Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso ei suostu käyttämään sormusta

Vierailija
04.05.2022 |

En ymmärrä että mikä siinä on, onko siinä joku rutto mikä voisi tarttua jos sormuksen sormeensa laittaisi. Miksi on edes hommannut sen. Ei ole mitään selkeää vastausta sanonut. Mies käytti sormusta joka päivä yli 20 vuotta ja sitten ei enää laittanut. Ollut nyt pari vuotta käyttämättä. En kyllä itse tajua että miksi tämä minua niin paljon ärsyttää. Eihän se mitään suhteessamme muuta. Vai muuttaako?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaa missä käy ilman sormustaan.

Vierailija
2/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkymmenen vuoden eri naisten pyörityksen jälkeen on vaikea muistaa, mitä sormusta piti käyttää minkäkin naisen kanssa?

Mutta asiallisesti sormukset ovat hankalia: likaa kerääviä, sormien ihoa hautuvia ja tiellä monessa hommassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksikymmentä vuotta käytti sormusta ja yhtäkkiä ei enää käytäkään, niin se on mielestäni selvä merkki siitä, että mies hakee (ja mahdollisesti saa) seuraa muualta.

Vierailija
4/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa selvästikin vaikuttaa sinkulta. Nyt ei varmaan enää näy edes sormuksen jättämää jälkeä sormessa, kun on noin pitkään ollut käyttämättä.

Vierailija
5/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi syy voi olla se, että sormet turpoavat tai tullut lisää kiloja tai jonkin muun syyn vuoksi? Itse en myöskään käyttänyt sormusta vuosien kuluttua, eikä myöskään mies. Tuntui vain ahdistavalta sormissa eli sen vuoksi jätettiin molemmat niitä pitämättä.

Vierailija
6/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihonut? Sormus voi olla silloin liian pieni ja epämukava. Meillä myös koronan myötä pari v sitten sanottiin töissä, että olisi hyvä ettei käytetä koruja käsissä, infektioriskin takia. Moni jätti silloin sormukset pois.

Vierailija
7/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sormukset on rumia, en itsekään niitä käyttäisi vaikka olisin kihloissa tai naimisissa. N48

Vierailija
8/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, eihän nyt voi heti sanoa että olisi jostain toisista naisista kyse?!

Vierailija
9/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo korona aikana käyttäny sormuksia. Laitoin viime kesällä lomalla, mut jotenkin sormi ärty kullastakin. Ihme juttu, kaappiin meni takas.

Vierailija
10/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullunkurista ajatella, että pitäisi pitää sormusta osoittaakseen olevansa jonkun omaisuutta. Itse olen ollut naimisissa kymmenen vuotta eikä tulisi mieleenkään pitää sormusta, niin epäkäytännöllinen kapine se on ja ajatuksena vastenmielinen, että pitäisi sillä jotenkin viestiä statustaan. 

Vierailija
11/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sormustenkäytön, kun piti vähentää suolankäyttöä niin paljon, että sormien turvotus katosi. Ei pysy sormus sormessa enää. Enkä vaan saa aikaiseksi viedä sormusta kultasepälle pienennettäväksi.

Vierailija
12/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, painoa on tullut miehelle lisää mutta voihan sitä sormusta käydä fiksaamassa. ap

Vierailija
13/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hullunkurista ajatella, että pitäisi pitää sormusta osoittaakseen olevansa jonkun omaisuutta. Itse olen ollut naimisissa kymmenen vuotta eikä tulisi mieleenkään pitää sormusta, niin epäkäytännöllinen kapine se on ja ajatuksena vastenmielinen, että pitäisi sillä jotenkin viestiä statustaan. 

Näin sitä on erilaisia ihmisiä. En minä pidä sormusta siksi, että olisin miehen omaisuutta, vaan siksi koska rakastan puolisoani ja haluan näyttää sen koko maailmalle. Mielestäni itse korukin on kaunis ja sopii hyvin käteeni.

Vierailija
14/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että sanoisi suoraan sormien turvonneen, sormusten olevan epähygienisiä virusen kannalta, sormusten aiheuttavan vaaratilanteita töissä/harrastuksissa koneilla työskennellessä tms. jos kyse olisi siitä. Tuollainen epämääräisyys on lähinnä outoa.

Vierailija
15/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies lopetti käyttämästä sormusta vähän sen jälkeen kun vaimo alkoi laitella sormuskuvia someen, vuosia jo muutenkin korostanut #munmies #munperhe läppää. Kai sitä nolotti kyseinen pirttihirmu. Ollet kuitenkin yhdessä pitkään, ei mikään tuore juttu. Oma mielipiteeni, mies haluaa erota vaan ei uskalla. Tyypillistä.

Vierailija
16/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös enkä osaa selittää miksi. Mies käytti ensimmäiset pari vuotta ja nyt viimeiset 20 vuotta ei oo pitäny. Kuulemma ahdistaa. Meillä ei töissä saa käyttää enkä sitte pidä muulloinkaan kun ei mieskään. Mulla on aika kallis ja hieno sormus ja surettaa kun se on laatikossa.

Salaa haaveilen vielä saavani prinsessahäät ja miehen jonka kanssa pidetään molemmat sormuksia ja ylipäätään tehdään ja harrastetaan yhdessä.

Vierailija
17/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen teidän suhteenne on?

Onko ollut riitoja, eroaikeita välillä?

Onko sormus jäänyt pois jonkun riidan jälkeen, esimerkiksi?

Vierailija
18/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää myös enkä osaa selittää miksi. Mies käytti ensimmäiset pari vuotta ja nyt viimeiset 20 vuotta ei oo pitäny. Kuulemma ahdistaa. Meillä ei töissä saa käyttää enkä sitte pidä muulloinkaan kun ei mieskään. Mulla on aika kallis ja hieno sormus ja surettaa kun se on laatikossa.

Salaa haaveilen vielä saavani prinsessahäät ja miehen jonka kanssa pidetään molemmat sormuksia ja ylipäätään tehdään ja harrastetaan yhdessä.

Eroa niin olet jo askeleen lähempänä prinsessahäitä ja kunnon ihanaa puolisoa. :)

Vierailija
19/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että sanoisi suoraan sormien turvonneen, sormusten olevan epähygienisiä virusen kannalta, sormusten aiheuttavan vaaratilanteita töissä/harrastuksissa koneilla työskennellessä tms. jos kyse olisi siitä. Tuollainen epämääräisyys on lähinnä outoa.

Mietin samaa. Itse ainakin juttelen puolisoni kanssa paljon vähäisemmistäkin aiheista, niin luusisi kyllä tulevan ihmetellyksi ääneen, että "tämä sormus on mennyt niin ahtaaksi" tms. Etenkin, jos sitä on 20 vuotta käyttänyt, niin olettaisi tuntuvan suorastaan omituiselta alkuun, kun koettaisi olla ilman.

Minä veikkaan, että ap:n puoliso nauttii sormuksen riisumisen tuomasta vapauden ja sitoutumattomuuden tunteesta. Halajaa joko sitä vapautta tai kenties jo sitoutumista johonkuhun toiseen. Etenkin, jos ilmestyy jotakin muuta uutta korua tai asustetta, niin voi miettiä, ettei vain ole jonkun toisen kanssa hankittu "kihlasormus".

Vierailija
20/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksikymmentä vuotta käytti sormusta ja yhtäkkiä ei enää käytäkään, niin se on mielestäni selvä merkki siitä, että mies hakee (ja mahdollisesti saa) seuraa muualta.

Sormuksen kanssa saa helpommin vierasta naista. Ehkä sormi on paksuuntunut eikä sormus enää tunnu hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä