Onko täällä kenenkään isovanhempi kieltätynyt ottamasta lapsenlapsia hoitoon?
Meillä on. Ovat alle 60-vuotiaita ja ei niitä kiinnosta.
Kommentit (44)
Eikö teillä ole sisaruksia joilta kysyä?
Meillä taas miehen isä on kova hoitamaan lapsia. On ammatiltaan lääkäri. Kiitos hänestä.
Ap:n veli jäi juuri huumeista kiinni, joten häntä ei tuu heti mieleen pyytää lasten vahdiksi.
Eihän ne välttis jaksa, jos nekin vielä työelämässä. Yksi eläkeläispariskunta erosi lastenlasten takia. Toinen halusi ottaa hoitoon joka pyhä ja juhlapyhä, toinen olisi halunnut nauttia juhlapyhistä kahdestaan pariskuntana eläkkeellä. Ero siitä tuli.
Minä olen. Otan vain yhden lapsenlapsen kerrallaan hoitoon.
Mä olen 57, työelämässä ja asun yksin. En todellakaan jaksaisi tämän lisäksi vielä hoitaa iltaisin ja viikonloppuisin lapsia. Mun on pakko latautua iltaisin seuraavaan päivään, että olen skarppi töissä. Voin olla lasten kanssa joskun viikonloppuisin, mutten koko viikonloppua.
Ehkä eläkkeellä asia on eri.
Nyt myös naapurin lukioikäiset ovat kotosalla, joten kysy sieltä ja maksa kohtuullinen korvaus. Alle 60 vuotiaat ovat työelämässä vielä ja heidän työnsä on arvokasta.
No on toki. Yksi pelkäsi, että lapset kaatuvat heidän kodissaan olevissa muutamassa rappusessa, vaikka asuimme hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa. Myöhemmin syynä oli korona...
Eipä se mitään. Ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä. Entäs sitten.
Ei ole. En ole tarjonnut lapsiani terveytensä juoneiden katkokävelevien ihmisraunioiden kaitsettavaksi. Itseasiassa olen tehnyt kaikkeni, että nämä isovanhemmat olisi lapsille enemmän kuin kuolleet, koska emme ole väleissä. Ovat kyllä etenkin alkuvuosina vetäneet "Vaikea uskoa, että olet noin julma, vaikea uskoa että tämä on poikammekin tahto, on parempi etten näe koko lasta jos en saa olla mummo". Raskausaikana nimittäin anoppi aktivoitui ja maalaili visioita, että vauvaa hoitaisi ja yökyläänkin ottaisi. Jep; Ihminen jota ei oltu aiemminkaan elämäämme kaivattu, joka ei ollut miehelleni äiti aikanaan ja jolle ei voi edes huonekasvia jättää.
Omat vanhempani asuvat kaukana ja muutenkin; Itsepä minä olen lapseni tehnyt ja ne myös hoidan. Tarpeen tullen on lapsenvahtina ollut tovin kaveri, naapuri, MLL tmv.
Anoppi ei varsinaisesti kieltäytynyt koskaan, mutta sopivaa aikaa ei löytynyt ikinä kun oli omia harrastuksia ja kissanristiäisiä niin paljon
Isovanhemmat otti kilpaa hoitoon, mökille, risteilylle jne terveitä lapsenlapsia, mutta meidän kehitysvammaista ei ikinä. Aika rankkaa oli vuosikaudet ja mieskin sitten uupui ja lähti.
No minä. Olen päiväkodissa töissä ja iältäni 44v. Viikonloppuisin haluan rentoutua enkä jaksa tosiaan enää hoitaa lapsenlapsiani. Joskus toki jos on jotain pakollista menoa, mutta en mitään yökyläilyjä. Viikot on jo ihan tarpeeksi hektisiä ja meluisia. Mieluiten istun viikonlopun pimeässä hiljaisuudessa.
T: mummi 44v + kaksi lapsenlasta
Vierailija kirjoitti:
No minä. Olen päiväkodissa töissä ja iältäni 44v. Viikonloppuisin haluan rentoutua enkä jaksa tosiaan enää hoitaa lapsenlapsiani. Joskus toki jos on jotain pakollista menoa, mutta en mitään yökyläilyjä. Viikot on jo ihan tarpeeksi hektisiä ja meluisia. Mieluiten istun viikonlopun pimeässä hiljaisuudessa.
T: mummi 44v + kaksi lapsenlasta
Niin se teiniäityis periytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: mummi 44v + kaksi lapsenlastaNiin se teiniäityis periytyy
Sain lapset 20v ja 22v. En tietääkseni ollut teini enää.
Ihan kuulostaa tämän päivän menolta. Oma lapsi on onneksi jo sen ikäinen, ettei tarvitse edes pyytää hoitoapua. Silloin, kun apua olisi tarvittu, sitä ei annettu. Nyt odotetaan, että minä auttaisin näitä "isovanhempia" heidän juoksevissa asioissaan. En auta.
Lapsuudessa se suhde rakennetaan. Niiden isovanhempien on turha itkeä miksei teinit pidä yhteyttä, jos eivät ole itse niitä lapsena viitsineet hoitaa.
Valintojen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen lapsenpiikoja ne isovanhemmat on?
Alanuolittaa osaatte mutta vastausta kukaan ei osaa antaa. Onko välit isovanhempiin kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuulostaa tämän päivän menolta. Oma lapsi on onneksi jo sen ikäinen, ettei tarvitse edes pyytää hoitoapua. Silloin, kun apua olisi tarvittu, sitä ei annettu. Nyt odotetaan, että minä auttaisin näitä "isovanhempia" heidän juoksevissa asioissaan. En auta.
Sama. Äitini ilmoitti jo raskausaikana että en halua mummuksi ja aivan kirkkain silmin päin naamaa. Juu, ei ole edes kysytty apua. Eikä tarjota sitä hänellekään. Juokoon rauhassa, se sitä kiinnostaa, ei lapsenlapset.
Mitä ihmeen lapsenpiikoja ne isovanhemmat on?