Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi saada apua

Vierailija
04.05.2022 |

Tilanne on todella vaikea.. Olen ollut pitkään sairaana ja olemme muuttaneet n. vuosi sitten asunnosta, jossa oli sisäilmaongelma ja muutto oli todella raskas ja kallis. Luulin että kuolen sinne, joten se on todellinen ihme että meillä on nyt hyvä asunto, mihin päästiin ihan viimeisillä voimanrippeilläni lähtemään.
Olen 10v tytön yksinhuoltaja. Rahaongelmat on kumuloituneet vuosien aikana, koska olen ollut pitkään työkyvytön ja totaali yksinhuoltaja. Luottotiedot on menneet ajat sitten, vaikka en varsinaisesti ole velkaa juuri ottanut, on ollut muutama todella epäonninen tapahtuma. Velkasaneeraus on mahdollinen, mutta se ei nyt tähän akuuttiin tilanteeseen auta mitenkään.
En pysty enää hankkimaan lapselleni sellaisia pakollisia asioita, mitkä maksaa useamman satasen, kun osamaksua en voi käyttää. Asiat on tässä suhteessa kasaantuneet ja yhä kasaantuu lisää.
Hän nukkuu tällä hetkellä vieressäni, koska en pysty ostamaan kunnollista patjaa, mikään vaahtomuovi ei tule kysymykseen, patjan on oltava kunnollinen ja pitkäikäinen. Ja kun olemme molemmat altistuneet sisäilmaongelmille, lapsellani oli entisessä asunnossa mm. voimakasta nenäverenvuotoa, patjan tulisi olla mahdollisimman myrkytön, ettei hän ala enää oireilla. Ei tällaiseen anneta tukea esim. kirkolta, he antavat maksukortin korkeintaan jyskiin (jossa muuten on samanhintaiset patjat kuin paikassa josta saa patjan luonnonmateriaaleilla). Ymmärrän, että hitaasti säästämällä se raha tulee jossain vaiheessa kasaan, mutta tarvii hän myös muutakin, kuten peiton ja vuodevaatteet, tuntuu että suo on loputon. Tämä on jotenkin niin musertanut minut, että köyhyyden takia lapsi joutuu kärsimään niin monista asioista, perusasiat pitäisi saada olla kaikilla. Tähän asti hän on nukkunut mielellään vieressäni, mutta täytyyhän hänen saada oma huone kuntoon ja nukkua siellä. Kavereitakaan ei tästä syystä kehtaa pyytää kun sängystä on vain runko hänen huoneessaan. Tällaista on suomalainen köyhyys. Alan olla ihan loppu. Olen kuitenkin yrittänyt panostaa terveelliseen ruokaan, ja nyt kun ruoka on kallistumassa, joudumme siitäkin alkaa tinkiä, mikä varmaan romahduttaa omaa kuntoani entisestään.
Mistä ihmeestä voisin kysyä apua että lapsi saa nämä perusasiat?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku kehtaa laatia tuollaisen trollin.  Ap on vahvasti päästään vialla.

Taitaa olla taas se sama tyyppi, joka keksii noita provojaan vaikka minkälaisista aiheista.

Vierailija
22/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ihmisiä ei tarvitse enää muiden ihailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kallis "pitkäikäinen" patja voi altistua homeelle tai sädesienelle siinä missä halpakin?

Sun ongelmat ei ole vain materiassa, teet lapsesta sijaiskärsijän.

Soita sossuun ja kysy mitä voisitte tehdä.

Vierailija
24/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ap, porvoolaista köyhyyttä.

Keksit pika pikaa stoorisi noista palstan köyhyyskeskusteluista.

Olet sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
25/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoitoon osastolle ja lapsi huostaan.

Vierailija
26/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Sairas on.

Vierailija
27/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan lääkkeesi.

Vierailija
28/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hakemassa apua mutta minusta tehtiin siellä loppu. Valtasuhteet olivat minua vastaan.

Miten minne ne tantat vihansa kanssa on menossa. He tiesivät tilanteeni.

Vai muka hakemassa apua.

Trollailemassa sinä ap täällä olet.

Vierailija
29/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun. Ota yhteys sosialiviraston lastensuojeluun selosta sama mitä selostit tällä.Lastensuojelu tulee apuun HUOM! RAKENTAVASSA MIELESSÄ JA SIELTÄ SAAT LAPUN SÄNKYYN.JOKA TUODAN SOSIALIVIRASTON TYÖPAJALTA,KUIN PETI VAATET YMM TARVITTAESSA.10 vuotiaale löytyy ihania vaateita UFF_VIDA_ PELASTUS-ARMEJA. Kuin jalkineta laukkuja Heillä on Likeissä 1 eurin tangot. Joten mars sinne.Lapsin lisät on tarkoitettu lapseen.Lisäksi lapsen ravinton elatusmaksut,ei sinun!

Vierailija
30/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kitinää kun töitä vieroksuva köyhän oikeuttaa itselleen vain parasta ja halvempaa ei suostu edes harkitsemaan. Tai taa olla vaihtoehdot että kärsi tai hommaa töitä ei yhteiskunnan kuulu ostaa parasta, vain asiat että selviää hengissä

Vierailija
31/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tämä on sairas paikka, kuten vastauksista huomaat.

Täältä ei välttämättä kannata hakea apua. Saa vain pahan mielen itselleen!

Sossu on kai se ensimmäinen paikka mitä sänky ja patja lapselle, jos seurakunta ei auta.

Vaikutat hyvältä ihmiseltä ja äidiltä, joka välittää lapsestaan, mutta olet nyt vain joutunut ikävään ja huonoon rahatilanteeseen.

Voimia!!!!

Vierailija
32/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vastauksia hätää kärsivälle ihmiselle.

Kuinka te oikein itse voitte kun tuollaista suollatte ulos.

Vierailija
33/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas vastauksia hätää kärsivälle ihmiselle.

Kuinka te oikein itse voitte kun tuollaista suollatte ulos.

Ei nämä voi mitenkään.

Vierailija
34/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä vai työtön? Jos olet töissä ja palkasta menee ulosottoon, voit hakea toimeentulotukea Kelalta. Kun saat sieltä päätöksen, pääset sen jälkeen hakemaan harkinnanvaraista toimeentulotukea (esim. kodinkoneisiin ja niihin sänkyihin/patjoihin) kaupungilta/kunnalta.

Vierailija
35/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Apuna Ry:tä, jos olet pääkaupunkiseudulla

Vierailija
36/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kitinää kun töitä vieroksuva köyhän oikeuttaa itselleen vain parasta ja halvempaa ei suostu edes harkitsemaan. Tai taa olla vaihtoehdot että kärsi tai hommaa töitä ei yhteiskunnan kuulu ostaa parasta, vain asiat että selviää hengissä

Eikö aloituksessa selvästi sanottu:

"Ei tällaiseen anneta tukea esim. kirkolta, he antavat maksukortin korkeintaan jyskiin (jossa muuten on samanhintaiset patjat kuin paikassa josta saa patjan luonnonmateriaaleilla)."

Vierailija
37/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu on kai se ensimmäinen paikka mitä sänky ja patja lapselle, jos seurakunta ei auta.

Vaikutat hyvältä ihmiseltä ja äidiltä, joka välittää lapsestaan, mutta olet nyt vain joutunut ikävään ja huonoon rahatilanteeseen.

Voimia!!!!

Kiitos. Romahdin kyllä näistä viesteistä, vaikka tiedän millaista tekstiä täällä saattaa kohdata. Jouduin soittamaan kriisiapua kun oli jo valmiiksi epätoivoinen olo, että kiitos vain sinulle joka kirjoittelet satuttaaksesi tahallaan! Kannataa varmaan edes kerran elämässä mennä peilin eteen ja kysyä itseltään mikä saa toimimaan niin.

Kun kaikkensa yrittää ja aletaan syyttämään vaikka mistä, insestistä jopa. Sitten toinen puoli, lähipiiri, joka ei pidä ongelmia mitenkään kauheana, ei kuule hätääni ja kääntää selän kun eivät välitä tai ymmärrä, -tuntuu että olen sellaisen tulituksen ja ristipaineen alla että en pääse tästä pois. Olisi joku joka kuuntelisi tuomitsematta.

Minun mielestäni yhteiskunta on se joka laiminlyö kansalaisiaan, että tällainen onneton tilanne ylipäänsä on mahdollista.

No, näiden vastausten perusteella, vaikka tiedän että nämä on päästään sairaiden kirjoittamia, varasin ajan erääseen asiantuntijatahoon. Kerron nämä viestit, kerron muunkin, ja jos siellä ollaan sitä mieltä, että laiminlyön lastani, niin soitan siltä sekunnilla lasun noutamaan lastenkodin huomaan.

Asumme oikein mukavassa Ok-talossa tätä nykyä, lapsellani on kavereita ja kaikki muuten ihan ok, joten luulen, että siellä lastenkodissa laitosolosuhteissa hän kyllä romahtaa henkisesti.

Ja minä en ole tänne kirjoitellut näitä sekavan oloisia kirjoituksia. En ole myöskään provo enkä trolli.

-Ap

Vierailija
38/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia!!!!

Kiitos. Romahdin kyllä näistä viesteistä, vaikka tiedän millaista tekstiä täällä saattaa kohdata. Jouduin soittamaan kriisiapua kun oli jo valmiiksi epätoivoinen olo, että kiitos vain sinulle joka kirjoittelet satuttaaksesi tahallaan! Kannataa varmaan edes kerran elämässä mennä peilin eteen ja kysyä itseltään mikä saa toimimaan niin.

Kun kaikkensa yrittää ja aletaan syyttämään vaikka mistä, insestistä jopa. Sitten toinen puoli, lähipiiri, joka ei pidä ongelmia mitenkään kauheana, ei kuule hätääni ja kääntää selän kun eivät välitä tai ymmärrä, -tuntuu että olen sellaisen tulituksen ja ristipaineen alla että en pääse tästä pois. Olisi joku joka kuuntelisi tuomitsematta.

Minun mielestäni yhteiskunta on se joka laiminlyö kansalaisiaan, että tällainen onneton tilanne ylipäänsä on mahdollista.

No, näiden vastausten perusteella, vaikka tiedän että nämä on päästään sairaiden kirjoittamia, varasin ajan erääseen asiantuntijatahoon. Kerron nämä viestit, kerron muunkin, ja jos siellä ollaan sitä mieltä, että laiminlyön lastani, niin soitan siltä sekunnilla lasun noutamaan lastenkodin huomaan.

Asumme oikein mukavassa Ok-talossa tätä nykyä, lapsellani on kavereita ja kaikki muuten ihan ok, joten luulen, että siellä lastenkodissa laitosolosuhteissa hän kyllä romahtaa henkisesti.

Ja minä en ole tänne kirjoitellut näitä sekavan oloisia kirjoituksia. En ole myöskään provo enkä trolli.

-Ap

Et vastannut kommenttiini (nro 9) lääkärintodistuksesta. Jos tarvitsee sairauden tai vamman vuoksi jotain sellaista arkijuttua, johon ei käy mikään tavallinen (kuten se vaahtomuovipatja), on mahdollista saada yhteiskunnalta tukea, mutta se edellyttää lääkärinlausuntoa. Pelkkä lääkärin tekemä diagnoosi ei riitä vaan pitää olla lääkärinlausunto juuri kyseiseen tavaraan tai palveluun. 

- eri

Vierailija
39/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia!!!!

-Ap

Et vastannut kommenttiini (nro 9) lääkärintodistuksesta. Jos tarvitsee sairauden tai vamman vuoksi jotain sellaista arkijuttua, johon ei käy mikään tavallinen (kuten se vaahtomuovipatja), on mahdollista saada yhteiskunnalta tukea, mutta se edellyttää lääkärinlausuntoa. Pelkkä lääkärin tekemä diagnoosi ei riitä vaan pitää olla lääkärinlausunto juuri kyseiseen tavaraan tai palveluun. 

- eri

Ei hänellä sellaista ole. Unohtui myös mainita, että tämän ikäinen lapsi ei kyllä nuku yleensä vaahtomuovipatjalla, ei ainakaan anna tukea tarpeeksi tuon ikäiselle enää. Kunnollinen normikokoinen joustinpatja maksaa ainakin 400e. Samoissa hinnoissa on myös nämä luonnonmateriaalipatjat. Joustinpatjaan tarvitaan myös erillinen petauspatja, mitä ei välttämättä tuohon toiseen tarvita riippuen onko miten kova/pehmeä. -Ap