoavaan äitiin ja huomanneet ettei sotkemisesta ole mitään iloa.