Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menierin tauti-kokemuksia?

Vierailija
05.05.2022 |

Millaisin oirein menit/ohjattiin erik.lääkärille, miten tutki ja tuliko diagnoosiksi Menierin tauti?
Entäpä jatko ja hoito? Ikäsi tuolloin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menieri diagnoosi 4 vuotta sitten ja lääkitys Salures poistaa nestettä kehosta.

Mulla ei ole pahoja kohtauksia mutta lievää pyörrytystä tulee heti kun Olen yli väsynyt.

Tinnituksen sain kaupan päälle: se kovenee kun olen 😴 väsynyt.

Oliko sulla millaisia oireita ja missä määrin, että sait diagnoosin ja ilm ihan alan erik.lääkäriltä?

Oletko töissä pärjännyt ongelmitta tai joutunut olemaan sairaana? Miksi sait tuon lääkkeen etkä sitä toista joka kuulema ollut Menierin hoidossa käytetty jo vuosikymmeniä, M-kirjaimellako se nyt alkoi..

Tarkoitatko mahdollisesti Betaserciä? Minä pyysin lääkäriä kirjoittamaan reseptin kun lopulta hermostuin ja väsyin kun maailma oli keinunut yhtäjaksoisesti yli kolme kuukautta.

Vierailija
22/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menieri diagnoosi 4 vuotta sitten ja lääkitys Salures poistaa nestettä kehosta.

Mulla ei ole pahoja kohtauksia mutta lievää pyörrytystä tulee heti kun Olen yli väsynyt.

Oliko sulla millaisia oireita ja missä määrin, että sait diagnoosin ja ilm ihan alan erik.lääkäriltä?

Oletko töissä pärjännyt ongelmitta tai joutunut olemaan sairaana? Miksi sait tuon lääkkeen etkä sitä toista joka kuulema ollut Menierin hoidossa käytetty jo vuosikymmeniä, M-kirjaimellako se nyt alkoi..

Tarkoitatko mahdollisesti Betaserciä? Minä pyysin lääkäriä kirjoittamaan reseptin kun lopulta hermostuin ja väsyin kun maailma oli keinunut yhtäjaksoisesti yli kolme kuukautta.

Kyllä, Betaserc, juuri nappasin päivän toisen sellaisen, sain siis kys lääkekuurin ruokavaliooni vko sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain diagnoosin muutama vuosi sitten, ollessani 40v. Alkoi sellaisena korvien tukkoisena olona, eli tuntui ettei kuullut kunnolla. Sitten osa äänistä tuntui, kuin olisi jossain kattilassa ollut, siis kaikui metallisesti. Oli myös huimausta. Lopulta tuli kohtauksia, jolloin en pysynyt edes kontallani, eli todella kova huimaus. Aika nopeasti sain diagnoosin, koska minulla oli kaikki klassiset oireet, myös kuulonalenema. Aluksi söin Betaserciä, mutta kun tilanne taas paheni, se jätettiin pois ja aloitettiin Diuramin Mite. Minulla on hyviä ja huonoja jaksoja. Hyvässä ei ole mitään oireita, huonossa oireet vaihtelevat miedosta koviin, mutta ne kestävät viikkoja tai kuukausia, jonka jälkeen on taas hyvä jakso. Suolalla tai suolattomuudella tai millään muullakaan ei tunnu olevan mitään merkitystä. Meniere elää ihan omaa elämäänsä.

Vierailija
24/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahentaako teillä kahvi oireita?

Vierailija
25/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Betaserc, juuri nappasin päivän toisen sellaisen, sain siis kys lääkekuurin ruokavaliooni vko sitten.

Ok. Oma annokseni on 8mg 1-2 x 1-3/vrk, en käytä lääkitystä säännöllisesti vaan aloitan maksimiannoksella aina kun alkaa muljahtaa tietyllä tavalla nukkumaan mennessä ja säädän annosta pienemmäksi sitä mukaa kuinka alkaa hellittää.

Vierailija
26/27 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Oma annokseni on 8mg 1-2 x 1-3/vrk, en käytä lääkitystä säännöllisesti vaan aloitan maksimiannoksella aina kun alkaa muljahtaa tietyllä tavalla nukkumaan mennessä ja säädän annosta pienemmäksi sitä mukaa kuinka alkaa hellittää.

Minulle tuo erik.lääkäri pisti 24mg tabua 2x/pvässä..vaikka jätti pienen mahdollisuuden diagnoosinsa "varmuudelle", tyypillistä Menierissä sekin, jos ei potilaalla ole selkeitä vertigo-kohtauksia ja/tai selkeää kuulonalenemaa..

Mutta aiempaan palaten, onko tällainen korvakipuilu Menieriin kuuluvaa myöskin, välillä joudun ottamaan ihan särkylääkettä, pärjäisin varmasti ilmankin, mutta en näe välttämättä järkeä missään "vasiten kärvistelyssäkään".

Paineen tunnetta, särkyä ja nyt ollut välillä pientä "vihellystä"=tinnitus? ja pari päivää sitten kutakuinkin suhisevaa rutinaa ruokaa pureskellessa ja se siis oli korvassa, ei hampaissa ruoan murskautuessa, koska ei edes sellaista syötävää ollut mikä rutisisi rikki mennessä.

Vierailija
27/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 83 v nainen. Päässäni alkoi yllättäen hirveä jyrinä n kuukausi sitten. Lievää huimausta esiintyy ajoittain. Minulla on kuulonalema ja kuulolaite ollut useita vuosia. Sain yleislääkäriltä lääkkeeksi  betaserc 24 lääkettä 2x24 pvä. Eipä auta. Koskaan aikaisemmin en ole kokenut tinnitusta tms.

Toivon löytäväni vertaistukea täältä!